....vs.... car vs car etc

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door wjn » 08 dec 2012, 10:50

Niet echt een vs, maar wel leuk.

Goggomobil met vliegtuigmotor:



10.1 @ 220KM/H

Bouwen:

En er is meer op youtube.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door GTRene » 08 dec 2012, 13:06

wow, gaaf gemaakt, dat verwacht je niet.
zal me benieuwen hoe de aandrijving werkt, met riemen ofzo?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door GTRene » 07 apr 2013, 17:35

Z3 M Coupe mit 371 PS gegen Z3 3,0 L G Power mit Kompressor und 310 PS.
ik herken nu ook die groene M coupe die ook te koop werd/wordt aan geboden op mobile met veel lightweight goodies en wat tuning e.d. :df:


Robin
Berichten: 55266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Robin » 07 apr 2013, 19:54

Dus 371 pk rijdt zo dus van een 310 pk weg?
Lijkt wel 150 pk verschil ofzo???

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door GTRene » 07 apr 2013, 20:17

denk dat die getunede M veel verder in de toeren kan door trekken en daar veel wint,
de compressor moet het vaak hebben van een leuk koppel, wellicht komt ie ook bovenin te kort daar waar de M mooi door kan in rpm opbouw (max rpm veel hoger en bovenin doen ze het goed)

Robin
Berichten: 55266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Robin » 08 apr 2013, 16:25

GTRene schreef:denk dat die getunede M veel verder in de toeren kan door trekken en daar veel wint,
de compressor moet het vaak hebben van een leuk koppel, wellicht komt ie ook bovenin te kort daar waar de M mooi door kan in rpm opbouw (max rpm veel hoger en bovenin doen ze het goed)
Tja, maar koppel helpt enorm in accelleratie en dat heeft zo'n compressormotor toch wel meer dan de atmo M. Of de M heeft meer pk's dan verteld. Want 60pk verschil rijdt niet zo weg van elkaar. 310pk is ook niet te weinig van die traagste bedoel ik.

Dit lijkt bijna op hoe ik werd weggereden met m'n 330d E46 toendertijd en 'n E46 M3 op de Autobahn. Ging nog ff heftiger en in begin al meteen meters vanaf de eerste kick op 't gas.

Vandaar ook dat ik denk bij m'n eigen kar dat dat nooit fabriekswege de pk's zijn, als koppel al niet veel uitmaakt(wat jij zegt Rene in dit verhaal) , en dat koppel is er wel meer dan zat maar dat ik wel ff wat meer pk's heb dan de fabriek zegt(geldt voor allemaal overigens) heb, ook boven de 220 nog.

????

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door GTRene » 08 apr 2013, 17:09

tuurlijk is koppel belangrijk, doch als ie bovenin wat in kakt en niet door kan trekken in toeren terwijl de M motor lekker doorgaat, dan kun je bovenin wat verliezen.
die m is ook behoorlijk getuned, NA welliswaar maar ook lichter dan standaard...
magoed, die met SC is standaard ook al lichter dan de m coupe dus daar zal niet zoveel zitten, denk dat die 2 nu bijna evenveel wegen :D

wat ook kan is wat ik destijds had toen ik in men coupe S54 reed (getuned) en een Ferrari 430 cabrio zag die behoorlijk doorreed (met 2 dames er in die echt fun maakten)
ik erachter aan, ik dacht dat is een kans te zien wat kan...dus de snelweg op die mooi leeg was en beide de rechterplank naar de bodem :mrgreen:

Ik kon mooi bijblijven, maar ik moest echt tot max rpm doortrekken terwijl die dames dachten ook zoiets te doen doch dat gegil (van die Ferrari motor) kon veel hoger hoorde ik, zei schakelden dus te vroeg over en ik maakte optimaal gebruik van...op een gegeven moment zelfs er langs en zo ging het wat leuk spelen een behoorlijk stuk :D

later bij de afslag waar ik af moest en ik voorop reed gingen zij er ook af, onder de snelweg door maar zei gingen weer vol gas terug de weg op :mrgreen:
ik ging gewoon verder naar waar ik wezen moest, was ff leuk.

Robin
Berichten: 55266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Robin » 08 apr 2013, 21:10

Opzei met die Ferarri!

gezijk alteid met die weifen:)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door ///Joost » 09 apr 2013, 16:12

Robin schreef:Opzei met die Ferarri!

gezijk alteid met die weifen:)
:lollerdelol: :lollerdelol: Ik ga stuk hier...te droog!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Robin Hartog » 15 apr 2013, 18:04

Afgelopen zaterdag even bij (Nut)kees in de auto gezeten tijdens twee sprintjes, twee opmerkingen: Een Aventador is best snel, en zo'n GT-R P800 is wel langzaam. :tong:




Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door GTRene » 15 apr 2013, 18:49

die aventador is wel heel rap zeg, helemaal als je weet dat Kees meestal een super start heeft en nu ook had, die aventador rijd zo bij hem weg :shock:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Downforce Hans » 15 apr 2013, 19:22

Zoals ik op FB al stelde, die man in de GTR zat gewoon te maffen, kan niet anders.......

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Robin Hartog » 15 apr 2013, 19:32

Downforce Hans schreef:Zoals ik op FB al stelde, die man in de GTR zat gewoon te maffen, kan niet anders.......
Hij had inderdaad een minder perfecte start dan Kees ja, maar het blijft leuk om te zien. ;)

Echter de tweede keer dat er gesprint werd tegen hem deed hij echt z'n best en kwam hij weliswaar beter weg dan de eerste keer, maar verloor hij alsnog. :tooth:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Joy » 15 apr 2013, 19:43

Ik kan me zo voorstellen dat die GT-R door de tuning een redelijk turbogat heeft gekregen. Dan moet je bij het wegrijden al redelijk wat turbospool hebben wil je dit elimineren. Daar pakt de Viper zijn eerste meters mee.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Rupie » 15 apr 2013, 20:22

Volgens mij zie je de GT-R snel dichterbij komen in de spiegel... Helaas pindakaas dus! :tong:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3534
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Booooh » 15 apr 2013, 20:25

Reactiesnelheid is wel erg belangrijk bij een sprintje van 150 meter, hadden ze geen langer recht stuk? Goed uit de startblokken, dat dan weer wel :thumbup: ...

Ben

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Robin Hartog » 15 apr 2013, 20:38

Ruben schreef:Volgens mij zie je de GT-R snel dichterbij komen in de spiegel... Helaas pindakaas dus! :tong:
Kees liet gas los he, zo'n vrachtauto heeft behoorlijk wat ruimte nodig om te stoppen he. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Erik K. » 15 apr 2013, 20:41

Vanuit andere hoek:


Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Nutkees » 15 apr 2013, 20:46

Zal niet ontkennen dat de GTR veel sneller was als de Viper, maar dat ding heeft ook meer dan 200pk meer dus niet zo gek.

Leuk vind ik het wel dat ondanks alle computers in dat ding nog steeds iemand het gas moet intrappen. Al die electronica, launch control en wat nog niet meer is niet eens genoeg om een ouwe viper op de sprint te kloppen.

Die eigenaar was er wel aardig klaar mee! De eerste keer wilde hij eigenlijk niet tegen mij rijden, want de viper was geen competitie vonden de skyline jongens. Toch ernaast gezet en dan verliezen.

2de ronde was het druk met mensen om de skyline om alles nog eens na te gaan, wat ging er nu mis?? Alles inregelen en ja hij MOEST weer tegen mij starten, daar zorgde hij wel voor.

Maat van hem meteen met een grote camera in de bijrijders stoel om vast te leggen dat de Skyline toch echt sneller is dan een Viper. Jammer joh!!! Die nutkees heeft een goede reactietijd en dan verlies je alsnog!

Wat hadden Robin en ik een lol in de auto zeg!!!!!

De viper is echt mijn wagen, heerlijk!!! en ik heb nogal wat plannen met dat ding...... :coffee:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Xave30 » 15 apr 2013, 20:52

:D :D :D :D @ alle Viper vids.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Rupie » 15 apr 2013, 21:07

In dit filmpje had ik niet het idee dat ie met launch control startte. Maakt niet uit verder, als rijder heb je gewonnen :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29391
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Luco » 15 apr 2013, 21:09

Ruben schreef:In dit filmpje had ik niet het idee dat ie met launch control startte. Maakt niet uit verder, als rijder heb je gewonnen :thumbup:
Ook al start je met launch control moet je wel op tijd dat gas intrappen, duidelijk geval van trage reactietijd van die sukkel.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Downforce Hans » 15 apr 2013, 21:14

Precies........maar gewonnen is gewonnen, makkelijk zat........ :thumbup: :bloemetje:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3534
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door Booooh » 15 apr 2013, 21:16

Luco schreef:
Ruben schreef:In dit filmpje had ik niet het idee dat ie met launch control startte. Maakt niet uit verder, als rijder heb je gewonnen :thumbup:
Ook al start je met launch control moet je wel op tijd dat gas intrappen, duidelijk geval van trage reactietijd van die sukkel.
Nee Luco, dan moet je op tijd de rem loslaten ;) ...

Die GTR gebruikt sowieso z'n launch control niet, zonder verstevigde bak is dat echt niet verstandig, hij is gewoon erg traag en de sprint te kort (< 200m) om dat nog goed te maken, dit even los van de prima reactie van Kees ...

Ben

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: ....vs.... car vs car etc

Bericht door dvh » 15 apr 2013, 21:19

Hé gaaf. Waar was dit ergens ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Arstey en 11 gasten