Het grote 'DF racefiets' topic
- RobS
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Dan zal het wel goed komen. Ik wil zelf wel fatsoenlijk kunnen slapen dus heb voor een hotelletje gekozen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik zal een dezer dagen eens een foto maken. Wellicht dat jij/jullie daar wel van zeggen dat er iets beter/anders kan.Foto van je stuur? Ik zie vaak verkeerd afgestelde schakel en remhendels op een MTB (Te hoog) Een goede MTB fietsmeting is eigenlijk een must, want het kan 1001 oorzaken hebben...
Fiets komt overigens wel bij een goede MTB zaak vandaan.
Ik probeer zeker op de stukken waar het kan het stuur zo losjes mogelijk vast te houden. Wellicht dat ik op de technische stukken mijn stuur wel te stevig vast houd, daar zal ik eens op letten.RobS schreef:Wat ik op de MTB zelf ook regelmatig heb is dat ik het stuur heel erg krampachterig vast houd en echt in de handvat(t)en aan het knijpen ben. Ik kan me voorstellen dat je daar last van zou kunnen krijgen op den duur.
-
- Auto: Renooit
Ik slaap niet op een luchtbedje een tent hoor, m'n 2 persoons bed in de caravan slaapt beter dan het gemiddelde hotel bedRobS schreef:Dan zal het wel goed komen. Ik wil zelf wel fatsoenlijk kunnen slapen dus heb voor een hotelletje gekozen.

- RobS
Mijn vrouw wil nog niet aan de caravanS-RS schreef:Ik slaap niet op een luchtbedje een tent hoor, m'n 2 persoons bed in de caravan slaapt beter dan het gemiddelde hotel bedRobS schreef:Dan zal het wel goed komen. Ik wil zelf wel fatsoenlijk kunnen slapen dus heb voor een hotelletje gekozen.

-
Ben er mee opgegroeid, nooit anders meer! Een hotel krijg je mij alleen in nood inRobS schreef:Mijn vrouw wil nog niet aan de caravan

Gewoon eens een luxe caravan huren, niet geschoten in altijd mis

- RobS
Ik ben er ook mee opgegroeid maar daar was zij niet bijS-RS schreef:Ben er mee opgegroeid, nooit anders meer! Een hotel krijg je mij alleen in nood inRobS schreef:Mijn vrouw wil nog niet aan de caravan![]()
Gewoon eens een luxe caravan huren, niet geschoten in altijd mis

Bedankt voor de tip

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Gisteren heb ik een rondje van 59km gereden en ging een stuk beter dan 2 weken geleden; 02:03:05 (28,59km/h gemiddeld) tegen 02:10:10:51 (27,30km/h gemiddeld).
D'r had meer in kunnen zitten, maar de laatste 15km waren zwaar... Tot ongeveer anderhalf uur zat ik steeds rond de 31 à 32 km/h.
D'r had meer in kunnen zitten, maar de laatste 15km waren zwaar... Tot ongeveer anderhalf uur zat ik steeds rond de 31 à 32 km/h.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Na jaren niet te hebben gefietst heb ik een nieuwe fiets gekocht. Vroeger toerde ik op MTB's in het rond en wilde eens iets anders proberen. Aangespoord door collega's m'n zusje en zwager die allen fanatiek op de racefiets rondtoeren heb ik een racefiets gekocht om tzt. aan te kunnen haken.
Na veel zoeken tussen frames en diverse 'afmontage's' moet je toch iets kiezen wat voor mijn doeleinden geschikt is en binnen het budget past. Uiteindelijk is het een Cube Peloton Race geworden. Gewoon een aluminium 6061frame en carbon voorvork, Shimano 105 triple afgemonteerd.

Aankomende zaterdag halen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Na veel zoeken tussen frames en diverse 'afmontage's' moet je toch iets kiezen wat voor mijn doeleinden geschikt is en binnen het budget past. Uiteindelijk is het een Cube Peloton Race geworden. Gewoon een aluminium 6061frame en carbon voorvork, Shimano 105 triple afgemonteerd.
Aankomende zaterdag halen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
- RobS
Voor de verandering weer eens naar het zuiden gereden
Lusje 3 gedaan met een uitstapje naar 3 landenpunt.
http://app.strava.com/activities/51130522" onclick="window.open(this.href);return false;

http://app.strava.com/activities/51130522" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
Kleine update van m'n fietsje, de ketting gaat er over een paar weken op, dan is de huidige weer versleten.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Schouten stickers op een chinees frame? Waarom?
- ///Joost
Beetje aardig zijn is ook weer te veel gevraagd. Jij bent er zelf zeker zoeen met een fiets van 2,5 mille en schakelen in je granny gear bij de eerste de beste drempel.k33z schreef:Schouten stickers op een chinees frame? Waarom?

Toffe fiets Rob!

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Omdat dat de achternaam van Rob is meen ik 

- ///Joost
Ik wilde het al niet zeggen...Bram schreef:Omdat dat de achternaam van Rob is meen ik

-
Och, och, och, waarom wordt mijn opmerking gelijk weer zo negatief opgepakt.
Er is helemaal niets mis met een chinees frame, vind het een prachtige fiets (bij alle fietsen komen tegenwoordig uit China). Maar ik vraag me alleen af waarom er Schouten stickers op zitten, omdat ik de fiets lekker zou laten zoals hij was. Dan blijft het wat het is (voor de duidelijkheid, dat is wederom niet negatief bedoeld) en wil het niet iets zijn wat het niet is.
Misschien heet RobS wel Schouten en is het niet bewust. Misschien is hij wel een klant bij Schouten, misschien heeft hij nog nooit van Schouten wielersport gehoord (lettertype is volgens mij ook anders). Vraag het me gewoon af.
En inderdaad, ik schakel bij iedere verkeersdrempel naar de granny gear. Wat dat hiermee te maken heeft vraag ik me wel af.
Er is helemaal niets mis met een chinees frame, vind het een prachtige fiets (bij alle fietsen komen tegenwoordig uit China). Maar ik vraag me alleen af waarom er Schouten stickers op zitten, omdat ik de fiets lekker zou laten zoals hij was. Dan blijft het wat het is (voor de duidelijkheid, dat is wederom niet negatief bedoeld) en wil het niet iets zijn wat het niet is.
Misschien heet RobS wel Schouten en is het niet bewust. Misschien is hij wel een klant bij Schouten, misschien heeft hij nog nooit van Schouten wielersport gehoord (lettertype is volgens mij ook anders). Vraag het me gewoon af.
En inderdaad, ik schakel bij iedere verkeersdrempel naar de granny gear. Wat dat hiermee te maken heeft vraag ik me wel af.
- Petrolhead Tom
Gaaf Rob!
- RobS
Mijn achternaam is schouten, ik bedoel er verder niks mee.
-
Alles weer duidelijk, ik bedoel er ook niets mee.
- ///Joost
k33z schreef:Alles weer duidelijk, ik bedoel er ook niets mee.

-
Ik vind het wel gaaf, was me nog niet eerder opgevallen. Breekt het mat zwarte mooi 

- RobS
...en inderdaad, nog nooit van Schouten wielersport gehoord en ik snap nu ook wel een beetje wat je bedoelt:

Het lettertype wat ik gebruikt heb komt dicht in de buurt van het Specialiced/S-Works lettertype, vandaar de keuze.
Het lettertype wat ik gebruikt heb komt dicht in de buurt van het Specialiced/S-Works lettertype, vandaar de keuze.
-
Ik ben zelf klant bij Tom Schouten wielersport, vandaar dat ik het opmerk. Hij verkoopt, naast allemaal mooie italiaanse exoten, ook fietsen onder zijn eigen naam.
Weet niet exact wat voor frames dit nu zijn. Vroeger waren het alu frames uit Italie, grote kans dat het tegenwoordig allemaal uit China en omgeving komt.
Weet niet exact wat voor frames dit nu zijn. Vroeger waren het alu frames uit Italie, grote kans dat het tegenwoordig allemaal uit China en omgeving komt.
-
- Auto: M3P, 130i
- Mathieu
Gios Torino