Besteld: BMW 116i High Executive

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Luco

Re: Besteld: BMW 116i High Executive

Bericht door Luco » 22 apr 2013, 23:31

Andre schreef:Tuurlijk zal ie er blij mee zijn anders bestel je hem niet neem ik aan.

Men noemde altijd DF het bmw forum. Dit is nu een keer de mogelijkheid om daar een keer over te discusseren. Nou is het weer niet goed!!!

Voor mij is het heel simpel. Als BMW geen 130i of M heeft dan reed ik nu een GT86 of Evo, STi en misschien wel een Audi als familie car. Kijk anders even het GT86 filmpje. Echt een prachtig sturende auto. En ik weet ook zeker dat er qua lease misschien wel betere opties zijn. Daarom was mijn vraag ook waarom een 116i. Vaak zit er ook status in de aankoop wat dan geld mag kosten.
Ja iedereen zijn eigen keuze he, als je bmw liefhebber bent dan vind ik het wel logisch dat je eerst gaat kijken naar een bmw die binnen het budget past en voldoet aan je wensen.
Ik ben niet echt merkenvast, dus als ik nu een leasert uit zou moeten kiezen krijg ik het lastig omdat er zoveel te koop is voor dat bedrag.
Als je merkenvast bent is de keuze stukken makkelijker.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 apr 2013, 23:31

Andre schreef:Tuurlijk zal ie er blij mee zijn anders bestel je hem niet neem ik aan.

Men noemde altijd DF het bmw forum. Dit is nu een keer de mogelijkheid om daar een keer over te discusseren. Nou is het weer niet goed!!!

Voor mij is het heel simpel. Als BMW geen 130i of M heeft dan reed ik nu een GT86 of Evo, STi en misschien wel een Audi als familie car. Kijk anders even het GT86 filmpje. Echt een prachtig sturende auto. En ik weet ook zeker dat er qua lease misschien wel betere opties zijn. Daarom was mijn vraag ook waarom een 116i. Vaak zit er ook status in de aankoop wat dan geld mag kosten.
Jij tikt dat de rijeigenschappen pas BMW pas boven tig peekaas uitkomen is natuurlijk lulkoek...met een 116i kun je ook bovengemiddeld de hoek om......

Initial D

Bericht door Initial D » 22 apr 2013, 23:46

De pk's zijn natuurlijk de enige goede eigenschappen van een 3 liter 1 serie. :lol: Wat doet een GT86 in de lease? is dat ook 20%? :D

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2013, 23:54

Alles draait om status, staat op Facebook, dus echt waar :D
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (68.58 KiB) 1775 keer bekeken

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 23 apr 2013, 00:33

Ik snap André z'n standpunt wel. Waarom zou je 20% bijtelling over een (relatief) dure BMW als je ook 14% over een goedkopere Mégane kunt betalen die als kilometervreter net zo goed dienst doet.

Maar als ik zelf in die situatie stond? Ik had net zo goed voor de BMW gekozen. Als groot BMW-fapper, zoals men hier dat noemt, zou ik eerst gaan kijken wat BMW te bieden heeft voor mijn eisen en wensen. Als dat me bevalt, zou ik niet eens naar andere merken kijken...

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 23 apr 2013, 00:34

Hahaha mijn zwager heeft ook zo'n brommer besteld, levering over 3 weken, ook een rode.
ca 40k kost dat hok.
veertig !
Ik zeg man, jij wilt toch vermogen en dan niet in de aanschafwaarde, maar een duw in je rug ipv een laf zetje?

Ja maar Erik, die bijtelling......

Ja dan val ik van me stoel he :bag:

Je kunt hem wel chippen naar ca 170pk geloof ik.
Nou dat zou ik maar heel snel doen, ik heb 1x een 118i met 140pk gehad, en een gastank dwars in de kofferbak, echt nooit nooit nooit meer. Moest dat ding helemaal uitpersen om met 130 de bult bij Luik op te komen. Bij 125.000km lag de motor op een dot en daar gaven ze de LPG de schuld van. Gelukkig maar trouwens....
:mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 23 apr 2013, 00:40

Met meer pk komt het voordeel van een goed chassis zeker beter tot ze recht.

Hoeveel roepen hier wel niet een Porsche Cayman eigenlijk te weinig pk heeft zo goed is het chassis. Zelfs Harris roept het.

Maar even wat anders Lease valt toch niet onder fun?

Lease is toch voor zakelijke rijders die of geld voor de baas verdienen met de auto of een ondernemer die zakelijk met ze auto geld moet verdienen.

Dus het lijkt mij dat fun niet de basis gedachte moet zijn voor het uitzoeken van een lease auto of wel?

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 23 apr 2013, 00:54

Precies André...

@Erik: Chippen is tegenwoordig niet zo makkelijk meer bij BMW. Via de OBD kunnen ze al niet meer in de ECU komen. Als je wilt chippen, dan moet je draadjes aan de ECU solderen welke dan weer onder het inlaatspruitstuk verborgen zit...

...bovendien wordt 'de chip' meteen herkend zodra de auto bij de BMW dealer aan de computer gaat. In het ergste geval ben je dan je garantie (op de aandrijflijn) kwijt...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 apr 2013, 00:57

Andre schreef:Met meer pk komt het voordeel van een goed chassis zeker beter tot ze recht.

Hoeveel roepen hier wel niet een Porsche Cayman eigenlijk te weinig pk heeft zo goed is het chassis. Zelfs Harris roept het.

Maar even wat anders Lease valt toch niet onder fun?

Lease is toch voor zakelijke rijders die of geld voor de baas verdienen met de auto of een ondernemer die zakelijk met ze auto geld moet verdienen.

Dus het lijkt mij dat fun niet de basis gedachte moet zijn voor het uitzoeken van een lease auto of wel?
Daar ben ik het met je eens! Maar als je een leaseauto uitzoekt wil je natuurlijk wel ook fun per euro de kilometer!

Shakes

Bericht door Shakes » 23 apr 2013, 06:22

Wat maakt het uit?

De een haalt een overpriced plastic fantastic 1 M en de ander een 116.
BS om te zeggen dat je vermogen nodig hebt om lol te hebben.

allen

Bericht door allen » 23 apr 2013, 07:07

Potdomme allemachtig! Helemaal niet aan gedacht. De topicstarter moet uiteraard ook iedere dag de bult bij Luik op met 180 km/u om een beetje mee te tellen met de stoere mannen op Df. :tooth:
Mijn ding zou het niet zijn, maar als iemand 40k uitgeeft aan een 1 omdat hij dat mooi vind en ervan geniet, dan moet hij dat vooral doen. De hele wereld in een 1M of Imprezel is ook maar zo saai.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2013, 07:19

Eigenlijk zeg je dat het merk BMW dus geen bestaansrecht heeft. Aangezien 95 procent van de nieuwe BMW's in een of andere vorm van een lease/financiering constructie is gegoten. Andre kijk voor de gein is op BMW.nl op iedere pagina waar een nieuwe (configurator) of gebruikte BMW wordt aangeboden staat een zelf in te vullen staat een lease rekensommetje bij. Want BMW wil je vooral laten weten wat een mooie BMW "maar" per maand kost. 95 procent van de BMW kopers stinkt blijkbaar in die simpele theorie. BMW verkoopt geen auto's maar inderdaad dromen/status in de vorm van financieringen en dat voor maar een paar knaken per maand lijkt het wel. Zakelijk gezien heel slim natuurlijk.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2013, 07:42

Maar goed het gaat bij BMW op het moment helemaal nergens meer over alle nieuw verkochte 1 series, 3 series en 5 series zit een 4 cilindertje met föhn in. Op papier is er nog een 6 cilinder met turbo maar in de praktijk koopt/least ook niemand die auto's (op een paar mensen op DF na in de vorm van een 1M). Hou je maar vast want ook de 6 cilinder turbo gaat straks verdwijnen. Gewoon 1 motor een 2 liter benzine en diesel motor voor alle BMW's. Als je toch zo genaaid wil worden dan kan het net zo goed in een 1 serie.

ErikS

Bericht door ErikS » 23 apr 2013, 08:16

Mooie keuze.

Ook met 136 pk met 8.5 sec naar de 100?! Das bijna net zo snel als een golf GTI. (anderhalve seconde, wat is dat nou?!!!!)
En dan met een TOP interieur zonder kraakjes en gedoe.......
Het had mijn keuze kunnen wezen. Lease maakt het aankoopbedrag toch geen flikker uit, je maandbedrag is hetgeen wat telt. Geniet van de luxe met die km's.

Een megane/prius whatever... Pff, daar wil je toch niet dood in gevonden worden? Bijtelling is niet alles wat telt in het leven.

(Vuur, olie... :tong uitsteken: )

Macboy

Bericht door Macboy » 23 apr 2013, 09:52

Max allereerst gefeliciteerd met je keuze :thumbup:

Een bomvolle auto en met dat HEXE pakket een absolute no brainer. Heerlijk veel opties. Ook een erg smaakvolle combinatie heb je te pakken.

Daarnaast is elke auto die 0-100 onder de 10 seconden haalt gewoon vlot te noemen. Je rijdt daarmee 95% van het verkeer weg. En bijna 140pk was vroeger hot hatch niveau. Dus alles behalve een stakker. En onder de 9 seconden natuurlijk helemaal.

70.000 met benzine is niks mis mee. Ding is zuinig zat. Je bent pas gek als je 55.000 in een M135i gaat rijden zoals ik.

Wat Perry zegt over de keuzemogelijkheden van BMW: dat was vroeger zo maar bij de 1 serie heb je absoluut GEEN keuzevrijheid meer. Rood is niet altijd leverbaar en interieur kleuren voor bekleding en stuur en inleg zijn alleen maar te krijgen bij bepaalde pakket combinaties. Dus Perry weet er minder van dan hij denkt. Is misschien het oude BMW gewend ?

In elk geval veel plezier met je nieuwe auto !

JeroenT

Bericht door JeroenT » 23 apr 2013, 10:05

ErikS schreef: Een megane/prius whatever... Pff, daar wil je toch niet dood in gevonden worden? Bijtelling is niet alles wat telt in het leven.

Waarom niet? Die 2 rijden comfortabeler/beter dan 90% van alle andere oude baggerzooi op de weg.

Snipe

Bericht door Snipe » 23 apr 2013, 10:13

Macboy schreef:Wat Perry zegt over de keuzemogelijkheden van BMW: dat was vroeger zo maar bij de 1 serie heb je absoluut GEEN keuzevrijheid meer. Rood is niet altijd leverbaar en interieur kleuren voor bekleding en stuur en inleg zijn alleen maar te krijgen bij bepaalde pakket combinaties. Dus Perry weet er minder van dan hij denkt. Is misschien het oude BMW gewend ?
De keuze is minder dan vroeger, dat klopt. Maar vergelijk het eens met Peugeot bijvoorbeeld, dan zie je dat de keuze bij BMW nog steeds relatief groot is. Neem je een 308 1.6, dan kun je als exterieurkleuren kiezen uit wit, zwart, grijs en donkerblauw. Je moet een vijfdeurs nemen, een driedeurs bestaat niet. Als je een witte neemt, krijg je automatisch een zwart interieur. Wil je sportstoelen? Kut voor je. Wil je leren bekleding? Keus uit 1 kleur. Je hebt liever een sportstuur? Bestaat niet. Bij BMW heb je dus nog steeds meer keus, al is dat wel minder dan voorheen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 apr 2013, 10:21

ik sta trouwens ook te kijken van de specs! :shock:

116i klinkt mij in eerste instantie ook wat lullig gemotoriseerd maar als je dan 8,5s naar de 100 ziet is dat meer dan voldoende voor een daily in het NL verkeer :D

sterker nog mijn E46 325i is dus maar 1 seconde sneller...

a90

Bericht door a90 » 23 apr 2013, 10:31

Gefeliciteerd Max ! prachtige kleur en velgen.

dvh

Bericht door dvh » 23 apr 2013, 10:43

8.5sec is geen stakker idd. Niet wat ik bij een 116i zou denken.

Nu wordt er rationeel gesproken over 14% bij een megane of 20% bij een 116.
Maar als je toch een beetje auto-emotie in je hart hebt dan zeggen deze cijfers toch niks?

Het zijn enkel graaicijfers van onze overheid.
Kun je 'm leasen van je baas en kun je de bijtelling betalen.
Dan kies je toch gewoon wat je mooi vind? Lekker rijdt of een mooi interieur + dito afwerking heeft?

Nogmaals 8.5 sec en 200nm+ koppel.. Voor een bijna instapper..
Ik denk dat een aantal hier verwend zijn.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 apr 2013, 10:47

dvh schreef:Ik denk dat een aantal hier verwend zijn.
ik weet het wel zeker :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2013, 10:50

Luilak modus on... // is die 116i motor nou in de basis dezelfde motor als die in de F30 328i ligt? (die met 245pk)//

ErikS

Bericht door ErikS » 23 apr 2013, 10:51

JeroenT schreef:
ErikS schreef: Een megane/prius whatever... Pff, daar wil je toch niet dood in gevonden worden? Bijtelling is niet alles wat telt in het leven.

Waarom niet? Die 2 rijden comfortabeler/beter dan 90% van alle andere oude baggerzooi op de weg.
Ik bedoel het zo;

We gaan toch op DF iemand met 1 auto geen 14% auto 'aanraden'?!
Ik zou totaal geen moeite hebben om een prius te moeten rijden, of een megane. Sterker nog; Graag zelfs.

MAAR; Wel met een speeltje ernaast.

Mijn -enige- leaseauto + vervoersmiddel?
Dan zeg ik dus; Liever meer betalen voor een lekkere 1 serie. (20% over een iets hogere waarde.)

Hielke

Bericht door Hielke » 23 apr 2013, 10:52

Mooie auto, jammer van die lillijke koplampen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 apr 2013, 10:55

RVV schreef:Luilak modus on... // is die 116i motor nou in de basis dezelfde motor als die in de F30 328i ligt? (die met 245pk)//
open die link nou eens :tong: http://www.autoweek.nl/auto/62373/bmw-116i" onclick="window.open(this.href);return false;

nee, dit is op basis van een 1.6, wel heb je ook een F30 320i EDE dat is ook een 1.6 en levert 170PK / 250nm dus dat moet wel mogelijk zijn denk ik ;-) ( http://www.autoweek.nl/auto/70142/bmw-3 ... ntdynamics" onclick="window.open(this.href);return false; )

dan zit je dus op een waarde gelijk aan de 118i en 0-100 sprint die sneller is dan een 325i... hoezo trage BMW? :blink:

Plaats reactie