Kan Luco anders niet een stukje in jouw MX-5 sturen? Weten we alles

Dit ligt voor jou gevoelig besef ik me nu.Hielke schreef:Als een rijder zich voor mij wil bewijzen zal ie het eerst in identiek materiaal tegen een ander moeten opnemen.
MX5T schreef:En dan volgen de cijfertjes / resultatenMX5T schreef:Morgen op mylaps.com even de verrichtingen volgen van
nr 12 Dulmen Autosport / Niels
nr 47 Smurfracing.nl 2 / Renee
nr 58 Enjoyracing / Dennis
Weersverwachtingen zijn goed dus het kan een mooie autosportdag worden.
Snelste ronde 2.07,4 voor zover ik kon nagaan, neergezet in de kwalificatie door de winnaar
Dit geeft aan dat de rijomstandigheden optimaal waren en ca 1,5 sekonden sneller als in de laatste races in 2012.
Naam - Startnr / Kwal. tijd - plaats / Race 1 tijd-plaats / Race 2 tijd-plaats / Eindresultaat
Renee - 47 / 2.10,8 - 12 / 2.10,7 - 13 / 2.10,8 - 12 / 9
Dennis - 58 / 2.12,0 - 16 / 2.11,4 - 14 / 2.11,7 - 14 / 10
Niels - 12 / 2.19,9 - 28 / 2.19,7 - 27 / 2.19,6 - 26 / 28
Conclusies:
Renee heeft na een jaar afwezigheid het tempo met een half gare V-bak er weer goed inzitten en in zijn snelste tijden zit slechts 0,1 sek verschil.
Dennis heeft gezien zijn afwezige race-ervaring (?) en een onbekende auto (tenminste op racesnelheid) een mooi resultaat neergezet. Ook constant in de snelste tijden.
Niels is gelukkig nog jong en heeft daardoor tijd om aan zijn progressie te werken, tenminste als de financien het toelaten want dat is de beperkende factor voor velen. (daar weet ik helaas alles van)
Gefeliciteerd
Gaaf, dat klopt gewoon, kom ik gezellig de top 10 in denderen en top 3 bij teams: http://www.max5racing.nl/result.php?PHP ... hruo20sho3" onclick="window.open(this.href);return false;Dennis Cavallino schreef:Ik zie trouwens in jouw lijstje dat ik 10e ben geworden. Mijn naam was weggevallen, dus ik dacht dat ik 12e was, kreeg een beker met nr 11 (lang verhaal) en heb dus toch de top 10 gehaald.
Het middenveld heeft als voordeel dat de mensen elkaar wel wat ruimte gunnen, dus je krijgt volop kansen om in te halen.Dennis Cavallino schreef: Ik remde toen nog erg vroeg, maar zoals je in het filmpje kunt zien bleef ik de mensen voor mij volgen om af te kijken... Tot ik kans zag om ze voorbij te steken.
Door de individuele puntentelling voor de rijders ben je 10e geworden omdat sommige rijders een auto delen en daardoor maar één van de twee races op die dag rijden en dus ook minder punten krijgen. Als je naar de optelling van de racetijden kijkt ben je 14e van de 28 geworden.Ik zie trouwens in jouw lijstje dat ik 10e ben geworden. Mijn naam was weggevallen, dus ik dacht dat ik 12e was, kreeg een beker met nr 11 (lang verhaal) en heb dus toch de top 10 gehaald.
dat lijkt me een blunder van het team want kennelijk weggestuurd met te weinig brandstof, mag natuurlijk niet gebeuren voor een ervaren teamDennis Cavallino schreef:en uiteindelijk fuel lag waardoor ik Lukas 'rustig' voor moest zien te blijven.
dan denk ik dat we je niet meer terugzien want dat huren kost ook serieus knaken (naar schatting ergens rond de €500 + mogelijkheid van schade welke makkelijk kan oplopen tot enkele duizenden euro's.)maar ik ben al blij dat nu mee mocht doen.
die ging ook ruim 3,5 sek sneller per ronde dan jij dus dat is niet zo verbazingwekkend als die van de laatste rij komt en nog 5e wordt. Daar had je achteraan moeten proberen te gaan, had je een beter voorbeeld gehad dan die nr 59.Overigens werd ik vol voorbij geblaft door Bart Wubben.
Die heeft waarschijnlijk al eerder achter het stuur van zijn eigen MAX5 gezeten want begon in de vrije training meteen met een 2.12 en kon in de races vrij snel onder de 2.10 duiken.En wat vind je van onze schaatsheld? Die deed het ook fantastisch tijdens zijn debuut
Jammer, had ik wel verwacht. Blijft een kostbaar spelletje dat hard rijden met auto'sDennis Cavallino schreef:Ik zal eerder een auto delen of zelf opbouwen dan huren, maar ik zie die geldboom nog niet ontkiemen hier in de tuin. Dus ik houd het erop dat het eenmalig was.
Als het zo makkelijk ging dan zou ik zelfs kampioen kunnen worden. Beetje optimistisch geredeneerd. De progressie wordt verder naar voren steeds moeilijker en dus minder. En de snelle mannen/vrouwen voorin kunnen ook wel op andere circuits en in de regen uit de voeten over het algemeen.De grootste progressie hebben de mannen voor jou al gemaakt, dus als je iedere racedag 1 of 2 plekken kunt winnen doe je het gewoon goed. Races op andere circuits of regen vergroten je kansen
*Duh, dat leek mij logisch, maar ik had het tegen Renee met bakproblemen. Ik denk dat Renee zonder bakproblemen wel iedere racedag 1 of 2 plekken tov nu moet winnen dus eerst top 10, later top 8 en dan wordt het lastig, maar niet onhaalbaar voor hem om zo nu en dan eens richting de top door te dringen.MX5T schreef:
Als het zo makkelijk ging dan zou ik zelfs kampioen kunnen worden. Beetje optimistisch geredeneerd. De progressie wordt verder naar voren steeds moeilijker* en dus minder. En de snelle mannen/vrouwen voorin kunnen ook wel op andere circuits en in de regen uit de voeten over het algemeen.De grootste progressie hebben de mannen voor jou al gemaakt, dus als je iedere racedag 1 of 2 plekken kunt winnen doe je het gewoon goed. Races op andere circuits of regen vergroten je kansen
.
Ik gun het ieder om in de top te rijden (= eerste drie), helaas is dat niet zo simpel.Dennis Cavallino schreef:*Duh, dat leek mij logisch, maar ik had het tegen Renee met bakproblemen. Ik denk dat Renee zonder bakproblemen wel iedere racedag 1 of 2 plekken tov nu moet winnen dus eerst top 10, later top 8 en dan wordt het lastig, maar niet onhaalbaar voor hem om zo nu en dan eens richting de top door te dringen.
Ha Ton, Knappe analyse. ik denk inderdaad dat er nog enige progressie te boeken is. Sterker nog, veel progressieMX5T schreef:MX5T schreef:
Conclusies:
Niels is gelukkig nog jong en heeft daardoor tijd om aan zijn progressie te werken, tenminste als de financien het toelaten want dat is de beperkende factor voor velen. (daar weet ik helaas alles van)
Gefeliciteerd
Er zat zondag wel progressie bij je maar onvoldoende om het voorzichtig uit te drukken. Ik weet niet hoeveel circuitervaring je hebt want dat is redelijk bepalend. Met rondetijden boven 2.16 ben je aan het toeren al lijkt het voor jezelf dat je er stevig tegenaan gaat maar merk je zelf ook wel dat je fouten maakt, de ideale lijn niet helemaal volgt, te vroeg of juist te laat remt, schakelfouten enz.Niels v D schreef: ik denk inderdaad dat er nog enige progressie te boeken is. Sterker nog, veel progressie.
De beste manier om snelheid in het geheel van rijder / auto te krijgen is inderdaad meters maken en jezelf targets op te leggen.In ieder geval hoop ik voor 3 mei minstens een dag gereden/getest/geoefend te hebben. Ik had voor 7 april helaas geen mogelijkheid tot trainen/testen, wat de lage rondetijden hopelijk verklaart
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten