Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
///Joost

Re: Marjolein met franse meuk.

Bericht door ///Joost » 10 apr 2013, 09:55

Welkom! :df:

Frank280zx
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Bericht door Frank280zx » 16 apr 2013, 16:05

das inderdaad een beste klapper!! welkom, en iedereen is hier een schijters hoor, wij mannen doen alleen alsof we overal vol gas geven ;)

Vol gas is ook afhankelijk van wat voor een auto etc. Ik rij dat wel veel maar heb dan ook een trage kar :P

En tsja ik zou mijn auto dan zelf alleen niet roze maken :bag: maar goed daar kom jij dan weer goed mee weg haha

Succes met sturen!

Mear

Bericht door Mear » 06 mei 2013, 22:50

Bedankt allemaal!

We zijn druk bezig geweest met de auto.

RS Remmerij zit er onder met voor Ferodo DS3000 en achter (standaard klauwen/schijven nog) DS2500.
Uiteraard moest dat ook roze.
Afbeelding

Lexaan achter in er in gezet. Dat moeten we nog even afmaken (zelf zagen, dus niet kant en klaar gekocht. Vraagt dus iets meer aandacht van de afwerking nog)

Nieuwe volledig alumium + wat dikkere radiateur besteld uit Engeland

Afgelopen maandag heeft pa de kop open gemaakt om de 'geflowde' kop er op te zetten met de 286 CatCams + poelies.

Vrijdag was de auto klaar, nokkenassen er in, verstelbare poelies etc. Helemaal ready! Warm laten draaien en zaterdag na afkoelen de kopbouten natrekken (zoals netjes op het formulier stond bij de koppakking). Zaterdag begonnen met natrekken, bij bout 7: PANG. Eerst dachten we een gebroken kopbout... helaas. Draad uit het onderblok afgebroken..... :'( :'( Alles kon weer open dus...

Mijn pa heeft zondag alles schoon gemaakt en is vandaag opnieuw begonnen. Met een helicoil opgelost, alleen bij dat aandraaien, PANG, de volgende. )(#&$@)(*#......... :wtf:

Goed, nog een helicoil er in. Toen uiteindelijk alles vast kunnen zetten.

Starten, wilde niet goed lopen.. wilde ineens niet meer starten. Wat is dit nu weer...
Alles nagekeken, alles zat gewoon vast, gekeken naar stationairklep, die leek niet ver genoeg open te gaan.

Maar waarom wilde hij niet meer starten... ook met startkabels op de accu achterin niet starten, voorin wel.
Oke.. bekabeling kan het niet aan? Nieuwe bekabeling getrokken, en starten! Pfoe!

EN, hij bleef lopen! Gelukkig!! Het lag dus gewoon aan de bekabeling naar de accu toe!

Toen belletje binnen van mams dat de nieuwe radiateur er was! Gelijk naar huis gereden en die er ook op gezet.

Wat een heerlijk geluid zeg! En wat ben ik trots op mijn pa! Die heeft het toch allemaal maar even zelf geflikt Afbeelding

Even een start-up filmpje en foto van de oude en nieuwe radiateur:
[YouTube]0xOCfQYAbao[/YouTube]

Afbeelding

Afbeelding

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2013, 11:03

Goed bezig geweest weer :thumbup:

Mear

Bericht door Mear » 07 mei 2013, 11:09

Youtube werkte niet zag ik, bij deze.

SnakeMind

Bericht door SnakeMind » 07 mei 2013, 11:19

Gaaf :) Erg nice om te zien.

Mear

Bericht door Mear » 10 mei 2013, 21:10

Nou, over tegenslagen gesproken, we zijn er nog niet hoor!!

Dinsdagavond met afstellen; allereerst, sodemieters, hij trekt wel als een idioot door naar de 7500 toeren, niet normaal! Heerlijk!

Helaas op het laatst.. een tikken motor :gek:

Jahoor... Drijfstanglagers........ Joepie..

Gelijk woensdag bij Biggelaar Motors andere gefixt: ARP Drijfstangbouten en ACL Race Series Drijfstanglagers :thumbup: :thumbup: Vandaag wezen ophalen, gelijk een micrometer kunnen lenen om bij de loods nog eens de krukas voor de zekerheid op te meten... en ja hoor..... alles netjes boven de 48.0.. behalve waar de eerste cilinder zit. (waar ook de kapotte lager zat, duh). Die zat op 47.94. Terug naar Biggelaar Motors gereden, hij had nog een nieuwe krukas liggen, top!! :thumbup: :D

Dinsdag gaat hij op de bank bij Biggelaar om het afstellen af te maken, dan moet hij weer in elkaar zitten dus... hehe.. 20 mei rijden op Assen!!

Blok is er nu volledig uit om alles te vervangen.

Links de lagers van de 1e cilinder, rechts goede lagers
Afbeelding

En hoe ze er nu bij staat:
Afbeelding

Afbeelding

Mear

Bericht door Mear » 15 mei 2013, 19:19

Gisteravond zijn we naar Patrick Biggelaar van Biggelaar motors geweest waar Menno naar toe kwam om hem samen met Patrick nog af te stellen.

Ik ben eigenlijk zeer tevreden! PK's is leuk om te benoemen, maar ik ben vooral blij met het verloop van het lijntje ;) Je kan veel PK's hebben, maar als je na een piek naar beneden schiet, heb je er alsnog weinig aan. :tong: Dus ik ben blij! :clap: :hosanna:

Hij is gemeten op zo'n 174PK met 193Nm!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil Patrick Biggelaar, maar ook Menno onwijs bedanken voor hun hulp, en natuurlijk mijn vader: mijn reddende engel! :clap: :bloemetje: :thumbup: En natuurlijk Snob ook voor het helpen en jammer van het haat-gevoel wat je bent gaan ontwikkelen tegen mijn auto :mrgreen: :kikker: :tong uitsteken:
Laatst gewijzigd door Mear op 15 mei 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank

Bericht door Petrolhead Tom » 15 mei 2013, 19:46

Vet project hoor!

Luco

Bericht door Luco » 15 mei 2013, 19:55

Netjes hoor, wielpks?

Mear

Bericht door Mear » 15 mei 2013, 20:31

Nein, motor. Tussen de 150/155 wiel ofzo?

Maar goed cijfertjes zijn leuk, gaat om wat hij op de baan doet :hungry:

Luco

Bericht door Luco » 15 mei 2013, 20:34

Moet toch redelijk vlot rond kunnen gaan :thumbup:

Mear

Bericht door Mear » 15 mei 2013, 20:37

Dat weet ik wel zeker. Vorige set up (met std. remmen etc. en zonder nokkenassen, geflowde kop, nieuwe drijfstanglagers en weet ik het wat allemaal) reed ik 2:18 terwijl er nog véél mee in zat.. Ik hoop in ieder geval rond de 2:12 te komen op Assen.

Of het reeël is met mijn angst nog? Geen idee, want daar zit echt een hele grote rem nog in op het moment. Heb ook pas 1 keer op Assen gereden, maar ik wil er wel voor gaan! :hungry:

Snob

Bericht door Snob » 15 mei 2013, 20:38

Mear schreef:... En natuurlijk Snob ook voor het helpen en jammer van het haat-gevoel wat je bent gaan ontwikkelen tegen mijn auto :mrgreen: :kikker: :tong uitsteken:
Volgens mij probeert die Clio mij er gewoon subtiel uit te werken zodat jullie weer samen kunnen zijn :evil:

Mear

Bericht door Mear » 15 mei 2013, 21:51

Ik denk het ook, boohoo! :'(

Afbeelding

:whistle:

Plaats reactie