....vs.... car vs car etc
- wjn
Re: ....vs.... car vs car etc
Niet echt een vs, maar wel leuk.
Goggomobil met vliegtuigmotor:
10.1 @ 220KM/H
Bouwen:
En er is meer op youtube.
Goggomobil met vliegtuigmotor:
10.1 @ 220KM/H
Bouwen:
En er is meer op youtube.
- GTRene
wow, gaaf gemaakt, dat verwacht je niet.
zal me benieuwen hoe de aandrijving werkt, met riemen ofzo?
zal me benieuwen hoe de aandrijving werkt, met riemen ofzo?
- GTRene
ik herken nu ook die groene M coupe die ook te koop werd/wordt aan geboden op mobile met veel lightweight goodies en wat tuning e.d.Z3 M Coupe mit 371 PS gegen Z3 3,0 L G Power mit Kompressor und 310 PS.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dus 371 pk rijdt zo dus van een 310 pk weg?
Lijkt wel 150 pk verschil ofzo???
Lijkt wel 150 pk verschil ofzo???
- GTRene
denk dat die getunede M veel verder in de toeren kan door trekken en daar veel wint,
de compressor moet het vaak hebben van een leuk koppel, wellicht komt ie ook bovenin te kort daar waar de M mooi door kan in rpm opbouw (max rpm veel hoger en bovenin doen ze het goed)
de compressor moet het vaak hebben van een leuk koppel, wellicht komt ie ook bovenin te kort daar waar de M mooi door kan in rpm opbouw (max rpm veel hoger en bovenin doen ze het goed)
-
Tja, maar koppel helpt enorm in accelleratie en dat heeft zo'n compressormotor toch wel meer dan de atmo M. Of de M heeft meer pk's dan verteld. Want 60pk verschil rijdt niet zo weg van elkaar. 310pk is ook niet te weinig van die traagste bedoel ik.GTRene schreef:denk dat die getunede M veel verder in de toeren kan door trekken en daar veel wint,
Dit lijkt bijna op hoe ik werd weggereden met m'n 330d E46 toendertijd en 'n E46 M3 op de Autobahn. Ging nog ff heftiger en in begin al meteen meters vanaf de eerste kick op 't gas.
Vandaar ook dat ik denk bij m'n eigen kar dat dat nooit fabriekswege de pk's zijn, als koppel al niet veel uitmaakt(wat jij zegt Rene in dit verhaal) , en dat koppel is er wel meer dan zat maar dat ik wel ff wat meer pk's heb dan de fabriek zegt(geldt voor allemaal overigens) heb, ook boven de 220 nog.
????
- GTRene
tuurlijk is koppel belangrijk, doch als ie bovenin wat in kakt en niet door kan trekken in toeren terwijl de M motor lekker doorgaat, dan kun je bovenin wat verliezen.
die m is ook behoorlijk getuned, NA welliswaar maar ook lichter dan standaard...
magoed, die met SC is standaard ook al lichter dan de m coupe dus daar zal niet zoveel zitten, denk dat die 2 nu bijna evenveel wegen
wat ook kan is wat ik destijds had toen ik in men coupe S54 reed (getuned) en een Ferrari 430 cabrio zag die behoorlijk doorreed (met 2 dames er in die echt fun maakten)
ik erachter aan, ik dacht dat is een kans te zien wat kan...dus de snelweg op die mooi leeg was en beide de rechterplank naar de bodem
Ik kon mooi bijblijven, maar ik moest echt tot max rpm doortrekken terwijl die dames dachten ook zoiets te doen doch dat gegil (van die Ferrari motor) kon veel hoger hoorde ik, zei schakelden dus te vroeg over en ik maakte optimaal gebruik van...op een gegeven moment zelfs er langs en zo ging het wat leuk spelen een behoorlijk stuk
later bij de afslag waar ik af moest en ik voorop reed gingen zij er ook af, onder de snelweg door maar zei gingen weer vol gas terug de weg op
ik ging gewoon verder naar waar ik wezen moest, was ff leuk.
die m is ook behoorlijk getuned, NA welliswaar maar ook lichter dan standaard...
magoed, die met SC is standaard ook al lichter dan de m coupe dus daar zal niet zoveel zitten, denk dat die 2 nu bijna evenveel wegen

wat ook kan is wat ik destijds had toen ik in men coupe S54 reed (getuned) en een Ferrari 430 cabrio zag die behoorlijk doorreed (met 2 dames er in die echt fun maakten)
ik erachter aan, ik dacht dat is een kans te zien wat kan...dus de snelweg op die mooi leeg was en beide de rechterplank naar de bodem

Ik kon mooi bijblijven, maar ik moest echt tot max rpm doortrekken terwijl die dames dachten ook zoiets te doen doch dat gegil (van die Ferrari motor) kon veel hoger hoorde ik, zei schakelden dus te vroeg over en ik maakte optimaal gebruik van...op een gegeven moment zelfs er langs en zo ging het wat leuk spelen een behoorlijk stuk

later bij de afslag waar ik af moest en ik voorop reed gingen zij er ook af, onder de snelweg door maar zei gingen weer vol gas terug de weg op

ik ging gewoon verder naar waar ik wezen moest, was ff leuk.
-
Opzei met die Ferarri!
gezijk alteid met die weifen:)
- ///Joost
Robin schreef:Opzei met die Ferarri!

- Robin Hartog
Afgelopen zaterdag even bij (Nut)kees in de auto gezeten tijdens twee sprintjes, twee opmerkingen: Een Aventador is best snel, en zo'n GT-R P800 is wel langzaam.

- GTRene
die aventador is wel heel rap zeg, helemaal als je weet dat Kees meestal een super start heeft en nu ook had, die aventador rijd zo bij hem weg 

- Downforce Hans
Zoals ik op FB al stelde, die man in de GTR zat gewoon te maffen, kan niet anders.......
- Robin Hartog
Hij had inderdaad een minder perfecte start dan Kees ja, maar het blijft leuk om te zien.Downforce Hans schreef:Zoals ik op FB al stelde, die man in de GTR zat gewoon te maffen, kan niet anders.......

Echter de tweede keer dat er gesprint werd tegen hem deed hij echt z'n best en kwam hij weliswaar beter weg dan de eerste keer, maar verloor hij alsnog.

- Joy
Ik kan me zo voorstellen dat die GT-R door de tuning een redelijk turbogat heeft gekregen. Dan moet je bij het wegrijden al redelijk wat turbospool hebben wil je dit elimineren. Daar pakt de Viper zijn eerste meters mee.
-
Volgens mij zie je de GT-R snel dichterbij komen in de spiegel... Helaas pindakaas dus! 

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Reactiesnelheid is wel erg belangrijk bij een sprintje van 150 meter, hadden ze geen langer recht stuk? Goed uit de startblokken, dat dan weer wel
...
Ben

Ben
- Robin Hartog
Kees liet gas los he, zo'n vrachtauto heeft behoorlijk wat ruimte nodig om te stoppen he.Ruben schreef:Volgens mij zie je de GT-R snel dichterbij komen in de spiegel... Helaas pindakaas dus!

- Erik K.
Vanuit andere hoek:
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Zal niet ontkennen dat de GTR veel sneller was als de Viper, maar dat ding heeft ook meer dan 200pk meer dus niet zo gek.
Leuk vind ik het wel dat ondanks alle computers in dat ding nog steeds iemand het gas moet intrappen. Al die electronica, launch control en wat nog niet meer is niet eens genoeg om een ouwe viper op de sprint te kloppen.
Die eigenaar was er wel aardig klaar mee! De eerste keer wilde hij eigenlijk niet tegen mij rijden, want de viper was geen competitie vonden de skyline jongens. Toch ernaast gezet en dan verliezen.
2de ronde was het druk met mensen om de skyline om alles nog eens na te gaan, wat ging er nu mis?? Alles inregelen en ja hij MOEST weer tegen mij starten, daar zorgde hij wel voor.
Maat van hem meteen met een grote camera in de bijrijders stoel om vast te leggen dat de Skyline toch echt sneller is dan een Viper. Jammer joh!!! Die nutkees heeft een goede reactietijd en dan verlies je alsnog!
Wat hadden Robin en ik een lol in de auto zeg!!!!!
De viper is echt mijn wagen, heerlijk!!! en ik heb nogal wat plannen met dat ding......
Leuk vind ik het wel dat ondanks alle computers in dat ding nog steeds iemand het gas moet intrappen. Al die electronica, launch control en wat nog niet meer is niet eens genoeg om een ouwe viper op de sprint te kloppen.
Die eigenaar was er wel aardig klaar mee! De eerste keer wilde hij eigenlijk niet tegen mij rijden, want de viper was geen competitie vonden de skyline jongens. Toch ernaast gezet en dan verliezen.
2de ronde was het druk met mensen om de skyline om alles nog eens na te gaan, wat ging er nu mis?? Alles inregelen en ja hij MOEST weer tegen mij starten, daar zorgde hij wel voor.
Maat van hem meteen met een grote camera in de bijrijders stoel om vast te leggen dat de Skyline toch echt sneller is dan een Viper. Jammer joh!!! Die nutkees heeft een goede reactietijd en dan verlies je alsnog!
Wat hadden Robin en ik een lol in de auto zeg!!!!!
De viper is echt mijn wagen, heerlijk!!! en ik heb nogal wat plannen met dat ding......

-

-
In dit filmpje had ik niet het idee dat ie met launch control startte. Maakt niet uit verder, als rijder heb je gewonnen 

- Luco
Ook al start je met launch control moet je wel op tijd dat gas intrappen, duidelijk geval van trage reactietijd van die sukkel.Ruben schreef:In dit filmpje had ik niet het idee dat ie met launch control startte. Maakt niet uit verder, als rijder heb je gewonnen
- Downforce Hans
Precies........maar gewonnen is gewonnen, makkelijk zat........

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Nee Luco, dan moet je op tijd de rem loslatenLuco schreef:Ook al start je met launch control moet je wel op tijd dat gas intrappen, duidelijk geval van trage reactietijd van die sukkel.Ruben schreef:In dit filmpje had ik niet het idee dat ie met launch control startte. Maakt niet uit verder, als rijder heb je gewonnen

Die GTR gebruikt sowieso z'n launch control niet, zonder verstevigde bak is dat echt niet verstandig, hij is gewoon erg traag en de sprint te kort (< 200m) om dat nog goed te maken, dit even los van de prima reactie van Kees ...
Ben
- dvh
Hé gaaf. Waar was dit ergens ?