
Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Marjolein met franse meuk.
Welkom! 

- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: Marjolein met franse meuk.
das inderdaad een beste klapper!! welkom, en iedereen is hier een schijters hoor, wij mannen doen alleen alsof we overal vol gas geven
Vol gas is ook afhankelijk van wat voor een auto etc. Ik rij dat wel veel maar heb dan ook een trage kar
En tsja ik zou mijn auto dan zelf alleen niet roze maken
maar goed daar kom jij dan weer goed mee weg haha
Succes met sturen!

Vol gas is ook afhankelijk van wat voor een auto etc. Ik rij dat wel veel maar heb dan ook een trage kar

En tsja ik zou mijn auto dan zelf alleen niet roze maken

Succes met sturen!
- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk.
Bedankt allemaal!
We zijn druk bezig geweest met de auto.
RS Remmerij zit er onder met voor Ferodo DS3000 en achter (standaard klauwen/schijven nog) DS2500.
Uiteraard moest dat ook roze.

Lexaan achter in er in gezet. Dat moeten we nog even afmaken (zelf zagen, dus niet kant en klaar gekocht. Vraagt dus iets meer aandacht van de afwerking nog)
Nieuwe volledig alumium + wat dikkere radiateur besteld uit Engeland
Afgelopen maandag heeft pa de kop open gemaakt om de 'geflowde' kop er op te zetten met de 286 CatCams + poelies.
Vrijdag was de auto klaar, nokkenassen er in, verstelbare poelies etc. Helemaal ready! Warm laten draaien en zaterdag na afkoelen de kopbouten natrekken (zoals netjes op het formulier stond bij de koppakking). Zaterdag begonnen met natrekken, bij bout 7: PANG. Eerst dachten we een gebroken kopbout... helaas. Draad uit het onderblok afgebroken.....
Alles kon weer open dus...
Mijn pa heeft zondag alles schoon gemaakt en is vandaag opnieuw begonnen. Met een helicoil opgelost, alleen bij dat aandraaien, PANG, de volgende. )(#&$@)(*#.........
Goed, nog een helicoil er in. Toen uiteindelijk alles vast kunnen zetten.
Starten, wilde niet goed lopen.. wilde ineens niet meer starten. Wat is dit nu weer...
Alles nagekeken, alles zat gewoon vast, gekeken naar stationairklep, die leek niet ver genoeg open te gaan.
Maar waarom wilde hij niet meer starten... ook met startkabels op de accu achterin niet starten, voorin wel.
Oke.. bekabeling kan het niet aan? Nieuwe bekabeling getrokken, en starten! Pfoe!
EN, hij bleef lopen! Gelukkig!! Het lag dus gewoon aan de bekabeling naar de accu toe!
Toen belletje binnen van mams dat de nieuwe radiateur er was! Gelijk naar huis gereden en die er ook op gezet.
Wat een heerlijk geluid zeg! En wat ben ik trots op mijn pa! Die heeft het toch allemaal maar even zelf geflikt
Even een start-up filmpje en foto van de oude en nieuwe radiateur:
[YouTube]0xOCfQYAbao[/YouTube]


We zijn druk bezig geweest met de auto.
RS Remmerij zit er onder met voor Ferodo DS3000 en achter (standaard klauwen/schijven nog) DS2500.
Uiteraard moest dat ook roze.
Lexaan achter in er in gezet. Dat moeten we nog even afmaken (zelf zagen, dus niet kant en klaar gekocht. Vraagt dus iets meer aandacht van de afwerking nog)
Nieuwe volledig alumium + wat dikkere radiateur besteld uit Engeland
Afgelopen maandag heeft pa de kop open gemaakt om de 'geflowde' kop er op te zetten met de 286 CatCams + poelies.
Vrijdag was de auto klaar, nokkenassen er in, verstelbare poelies etc. Helemaal ready! Warm laten draaien en zaterdag na afkoelen de kopbouten natrekken (zoals netjes op het formulier stond bij de koppakking). Zaterdag begonnen met natrekken, bij bout 7: PANG. Eerst dachten we een gebroken kopbout... helaas. Draad uit het onderblok afgebroken.....


Mijn pa heeft zondag alles schoon gemaakt en is vandaag opnieuw begonnen. Met een helicoil opgelost, alleen bij dat aandraaien, PANG, de volgende. )(#&$@)(*#.........

Goed, nog een helicoil er in. Toen uiteindelijk alles vast kunnen zetten.
Starten, wilde niet goed lopen.. wilde ineens niet meer starten. Wat is dit nu weer...
Alles nagekeken, alles zat gewoon vast, gekeken naar stationairklep, die leek niet ver genoeg open te gaan.
Maar waarom wilde hij niet meer starten... ook met startkabels op de accu achterin niet starten, voorin wel.
Oke.. bekabeling kan het niet aan? Nieuwe bekabeling getrokken, en starten! Pfoe!
EN, hij bleef lopen! Gelukkig!! Het lag dus gewoon aan de bekabeling naar de accu toe!
Toen belletje binnen van mams dat de nieuwe radiateur er was! Gelijk naar huis gereden en die er ook op gezet.
Wat een heerlijk geluid zeg! En wat ben ik trots op mijn pa! Die heeft het toch allemaal maar even zelf geflikt
Even een start-up filmpje en foto van de oude en nieuwe radiateur:
[YouTube]0xOCfQYAbao[/YouTube]
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Marjolein met franse meuk.
Goed bezig geweest weer 

- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk.
Youtube werkte niet zag ik, bij deze.
- SnakeMind
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:51
- Locatie: Emmeloord
Re: Marjolein met franse meuk.
Gaaf
Erg nice om te zien.

- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk.
Nou, over tegenslagen gesproken, we zijn er nog niet hoor!!
Dinsdagavond met afstellen; allereerst, sodemieters, hij trekt wel als een idioot door naar de 7500 toeren, niet normaal! Heerlijk!
Helaas op het laatst.. een tikken motor
Jahoor... Drijfstanglagers........ Joepie..
Gelijk woensdag bij Biggelaar Motors andere gefixt: ARP Drijfstangbouten en ACL Race Series Drijfstanglagers
Vandaag wezen ophalen, gelijk een micrometer kunnen lenen om bij de loods nog eens de krukas voor de zekerheid op te meten... en ja hoor..... alles netjes boven de 48.0.. behalve waar de eerste cilinder zit. (waar ook de kapotte lager zat, duh). Die zat op 47.94. Terug naar Biggelaar Motors gereden, hij had nog een nieuwe krukas liggen, top!!
Dinsdag gaat hij op de bank bij Biggelaar om het afstellen af te maken, dan moet hij weer in elkaar zitten dus... hehe.. 20 mei rijden op Assen!!
Blok is er nu volledig uit om alles te vervangen.
Links de lagers van de 1e cilinder, rechts goede lagers

En hoe ze er nu bij staat:


Dinsdagavond met afstellen; allereerst, sodemieters, hij trekt wel als een idioot door naar de 7500 toeren, niet normaal! Heerlijk!
Helaas op het laatst.. een tikken motor

Jahoor... Drijfstanglagers........ Joepie..
Gelijk woensdag bij Biggelaar Motors andere gefixt: ARP Drijfstangbouten en ACL Race Series Drijfstanglagers




Dinsdag gaat hij op de bank bij Biggelaar om het afstellen af te maken, dan moet hij weer in elkaar zitten dus... hehe.. 20 mei rijden op Assen!!
Blok is er nu volledig uit om alles te vervangen.
Links de lagers van de 1e cilinder, rechts goede lagers
En hoe ze er nu bij staat:
- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk.
Gisteravond zijn we naar Patrick Biggelaar van Biggelaar motors geweest waar Menno naar toe kwam om hem samen met Patrick nog af te stellen.
Ik ben eigenlijk zeer tevreden! PK's is leuk om te benoemen, maar ik ben vooral blij met het verloop van het lijntje
Je kan veel PK's hebben, maar als je na een piek naar beneden schiet, heb je er alsnog weinig aan.
Dus ik ben blij!
Hij is gemeten op zo'n 174PK met 193Nm!



Ik wil Patrick Biggelaar, maar ook Menno onwijs bedanken voor hun hulp, en natuurlijk mijn vader: mijn reddende engel!
En natuurlijk Snob ook voor het helpen en jammer van het haat-gevoel wat je bent gaan ontwikkelen tegen mijn auto

Ik ben eigenlijk zeer tevreden! PK's is leuk om te benoemen, maar ik ben vooral blij met het verloop van het lijntje




Hij is gemeten op zo'n 174PK met 193Nm!
Ik wil Patrick Biggelaar, maar ook Menno onwijs bedanken voor hun hulp, en natuurlijk mijn vader: mijn reddende engel!






Laatst gewijzigd door Mear op 15 mei 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
Vet project hoor!
- Luco
- Berichten: 29379
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
Netjes hoor, wielpks?
- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
Nein, motor. Tussen de 150/155 wiel ofzo?
Maar goed cijfertjes zijn leuk, gaat om wat hij op de baan doet
Maar goed cijfertjes zijn leuk, gaat om wat hij op de baan doet

- Luco
- Berichten: 29379
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
Moet toch redelijk vlot rond kunnen gaan 

- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
Dat weet ik wel zeker. Vorige set up (met std. remmen etc. en zonder nokkenassen, geflowde kop, nieuwe drijfstanglagers en weet ik het wat allemaal) reed ik 2:18 terwijl er nog véél mee in zat.. Ik hoop in ieder geval rond de 2:12 te komen op Assen.
Of het reeël is met mijn angst nog? Geen idee, want daar zit echt een hele grote rem nog in op het moment. Heb ook pas 1 keer op Assen gereden, maar ik wil er wel voor gaan!
Of het reeël is met mijn angst nog? Geen idee, want daar zit echt een hele grote rem nog in op het moment. Heb ook pas 1 keer op Assen gereden, maar ik wil er wel voor gaan!

- Snob
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 24 dec 2012, 21:28
- Locatie: Delft
Re: Marjolein met franse meuk.
Volgens mij probeert die Clio mij er gewoon subtiel uit te werken zodat jullie weer samen kunnen zijnMear schreef:... En natuurlijk Snob ook voor het helpen en jammer van het haat-gevoel wat je bent gaan ontwikkelen tegen mijn auto![]()
![]()

- Mear
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 21:33
Re: Marjolein met franse meuk | 286 catcams + vermogenbank
Ik denk het ook, boohoo!




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten