Sacrilege
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Sacrilege
Prachtig! Wat lijkt me dat een heerlijke auto om mee rond te rijden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Sacrilege
geweldig geluid!
heb je ook een handbak van BMW er dan achter geplaatst of de motor op de bak+aandrijflijn van de jag gemonteerd?
echt geweldig project en volgens mij ook zeker niet tot nihil restwaarde gedaald
natuurlijk de echte origineel freaks zullen het niet moeten maar denk dat er zat mensen zijn die het juist wel willen een oude mooie jag met degelijke techniek!
in ieder geval, zelf vind ik zo'n jag gaaf maar met originele techniek zou ik er niet aan beginnen maar zoals jij hem nu hebt wel!
heb je ook een handbak van BMW er dan achter geplaatst of de motor op de bak+aandrijflijn van de jag gemonteerd?
echt geweldig project en volgens mij ook zeker niet tot nihil restwaarde gedaald

in ieder geval, zelf vind ik zo'n jag gaaf maar met originele techniek zou ik er niet aan beginnen maar zoals jij hem nu hebt wel!
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Bak is een Getrag 420G, oftwel de bak uit de handgeschakelde E34 en E39 540i, E38 740i of E39 M5. Cardan is gewoon van de Jaguar maar er zit een adapterstuk tussen de bak en de cardan.heb je ook een handbak van BMW er dan achter geplaatst of de motor op de bak+aandrijflijn van de jag gemonteerd?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Sacrilege
Oke mooi hoor nogmaals ik vind het super en beter dan origineel!
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sacrilege
Was het een moeilijke ombouw? Moest je zelf als uitvogelen of was e.e.a. al eerder gedaan?
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Er kwam behoorlijk wat bij kijken. In de US of A worden er veelal Chevrolet V8 motoren ingehangen (maar waarin niet...) en daar heb ik een paar kleine dingetjes vanaf kunnen kijken. Maar voor dit type motorblok moesten behoorlijk wat zaken aangepast / gemaakt worden die voor die Chevy motoren niet van toepassing zijn. En dat moest ik inderdaad zelf uitvogelen. Leuke klusjes maar wel tijdrovend!Was het een moeilijke ombouw? Moest je zelf als uitvogelen of was e.e.a. al eerder gedaan?
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Sacrilege
Erg cool zeg.
Heb je er een M60 of M62 ingelepeld? Onlangs heb ik de hele distributie moeten vervangen van een M62 4.4. De M60 is vele malen sterker (dubbele ketting en centrale tandwiel i.p.v. kunststof geleider) dan de M62.
Als je de M62 hebt, beveel ik je aan om onderstaand onderdelen te vervangen, gezien je al een motorblok hebt afgeschreven
. Dit scheelt je enorm tyfuswerk, kromme kleppen en andere narigheid (pa en ik waren 2.1k lichter na de operatie):
Zie onderdeel 6, 16 en 19

Groet Jans
Heb je er een M60 of M62 ingelepeld? Onlangs heb ik de hele distributie moeten vervangen van een M62 4.4. De M60 is vele malen sterker (dubbele ketting en centrale tandwiel i.p.v. kunststof geleider) dan de M62.
Als je de M62 hebt, beveel ik je aan om onderstaand onderdelen te vervangen, gezien je al een motorblok hebt afgeschreven

Zie onderdeel 6, 16 en 19
Groet Jans
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Een M60 dus inderdaad met de dubbele distributie-kettingHeb je er een M60 of M62 ingelepeld?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sacrilege
zal wellicht ook wat te maken hebben met de verstellingen vanos e.d. extra belasting en anders?
het type M62 daarvoor waar ook mijn Hartge motor op gebaseerd is is weer wat anders (non vanos)
was schijnbaar ook alleen in wat 1997 en 1998 jaren beschikbaar, dacht iets meer dan een jaar ofzo alvorens ze over gingen naar vanos?

het type M62 daarvoor waar ook mijn Hartge motor op gebaseerd is is weer wat anders (non vanos)
was schijnbaar ook alleen in wat 1997 en 1998 jaren beschikbaar, dacht iets meer dan een jaar ofzo alvorens ze over gingen naar vanos?
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Mijn M60 komt uit een E38 740i/6 met productie datum oktober 1994. Daardoor zit er ook geen EWS op (vanaf 1995 wel dacht ik) dus ik hoefde geen bedrading + ringantenne mee te nemen.
Ik heb aan de motor niet heel veel gedaan. Bouten v/d oliepomp geborgd met loctite (twee lagen in het carter en de rest zat handvast...). Motortje zag er van binnen mooi schoon uit. Verder pakkingen en keerringen vervangen (behalve de koppakkingen, koppen zijn er niet af geweest) en uiteraard bougies en filters + vloeistoffen. Dus hopelijk kan ie er zo weer even tegen.
Ik heb nog wel één "storing" die ik moet verhelpen. Met aangesloten lambda sensoren houdt ie bij hogere toeren wat in en slaat ie af (loopt niet stationair). Met losgekoppelde lambda's loopt ie als een zonnetje (geen inhouden en 700 tpm stationair). Carsoft geeft ook aan dat er één lambda overleden is dus maar meteen twee verse besteld en kijken wat ie dan doet.
Ik heb aan de motor niet heel veel gedaan. Bouten v/d oliepomp geborgd met loctite (twee lagen in het carter en de rest zat handvast...). Motortje zag er van binnen mooi schoon uit. Verder pakkingen en keerringen vervangen (behalve de koppakkingen, koppen zijn er niet af geweest) en uiteraard bougies en filters + vloeistoffen. Dus hopelijk kan ie er zo weer even tegen.
Ik heb nog wel één "storing" die ik moet verhelpen. Met aangesloten lambda sensoren houdt ie bij hogere toeren wat in en slaat ie af (loopt niet stationair). Met losgekoppelde lambda's loopt ie als een zonnetje (geen inhouden en 700 tpm stationair). Carsoft geeft ook aan dat er één lambda overleden is dus maar meteen twee verse besteld en kijken wat ie dan doet.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Sacrilege
Potverdomme, zie ik nu pas!
Waanzin. Een betrouwbare Jag van het mooiste model!!!!
Waanzin. Een betrouwbare Jag van het mooiste model!!!!

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Bedankt, ook aan de anderen met de mooie complimenten!allen schreef:Potverdomme, zie ik nu pas!
Waanzin. Een betrouwbare Jag van het mooiste model!!!!
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Sacrilege
Gaaf is weer eens wat anders, de meeste hangen er een Chevy v8 in GTRene-style...
De hele Roadkill serie is trouwens een aanrader en voor DF mebers een must

De hele Roadkill serie is trouwens een aanrader en voor DF mebers een must

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Sacrilege
Prachtige conversie. Jammer dat de auto niet meer volledig belastingvrij blijft, maar 120 euro per jaar valt gelukkig mee. Tenzij je er gas in bouwt...
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Ik had die aflevering een tijdje terug doorgekregen van een maatje van mij. Gevalletjede meeste hangen er een Chevy v8 in GTRene-style...

Het lijkt er nu wel op ja...inderdaad jammer maar die 120 EUR is voor deze auto prima, Dec - Feb rijdt ie toch niet.Prachtige conversie. Jammer dat de auto niet meer volledig belastingvrij blijft, maar 120 euro per jaar valt gelukkig mee. Tenzij je er gas in bouwt...
Voor mijn Porsche is het een


Tenzij je er gas in bouwt...


Laatst gewijzigd door RJK op 06 mei 2013, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Vandaag twee fannetjes geplaatst zodat ie als het
is ook goed z'n warmte kwijt kan.


Hé dat is vaag...ik heb de foto's op foto-emmer goed gezet (geroteerd) maar hier zie ik ze nog steeds op zijn kant?
Hé dat is vaag...ik heb de foto's op foto-emmer goed gezet (geroteerd) maar hier zie ik ze nog steeds op zijn kant?
- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Sacrilege
Hier staan ze goed. 
Gaaf project btw!

Gaaf project btw!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: Sacrilege
Erg dik!! Heb ooit dezelfde motor in mijn Datsun gehangen .. ik vind het een erg fijne motor.. wel even de geleiders vervangen idd..... (daarom zit hij bij mij er niet meer in )
- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Sacrilege
Haha, geweldig
Mooi project hoor.

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Was een mooi avondje voor een ritje.


De afgelopen twee weken wat laatste dingetjes afgemaakt en nu morgenochtend naar de RDW voor de keuring (i.v.m. motorombouw).
De afgelopen twee weken wat laatste dingetjes afgemaakt en nu morgenochtend naar de RDW voor de keuring (i.v.m. motorombouw).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sacrilege
succes alvast morgen eneuh nog een video met geluid vind ik ook niet erg

rijd je zonder de grote thermo/fan voor op het blok?
dat ding doet ook heel veel qua koeling en later springen eventueel die andere er nog bij aan


rijd je zonder de grote thermo/fan voor op het blok?
dat ding doet ook heel veel qua koeling en later springen eventueel die andere er nog bij aan

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Dankje, ik moet inderdaad nog eens een filmpje maken.succes alvast morgen eneuh nog een video met geluid vind ik ook niet erg
De originele fan met de visco zit er niet op, alleen de elektrische. Tot op heden lijkt het voldoende.rijd je zonder de grote thermo/fan voor op het blok?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sacrilege
is wel stiller dan de visco-fan, helemaal als ie vol mee gaat draaien
waarom zonder gekozen?
ik zou het wel een prettige extra vinden immers die motoren hebben dacht ik net als die van mij een water opening van rond de 105 graden...dan is de visco handig en als die het ff niet aan kan springen bij mij die aircofan zeg maar er bij aan.
nu heb jij wellicht niet de airco koeler er bij voor wat het makkelijker koelen maakt ivm makkelijker doorstromen aangezien de aircokoeler vrij dicht op elkaar zit qua mazen zeg maar, maar toch...
de fans werken via stroom, die visco niet en dus best betrouwbaar dat of..of
edit, maar als je geen ruimte zou hebben dan ist een ander verhaal

waarom zonder gekozen?
ik zou het wel een prettige extra vinden immers die motoren hebben dacht ik net als die van mij een water opening van rond de 105 graden...dan is de visco handig en als die het ff niet aan kan springen bij mij die aircofan zeg maar er bij aan.
nu heb jij wellicht niet de airco koeler er bij voor wat het makkelijker koelen maakt ivm makkelijker doorstromen aangezien de aircokoeler vrij dicht op elkaar zit qua mazen zeg maar, maar toch...
de fans werken via stroom, die visco niet en dus best betrouwbaar dat of..of

edit, maar als je geen ruimte zou hebben dan ist een ander verhaal

- RJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Dat...maar als je geen ruimte zou hebben dan ist een ander verhaal

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], zegmaarboris en 4 gasten