Golf V R32 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Zo'n Speedster.. Schitterend ding.. Ongeloofelijk dat Opel ( ok GM.. ) zoiets ooit gemaakt heeft.
Zie mezelf zoiets ooit nog wel eens kopen.
Lekker licht. Lijkt me heerlijk rijden.
Zie mezelf zoiets ooit nog wel eens kopen.
Lekker licht. Lijkt me heerlijk rijden.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Check de link die ik net plaatste: ze doen geen Eibach upgrade meer. De Nitron veren zijn nu in verschillende sterktes leverbaar "at no extra charge". Wel turquoise dus 

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9615
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Volgens mij doet Nitron die eibach upgrades niet meer als optie, en hebben ze alle vertrouwen in die turkoise veren als alternatief. (nieuwe leverancier)SteV6 schreef:Als je de Eibach-veren upgrade zou bestellen, krijg je dan weer normale zwarte veren of zijn die ook zo lelijk turkoois Jelle? Weet jij dat toevallig?
-
OnlineBram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Xave30 schreef:Dank je Stephan.

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9615
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Hebben ze ook niet. Alleen de motor en wat andere kleine delen geleverd.dvh schreef:Ongeloofelijk dat Opel ( ok GM.. ) zoiets ooit gemaakt heeft.
-
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Enorm spijtig dat ze geen Eibach meer doen, is ook al behoorlijke tijd inmiddels.
Was voor mij ook iets wat deed meewegen om van nitron af te stappen.
Je zou die Eibachs natuurlijk ook los kunnen bestellen ergens anders, volgens mij doet Stroeve eibach vering.
Was voor mij ook iets wat deed meewegen om van nitron af te stappen.
Je zou die Eibachs natuurlijk ook los kunnen bestellen ergens anders, volgens mij doet Stroeve eibach vering.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Mooie match ook! 

- Oof
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Goede combi.... Contrast had niet veel groter kunnen zijn.
Hoe bevalt de Srt? Leon ook nog in bezit?
Hoe bevalt de Srt? Leon ook nog in bezit?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Ja Oof. De SRT8 is een echte bazenbak
En de Leon V6 heb ik nog steeds. Maar die mag weg naar een liefhebber (aangezien ik 'm zelf nog gebruik staat die in de "via via" verkoop).

En de Leon V6 heb ik nog steeds. Maar die mag weg naar een liefhebber (aangezien ik 'm zelf nog gebruik staat die in de "via via" verkoop).
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Arme aanhanger. Een voordeel is wel dat ie met de tijd steeds langer wordt. 

- Oof
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
SteV6 schreef:Ja Oof. De SRT8 is een echte bazenbak![]()

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Afgelopen zaterdag via de Speedsterclub een dagje aan het spelen geweest op EPMA met de Speedster
Na aankomst en handjesschudden was het tijd om te rijden. Ondanks de waarschuwing vooraf dat het zeer glad asfalt was op een aantal plaatsen was het aanremmen van de eerste bocht toch meteen een
moment. Het leek wel een ijsbaan ... hmmm, even recalibreren!
Maar de rest van de dag bleek het juist een fantastische lokatie om te oefenen met onder- en overstuur. En op en over de grens rijden. Behalve dat dat ontzettend vermakelijk is, vond ik het ook erg leerzaam. Wat een geniaal wagentje is zo'n Speedster









En dan nog wat gelogde data uit de PerformanceBox:
Ochtend:

Middag:

De ochtendlayout was makkelijker snel te rijden. 's Middags was het rondje veel technischer en meer remmen heuvelaf. Waar ik een beetje trots op ben zijn de twee prachtige "oma"broeken in de G-circles.
Waar ik behoorlijk mee moest stoeien waren Bridgestone RE050A's op de voorvelgen. De achterbanden waren helaas zover op dat ik met originele achterwielen met Conti's SC3 reed. Binnenkort komen ze ook voorop!
Stephan

Na aankomst en handjesschudden was het tijd om te rijden. Ondanks de waarschuwing vooraf dat het zeer glad asfalt was op een aantal plaatsen was het aanremmen van de eerste bocht toch meteen een

Maar de rest van de dag bleek het juist een fantastische lokatie om te oefenen met onder- en overstuur. En op en over de grens rijden. Behalve dat dat ontzettend vermakelijk is, vond ik het ook erg leerzaam. Wat een geniaal wagentje is zo'n Speedster










En dan nog wat gelogde data uit de PerformanceBox:
Ochtend:
Middag:
De ochtendlayout was makkelijker snel te rijden. 's Middags was het rondje veel technischer en meer remmen heuvelaf. Waar ik een beetje trots op ben zijn de twee prachtige "oma"broeken in de G-circles.
Waar ik behoorlijk mee moest stoeien waren Bridgestone RE050A's op de voorvelgen. De achterbanden waren helaas zover op dat ik met originele achterwielen met Conti's SC3 reed. Binnenkort komen ze ook voorop!
Stephan
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Ziet er leuk uit
Even gegoogled naar EPMA = Ecole Peugeot de Maitrise Automobile

Even gegoogled naar EPMA = Ecole Peugeot de Maitrise Automobile
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Zoiets lijkt me ook geweldig om de S2000 echt goed te leren kennen straks. 

- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Daar ga je geen spijt van krijgen! Ik vind het verbazingwekkend hoeveel minder onderstuur ik had.SteV6 schreef:[...]
Waar ik behoorlijk mee moest stoeien waren Bridgestone RE050A's op de voorvelgen. De achterbanden waren helaas zover op dat ik met originele achterwielen met Conti's SC3 reed. Binnenkort komen ze ook voorop!
Stephan
Ga je ook nog de uitlijning en demperinstellingen aanpassen?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Zodra mijn Motec Nitro's voorzien zijn van een Oystergold laklaagje gaan de Conti's erop. Met jouw Speedster hebben we de ideale bandenspanning al gevonden. Ik hoop dat mijn Speedster zich net zo licht en precies laat sturen als de jouwe nu. Is dat niet, dan ga ik de Nitrons voor 1 of 2 klikjes zachter zetten. Als dat niet afdoende is zal ik ook nog langs Jan Zonneveld gaan om de geo iets aan te laten passen om 'm wat gretiger naar bochten te laten happen door iets uitspoor te laten instellen op de vooras.jaydee schreef:Daar ga je geen spijt van krijgen! Ik vind het verbazingwekkend hoeveel minder onderstuur ik had.
Ga je ook nog de uitlijning en demperinstellingen aanpassen?
Achter blijf ik er vanaf, want mijn afstemming achter vond ik fijner dan jouw afstemming afgelopen zaterdag. Alhoewel jij aangaf dat die 0.1bar extra al een wereld van verschil bleek, toch?
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Ja, een tiende bar erbij gaf al veel meer rust. De Conti's moeten gewoon wat meer spanning hebben dan de Bridgestones.
Eigenlijk moeten we snel weer terug om met de dempers te experimenteren... Misschien was de achterkant van mijn Speedster zo los doordat de voorkant zo veel grip had?
Eigenlijk moeten we snel weer terug om met de dempers te experimenteren... Misschien was de achterkant van mijn Speedster zo los doordat de voorkant zo veel grip had?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Heerlijk baantje 

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Dat denk ik niet. Aangezien de bandenspanning al een positieve verbetering gaf en jij op 15 van hard en ik 12 van hard reed zal daar nog wat te halen zijn.jaydee schreef:Eigenlijk moeten we snel weer terug om met de dempers te experimenteren... Misschien was de achterkant van mijn Speedster zo los doordat de voorkant zo veel grip had?
Als ik ook rondom op Conti's sta zijn we er zo achter

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Vandaag de SRT8 voor het eerst serieus uitgelaten op de Autobahn. Via de A30 naar de A31, langs de Parkplatz en weer terug ...
Omdat het op de openbare weg is heb ik geen 0-200 of meer kunnen doen. Maar wel enkele 100-200 runs en een 200-250 run. Zoals de grafiekjes laten zien zit de 100-200km/h dicht tegen de 12 sec aan met een 12.13 en 12.42 sec en daarvoor is 540 meter asfalt nodig.
De 200-250km/h kwam op 15.52 sec uit en kost 980 meter. Waar deze cijfertjes de SRT8 plaatsen in de pikorde heb ik nog niet gevonden.
Maar ik vind het niet echt slecht voor 2ton met de vorm van een baksteen om zo door de lucht te kogelen

Om de topsnelheid te halen was het te druk. Theoretisch zou de SRT8 op 275km/h begrensd moeten zijn. Ik ben vandaag tot 260km/h gekomen en dat was nog in de 4e versnelling. En in mijn beleving ook nog onder de 6000rpm ... Maar dat zou ik niet goed gezien kunnen hebben, want bij zulke snelheden kijk ik liever ver vooruit dan op de klokjes vlak voor mijn neus.
Wat een magistraal gevoel om zo over de Autobahn te knallen. Alles zal wennen, maar nu ben ik nog even heerlijk onder de indruk van de gigantische stappen die de 300C zet!
Volgende keer gaat een cameraman mee heb ik van de huisadvocaat begrepen

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
leuk
moet je eigenlijk ook eens met je speedster doen
waar je zit? hier heb je wel iets om wat te bekijken>>


moet je eigenlijk ook eens met je speedster doen

waar je zit? hier heb je wel iets om wat te bekijken>>
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Al is je wagen nog zo snel, GTRene achterhaalt de data wel
Thanks René!

Thanks René!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
is zomaar een lijstje, meeste zijn getunede apparaten
die data staat erachter wel bij gelukkig.
je kan in elk geval met wat Porsche spul mee komen

die data staat erachter wel bij gelukkig.
je kan in elk geval met wat Porsche spul mee komen

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 300C SRT8 & Seat Leon Cupra4 V6 & Opel Speedster
Dat lijken mij prima waarden voor zo'n auto, ook als je zo ff naar dat lijstje van Rene kijkt.


Als het rustig is, 's ochtends in het weekend bijv., kun je vaak wel vanuit stilstand vertrekken aan het begin van een oprit. Gewoon zo'n kleine Parkplatz zonder benzinepomp pakken.SteV6 schreef:Omdat het op de openbare weg is heb ik geen 0-200 of meer kunnen doen.
