5 deurs, 4 zitplaatsen, voldoende kofferruimte, driving fun, 4x4, verbruik
En als als bonus
Deze post had ik nog niet gelezen toen ik het verhaal hierboven intikte.Wouter81 schreef:Mijn GTI
Luxe, vrij comfortabel bij normaal gebruik, genoeg ruimte, 5 deurs. Op vakantie met 2 kinderen geen probleem. Bij normaal gebruik zuinig (1:11 - 1:14), bij constante snelheden stil. Relatief goedkoop ook, nieuw vanaf 32.000 euro ongeveer. Ook redelijk waardevast want VW. Onderhoudskosten zijn tot nu toe erg laag. Wat standaard beurtjes en vorige week (na 100.000 km) een nieuwe koppeling. Regelmatig een nieuw setje banden. Verder niks.
Maar als ik er 's ochtends alleen in rij, op weg naar m'n werk, via B-weggetjes, kun je je uitstekend uitleven. Met chip behoorlijk snel (270 pk, 400 nm op 1200 kg). 0 - 100 in 6 sec. en een topsnelheid ergens rond de 250 km/u. En zelfs bij zeer regelmatig sportief nog redelijk zuinig... ik scoor over een hele tank nooit slechter dan 1 op 10.
Het is echt een compromisauto maar voor mij een erg goede. Over een paar maand te koop dus ehh....
En meer ruimte dan in een Golfje. Zeer ruime kofferbak, fijne stoelen en tenminste een fatsoenlijke middenconsole.frank de jonge schreef:Zelfde rijtje wat Tristan tikt voor de GTI geld ook voor de Mazda.
Misschien zelf wel goedkoper in aanschaf. En geen automaat wat ik persoonlijk als een voordeel zie.
Dat moet wel lukken ja.Dennis Cavallino schreef:Met zoveel man aan boord?
Riceaux schreef:Met 5 man in een 1-serie? Dat is voor 1 km nog wel te doen, meer ook echt niet.
Verwaarloosbaar. Misschien dat er wel 3 kinderen van een jaar of 8 achterin passen. Maar zodra ze de 16 zijn gepasseerd gaat het echt niet meer lukken.RVV schreef:Riceaux schreef:Met 5 man in een 1-serie? Dat is voor 1 km nog wel te doen, meer ook echt niet.
Is de nieuwe 1 serie niet een stuk ruimer achter in dan de oude 1 serie?
Gebruikers op dit forum: e30touring1990, MarcF, Semrush [Bot] en 5 gasten