996 GT3 Clubsport Mk1 (baksteun kapot)pag.12

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Roy RS » 31 dec 2012, 13:46

nou zit ik net (door dit draadje) eens wat te neuzen op internet voor GT3's, maar die zijn eigenlijk best bereikbaar geworden! Nou ben ik van plan om deze auto voor de verandering eens te houden, maar als ik eens een comfortabele familieauto nodig heb :) en toch wil kunnen knallen, dan is het verdorie gewoon mogelijk om een GT3 te kopen!
Ik dacht altijd dat die krengen tot in de eeuwigheid onbetaalbaar bleven, nou is 996 niet mijn favoriete model, maar als er GT3 op staat verandert dat natuurlijk alles! En ik hoor regelmatig dat dit type het eerste "echte" betrouwbare model is.

Dit ziet er al wel leuk uit voor het geld!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Jeroen K. » 31 dec 2012, 14:24

Roy RS schreef:nou zit ik net (door dit draadje) eens wat te neuzen op internet voor GT3's, maar die zijn eigenlijk best bereikbaar geworden! Nou ben ik van plan om deze auto voor de verandering eens te houden, maar als ik eens een comfortabele familieauto nodig heb :) en toch wil kunnen knallen, dan is het verdorie gewoon mogelijk om een GT3 te kopen!
Ik dacht altijd dat die krengen tot in de eeuwigheid onbetaalbaar bleven, nou is 996 niet mijn favoriete model, maar als er GT3 op staat verandert dat natuurlijk alles! En ik hoor regelmatig dat dit type het eerste "echte" betrouwbare model is.

Dit ziet er al wel leuk uit voor het geld!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT
Als familie auto? waar wil je de kinderen laten dan?? :P

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Roy RS » 31 dec 2012, 14:26

tussen de achterste kooispijlen! Voordeel van kinderen is dat die meestal klein en flexibel beginnen...

Daarnaast heb ik geen kinderen, maar wellicht wil ik ooit nog een auto kopen waarbij mijn vrouw wél in durft te stappen en nog redelijk in de plooi uitstapt!

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Jeroen K. » 31 dec 2012, 15:04

ahhh ok, als ik familie auto lees denk ik meteen aan van die krijsende beesten die achterin moeten vandaar.... :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Macboy » 31 dec 2012, 16:31

Als je zon Ariel Atom rijdt dan is een GT3 inderaad een comfortabele familiebak :mrgreen:

Roy prijzen vallen mee maar de 996 GT3 RS kun je volgens mij nog steeds niet onder de €90k vinden.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 31 dec 2012, 17:18

Let wel dat de goedkoopste gt3 niet maatgevend is voor de prijs die je betaald voor eentje met fatsoenlijke km's en een goede historie. Veel gt3's zijn uitgewoond op het circuit, echt nette exemplaren blijven vrij prijzig imho.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Roy RS » 31 dec 2012, 17:29

jacobt schreef:Let wel dat de goedkoopste gt3 niet maatgevend is voor de prijs die je betaald voor eentje met fatsoenlijke km's en een goede historie. Veel gt3's zijn uitgewoond op het circuit, echt nette exemplaren blijven vrij prijzig imho.

nee, maar je moet altijd een reden tot sparen zoeken toch?

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 31 dec 2012, 17:33

Tuurlijk, het is zelfs reden om alvast wat proefritten te maken :df:
Veel plezier iig

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door GTRene » 31 dec 2012, 17:47

het gekke is, ik was destijds wezen kijken bij 2 redelijk goedkope GT3's een jaar of 6<>7 geleden en dacht ach, ook eens kijken :D
1 viel zo al af, wat ze daar mee hadden gedaan weet ik niet maar die had een zwaar onverzorgd leven achter de rug.
die andere was wel mooi, een rode, niet men voorkeur kleur doch stond hem wel goed.
afijn ding glom aan alle kanten en dus maar eens achter het stuur zitten (niet mee gereden)
doch vond ze zo raar zitten? ik begreep er niks van, nog eens verstellen e.d. maar nope, kon er absoluut niet met een veilig gevoel of overzicht gevoel in zitten.

weet niet meer wat precies, dacht verhouding stoelen stuur oid wat 'vreemd' voelde, niet vertrouwd in elk geval, dus daarna maar niet meer naar die dingen gekeken, schijnbaar niet mijn type?
daarna stapte ik weer in men S54 M coupe en dat zat meteen weer als 'gegoten' in verhouding tot die 2 GT3's waar ik toen in zat.

wellicht ooit eens weer een zit proef doen en onthouden wat dat nu precies is, zoveel anders zal het toch niet zijn, bv in verhouding tot een carrera 3.0 uit 1976 en een carrera C2 3.8 uit 1991 die ik eerder had?

strange in elk geval :mrgreen:

Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door DennisvdB » 31 dec 2012, 19:20

jacobt schreef:Let wel dat de goedkoopste gt3 niet maatgevend is voor de prijs die je betaald voor eentje met fatsoenlijke km's en een goede historie. Veel gt3's zijn uitgewoond op het circuit, echt nette exemplaren blijven vrij prijzig imho.

En niet te vergeten schade die gerepareerd is. Het is erg opletten met het aanschaffen van een 911 (maakt niet uit welk bouwjaar en type), want de koets is zo stijf dat een frontale klapper helemaal door kan werken naar achteren. Er zit heeeel wat rommel tussen! Je kunt het vaak zien, maar je moet wel weten waar je op moet letten. Soms heb ik het idee dat een schadevrij exemplaar een zeldzaamheid is.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 31 dec 2012, 20:05

Als je een 996 gt3 mk1 bekijkt heb je het over een auto van 12 tot 14 jaar oud. Daar is schadevrij echt uniek volgens mij. Ik heb er best wel wat gezien, maar allemaal hadden ze wel iets. De Astara 996 zou wel eens schadevrij kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9065
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Joop » 01 jan 2013, 01:40

Nu zijn ze goed bereikbaar, omdat ze jarenlang genegeerd zijn door het grote(re) publiek terwijl de Mk1 de meest hardcore GT3 RS is van het stel...

...nu meer mensen dit in beginnen te zien, bovenop het feit dat er al flink wat GT3 RS op een circuit of rond een boom zijn afgeschreven begint ook de 996 GT3 RS geld waard te worden. Goedkoper zullen ze niet meer worden zoals het er nu uit ziet, tenzij je echt serieus kilometers gaat maken met die auto. Maar ook dan zal de auto z'n waarde redelijk houden.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 01 jan 2013, 08:17

Mee eens joop. De Rs versie van de mk1 bestaat niet he! Alleen in de 996 mk2 versie zijn 500 Rs versies gemaakt.
De clubsport uitvoering van de mk1 benaderd de Rs versie het meest, maar het is geen Rs.

De 997 versie heeft meer Rs-en volgens mij. Maar van dat type weet ik het niet zeker???

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Sjoerd » 01 jan 2013, 12:22

Ik vind het een paradox als ik lees dat mensen op zoek zijn naar een schadevrije GT3 met volledig onderhoudshistorie. In mijn ogen ga je namelijk de 2 USP's voorbij; namelijk een circuitauto voor op de weg en techniek wat bijna niet kapot kan gaan.

De mijne heeft al 2 keer flink in elkaar gelegen bij de vorige eigenaren en toen ik hem kocht had die 20.000 km geen onderhoud gehad. Ik doe hem nu jaarlijks een beurtje en hij slaat geen slag mis. Hoe onrustiger de motor loopt hoe beter!

Slijtage onderdelen natuurlijk wel een issue; bij veelvuldig circuitgebruik zeker een set $$$ remmen per jaar, sper en koppeling komen er bij mij nu ook aan...

Wel 2 keer geluk gehad; 1 dag na aanschaf alle lampjes aan en de garage waar ik hem gekocht had deed er voor eigen rekening 2 nieuwe katalysatoren in (zonder garantie gekocht). En adgelopen november veel witte rook opeens op de snelweg. Was een koelslang los gegaan. Toen vreesde ik wel het ergste.

Iedereen om mij heen vindt dat ik hem moet verkopen; ik rij er nauwlijks in. Maar elke keer wel met een giga smile op m'n gezicht!

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 01 jan 2013, 13:30

Daar ben ik het mee eens als je de wagen echt gebruikt waarvoor hij gemaakt is.
In mijn geval is dat niet zo, ik ben er te zuinig op misschien.
Ik irriteer me aan elke steenslag of wat voor gebruiksporen dan ook maar.
Daarom zocht ik een schadevrije, de onderhouds historie wil ik graag erbij om latere verkoop te vereenvoudigen.

Wel gaaf dat jij op de circuits voluit kunt gaan met de jouwe :df:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9065
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Joop » 01 jan 2013, 13:54

jacobt schreef:Mee eens joop. De Rs versie van de mk1 bestaat niet he! Alleen in de 996 mk2 versie zijn 500 Rs versies gemaakt.
De clubsport uitvoering van de mk1 benaderd de Rs versie het meest, maar het is geen Rs.

...
Klopt ja... :oops:
...je tikt het zo makkelijk weg. :wink:

De 997 GT3 RS is/was er in drie motorvarianten...
De 996 MkII GT3 RS is in een 'oplage' van 682st. op de markt verschenen.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 10 mei 2013, 22:28

Nieuw luchtfilter gekocht in de Uk, geluid is als een een echte cup racer, heerlijk :df:

Afbeelding

Paar week geleden een set gebruikte Oz Allegerita's magnesium velgen gekocht, scheelt 14kg onafgeveerd gewicht. Er zitten Michelin cups om, over een paar week worden ze gemonteerd waarschijnlijk.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jacobt op 23 dec 2015, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Xave30 » 10 mei 2013, 22:38

:D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door GTRene » 10 mei 2013, 22:48

wat een gave luchtfilter constructie zo :thumbup:

en 10kg das best veel :shock:
neem aan dat dat voor de 4 wielen in totaal geld, netjes.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 10 mei 2013, 22:54

Ja in totaal, ben erg benieuwd of het te voelen is, en dan ook gelijk voor het eerst op semi slicks.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door GTRene » 10 mei 2013, 23:30

wordt vast een leuke dag, s'avonds heb je vast pijn in de kaken van die smile :mrgreen:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door SteV6 » 10 mei 2013, 23:51

Ik ben in je topic geïnteresseerd geraakt door wat me afgelopen weekend is overkomen!

De eigenaar van ook een zilveren 996 GT3 wilde zomaar zijn 911 ruilen tegen mijn Speedster :shocking:


Het is dat de Speedster voor mij zoveel emotionele waarde heeft dat die nooit weggaat zolang ik kan autorijden ... Anders was ik nu ook Porscherijder.


Geniet van je wagen! Ze klinken gruwelijk mooi en de lijnen van de 996 vind ik mooi en tijdloos, toppie :headbang:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Jeroen K. » 11 mei 2013, 06:44

SteV6 schreef:De eigenaar van ook een zilveren 996 GT3 wilde zomaar zijn 911 ruilen tegen mijn Speedster :shocking:
Waar zit het addertje onder het gras? heeft hij motorschade ofzo?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door Niels » 11 mei 2013, 08:23

Dat zijn mooie race goodies :df: :D

Voor motorfiets velgen van magnesium adviseert men om ze jaarlijks te checken op scheurtjes. Hoe zit dat bij deze??

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)

Bericht door jacobt » 14 sep 2013, 21:07

Afbeelding
Afbeelding

De OZ velgen met Michelin cup sport semi slicks zitten er al een tijdje onder.
Na aankoop kwam ik er bij het schoonmaken achter dat de achtervelgen op alle spaken waren uitgescheurd.
Onder coulance van OZ heb ik 2 nieuwe achter velgen, ik heb samen met de verkopende partij 1 velg tegen inkoop prijs moeten betalen.

Het rijgedrag van de gt3 is enorm veranderd met de semislicks. De auto is zo direct met zoveel grip dat bij snelle stuurbewegingen je echt door de auto wordt geslingerd als je niet goed vast zit. Wel erg leuk om zo te rijden.

Afbeelding

Het luchtfilter is erg gaaf, ik heb m'n twijfels wel gehad en hem nog is tijdelijk vervangen voor origineel, maar het verschil is zo groot dat ik bij origineel nu echt wat beleving mis.

Afgelopen jaar 5000km gereden en het is een blijver (voorlopig), dat heb ik niet vaak met een auto waar ik geregeld rij. Ik heb ook in een 996 mk2 gt3 gereden maar die is niet fijner qua beleving.

Ik had wat circuit dagen gepland, maar door tegenslag op het laatste moment moet dat nog steeds gebeuren.
Voorkeur is een halve dag, puur om ff te voelen hoe dat gaat, ik ben er vooralsnog te zuinig op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Fedmas, L5S1, Majestic-12 [Bot], MarcF, Murena, Rivanov, RS-Ron, Semrush [Bot], Thomas H en 13 gasten