Auto is er ook marginaal sneller van geworden. Vorig jaar deed ik middels de performance Box GPS meting de 80 - 160 km/h acceleratie nog in 23 seconden, nu in 21 seconden. Een Punto diesel is er in vergelijking een traag hok bij. Of de tijden representatief voor een 1.6 je zijn weet ik niet.
Ook heb ik er nieuwe banden onder laten leggen. Ipv de nog goede Pirelli 5000 Drago's (5-6 mm) nu de als testwinnaars uit verschillende testen gekomen Dunlop 195/50/15 Sport Bluresponses. De Pirelli's waren door het V-profiel en wellicht een lichte vorm van cupping luidruchtige banden tussen 40 en 80 km/h. De Dunlops hoor je bij die snelheid nauwelijks. De wangen van de Dunlops zijn ivm de oud model Pirelli's (model is bijna 20 jaar oud) superzacht. Gelukkig merk ik daar tijdens het rijden nauwelijks iets van. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de Pirelli's qua stuurdirectheid marginaal beter zijn. Qau grip had ik de swap ook niet hoeven doen. Daar waar de Pirelli's in een bepaalde klaverbladbocht met 99 gerond kunnen worden, halen de Dunlops 101. Ziedaar het verschil in 20 jaar bandenontwikeling. Wel zijn de Dunlops veel voorspelbaarder op de limiet. Met de Pirelli's moest je altijd bij de les blijven, de Dunlops zijn goedmoediger. Ook is het (tot mijn spijt) moeilijker geworden om de kont bij lage snelheden naar buiten te laten waaieren. Het lukt nog wel, maar er moet extremer ingestuurd worden. De Pirelli's zijn inmiddels via marktplaats alweer verkocht. Zou ik het nog een keer mogen doen dan kocht ik banden met een stijve wang. Nu heb ik me teveel door tests en tabellen met rondetijden latn leiden. Ik ben als het ware een beetje in mijn eigen "data-verzamel" val getrapt

Op de agenda staat vervanging van het schuimrubber van de zitting van de bestuurdersstoel. De zitting is wat ingezakt waardoor de zijdelingse steun te wensen overlaat.