Goed he. Ik moet toch maar eens bellen met het ziekenhuis mbt een beenverkortingNiels schreef:ECHT een mooie ZQpe
E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
- Niels
- Berichten: 22544
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Hoppa, gewoon de zaag erin! 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Vandaag eindelijk toch gelukt mn recaro Pole Position 2cm lager in de auto monteren.
Kost wat kunst en vliegwerk en bloed,zweet en tranen, maar het is toch gelukt ondanks de minimale ruimte.
Zit een stuk beter tov het stuur, en nu genoeg hoofdruimte met helm op
Nu de bijrijdersstoel nog een keer....
Kost wat kunst en vliegwerk en bloed,zweet en tranen, maar het is toch gelukt ondanks de minimale ruimte.
Zit een stuk beter tov het stuur, en nu genoeg hoofdruimte met helm op
Nu de bijrijdersstoel nog een keer....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
ik haal volgende week de stoel eruit...
gaan nwe rubbertjes/plaatjes tussen ivm rocking-seats (speling stoel eruit halen)
en dan pak ik meteen het nwe koppelings pedaal e.d. erbij incl nwe teflon busjes e.d.
das dan wat makkelijker met de stoel eruit
- Knot
- Berichten: 40884
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Da's een mooie besteding van de zaterdag.... en mooi resultaat!
- nlpaseogt
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 25 mar 2013, 17:21
- Knot
- Berichten: 40884
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
trouwens ik denk dat ie gewoon het kinderzitje eruit heeft gehaald zie foto, dat scheelt enorm qua hoogte, het zat wel lekker strak en vast maar met helm zat ie net te hoog
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
LOL
Passagiersstoel ook gedaan net, ging een stuk sneller

Passagiersstoel ook gedaan net, ging een stuk sneller
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
gaaf, staat ook veel beter zo tegen over die middenconsole bv
nice
nice
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Wow!
Kunnen die stoelen nog makkelijk kantelen? Kan je hier eigenlijk dagelijks verkeer mee doen?
Kunnen die stoelen nog makkelijk kantelen? Kan je hier eigenlijk dagelijks verkeer mee doen?
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Stoelen zijn niet verstelbaar, alleen voor/achter verschuiven is mogelijk.
Dagelijks is zeker mogellijk, maar totaal comfortabel is het ook weer niet
Dagelijks is zeker mogellijk, maar totaal comfortabel is het ook weer niet
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Maar kan je ze bij het monteren in een bepaalde hoek kantelen? Of kan je ze maar op 1 manier op de rails vijzen?Fabian schreef:Stoelen zijn niet verstelbaar, alleen voor/achter verschuiven is mogelijk.
Dagelijks is zeker mogellijk, maar totaal comfortabel is het ook weer niet
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Dat is wel mogelik indérdaad!
Maar de montagerumte is uiterst minimaal, je kunt bijna geen kant op met deze stoelen. Klem tussen midenconsole en deur. Dus hoogte van montage en hoek bepalen ook hoeveel ruimte je hebt. Stoelen kunnen niet ver maar achter bijvorbeeld, dan zit je klem tegen je deur en kan die niet meer dicht
Mijn stoelen staan ook minimaal naar de middenconsole "gekanteld" omdat het anders niet past. (0,5cm hoger gemonteerd op de buitenste rail)
Maar de montagerumte is uiterst minimaal, je kunt bijna geen kant op met deze stoelen. Klem tussen midenconsole en deur. Dus hoogte van montage en hoek bepalen ook hoeveel ruimte je hebt. Stoelen kunnen niet ver maar achter bijvorbeeld, dan zit je klem tegen je deur en kan die niet meer dicht
Mijn stoelen staan ook minimaal naar de middenconsole "gekanteld" omdat het anders niet past. (0,5cm hoger gemonteerd op de buitenste rail)
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
We moeten nog steeds eens meeten.Fabian schreef:Dat is wel mogelik indérdaad!
Maar de montagerumte is uiterst minimaal, je kunt bijna geen kant op met deze stoelen. Klem tussen midenconsole en deur. Dus hoogte van montage en hoek bepalen ook hoeveel ruimte je hebt. Stoelen kunnen niet ver maar achter bijvorbeeld, dan zit je klem tegen je deur en kan die niet meer dicht![]()
Mijn stoelen staan ook minimaal naar de middenconsole "gekanteld" omdat het anders niet past. (0,5cm hoger gemonteerd op de buitenste rail)
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Zo, gisteren de z4 laten keuren en zelf de olie ververst. Toch weer 6000km in 2 jaar........
Vandaag, eindeljk, nadat ik er in 2007 aan begonnen was, de cruise control werkend gekregen in de z3. Er was maar geen duidelijkheid te krijgen over wat nodig was in mijn type met de m52TUB28 motor. BMW dealer kwam er niet uit, TIS gaf geen duideljkheid. Achteraf blijkt dat ze daar beide motoren (enkel en dubbel vanos) doorelkaar heen hebben vermeld in hetzelfde onderdelen-schema.
De 1 zei: stuurschakelaar, module en hij werkt. (Alleen met e-gas, zoals mijn motor zou moeten hebben, echter ik heb een gaskabel) paar tientjes en klaar.
De andere zei: cruise control computer, kabelboom van een e36, de bowdenkabel en stelmotor. Veel werk en duur.
Met de eerste begonnen in 2007, klik klik, maar werkte niet. Dus dan maar de andere methode. Alles bijna bij elkaar, behalve de stelmotor. Nieuw te duur, gebruikte in mijn type niet te vinden. Uiteindelijk a de jaren niets meer aan gedaan. Tot afgelopen week iemand op het z3 forum zei dat het toch echt via de 1e methode moest werken. Het gasklephuis van mijn motor is wel bediend via de gaskabel, echter zit ook de regelklep van de tractoncontrol er direct op en die kan het vermogen terugregelen. Maar die werkt ook anderom als cruise control.
Maak mij maar gek, dus toch er weer ingedoken. Nagezocht en het zou zo moeten werken. Dus gaan zoeken in de auto waarom het niet werkt bij mij dan, want alles zat er al 6 jaar in.
Bleek dat in mijn auto de koppelingsschakelaar standaard niet gemonteerd zit (omdat het Duitse import is). Schakelaar besteld en voilla, werkende cruise control........ideaal als ik lekker relaxed van en naar een trackday wil toeren.
Vandaag, eindeljk, nadat ik er in 2007 aan begonnen was, de cruise control werkend gekregen in de z3. Er was maar geen duidelijkheid te krijgen over wat nodig was in mijn type met de m52TUB28 motor. BMW dealer kwam er niet uit, TIS gaf geen duideljkheid. Achteraf blijkt dat ze daar beide motoren (enkel en dubbel vanos) doorelkaar heen hebben vermeld in hetzelfde onderdelen-schema.
De 1 zei: stuurschakelaar, module en hij werkt. (Alleen met e-gas, zoals mijn motor zou moeten hebben, echter ik heb een gaskabel) paar tientjes en klaar.
De andere zei: cruise control computer, kabelboom van een e36, de bowdenkabel en stelmotor. Veel werk en duur.
Met de eerste begonnen in 2007, klik klik, maar werkte niet. Dus dan maar de andere methode. Alles bijna bij elkaar, behalve de stelmotor. Nieuw te duur, gebruikte in mijn type niet te vinden. Uiteindelijk a de jaren niets meer aan gedaan. Tot afgelopen week iemand op het z3 forum zei dat het toch echt via de 1e methode moest werken. Het gasklephuis van mijn motor is wel bediend via de gaskabel, echter zit ook de regelklep van de tractoncontrol er direct op en die kan het vermogen terugregelen. Maar die werkt ook anderom als cruise control.
Maak mij maar gek, dus toch er weer ingedoken. Nagezocht en het zou zo moeten werken. Dus gaan zoeken in de auto waarom het niet werkt bij mij dan, want alles zat er al 6 jaar in.
Bleek dat in mijn auto de koppelingsschakelaar standaard niet gemonteerd zit (omdat het Duitse import is). Schakelaar besteld en voilla, werkende cruise control........ideaal als ik lekker relaxed van en naar een trackday wil toeren.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Ouwe Mc Gyvert.
- Niels
- Berichten: 22544
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
dat moet je ook maar net weten van die schakelaar 
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
De Z3 coupé die ik zojuist heb aangeschaft komt van origine ook uit Duitsland, als ik cruise control wil inbouwen moet ik hier dus ook rekening mee houden?
In ieder geval wel prettig dat het gelukt is.
Groetjes
In ieder geval wel prettig dat het gelukt is.
Groetjes
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Zojuist even de olie + filter van de z3 vervangen, weer verse Motul 300V racing 5w/40 erin.
De oude olie was nog kraakhelder en goudgeel na 16 maanden en 7000km, mooi om te zien.
De oude olie was nog kraakhelder en goudgeel na 16 maanden en 7000km, mooi om te zien.
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Kom vanmorgen bij de 1-serie, reageert niet op de afstandsbediening. Huh, had ik hem dan open gelaten? Druk om hem op slot te doen, weer geen klik. Vreemd, accu leeg dan misschien? Maar toen zag ik dat de deurpinnetjes omhoog stonden...hmmmmm...wordt al vreemder. Deuren zaten inderdaad niet op slot, kofferbak trouwens nog wel. Mn stoel was helemaal niet achter geschoven en de afdekking van de OBD-stekker lag op de vloer....1+1=2...ze hebben geprobeerd mn auto te stelen
Het slot van mn portier was een kleine slag gedraaid, verder niets aan te zien. Alarm niet afgegaan. Accu leek leeg, auto reageerde iniedergeval nergens meer op. Onvoorstelbaar. Auto staat nu bij de dealer, even afwachten dus.....
Was echt een poging tot diefstal, want kleingeld en I-pod etc hebben ze gewoon laten liggen............
Het slot van mn portier was een kleine slag gedraaid, verder niets aan te zien. Alarm niet afgegaan. Accu leek leeg, auto reageerde iniedergeval nergens meer op. Onvoorstelbaar. Auto staat nu bij de dealer, even afwachten dus.....
Was echt een poging tot diefstal, want kleingeld en I-pod etc hebben ze gewoon laten liggen............
- Paskal
- Berichten: 3839
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Waardeloos weer dat ze niet met hun poten van je spullen af kunnen blijven
Toch wel ingenieus dat ze zo'n 1-serie vrijwel zonder schade open maken en tegelijkertijd ook nog eens het alarm de-activeren
Toch wel ingenieus dat ze zo'n 1-serie vrijwel zonder schade open maken en tegelijkertijd ook nog eens het alarm de-activeren
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Rogerb, Wimo en 1 gast
