GTRene schreef:zag ook al een boxster in die kleur (of zoiets)
Mexico Blue
voor Ilija met blauwe stiksels
en onderstaande staat bij riviera-blue
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
Tom
- Berichten: 22468
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2012 Porsche Cayman 981
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik vind het helemaal niks dat blauw zo op de foto. Wel vind ik bijvoorbeeld aquablauw het goed doen in het echt op de Boxster (Leusden heeft er een staan), maar wat een vliegdekschip is de achterkant van de nieuwe Boxster zeg. Echt huge. De Cayman is by far de meer elegante auto.
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
+1Ruben schreef:Ik vind het helemaal niks dat blauw zo op de foto. Wel vind ik bijvoorbeeld aquablauw het goed doen in het echt op de Boxster (Leusden heeft er een staan), maar wat een vliegdekschip is de achterkant van de nieuwe Boxster zeg. Echt huge. De Cayman is by far de meer elegante auto.
gelijk even opgezocht dat aqua blauw, en das niet verkeerd idd;
Schaduw
Zonlicht
Met zonlicht knalt het er wel uit, ook hier beide met antraciet velgen, prachtig
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
in het zonlicht ist een transformer...ineens een 911 cabrio 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012 Porsche Cayman 981
lol Rene 
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Zat vanavond even Caymans R te speuren, maar de kleuren vallen me tegen waarin ze te koop staan. Zwart, wit, een rode en een paar van die groene. Die vind ik dan wel weer leuk.Apolo2 schreef:Haha nee MarkDa's het nadeel als je voor "tijdloos" zwart kiest....de Spyder verveelt nog niet
![]()
Op de Boxster vind het Riviera Blue minder passen dan op de Cayman... kun je tenminste ook "kijk mij eens hip zijn" rondrijden maar als het te gênant wordt met de raampjes omhoog in de anonimiteit verdwijnen
Maarehhhh...Cayman R (komt vast) in Riviera Blue......
Maar waarom geen felblauw of geel ofzo?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2012 Porsche Cayman 981
+1Tom schreef:GTRene schreef:zag ook al een boxster in die kleur (of zoiets)
Mexico Blue
voor Ilija met blauwe stiksels
en onderstaande staat bij riviera-blue
![]()
![]()
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: 2012 Porsche Cayman 981
romo schreef:
Als die kneuzen bij Porker Marketing Department nu eens inzien dat als ze toestemming geven om een GT-3 RS motorblok in deze Cayman te pleuren, dat er bij Ferrari dan geen auto meer wordt verkocht???
O nee, dan worden er natuurlijk ook geen chronisch overgewaardeerde platgeslagen kevers meer verkocht... Die zien dan niet meer welke kant zo'n Cayman uit is gegaan.
Die flut-911 is de reden dat Porsche zélf níet de Ultieme Übersportwagen bouwt.
Wankers...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
dit en dan met Antraciet kleur velgen en wat spoorverbreders is wel gaafRuben schreef:
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
+1, middenmotor Porsie heeft de betere balans tov. de 911.
Die rooie Cayman vind ik lelijk. Wit vind ik wel mooi.
Jammer van die nieuwe stuurbekrachtiging.
Ik kijk uit naar de R versie, de S sla ik over. Juist een Porsie blinkt zo uit in die 'hardcore' modellen (GT3, RS, R etc.). Dan krijgen die auto's een onnavolgbare 'soul'. Deze Cayman, geweldige auto(!), is toch meer GT.
Die rooie Cayman vind ik lelijk. Wit vind ik wel mooi.
Jammer van die nieuwe stuurbekrachtiging.
Ik kijk uit naar de R versie, de S sla ik over. Juist een Porsie blinkt zo uit in die 'hardcore' modellen (GT3, RS, R etc.). Dan krijgen die auto's een onnavolgbare 'soul'. Deze Cayman, geweldige auto(!), is toch meer GT.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
ben ook benieuwd met wat voor leuks ze durven te komen...of het nu een R of RS of CS of ST wordt, iets meer stoer/hardcore lijkt me geweldig op deze basis.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012 Porsche Cayman 981
En gewoon nodig. In standaard vorm hebben de auto's teveel comfort.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Prachtig allemaal !
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Cayman R en dan toch hardop bidden dat dat niet de veelbesproken 4-cilinder turbo boxer motor wordt
Ik vrees echter voor het ergste
(Meer koppel, meer vermogen, wellicht minder gewicht en geen grote bedreiging voor de 911 door het gemis van 6 pitten, als ik bij de marketing afdeling zou zitten zou ik zeggen approved!)
Ik vrees echter voor het ergste
(Meer koppel, meer vermogen, wellicht minder gewicht en geen grote bedreiging voor de 911 door het gemis van 6 pitten, als ik bij de marketing afdeling zou zitten zou ik zeggen approved!)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
hou op engerd 
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
In de Sport Auto (Duits autotijdschrijft gericht op sportieve wagens) hebben ze de Cayman S over de Ring gejaagd in een test. De tijd 8:05 seconden. Niet sneller als de Boxster S en bijvoorbeeld langzamer als een Megane RS. Best opmerkelijk. Nog opmerkelijker dat ze best kritisch waren op de auto. Bijvoorbeeld over het geluid bij lage en middeltoeren. Te veel dreunend, te vermoeiend (met de kleppen van de sportuitlaat open). Ander kritiekpunt was de trekkracht bij lage en middeltoeren gecombineerd met de te lange versnellingsbakverhoudingen van de automaat. Ook hadden ze kritiek op het gegeven dat de automaat bij het bereiken van de toerenbegrenzer automatisch doorschakelt, in tegenstelling tot andere Porsches. En de besturing was ook 'gewohnungsbedurft' . De rest van de punten werd de auto overigens erg positief beoordeeld, maar deze kritiekpunten verbazen me toch wel een beetje. Dat van het geluid kan een kwestie van smaak zijn, maar de trekkracht, te lange versnellingsbakverhoudingen zijn toch zaken die Porsche zit moet aanrekenen lijkt me. Of gewoon de handbak kopen natuurlijk, zoals het hoort op een auto als deze 
-
Robin
- Berichten: 56183
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
@ sitechris. Welke Ausgabe is dat. Ik heb hier 5/2013 , is 6/2013 dan al uit? Was vanochtend bij de Ako, zag 'm nog niet liggen.
8:05 is M3 E92 niveau, Megane deed dat in 8:19 ofzo(met dus die Sportauto redacteur Horst). Renault zelf heeft 't op 8:08(?) maar dat was niet met die redacteur maar van Renault zelf...
fwiw.
8:05 is M3 E92 niveau, Megane deed dat in 8:19 ofzo(met dus die Sportauto redacteur Horst). Renault zelf heeft 't op 8:08(?) maar dat was niet met die redacteur maar van Renault zelf...
fwiw.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Dit is ausgabe 6/2013. Is vandaag uit. Je hebt idd gelijk mbt de rondetijd van de Megane btw. Die is inderdaad langzamer.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Vreemd, ik kan niet alle punten beoordelen maar... De trekkracht lijkt me bekend, het is geen turboblok en daarmee zijn we tegenwoordig verwend. Ik kon in de 981 Boxster S geen verschil merken met de Spyder en ik geloof ook niet dat de 991 Carrera hier met de 3.4 anders reageert. Automatisch opschakelen, lijkt me niet dat de 991 hier anders reageert en dat deed de oude ook al (opschakelen), daarvoor moet je wel even in de begrenzer hangen (waarom zou je) en is het niet zo dat bij het aantikken hij meteen opschakelt. Besturing, niets nieuws onder de zon volgens mij.sitechris schreef:Ander kritiekpunt was de trekkracht bij lage en middeltoeren gecombineerd met de te lange versnellingsbakverhoudingen van de automaat. Ook hadden ze kritiek op het gegeven dat de automaat bij het bereiken van de toerenbegrenzer automatisch doorschakelt, in tegenstelling tot andere Porsches. En de besturing was ook 'gewohnungsbedurft'
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
supercharger er op en hey, meer trekkracht
dan lijkt het me een redelijk fun ding, ja standaard S ook wel, als goede basis zullen we maar zeggen
dan lijkt het me een redelijk fun ding, ja standaard S ook wel, als goede basis zullen we maar zeggen
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
@Apollo: de reporters vonden de Boxster S soepeler aanvoelen ondanks dezelfde motor en exact dezelfde bakverhoudingen. Is volgens mij vrij subjectief allemaal, maar toch.
-
Ron4S
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Feit is dat een Megane RS veel makkelijker hard te rijden is dan een Boxster/Cayman op het circuit.
Geweldige auto die Megane met altijd trekkracht in elke versnelling bij nagenoeg elk toerental.
Zit er een versnelling naast bij een Boxster/Cayman en je verliest meteen meters door gebrek aan koppel.
Apollo als ervaringsdeskundige heeft het ook al vaker gezegd: de nieuwe 981 Boxster en Cayman zijn objectief geweldig maar missen subjectief iets....totdat de R(S) komt natuurlijk, of nog beter de nieuwe Spyder (niet zeker helaas)
Geweldige auto die Megane met altijd trekkracht in elke versnelling bij nagenoeg elk toerental.
Zit er een versnelling naast bij een Boxster/Cayman en je verliest meteen meters door gebrek aan koppel.
Apollo als ervaringsdeskundige heeft het ook al vaker gezegd: de nieuwe 981 Boxster en Cayman zijn objectief geweldig maar missen subjectief iets....totdat de R(S) komt natuurlijk, of nog beter de nieuwe Spyder (niet zeker helaas)
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5039
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Als ik moet kiezen tussen de megane rs neem ik toch echt wel de cayman. Ik wil even voorkomen dat ik een soort fanboy discussie opstart als megane RS rijder
. En ik vind de Cayman een geweldig mooie auto. Maar mss zit het probleem bij porsche wel dieper. Ik las laatst een column waarin iemand stelde dat porsche te goed is geworden. Hij had niet meer het gevoel dat hij in een echte sportwagen reed met de nieuwe 911 omdat alles hem zo makkelijk afgaat en met het comfort en luxe de auto zo goed reed. Mss is dat ook het cayman probleem, zeker met de pdk bak
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Kritiek PDK bak is onzin. Elke liefhebber en purist weet dat je een handbak moet bestellen. Dus ik vind het maar onzin discussies. Koop een handbak ga testen en dan praten we wel verder. Automaat op M135i is ook porno en geef ik een 10. Maar kan niet eens in de schaduw staan van een handbak.
Wat wel kwalijk is: dat elektronisch sturen wat onnodig is. Daar zit hem het venijn.
Wat wel kwalijk is: dat elektronisch sturen wat onnodig is. Daar zit hem het venijn.
