Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Het "grote" klus topic, hier kan/mag je delen wat jij onlangs aan je auto hebt vervangen/verbeterd/veranderd enz,
als je bv geen eigen topic voor je auto aan wil maken of wil bijhouden, maar wel af en toe wat werkzaamheden wil delen.
graag met foto's/ verhaal en of uitleg erbij.
Foto's van voor en na de "operatie" kan ook leuk zijn en of van de nwe onderdelen die je binnen hebt gekregen.
Ik schop af met...
Stoel frame rubbers/plaatjes vervangen ivm het welbekende "rocking-seats" het op den duur iets speling in de stoel rubbers/plaatjes.
Je moet er wel wat Torx bitjes voor hebben, in mijn geval Torx 50 en Torx 25 en de juiste volgorde aanhouden qua demonteren en montereb en niet op contact zetten oid (ivm airbag lampje), dat zijn zo wat weetjes die je ook op Internet kan vinden.
De stoelplaatjes/rubbertjes waren goed versleten, dus een welkome fix, je moet wel opletten hoe en wat je doet, maar als je het goed bekijkt hoe
het ongeveer werkt en 1 rail per keer doet, ist niet zo'n probleem (als je weet hoe het ongeveer werkt)
Je kan dan meteen goed stofzuigen onder de stoel, niet dat er veel lag, maar alles mooi schoon gemaakt e.d., weer lekker fris.
Was wel ff de juiste volgorde aanhouden e.d. en juiste lengte e.d. in de gaten houden wat belangrijk is voor het monteren ivm de boutgaten/rails,
maar eigenlijk niet zo'n moeilijke klus en een super resultaat zelfs met de BMW OEM set voor de stoelen,
nu weer strak en geen speling!! das men eerste M coupe zonder speling in het stoel-frame
zie ook onderstaande foto dat vierkante gat, daar kun je zien en of sturen dat de verbindings kabel/as goed geplaats wordt en dus daarna werkt
eerste keer dacht ik, ow...dat gaat vrij makkelijk...toen haalde ik de 2de rail eruit en zag dat die wat anders leek, toen zag ik die kabel/as nog in het motortje zitten, en dus eerste rail nakijken en moest dus weer los
want asje/kabel was over het motortje ipv in dat ding
Voor de gein ook even in de andere stoel gezeten en proberen te bewegen, nu valt de best grote speling van de passagiersstoel op ...aaaaaaaah dus die is binnenkort ook aan de beurt, niet te lang mee wachten anders vergeet ik weer hoe ik het ook al weer moet doen!
Dus vandaag maar een hele waslijst met onderdelen besteld (ook voor andere vernieuwende voorzorg klusjes) waaronder ook die rubbers/plaatjes voor de stoel rails.
en ow...verdiende zelfs nog geld er mee, toen ik de stoel op de kop had liggen op de tafel en wat met de rail aan het rammelen was om de
geleider e.d. eruit te halen, viel er een 10 pfennig stuk ergens uit...en zo'n 10 min later nog een 10 pfennig stuk
Dat lag er dus al vele jaren in van voor 2001 sowieso (1996 is nieuwste muntje), moet dan goed verstopt zijn geweest in de stoel.
Vandaag had ik nog wat onderdelen besteld, dit maal gewoon via de dealer en die stoel viel meteen op heel apart, voelt anders, moest ff wennen zelfs
Heerlijk nu, had ik 4 jaar eerder moeten doen nu je het verschil voelt, maja het gaat zo langzaam dat je er langzaam aan went zeg maar.
Het "grote" klus topic, hier kan/mag je delen wat jij onlangs aan je auto hebt vervangen/verbeterd/veranderd enz,
als je bv geen eigen topic voor je auto aan wil maken of wil bijhouden, maar wel af en toe wat werkzaamheden wil delen.
graag met foto's/ verhaal en of uitleg erbij.
Foto's van voor en na de "operatie" kan ook leuk zijn en of van de nwe onderdelen die je binnen hebt gekregen.
Ik schop af met...
Stoel frame rubbers/plaatjes vervangen ivm het welbekende "rocking-seats" het op den duur iets speling in de stoel rubbers/plaatjes.
Je moet er wel wat Torx bitjes voor hebben, in mijn geval Torx 50 en Torx 25 en de juiste volgorde aanhouden qua demonteren en montereb en niet op contact zetten oid (ivm airbag lampje), dat zijn zo wat weetjes die je ook op Internet kan vinden.
De stoelplaatjes/rubbertjes waren goed versleten, dus een welkome fix, je moet wel opletten hoe en wat je doet, maar als je het goed bekijkt hoe
het ongeveer werkt en 1 rail per keer doet, ist niet zo'n probleem (als je weet hoe het ongeveer werkt)
Je kan dan meteen goed stofzuigen onder de stoel, niet dat er veel lag, maar alles mooi schoon gemaakt e.d., weer lekker fris.
Was wel ff de juiste volgorde aanhouden e.d. en juiste lengte e.d. in de gaten houden wat belangrijk is voor het monteren ivm de boutgaten/rails,
maar eigenlijk niet zo'n moeilijke klus en een super resultaat zelfs met de BMW OEM set voor de stoelen,
nu weer strak en geen speling!! das men eerste M coupe zonder speling in het stoel-frame
zie ook onderstaande foto dat vierkante gat, daar kun je zien en of sturen dat de verbindings kabel/as goed geplaats wordt en dus daarna werkt
eerste keer dacht ik, ow...dat gaat vrij makkelijk...toen haalde ik de 2de rail eruit en zag dat die wat anders leek, toen zag ik die kabel/as nog in het motortje zitten, en dus eerste rail nakijken en moest dus weer los
want asje/kabel was over het motortje ipv in dat ding
Voor de gein ook even in de andere stoel gezeten en proberen te bewegen, nu valt de best grote speling van de passagiersstoel op ...aaaaaaaah dus die is binnenkort ook aan de beurt, niet te lang mee wachten anders vergeet ik weer hoe ik het ook al weer moet doen!
Dus vandaag maar een hele waslijst met onderdelen besteld (ook voor andere vernieuwende voorzorg klusjes) waaronder ook die rubbers/plaatjes voor de stoel rails.
en ow...verdiende zelfs nog geld er mee, toen ik de stoel op de kop had liggen op de tafel en wat met de rail aan het rammelen was om de
geleider e.d. eruit te halen, viel er een 10 pfennig stuk ergens uit...en zo'n 10 min later nog een 10 pfennig stuk
Dat lag er dus al vele jaren in van voor 2001 sowieso (1996 is nieuwste muntje), moet dan goed verstopt zijn geweest in de stoel.
Vandaag had ik nog wat onderdelen besteld, dit maal gewoon via de dealer en die stoel viel meteen op heel apart, voelt anders, moest ff wennen zelfs
Heerlijk nu, had ik 4 jaar eerder moeten doen nu je het verschil voelt, maja het gaat zo langzaam dat je er langzaam aan went zeg maar.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
de laatste foto die ik wilde plaatsen paste er niet in (kan max 6 schijnbaar)
dus hier die laatste met de stoel er weer in, niet dat die er echt toe doet maar zat in men verhaal.
dus hier die laatste met de stoel er weer in, niet dat die er echt toe doet maar zat in men verhaal.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Vanmorgen ruitenwisservloeistof bijgevuld.
Foto's volgen.
Foto's volgen.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ik heb de banden op spanning gecontroleerd, wat een klus zeg.Shakes schreef:Vanmorgen ruitenwisservloeistof bijgevuld.
Foto's volgen.
Helaas geen foto's gemaakt.
- HJ2
- Berichten: 3583
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Hier nog zo'n simpele klus als ruitensproeiervloeistof bijvullen: Bougies vervangen bij Sint Pieter.
5 uur werk (incl. gasklephuis reinigen)
In de manual staat: Stap 1, verwijder de motor, dusss....
Het lukt echter ook als je het inlaatspruitstuk van de achterste cylinderrij eraf haalt, wat helaas alleen gaat door een motorsteun te verwijderen en het blok te laten zakken. Dan kom je eerst nogal wat touwtjes, slangetjes, slangen, bouten, tie-wraps, en een bonte verzameling aan overige fixtures tegen.
Uiteindelijk kan het spruitstuk er geheel af en kom je prima bij de achterste rij (eindelijk!)
Heren 350Z rijders... Is dit bij jullie ook zo'n probleem?
Anyway, Nu rijd't t weer formidable! Zeg maar zo iets:
5 uur werk (incl. gasklephuis reinigen)
In de manual staat: Stap 1, verwijder de motor, dusss....
Het lukt echter ook als je het inlaatspruitstuk van de achterste cylinderrij eraf haalt, wat helaas alleen gaat door een motorsteun te verwijderen en het blok te laten zakken. Dan kom je eerst nogal wat touwtjes, slangetjes, slangen, bouten, tie-wraps, en een bonte verzameling aan overige fixtures tegen.
Uiteindelijk kan het spruitstuk er geheel af en kom je prima bij de achterste rij (eindelijk!)
Heren 350Z rijders... Is dit bij jullie ook zo'n probleem?
Anyway, Nu rijd't t weer formidable! Zeg maar zo iets:
- Bram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Winterset eraf gehaald, zomerset erop gezet, geen foto's gemaakt
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Km teller vand e daf gedemonteerd, laten repareren door mn pa, en weer terug gezet is het laatste wat ik heb gedaan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
mooi om te zien dat old-school aansluit werk, heel wat anders dan de wat meer moderne auto's met die multi-stekkers achterop de klokken en meters e.d.
ook een beetje dat wat je ook ziet bij die old school TVR's
ook een beetje dat wat je ook ziet bij die old school TVR's
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Vorige week remmerij vervangen. 1 zuiger zat aardig vast, was nog aardige kut klus.
Binnenkort hele interieur eruit slopen en leren sportinterieur erin. En binnenkort 17 inch M-sport wielen ophalen bij Niels en eronder mikken.
Sinds aanschaf, zelf pookknop vervangen. Moeilijk joh!
En pookhoes en handremhoes vervangen door alcantara met blauw stiksel. En raammechanisme gerepareerd.
Maak eigenlijk nooit foto's tijdens het sleutelen. Word m'n telefoon zo vies van.
Binnenkort hele interieur eruit slopen en leren sportinterieur erin. En binnenkort 17 inch M-sport wielen ophalen bij Niels en eronder mikken.
Sinds aanschaf, zelf pookknop vervangen. Moeilijk joh!
En pookhoes en handremhoes vervangen door alcantara met blauw stiksel. En raammechanisme gerepareerd.
Maak eigenlijk nooit foto's tijdens het sleutelen. Word m'n telefoon zo vies van.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Morgen ook weer een zware klus aan de 5 gt turbo.
Wegbrengen naar Harderwijk voor de keuring en wat kleine aanpassingen.
Wegbrengen naar Harderwijk voor de keuring en wat kleine aanpassingen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
lucht slang tussen luchtfilterhuis en gasklephuis vervangen wegens uitdroging
verder kleine cosmetische dingen zoals pookhoesje interieur grondig gereinigd ohja draagarmrubbers voor nog laten doen en de navi computer vervangen
voorlopig klaar hoop ik
verder kleine cosmetische dingen zoals pookhoesje interieur grondig gereinigd ohja draagarmrubbers voor nog laten doen en de navi computer vervangen
voorlopig klaar hoop ik
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
2 weken geleden de kachelmotor gerepareerd, maakte nogal veel herrie.
Nu bezig met mijn wielbouten spuiten, omdat het een Alfa is zijn het weer hele speciale (en dus dure) wielbouten, dus spuit ze maar lekker. Waarschijnlijk zijn ze volgend jaar weer verroest, maar dan spuit ik ze maar nog een keer.
Nu bezig met mijn wielbouten spuiten, omdat het een Alfa is zijn het weer hele speciale (en dus dure) wielbouten, dus spuit ze maar lekker. Waarschijnlijk zijn ze volgend jaar weer verroest, maar dan spuit ik ze maar nog een keer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
ik had lang geleden ook een auto waar die wielbouten aan de buitenkant een wat roestkleur hadden,
maar had niet veel zin om al die bouten eruit te draaien en te bewerken e.d. was niet zo'n bijzondere auto.
maar die dingen vielen wel op bij die zilveren velgen dus ik dacht hoe los ik dat makkelijk op
heb ze toen een beetje schoongemaakt (voor de rest was het al schoon) zo ik er bij kon en daarna heb ik een soort trechter model gemaakt die de wielbout omsloot en de rest beschermde tegen spray.
toen de velgenspray gepakt en binnen die trechter vorm wat rond gespoten, dat ging heel mooi
althans, ze werden zover je kon zien weer mooi zilver en op het oog zag het er heel wat beter uit, je zag
dus ook geen roest meer en het bleef nog mooi zitten ook, die dikke bouten roesten namelijk niet van binnen-uit, dan kan zoiets mooi.
zat net te denken, wellicht dat iets als bv zinkspray wel goed op die bouten kan...heeft goede eigenschappen zover ik weet.
maar had niet veel zin om al die bouten eruit te draaien en te bewerken e.d. was niet zo'n bijzondere auto.
maar die dingen vielen wel op bij die zilveren velgen dus ik dacht hoe los ik dat makkelijk op
heb ze toen een beetje schoongemaakt (voor de rest was het al schoon) zo ik er bij kon en daarna heb ik een soort trechter model gemaakt die de wielbout omsloot en de rest beschermde tegen spray.
toen de velgenspray gepakt en binnen die trechter vorm wat rond gespoten, dat ging heel mooi
althans, ze werden zover je kon zien weer mooi zilver en op het oog zag het er heel wat beter uit, je zag
dus ook geen roest meer en het bleef nog mooi zitten ook, die dikke bouten roesten namelijk niet van binnen-uit, dan kan zoiets mooi.
zat net te denken, wellicht dat iets als bv zinkspray wel goed op die bouten kan...heeft goede eigenschappen zover ik weet.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ik heb een staalborstel op een boor gedaan en zo geschuurd, vervolgens even ontvet met wat terpentine en in een stukje karton gedaan. Vervolgens met wat zilveren hammerite erover heen en ze zijn mooi zilver. Ik zie vanzelf wel hoe lang dat zo blijft.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
zo is het wel beter qua voorbereiding e.d.
hopelijk krijg ik volgende week men grotere remschijven binnen, dan kan ik men brackets afmaken en eens kijken hoe het allemaal gaat passen.
gooi dan ook meteen andere remslangen voor er op, die zijn opzich wel goed (geen haarscheurtjes ofzo) maar vrij hard/stug geworden door de jaren denk, bovendien als straks de remklauw wat verder van de as weg staat heb ik eigenlijk ook iets langere remslangen nodig, lijkt me beter.
hopelijk krijg ik volgende week men grotere remschijven binnen, dan kan ik men brackets afmaken en eens kijken hoe het allemaal gaat passen.
gooi dan ook meteen andere remslangen voor er op, die zijn opzich wel goed (geen haarscheurtjes ofzo) maar vrij hard/stug geworden door de jaren denk, bovendien als straks de remklauw wat verder van de as weg staat heb ik eigenlijk ook iets langere remslangen nodig, lijkt me beter.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
nice, zie er niks meer van, trouwens best een fraai model Alfa, zie je ook niet veel meer.
wel aardig grote vlakken zwart als je er op let, van die bumpers
wel aardig grote vlakken zwart als je er op let, van die bumpers
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Van de cabrio:
Interieur vervangen waarbij e.e.a. van het oude interieur overgezet moest worden, echt een t#ring klus,
Bekerhouder geplaatst en de telefoon eruit gesloopt,
Parafaan was gescheurd op diverse plaatsen dus een nieuwe gemonteerd,
Interieur vervangen waarbij e.e.a. van het oude interieur overgezet moest worden, echt een t#ring klus,
Bekerhouder geplaatst en de telefoon eruit gesloopt,
Parafaan was gescheurd op diverse plaatsen dus een nieuwe gemonteerd,
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
had je er 2 verschillende onder zitten?
of heb je er nu de apex verlagingsveren onder.
Ik heb trouwens ook nog voor voor op de standaard veerpoten 2 nwe ongebruikte verlagingsveren hier liggen van een goedkoop merk tec ofzo
was voor een M coupe maar had alleen de achter veren nodig destijds, weet trouwens noiet of ze ook op een 2.8 of 3.0 voor passen
anyways, toen ik de stoel eruit haalde heb ik ook meteen men volgende klus gedaan waar ik al 6 jaar tegen aan keek,
wat een bekend iets (niet echt een probleem) is bij dit type pedaal en set-up van hard plastic,
scheef naar Links staan...
M'n koppelings pedaal en rempedaal klus ivm wat speling en scheefstand koppelingspedaal oplossen met nieuwe (dure UUC Motorwerks) busjes en een nieuw pedaal e.d.
onderstaande is het oem bmw model>>
en ik heb nu de UUC busjes voor men koppelings pedaal, die 2 ringen zijn alleen voor eventueel opvullen>>
zie foto wat ik bedoel, het pedaal heeft altijd al een langere slag en staat al wat verder naar voren dan bv rempedaal, wat het nog meer naar voren brengt>>
Heb die klus meteen maar mee gepakt op het moment dat ik men stoelframe rubbers/plaatjes verving omdat je er toen wat beter bij kon qua ruimte onder het dash :--)
zier hier het nwe en oude pedaal (oude met rode omlijning dat ook was aan 1 kant ingesleten daar waar de meeste druk op stond van die druk-veer) >>
Koppelings pedaal gaat op den duur scheef staan bij dit type pedaal/constructie, nu kaarsrecht en lekker strak, super!
rijd echt heel anders, elke keer als je ontkoppeld ff wennen zo strak gaat dat
Rempedaal zat ook wat speling op als je met je hand het pedaal wat bewoog, busjes waren oke doch van het originele BMW type welke ook wat speling 'verlangt',
zag wel dat een ander belangrijk oog/busje (waar remdruk verbinding zit) versleten was wat speling veroorzaakte,
normaal voel je dat niet zo, behalve als je het van dichtbij bekijkt en met de
hand het pedaal beweegt, had dus eigenlijk beter ook een nieuw rempedaal kunnen bestellen...
magoed, heb het aardig opgelost met een nieuw/ander busje zodat daar nu ook de meeste speling weg is.
zie rempedaal en omlijnde busje voor asje>>
Bovendien naderhand als spare toch ook maar een nieuw rempedaal besteld incl meer kleingoed/onderdelen bij de dealer, niet dat ik het nu meer nodig heb omdat ik zelf een busje heb pas gemaakt in het pedaal, but just in case in the 'futere'
Wel een klooi werkje onder het dash maar met de stoel eruit wel makkelijker, bovendien was de beloning groot bij de test rit, stoelen strak en pedalen ook, die kleine dingen waar je 'jaren' aan was 'gewent' , blijken toch een groter verschil te maken dan je zo zou verwachten, heerlijk.
of heb je er nu de apex verlagingsveren onder.
Ik heb trouwens ook nog voor voor op de standaard veerpoten 2 nwe ongebruikte verlagingsveren hier liggen van een goedkoop merk tec ofzo
was voor een M coupe maar had alleen de achter veren nodig destijds, weet trouwens noiet of ze ook op een 2.8 of 3.0 voor passen
anyways, toen ik de stoel eruit haalde heb ik ook meteen men volgende klus gedaan waar ik al 6 jaar tegen aan keek,
wat een bekend iets (niet echt een probleem) is bij dit type pedaal en set-up van hard plastic,
scheef naar Links staan...
M'n koppelings pedaal en rempedaal klus ivm wat speling en scheefstand koppelingspedaal oplossen met nieuwe (dure UUC Motorwerks) busjes en een nieuw pedaal e.d.
onderstaande is het oem bmw model>>
en ik heb nu de UUC busjes voor men koppelings pedaal, die 2 ringen zijn alleen voor eventueel opvullen>>
zie foto wat ik bedoel, het pedaal heeft altijd al een langere slag en staat al wat verder naar voren dan bv rempedaal, wat het nog meer naar voren brengt>>
Heb die klus meteen maar mee gepakt op het moment dat ik men stoelframe rubbers/plaatjes verving omdat je er toen wat beter bij kon qua ruimte onder het dash :--)
zier hier het nwe en oude pedaal (oude met rode omlijning dat ook was aan 1 kant ingesleten daar waar de meeste druk op stond van die druk-veer) >>
Koppelings pedaal gaat op den duur scheef staan bij dit type pedaal/constructie, nu kaarsrecht en lekker strak, super!
rijd echt heel anders, elke keer als je ontkoppeld ff wennen zo strak gaat dat
Rempedaal zat ook wat speling op als je met je hand het pedaal wat bewoog, busjes waren oke doch van het originele BMW type welke ook wat speling 'verlangt',
zag wel dat een ander belangrijk oog/busje (waar remdruk verbinding zit) versleten was wat speling veroorzaakte,
normaal voel je dat niet zo, behalve als je het van dichtbij bekijkt en met de
hand het pedaal beweegt, had dus eigenlijk beter ook een nieuw rempedaal kunnen bestellen...
magoed, heb het aardig opgelost met een nieuw/ander busje zodat daar nu ook de meeste speling weg is.
zie rempedaal en omlijnde busje voor asje>>
Bovendien naderhand als spare toch ook maar een nieuw rempedaal besteld incl meer kleingoed/onderdelen bij de dealer, niet dat ik het nu meer nodig heb omdat ik zelf een busje heb pas gemaakt in het pedaal, but just in case in the 'futere'
Wel een klooi werkje onder het dash maar met de stoel eruit wel makkelijker, bovendien was de beloning groot bij de test rit, stoelen strak en pedalen ook, die kleine dingen waar je 'jaren' aan was 'gewent' , blijken toch een groter verschil te maken dan je zo zou verwachten, heerlijk.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Apex zit er nu onder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
en? paar cm lager en mooiere stance?Ar schreef:Apex zit er nu onder.
of zie je nu dat je ook meer kan gaan aanpassen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Altijd leuk om weer nwe 'cadeautjes' binnen te krijgen, ook al heb je ze zelf besteld
Heb toch maar ook een nwe motor afdekplaat voor de rechterkant gekocht, die zijn van kunstof
en na verloop van jaren wordt dat hard en trekt iets omhoog en dan kan er bv makkelijker wat water
onder komen en het staat iets minder als het niet helemaal strak loopt met de rest
Rempedaal en busjes en een klein scharnier voor het busje onder het grote scharnier als back-up reserve
aangeschaft ook al heb ik het voorlopig goed opgelost met een nieuw busje in het oude.
Ik hoef die dus voorlopig en wellicht nooit te monteren maar you never know, just in case.
Verensetje voor de remschoenen binnen in de schijfrem (handrem deel) en een vrij prijzig E38 (e.a.) Brembo alu remklauw verensetje maar beide voorlopig nog niet nodig.
Stoelframe busjes/plaatjes om de speling (rockingseats) er uit te halen door de oude te vervangen, met dat klusje ga ik zo maar eens beginnen nu ik nog ongeveer weet hoe ik dat heb gedaan,
al pak ik m'n gebruiksaanwijzing voor het begin er toch maar ff bij
had 2 setjes besteld maar 1 setje had ik al via elders en al onder m'n stoel zitten, dus hou 1 setje over als voor you never know somewere in the future ofzo
Heb toch maar ook een nwe motor afdekplaat voor de rechterkant gekocht, die zijn van kunstof
en na verloop van jaren wordt dat hard en trekt iets omhoog en dan kan er bv makkelijker wat water
onder komen en het staat iets minder als het niet helemaal strak loopt met de rest
Rempedaal en busjes en een klein scharnier voor het busje onder het grote scharnier als back-up reserve
aangeschaft ook al heb ik het voorlopig goed opgelost met een nieuw busje in het oude.
Ik hoef die dus voorlopig en wellicht nooit te monteren maar you never know, just in case.
Verensetje voor de remschoenen binnen in de schijfrem (handrem deel) en een vrij prijzig E38 (e.a.) Brembo alu remklauw verensetje maar beide voorlopig nog niet nodig.
Stoelframe busjes/plaatjes om de speling (rockingseats) er uit te halen door de oude te vervangen, met dat klusje ga ik zo maar eens beginnen nu ik nog ongeveer weet hoe ik dat heb gedaan,
al pak ik m'n gebruiksaanwijzing voor het begin er toch maar ff bij
had 2 setjes besteld maar 1 setje had ik al via elders en al onder m'n stoel zitten, dus hou 1 setje over als voor you never know somewere in the future ofzo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten