Al een opvolger in gedachte?
Nu is eerst mijn vrouw aan de beurt

Erg snel jaloers ben ik niet, maar een Golf VII GTi zou ik dolgraag willen hebben als daily driver. Dus: gefeliciteerd, goede keuze!
Al een opvolger in gedachte?
Nu is eerst mijn vrouw aan de beurt
Wouter81 schreef:Je hoort het in dat filmpje Luca, dat performance pakket is een 'no brainer'.
De gewone GTI 7 heeft hetzelfde 'sper' als de GTI 6 volgens mij, niet mechanisch.Luca schreef:Gti 6 beviel mij erg goed mbt wegligging. Daarnaast heeft de "gewone" GTI 7 ook een sperr.
RS heeft dezelfde soort sperr als de PP GTI. Het zou wel een meerwaarde hebben maar niet met mijn rijgedrag.
Mijn Golfje GTI VI deed ook 262 km/h op de teller. Exact 250 km/h op GPS.dvh schreef:bijna 260 in een Golfje GTI.. Dat is toch best flink !
Alleen rond 0.40sec, wat gebeurt er nou met het optrekken ? Want helemaal lekker ging dat niet.
Het heeft bijna veertig jaar geduurd maar met de komst van de zevende generatie Volkswagen Golf is het vermogen van de oer-GTI verdubbeld. Tegenwoordig produceert-ie 220 pk maar liefst. Reden voor een feestje, en dat feestje heet Performance.
Al generaties lang is de Volkswagen Golf GTI een echte allemansvriend. Niet te hard, niet te zacht, gewoon lekker gemiddeld. Dat zorgt ervoor dat het model het altijd goed doet in de verkoopstatistieken, maar voor de liefhebbers van sensatie was het toch altijd een beetje te mild. En speciaal voor die mensen biedt Volkswagen nu naast de standaard-GTI ook nog een GTI Performance aan. Voor 1.500 euro krijg je 10 pk extra, maar belangrijker is dat er voor dat geld ook sterkere remmen en een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel op de GTI worden gemonteerd. En daarmee moeten ook de wat enthousiastere bestuurders op hun wenken bediend kunnen worden door de Golf.
En dat is precies wat de Performance doet. Voorheen was de GTI altijd wel goed, maar niet bijzonder leuk om mee te sturen. Dat is-ie nu dus wel. Heel precies dirigeer je de hete hatch de bocht in en de koets reageert vrijwel direct. De Golf is enthousiaster dan voorgaande generaties en dat maakt het vele malen leuker om ‘m over een bochtig traject te jagen. Dankzij het sperdifferentieel heb je bovendien massa’s grip. Bocht uit kun je op het gaspedaal gaan staan als je wil, de auto klauwt zich een weg voorwaarts en op naar de volgende bocht. Dat smaakt naar meer, iedere curve wil je beter ronden dan de vorige, zo voelt het.
Gebruikers op dit forum: Fabian en 7 gasten