Cabrio dak onderhoud tips

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Cabrio dak onderhoud tips

Bericht door Niels » 13 apr 2013, 12:02

Na wat surfen op het http://www....." onclick="window.open(this.href);return false;. Er zijn allerlei middeltjes in omloop maar een ander adviseert gewoon groene zeep aan. Dus ik ben wel heeeel benieuwd naar ervaringen hier hoe het cabrio dak schoon te maken en te voorzien van een beschermlaag.

Via colourlock (wordt er ook niet goedkoper op helaas..) kom ik terecht op bellocabrio. Als die producten net zo goed bevallen als die van colourlock dan zit dat wel goed tenzij je net zo goed groene zeep kunt pakken en naar de Vrijbuiter voor tent impregneer spul :wink:

Individual

Re: Cabrio dak onderhoud tips

Bericht door Individual » 13 apr 2013, 13:45

Wat betreft impregneren lees ik goede verhalen over RaggTopp.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 apr 2013, 19:46

^^^ Die heb ik idd ook gebruikt. Raggtopp cleaner en daarna Raggtopp impregneer. 1 setje daarvan gekocht en een extra bus impregneer, idd bij Bellocabrio. Heb dit merk gekocht omdat het speciaal voor cabriodaken zou zijn en ik niet voor die paar tientjes het risico wou lopen dat ik rommel zou kopen waarvan het dak gaten ging vertonen "ofzo" :)
Maar het lijkt mij dat groene zeep en daarna 1 of andere tent-impregneer ook voldoende moet zijn. Maar geen ervaring ermee. Ik heb het preventief gedaan, het dak "sloeg" niet door dus wss was het niet eens nodig.
Enige nadeel is nu wel dat het dak druppels/parels vertoont als het licht regent. Hij is dus nu ook minder snel droog waardoor het dak nat opgevouwen wordt als je toch open wilt rijden. En die druppels lopen naar binnen bij deur openen als de auto onder een bepaalde hoek staat :tooth:
En dat was ook k#t in de winter. Die van mij staat buiten en ik heb zo'n hoes gekocht om h'm sneeuwvrij te houden. Echter met die winters hier is het overdag net een beetje dooi of valt er sneeuw op als je net gereden hebt wat dan eerst nog ff dooit. Maar door die impregneerlaag bleef ik dus met die druppels zitten en kon die hoes er niet overheen, want die zou dan vastvriezen, waardoor ik een beste sneeuwlaag op de auto had :bag: Dus om die reden de hoes niet kunnen gebruiken tegen ijsvorming en sneeuw. Mijn standpunt, nu, zou zijn: niets doen zolang hij niet doorslaat. Regulier schoonmaken/reinigen natuurlijk wel maar voor de rest niets.

Niels

Bericht door Niels » 13 apr 2013, 23:38

Je bent niet de enige die zegt dat het niet aan te bevelen is impregneer spul te gebruiken. Gewoon reinigen en klaar. Overigens heb ik vandaag wel een hard-top gekocht voor het apparaat.

HJ2

Bericht door HJ2 » 15 apr 2013, 17:26

Groene zeep werkte op mijn buitenslaper Z3 altijd briljant!
Impregneer heb ik nooit aan gedaan, ook nu niet bij de Lotus. Hangt ook helemaal van het materiaal af.

Is het echt canvas o.i.d. dan stel ik mij voor dat tent-impregneer prima is, maar dat is slechts een inschatting, geen praktijkervaring.

Wat ik wel heb gedaan is op plekken waar de cabrio constructie langs het dak sleept / schuurt (bij het openen sluiten) de boel locaal verstevigd door er nette stukjes veiligheidsriem (aan de binnenzijde uiteraard) tegenaan te kitten. Daar war de daken van mijn mede-lotus slachtoffers naar z'n guru gaan doet die van mij het nog als nieuw!

Niels

Bericht door Niels » 15 apr 2013, 21:49

Als de Z3 het goed op groene zeep dan gaat de 325ci dat ook wel doen gok ik zo. Deze week maar eens borstelen!

Jussi

Bericht door Jussi » 15 apr 2013, 22:00

Als je het daarna nog wat meer wil beschermen en steeds een droge kap wil, dan raad ik je volgend product aan. Doe het ook op aanvraag bij mijn klanten.

http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-pr ... alant.html

Plaats reactie