BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Richardt. » 22 mei 2013, 14:30

Geen aanval op jou Hans, maar ik quote wel even een stukje
Hoe je het ook went of keert, het project is "gedeeltelijk" mislukt, de auto doet niet wat hij zou moeten doen.
Ik vind het op zijn minst gezegd een blunder van Manhart dat ze niet een goede benzinepomp in een auto gezet hebben en ze daardoor iemand voor "niks" naar Zweden laten rijden.
En dan zijn er nog mensen die Manhart een een veer in zijn hol douwen omdat hij zo`n goede service geeft, hij krijgt zelfs een leen auto van die gasten wordt er gezegd.
Naar mijn mening is het project nog altijd niet afgerond. Het pakket van Mannhart blijft maatwerk in een zeer complexe en hightech auto. Het is niet even een chipje zoals dat vroeger altijd ging bij de Golfjes diesel.

En zoals ik het vind overkomen is de service van Mannhart meer dan goed. Bij sommige merkdealers krijg je niet eens een fatsoenlijke leenauto als je hagelnieuwe auto af-fabriek al problemen heeft.

Frank had er ook voor kunnen kiezen om alleen de positieve dingen te vertellen en de minpunten achterwege te laten. Dan was iedereen een stuk positiever geweest. Nu is het een verhaal met ups and downs, iets wat ik in elk geval wel kan waarderen.

Nogmaals keep up the good work Frank, bizar gaaf project! :headbang:

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 14:35

Petrolhead Tom schreef:Luco fraaie Posts? :tooth: :mrgreen:
Wat een compliment van Hans he :lol:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 22 mei 2013, 14:41

Zelf vind ik het wel jammer dat er zo'n heisa over dit punt wordt gemaakt (en doe ik er nu zelf ook aan mee...).

Het is jammer dat deze M5 nog niet probleemloos voluit kan. Maar het is dan ook één van de eersten die dit aandurft en dan krijg je meestal te maken met kinderziektes. De topicstarter heeft er voor gekozen om alles te delen, ik weet niet of ik dat had gedaan. Alleen om nu altijd maar je eigen mening te geven is in mijn ogen niet altijd even handig. Leuk dat je een eigen mening hebt, maar dat wil niet zeggen dat je die dan ook maar te pas en te onpas moet geven. Ik vind het schitterend dat iemand dit durft te doen met zijn of haar gloednieuwe (bovenmodale) auto. Jammer van het hiaatje in de tuning maar als het is opgelost zal iedereen er wel weer lovend over zijn. tenminste, zo gaat het meestal. Gaat het goed dan is het hosana, zo niet dan is het eeuwig gezeik.

Ik bewonder het project.

RVV

Bericht door RVV » 22 mei 2013, 14:41

Robin schreef:
RVV schreef:
Robin schreef:Anyway: Kar van Frank is snel zat en 'n E9x M3 heeft geen koppel, wat Sperdy ook zegt, ongelijke strijd etc.

Kar van Frank komt weer in orde met die nieuwe pomp. En klaar.

Maar er is toch ook geen strijd tussen de M3 en M5 van Frank?
Beeldspraak. Appels met peren. Zeg jij 't maar:)

Ik denk niet dat Frank wil laten zien hoe snel zijn M5 is tov een M3, maar dat het een beeld moet geven van de onderlinge verhoudingen.

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 14:48

zerotolerance schreef:Zelf vind ik het wel jammer dat er zo'n heisa over dit punt wordt gemaakt (en doe ik er nu zelf ook aan mee...).

Het is jammer dat deze M5 nog niet probleemloos voluit kan. Maar het is dan ook één van de eersten die dit aandurft en dan krijg je meestal te maken met kinderziektes. De topicstarter heeft er voor gekozen om alles te delen, ik weet niet of ik dat had gedaan. Alleen om nu altijd maar je eigen mening te geven is in mijn ogen niet altijd even handig. Leuk dat je een eigen mening hebt, maar dat wil niet zeggen dat je die dan ook maar te pas en te onpas moet geven. Ik vind het schitterend dat iemand dit durft te doen met zijn of haar gloednieuwe (bovenmodale) auto. Jammer van het hiaatje in de tuning maar als het is opgelost zal iedereen er wel weer lovend over zijn. tenminste, zo gaat het meestal. Gaat het goed dan is het hosana, zo niet dan is het eeuwig gezeik.

Ik bewonder het project.
Ik lees dit inderdaad liever dan alleen de positieve dingen posten, want dat geeft een vertekend beeld, dit geeft een reëel beeld van wat er allemaal kan gebeuren bij tuningprojecten, en zeker bij een nieuw model.
Je kan dan ook als tuner/ontwikkelaar tegen dingen aanlopen die je niet verwacht, zijn het dan gelijk prutsers, als je sommige reacties leest wel.
Ik vind overigens van niet.

Natuurlijk baal je ontzettend als eigenaar, maar ik denk dat Frank zich van te voren ook wel heeft gerealiseerd dat het compleet nieuw is en dat er wat dingen anders kunnen lopen dan uitgedacht/uitgerekend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 15:05

Goed verhaal Hans. Niks aan toe te voegen tot nu toe.
RVV schreef: Ik denk niet dat Frank wil laten zien hoe snel zijn M5 is tov een M3, maar dat het een beeld moet geven van de onderlinge verhoudingen.
Inderdaad. Vandaar mijn eigen vergelijking met 'n Cayman S vs M3 Er is meer in 't leven dan alleen maar bochten:)

RVV

Bericht door RVV » 22 mei 2013, 15:36

:thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 mei 2013, 15:49

ik vind het gesprek die nu gevoerd wordt veel fijner, wilde dat even aangeven. Dankzij een deels goed onderbouwde post van Hans en volwassen reacties daarna... Het kan dus! :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 22 mei 2013, 15:56

Ik zat laatst aan de koffie bij Robin. Zoals gewoonlijk spraken we weer over auto s en hoe snel bepaalde auto s waren.

Ja zegt die ouwe weet je hoe je snel weg bent. Robin en ik kijken elkaar aan en zeggen allebei een Manhart M5. Nee zegt die ouwe die hebben brandstof problemen. Nee als je echt snel weg wilt zijn moet je op een Bom gaan zitten.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2013, 16:00

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 22 mei 2013, 16:13

Metchu schreef:ik vind het gesprek die nu gevoerd wordt veel fijner, wilde dat even aangeven. Dankzij een deels goed onderbouwde post van Hans en volwassen reacties daarna... Het kan dus! :thumbup:

:beer:

lol@droge ouwe humor

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mei 2013, 16:46

dvh schreef:Liever gewoon niet bashen.
Zoals in het echte leven, goed fatsoen houden en lekker laten gaan als je het ergens niet mee eens bent.
Lukt niet altijd... :duh:
Eensch.
Neem nou dat Koningslied, iedereen bashen.. kan echt niet .. dat was toch een geweldig lied? :dood:
Nee hoor, de M5 van Frank blijft voor mij Koning, ook al loopt die nu even op één been

:duck:

(geintje Frank)

Hielke

Bericht door Hielke » 22 mei 2013, 16:49

En toch vind ik het schakelgedrag van die M3 rechtelijnbrander SNEU! Dat wilde ik nog een keer gezegd hebben.

:lol:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 22 mei 2013, 16:50

En toch vind ik het zeikgedrag van die Friesezeverkoning SNEU! Dat wilde ik nog een keer gezegd hebben.

Tristan

Bericht door Tristan » 22 mei 2013, 16:51

Hielke schreef:En toch vind ik het schakelgedrag van die M3 rechtelijnbrander SNEU! Dat wilde ik nog een keer gezegd hebben.

Had gewoon moeten 'flatshiften'. :whistle:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mei 2013, 16:53

De Friezen zijn ook wat mokkig op moment, Thialf gaat naar Almere ...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 mei 2013, 16:54

:tooth:

[YouTube]http://youtu.be/X1IE-ERnEBw[/YouTube]

Hielke

Bericht door Hielke » 22 mei 2013, 17:06

Sperdy schreef:De Friezen zijn ook wat mokkig op moment, Thialf gaat naar Almere ...
GVD ja! Daar leg je de vinger even op de zere plek. Stelletje hufters daar bij die schaatsbond. Zonder ons en Thialf lagen ze nog te kantklossen. En als stank voor dank geven ze de de opleiding en de wedstrijden aan een baan waar nog geen euro voor klaarligt en waar nog geen schep de grond voor is ingegaan. En intussen weten de Almeerders ieder sportief initiatief van de laatste jaren tot een faillisement te brengen.

Zonder dat gedoe was ik nu poeslief voor die rechtelijnbranders geweest. Serieus.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 mei 2013, 17:53

Ik vind het juist eerlijk en leuk om te melden hoe dit project verloopt. Maar ook Hans heeft niet goed gelezen.

Ik mag alles met de auto doen wat ik wil behalve launch control, maar dat heeft BMW zelf ook liever niet. Ik zal binnenkort als bewijs ook een v-box 0-100 km/h posten. Mijn auto heeft waarschijnlijk onder andere de pers software gekregen, want er zat meer dan 50 wielpk meer in dan de standaard M5 van Manhart. Mijne is de sterkste ooit gemeten. Alle ander 12 MH5S-en rijden probleemloos, dus of ik zit net over de grens van de aanleverende benzinepomp, of er is iets anders aan de hand. Ik kan dat Manhart dus niet kwalijk nemen.

Het project is dus wel geslaagd. Natuurlijk is het vervelend dat ik de eerste ben met een probleem, maar dat wordt wel opgelost. Zoveel opgevoerde F10 M5 rijden er nog niet rond.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 mei 2013, 17:57

En ik wil nog toevoegen dat ik heel vaak probleemloos voluit ga. De storing doet zich niet standaard voor. Dat zou een slechte zaak zijn. Wellicht was het in Zweden wel verder weggebleven. Manhart stelde voor gewoon de storing te wissen en te blijven rijden, maar ik had er zelf ff geen trek meer in en wilde van de rest genieten.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 mei 2013, 18:00

Zo is het, om het project na zo'n storing als 'mislukt' te kwalificeren gaat veel te ver, iedereen weet dat tuning bepaalde onbekende risico's met zich meebrengt, dit is tuning+++, dus dan valt het me nog alleszins mee.

Gewoon fantastisch project :clap:
Laatst gewijzigd door Bram op 22 mei 2013, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2013, 18:46

Er wordt meer een probleem van gemaakt dan wat het is, lijkt wel de pers hierzo...................nieuwsmaken heet dat.

Hoeveel standaard karren worden niet terug geroepen/gebracht omdat er iets loos is? Denk aan de 335i van Robin, denk aan een Corvette :tooth: Out of the box karren waar het al fout gaat, laat staan bij een extra ordinair Manhart Project.................het was pas raar als er geen issues waren.........

Moet je het dan niet doen omdat het fout kan gaan? Tja stop dan maar met alles wat je wil ondernemen.

Stop met het gelul, geef gas.............

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2013, 19:22

zo is dat :D

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 mei 2013, 19:22

Ik moet opeens denken aan het voorval fake motorgeluid. Dat overstemde destijds de nieuwe M5 net zo erg als nu een paar keer noodprogramma. Ach slecht nieuws is altijd het leukste denk ik maar.
Ik amuseer me kostelijk met mijn extra paarden, elke keer dat ik instap.

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 19:44

M-bitious schreef: Ik amuseer me kostelijk met mijn extra paarden, elke keer dat ik instap.
:thumbup:
En hoe vind je bandenboer ervan :)

Gesloten