[01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Peter Tunissen » 15 jan 2013, 20:07

Afbeelding

Op woensdag 1 mei organiseert Driving Fun voor de 23e keer een circuitdag op het lange Grand Prix circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 - Inschrijven in Mickey's
09:00 - 13:00 - Open pitlane rijden ochtendsessie
13:00 - 17:00 - Open pitlane rijden middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €390 per auto.
Entree voor toeschouwers kost €10, maar toeschouwers mogen zichzelf gratis als tweede rijders of als bijrijder inschrijven.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 13:00) kost €225 per auto, deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 13:00) kost €250 per auto.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuitpark Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Luca Badoer die in 2001 in zijn Ferrari F2001 een rondetijd van 1.19.880 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i - hele dag - betaald
2. Traffic Control - Ferrari 360 Modena - hele dag - betaald
3. Traffic Control - Lamborghini Gallardo - hele dag - betaald
4. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - middag
5. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - middag
6. Koen Bogaerts - Westfield - middag
7. Yvo de Vries - BMW 325i - ochtend
8. Rac Dankaert - BMW E36 325i Coupé - middag
9. Joost Bomer - Porsche 911 GT3 Cup R - ochtend - betaald
10. Rogier Jansen - BMW E36 M3 - middag - betaald
11. Chris Douma - BMW E30 325i - ochtend - betaald
12. Bas Koeten Racing - Seat Leon Supercopa - hele dag - betaald
13. Elisabeth van der Plas - Toyota Aygo - middag
14. Frederic Lambert - Subaru Impreza - middag - betaald
15. Jan Janssens - Porsche 911 Carrera S - middag - betaald
16. Niki Terpstra - BMW M3 - hele dag - betaald
17. H&S Corse - Alfa Romeo 147 GTA Cup - middag - betaald
18. H&S Corse - Alfa Romeo 155 EVO-R - middag
19. H&S Corse - Alfa Romeo 155 EVO-R - middag
20. L@urens - Mazda MX-5 Turbo - middag
21. MX5T - Mazda MX-5 Turbo - middag
22. Pepijn van Willigenburg - Peugeot 306GTI - hele dag (&Spa) - betaald
23. Herbert Lomans - Lancia Delta turbo - ochtend - betaald
24. Ruben Lohuis - Citroën C1 - middag - betaald
25. Jan van Es - Porsche - ochtend - betaald
26. Huib Havik - BMW E30 325i - ochtend - betaald
27. Colinissan - Nissan Primera - ochtend - betaald
28. Philippe Thewissen - Lotus Elise - ochtend - betaald
29. Pieter Koen Tonnon - Peugeot 205GTI - middag
30. Evelien Verweij - BMW E30 - hele dag - betaald
31. DavidV - BMW 135i - middag - betaald
32. Aiko - BMW M3 - middag
33. lida pastoor - BMW M3 - middag
34. Niels Oldenburger - Peugeot 205RFS - hele dag - betaald
35. alt - Ligier JS49 - ?
36. Klaas van Vuure - Lotus Elan - ?
37. Ronald Vonk - ? - middag
38. Henk Haar - Opel Kadett GSi - middag
39. Sander van Velzen - MG B - ochtend - betaald
40. Bram Foudraine - Ferrari 458 Italia / Porsche 911 GT3 RS - middag - betaald
41. Hans R - Lotus 2-11 - ochtend
42. Dolf Dekking - ? - ?
43. Dolf Dekking - ? - ?
44. Arjen Heeck - Westfield - ochtend
45. Arjen Heeck - Westfield - middag
46. Rolf van Rees Vellinga - BMW 325i - middag - betaald
47. Toine Suikerbuik - BMW E30 325i - hele dag
48. Jeffrey Walet - BMW Z3 Coupé - ochtend
49. Jean Leon Dehaen - Caterham - hele dag
50. Didier Bostoen - Caterham - hele dag
51. Stefan Degueldere - Mazda - hele dag
52. Niels Sanders - BMW - hele dag
53. Pieter de Smet - Renault - middag
54. Christophe Verhamme - Mercedes - hele dag
55. Kristof de Busschere - BMW - hele dag
56. Eddy Roesbeke - Ariel - ochtend
57. Mathieu Damiens - Westfield - hele dag
58. Andreas Paassen - Porsche - middag
59. Pol Holvoet - Alfa Romeo - hele dag
60. Jan de Vocht - BMW - hele dag
61. Ben Stevens - BMW - hele dag
62. Dirk Freimuth - Porsche 997 GT3 - middag
63. Wim Meulders - Saker - ?
64. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - middag - betaald
65. Johan Kraan - Toyota Aygo - ochtend
66. Johan Kraan - Toyota Aygo - middag
67.
68.
69.
70.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3444
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Joël D. » 12 apr 2013, 17:36

He? 10 euro om te mogen kijken?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Robin Hartog » 12 apr 2013, 18:02

Dat is nieuw idd.. Apart.

Jeroenbakkers00
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2013, 10:42

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Jeroenbakkers00 » 15 apr 2013, 13:04

Goed prijsje voor een leuke dag!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Rupie » 15 apr 2013, 15:45

Leuk filmpje erbij, maar knappe jongen die met 180 met een straatauto door het Scheivlak gaat. Was er niet een instructiefilmpje vanuit DF gemaakt met alle bochten erin?

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Gert. » 23 apr 2013, 15:08

Ja leuk weer een keer naar Zandvoort.... :df:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Snipe » 23 apr 2013, 15:56

Ruben schreef:Was er niet een instructiefilmpje vanuit DF gemaakt met alle bochten erin?
Nee. Wel uitleg en die staat hier: http://www.driving-fun.com/1796/the-kno ... rland.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
DavidV
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2011, 16:37

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door DavidV » 26 apr 2013, 17:13

Ik kom ook, tenzij het heeeel erg slecht weer wordt.
BMW135i Middag

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Hans R » 28 apr 2013, 10:31

ik kom ook! met de 2-11 half dagje.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door GTRene » 28 apr 2013, 12:44

ikke nie

wil sowieso nog wel 1 meepakken dit jaar maar wacht bv nog op de nwe grotere remschijven voor en moet nog een andere bracket hebben/maken en dan alles nog monteren ook andere nwe schijven e.d. achter.

de voor remschijven (standaard M 315x28mm) waren verder versleten dan ik dacht :shock: vandaar dat ze te snel heet werden en gingen schudden elke keer na 4x stevig afremmen kort na elkaar :D
waren dus te dun geworden en kunnen dan de hitte niet mooi verdelen/kwijt.

ben er misschien wel bij op Assen 16-05

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=27777" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Peter Tunissen » 30 apr 2013, 17:31

Nog een nachtje slapen en we mogen weer; net terug van een prachtige dag op Spa, maar ik heb er al weer zin in!!!
:df:

Gebruikersavatar
DavidV
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2011, 16:37

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door DavidV » 01 mei 2013, 18:31

Het was weer een superdag.
Prachtig weer en op de baan niet enorm druk.
Dank weer voor de organisatie!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Hans R » 01 mei 2013, 19:48

Idd! :thumbup:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Rupie » 01 mei 2013, 21:18

Gisteren Spa, vandaag Zandvoort. Ondanks de inschrijflijst, vond ik de drukte meevallen :thumbup:

Persoonlijke topper vond ik de Suzuki Swift Cup auto. Geweldig om rond te zien gaan.

Gebruikersavatar
DavidV
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2011, 16:37

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door DavidV » 02 mei 2013, 16:34

Heeft er nog iemand foto's gemaakt langs de baan gisteren?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Peter Tunissen » 02 mei 2013, 17:07

Jazeker, er waren twee fotografen op uitnodiging van de organisatie aanwezig.
De foto's zijn zeer binnenkort op http://www.dftrackdays.com" onclick="window.open(this.href);return false; terug te vinden!

En verder, wat een superdag weer!
Veel mooie auto's, lachende gezichten en er werd weer hard doch erg netjes gereden door iedereen.
Op deze manier is het echt een voorrecht om deze dagen te mogen organiseren; bedankt allemaal! :beer:
En op naar de volgende! :df:

Leonw
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2011, 13:23

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Leonw » 02 mei 2013, 17:23

Ik was één van die fotografen. Mijn foto's zijn hier allemaal te bekijken ;) :
http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... iving_Fun/" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier twee plaatjes om even wat kleur aan het topic te geven :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Gert. » 02 mei 2013, 18:05

Het zijn weer heel veel mooie foto's Leon! :thnx:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door GTRene » 02 mei 2013, 21:25

zo te zien een mooi veld auto's van alles wat en aardig wat :thumbup:
nice.

colinissan
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 feb 2012, 22:16

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door colinissan » 02 mei 2013, 22:58

voor mij de eerste keer op zandvoort en voor de eerste keer met de wagen het circuit op. Hopelijk heb ik niet te veel in de weg gereden ;)

vond het iig een fantastisch sfeertje en mooi om te zien allemaal. voor herhaling vatbaar.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3444
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: [01-05-2013] DF @ Zandvoort deel XXIII

Bericht door Joël D. » 03 mei 2013, 21:33

Mooie foto's Leon.

Enjoy your pizza btw. ;) ;) ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten