Het grote MX-5 topic op DF

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 08 apr 2013, 13:18

Als een rijder zich voor mij wil bewijzen zal ie het eerst in identiek materiaal tegen een ander moeten opnemen.

Kan Luco anders niet een stukje in jouw MX-5 sturen? Weten we alles :)

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 08 apr 2013, 13:58

Hielke schreef:Als een rijder zich voor mij wil bewijzen zal ie het eerst in identiek materiaal tegen een ander moeten opnemen.
Dit ligt voor jou gevoelig besef ik me nu.
Echter het ging mij niet om Luco als rijder maar om de performance die in zo'n R5 steekt en of dat met Luco achter het stuur is of met jou is irrelevant.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 08 apr 2013, 15:08

Dat ligt niet gevoelig, het is simpelweg de enige manier om je als goede rijder te profileren.

En nu we het toch over hele goede rijders/racers en de heerlijke MX-5 cup hebben, even een stukje promotiemateriaal. Bleekemolen die toch heel wat gewend is toont z'n kunsten en laat z'n emoties de vrije loop in de MX-5. Racen pur sang:


Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 08 apr 2013, 15:48

Is die Bleekemolen dirigent in zijn vrije tijd :kikker:

Denkt die nou echt dat zijn gebaren gezien, laat staan begrepen worden.
Of is het de bedoeling dat iedereen meteen voor hem opzij gaat ? Dat doen ze toch wel vrij gemakkelijk door hun foutjes, hij hoeft er niet echt voor te strijden behalve bij Eric Sliphorst in de blauwe MX5.

3e plaats met een 7e snelste tijd, er waren dus betere racers en snellere rijders...........alleen niet op film.
Van iemand met zoveel ervaring in vele auto's en baankennis zou je meer verwachten. Hij was wel sneller dan zijn vader Michael die de volgende dag 8e werd met een 8e snelste tijd van 2.10,2 onder vergelijkbare omstandigheden.


Resultaten van Formido Finaleraces - Total Mazda MaX5 Cup - Race 1
Datum Oct 15, 2011 11:10:00 AM
Circuit Zandvoort GP (4.307 km)
Groep Total Mazda MaX5 Cup
Beste Rondetijd 02:07.707 door Rudy Schilders
Classification Show results by class Pos No. Name Laps Total time Diff Best time In lap Best speed
1 73 Ben Short 11 25:53.867 02:08.022 4 121.114
2 47 Sven Lüttgens 11 25:56.157 00:02.290 02:08.139 4 121.003
3 58 Michel + Jeroen Bleekemolen 11 26:01.764 00:07.897 02:08.426 10 120.733
4 56 Eric Sliphorst 11 26:01.849 00:07.982 02:08.345 4 120.809
5 57 Rudy Schilders 11 26:01.957 00:08.090 02:07.707 4 121.412
6 32 Bart Wubben 11 26:02.185 00:08.318 02:08.113 10 121.028
7 23 Jan van Deelen 11 26:04.010 00:10.143 02:08.196 4 120.949
8 50 Sander van Beem 11 26:05.078 00:11.211 02:08.521 4 120.643
9 55 Mick Hoogwerf 11 26:05.849 00:11.982 02:08.675 9 120.499
10 42 David Koh 11 26:25.081 00:31.214 02:09.314 7 119.903

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 08 apr 2013, 23:19

MX5T schreef:
MX5T schreef:Morgen op mylaps.com even de verrichtingen volgen van
nr 12 Dulmen Autosport / Niels
nr 47 Smurfracing.nl 2 / Renee
nr 58 Enjoyracing / Dennis

Weersverwachtingen zijn goed dus het kan een mooie autosportdag worden.
En dan volgen de cijfertjes / resultaten

Snelste ronde 2.07,4 voor zover ik kon nagaan, neergezet in de kwalificatie door de winnaar
Dit geeft aan dat de rijomstandigheden optimaal waren en ca 1,5 sekonden sneller als in de laatste races in 2012.

Naam - Startnr / Kwal. tijd - plaats / Race 1 tijd-plaats / Race 2 tijd-plaats / Eindresultaat

Renee - 47 / 2.10,8 - 12 / 2.10,7 - 13 / 2.10,8 - 12 / 9
Dennis - 58 / 2.12,0 - 16 / 2.11,4 - 14 / 2.11,7 - 14 / 10
Niels - 12 / 2.19,9 - 28 / 2.19,7 - 27 / 2.19,6 - 26 / 28

Conclusies:
Renee heeft na een jaar afwezigheid het tempo met een half gare V-bak er weer goed inzitten en in zijn snelste tijden zit slechts 0,1 sek verschil.

Dennis heeft gezien zijn afwezige race-ervaring (?) en een onbekende auto (tenminste op racesnelheid) een mooi resultaat neergezet. Ook constant in de snelste tijden.

Niels is gelukkig nog jong en heeft daardoor tijd om aan zijn progressie te werken, tenminste als de financien het toelaten want dat is de beperkende factor voor velen. (daar weet ik helaas alles van)

Gefeliciteerd

Tnx!!

Hier filmpje van Race 1 vanuit 'mijn' auto:

http://m.youtube.com/#/watch?v=4bUDx1-L ... bUDx1-LzBM" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik remde toen nog erg vroeg, maar zoals je in het filmpje kunt zien bleef ik de mensen voor mij volgen om af te kijken... Tot ik kans zag om ze voorbij te steken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 08 apr 2013, 23:24

Ik zie trouwens in jouw lijstje dat ik 10e ben geworden. Mijn naam was weggevallen, dus ik dacht dat ik 12e was, kreeg een beker met nr 11 (lang verhaal) en heb dus toch de top 10 gehaald.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 00:27

Dit linkje moet beter werken:


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 00:59

Dennis Cavallino schreef:Ik zie trouwens in jouw lijstje dat ik 10e ben geworden. Mijn naam was weggevallen, dus ik dacht dat ik 12e was, kreeg een beker met nr 11 (lang verhaal) en heb dus toch de top 10 gehaald.
Gaaf, dat klopt gewoon, kom ik gezellig de top 10 in denderen en top 3 bij teams: http://www.max5racing.nl/result.php?PHP ... hruo20sho3" onclick="window.open(this.href);return false;

Me = happy

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 09 apr 2013, 01:04

Dennis Cavallino schreef: Ik remde toen nog erg vroeg, maar zoals je in het filmpje kunt zien bleef ik de mensen voor mij volgen om af te kijken... Tot ik kans zag om ze voorbij te steken.
Het middenveld heeft als voordeel dat de mensen elkaar wel wat ruimte gunnen, dus je krijgt volop kansen om in te halen.
Je eerste inhaalactie in de Audi S was voor jezelf kennelijk heel enerverend gezien de wat geforceerde terugschakelactie, terwijl je toch lang genoeg de hand op de pook had gehouden vóór de bocht :)
Verder netjes gereden maar om verder naar voren te komen zul je toch wat agressiever moeten rijden.
Dat afkijken moet je overigens doen van de beteren, een voorganger die meters asfalt ongebruikt laat liggen is niet direct je beste voorbeeld............daar moet je zo snel mogelijk voorbij.
Zoals ik gelezen heb smaakt het voor je naar meer, betekent dat dat we nog meer actie gaan zien in deze cup van jou ?
Ik zie trouwens in jouw lijstje dat ik 10e ben geworden. Mijn naam was weggevallen, dus ik dacht dat ik 12e was, kreeg een beker met nr 11 (lang verhaal) en heb dus toch de top 10 gehaald.
Door de individuele puntentelling voor de rijders ben je 10e geworden omdat sommige rijders een auto delen en daardoor maar één van de twee races op die dag rijden en dus ook minder punten krijgen. Als je naar de optelling van de racetijden kijkt ben je 14e van de 28 geworden.

Uit de analyse van de sectortijdenblijkt dat je aardig constant rijdt en je theoretical best lap scheelt maar weinig met je gerealiseerde (0,3 sek)
Je afstand op de finish tot Renee bedroeg in de eerste race 6,5 sek en in de tweede race 5,7 sek.
In de 2e race kwam de ex-L@urens MX5 tot op 0,5 sek van je op de finish. Gelukkig voor je had die wat langzamere beginrondjes want zijn snelste rondetijd was toch 0,7 sek sneller dan die van jou en was hij ook niet constant genoeg om je te verschalken.

Je hebt het in ieder geval veel beter gedaan dan ik tijdens mijn gastoptreden..........voor het einde van de kwalificatie was de baan al niet meer breed genoeg (filmpje staat ter lering ende vermaek nog op vimeo.com)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 01:20

Eens,
In het filmpje van race 2 zul je zien dat ik agressiever rijd (zoals van tevoren afgesproken met het team) en daardoor hier en daar een foutje maak. Oa een misshift. Maar daarvoor ging ik inhalen en mistte toen de slipstream bij Renee. Later hete achterbandjes (logisch) en uiteindelijk fuel lag waardoor ik Lukas 'rustig' voor moest zien te blijven.

Filmpje staat nog niet online overigens. En ook daar zie je mij nog te vroeg remmen. Daarom wil ik wel vaker meedoen om verder te gaan met waar ik nu ben gestopt, maar ik ben al blij dat nu mee mocht doen.

Overigens werd ik vol voorbij geblaft door Bart Wubben. :)
En wat vind je van onze schaatsheld? Die deed het ook fantastisch tijdens zijn debuut.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 09 apr 2013, 03:04

Dennis Cavallino schreef:en uiteindelijk fuel lag waardoor ik Lukas 'rustig' voor moest zien te blijven.
dat lijkt me een blunder van het team want kennelijk weggestuurd met te weinig brandstof, mag natuurlijk niet gebeuren voor een ervaren team
maar ik ben al blij dat nu mee mocht doen.
dan denk ik dat we je niet meer terugzien want dat huren kost ook serieus knaken (naar schatting ergens rond de €500 + mogelijkheid van schade welke makkelijk kan oplopen tot enkele duizenden euro's.)
Ik zie jou dat niet direct aan dit spektakel uitgeven als jonge huisvader met vrouw en kind, een eigen huis met hypotheek en een eigen wagenpark van inmiddels drie auto's. Maar wie weet wordt je gesponsord door deze of gene.
Overigens werd ik vol voorbij geblaft door Bart Wubben. :)
die ging ook ruim 3,5 sek sneller per ronde dan jij dus dat is niet zo verbazingwekkend als die van de laatste rij komt en nog 5e wordt. Daar had je achteraan moeten proberen te gaan, had je een beter voorbeeld gehad dan die nr 59.
En wat vind je van onze schaatsheld? Die deed het ook fantastisch tijdens zijn debuut
Die heeft waarschijnlijk al eerder achter het stuur van zijn eigen MAX5 gezeten want begon in de vrije training meteen met een 2.12 en kon in de races vrij snel onder de 2.10 duiken.
Maar ontegenzeggelijk iemand met talent die zich goed thuisvoelt op het circuit, alhoewel nog niet zo'n steile leercurve als ik bij L@urens op 11 april 2010 heb gezien in zijn debuut-race bij de MAX5-cup ( 1e race 2e, 2e race 1e en dagwinnaar) die liet meteen de hele gevestigde orde achter zich, dat waren er toen natuurlijk nog niet zoveel maar het was toch spraakmakend binnen de MAX5 community toen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 07:34

Fuel lag was in één na laatste ronde, in Audi S waar ik toen vrij lomp doorheen ging. Dus klots klots in de tank. Als ik de auto iets netter had bestuurd had ik het niet gemerkt waarschijnlijk. En nee geen blunder, we moesten mijn gewicht maximaal compenseren natuurlijk, pure noodzaak! :lol:

Verder weer eens. As always...

Wubben kon ik niet bijhouden. In race 2 heb ik niet naar anderen gekeken, ik heb maximaal lopen trappen (alleen nog niet goed genoeg) om bij Renee te blijven. Dat had ik liever nog wat rondjes vol willen houden. Misshift was in Slotemakers, ik schakelde naar vrij ipv 4... Dat kostte me teveel meters. Anyway, that's racing, als het allemaal heel makkelijk zou zijn, had ik niet als een kind zo blij rondjes gereden.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door NSXRS » 09 apr 2013, 09:07

Zoals ik al in het DNRT topic aangaf: knap gereden Dennis.
Het huren van een auto kost trouwens wel tikkie meer dan de genoemde 500 E. Afhankelijk van bij wie je dit doet, ligt dit tussen 1300-1500 E, maar dat is dan incl alles, dus ook incl inschrijfgeld en benzine.
Ha, ben ik in het rijders klassement uiteindelijk 9e geworden, had ik nog niet gezien :hosanna:

Met name in de 2e race begon ik steeds meer last te krijgen met schakelen, naast de baan konden ze de tandjes steeds horen poetsen bij schakelen.. :? . Ben benieuwd wat het volgende keer met andere bak en nieuwe koppeling wordt..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 09:21

Ik zal eerder een auto delen of zelf opbouwen dan huren, maar ik zie die geldboom nog niet ontkiemen hier in de tuin. Dus ik houd het erop dat het eenmalig was.

De grootste progressie hebben de mannen voor jou al gemaakt, dus als je iedere racedag 1 of 2 plekken kunt winnen doe je het gewoon goed. Races op andere circuits of regen vergroten je kansen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 09 apr 2013, 11:45

Dat was dus onze Dennis Drenthe in die auto. Wist ik niet, leuk man. Dat je erin paste :D

Goed commentaar van Ton ook.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 11:52

:D ik was speciaal hiervoor ff 6 kilo afgevallen. Kon ik wel missen sinds de kerst. :hungry:

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 09 apr 2013, 15:53

Dennis Cavallino schreef:Ik zal eerder een auto delen of zelf opbouwen dan huren, maar ik zie die geldboom nog niet ontkiemen hier in de tuin. Dus ik houd het erop dat het eenmalig was.
Jammer, had ik wel verwacht. Blijft een kostbaar spelletje dat hard rijden met auto's

20' vrije training + 20' kwalificatie + 26' race 1 + 26' race 2 = ca 90' sport en spel met een huurtarief van €1500. Dat is €1000 / uur cq bijna €9,- / racekilometer ekskl. je eigen reis- en verblijfkosten ekskl. schade door schuld.
Zo'n dag is natuurlijk uniek als je dat voor de eerste keer doet maar daarna is het wel heel veel geld voor meer van hetzelfde.............maar waar moet je het anders aan uitgeven dat even leuk of leuker is :devil:
De grootste progressie hebben de mannen voor jou al gemaakt, dus als je iedere racedag 1 of 2 plekken kunt winnen doe je het gewoon goed. Races op andere circuits of regen vergroten je kansen
Als het zo makkelijk ging dan zou ik zelfs kampioen kunnen worden. Beetje optimistisch geredeneerd. De progressie wordt verder naar voren steeds moeilijker en dus minder. En de snelle mannen/vrouwen voorin kunnen ook wel op andere circuits en in de regen uit de voeten over het algemeen.

Het heeft je in ieder geval (bijna) een adonisfiguur opgeleverd en de wetenschap dat je bij de "beste" 10 behoort in een redelijk gevuld veld.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2013, 18:17

MX5T schreef:
De grootste progressie hebben de mannen voor jou al gemaakt, dus als je iedere racedag 1 of 2 plekken kunt winnen doe je het gewoon goed. Races op andere circuits of regen vergroten je kansen
Als het zo makkelijk ging dan zou ik zelfs kampioen kunnen worden. Beetje optimistisch geredeneerd. De progressie wordt verder naar voren steeds moeilijker* en dus minder. En de snelle mannen/vrouwen voorin kunnen ook wel op andere circuits en in de regen uit de voeten over het algemeen.
.
*Duh, dat leek mij logisch, maar ik had het tegen Renee met bakproblemen. Ik denk dat Renee zonder bakproblemen wel iedere racedag 1 of 2 plekken tov nu moet winnen dus eerst top 10, later top 8 en dan wordt het lastig, maar niet onhaalbaar voor hem om zo nu en dan eens richting de top door te dringen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Tristan » 09 apr 2013, 18:33

Erg vermakelijk om naar de MX-5 cup te kijken.

Moet zeggen dat ik het echte cup racen wel een beetje mis zoals ik bv. in de E30 cup had. Zou voor de gein wel eens een race mee willen doen. Gewoon om echt te vechten voor een plek. Dat het minder hard gaat maakt dan helemaal niks uit. :hangloose:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 09 apr 2013, 19:09

Ik zou jou daar ook wel graag eens zien acteren. Met de grote startvelden van tegenwoordig valt er eer te behalen.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 09 apr 2013, 21:27

Dennis Cavallino schreef:*Duh, dat leek mij logisch, maar ik had het tegen Renee met bakproblemen. Ik denk dat Renee zonder bakproblemen wel iedere racedag 1 of 2 plekken tov nu moet winnen dus eerst top 10, later top 8 en dan wordt het lastig, maar niet onhaalbaar voor hem om zo nu en dan eens richting de top door te dringen.
Ik gun het ieder om in de top te rijden (= eerste drie), helaas is dat niet zo simpel.
Als Renee sneller is dan zijn teamgenoot Dick, met een auto die in orde is, dan kan die een plaats opschuiven. In race 2 bleek is er echter één van de rookies (Ted Jan) voorbij Dick geschoven te zijn (en er zijn misschien nog rookies die kunnen verrassen).
Er deden deze racedag enkele snelle rijders (bijv gebr Hoogwerf) niet mee die in de top 8 kunnen rijden.
Misschien zitten er in de volgende races wel snellere gastrijders dan jij die ook bij de eerste zes kunnen rijden of beter. Als rijders als Tristan overwegen om eens een race mee te rijden dan zou misschien ook wel een outsider als Hielke kunnen overwegen om zijn kunnen ten toon te spreiden of dat L@urens nog eens wil testen of hij nog mee kan komen met de toppers.
Of Andre of Reind, genoeg snelle jongens die daarvoor wel budget vrij kunnen maken.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Niels v D » 09 apr 2013, 21:37

MX5T schreef:
MX5T schreef:
Conclusies:

Niels is gelukkig nog jong en heeft daardoor tijd om aan zijn progressie te werken, tenminste als de financien het toelaten want dat is de beperkende factor voor velen. (daar weet ik helaas alles van)

Gefeliciteerd
Ha Ton, Knappe analyse. ik denk inderdaad dat er nog enige progressie te boeken is. Sterker nog, veel progressie :) Maar jong zijn is geen garantie voor veel vrije tijd, helaas. In ieder geval hoop ik voor 3 mei minstens een dag gereden/getest/geoefend te hebben. Ik had voor 7 april helaas geen mogelijkheid tot trainen/testen, wat de lage rondetijden hopelijk verklaart.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 09 apr 2013, 22:02

Niels v D schreef: ik denk inderdaad dat er nog enige progressie te boeken is. Sterker nog, veel progressie :) .
Er zat zondag wel progressie bij je maar onvoldoende om het voorzichtig uit te drukken. Ik weet niet hoeveel circuitervaring je hebt want dat is redelijk bepalend. Met rondetijden boven 2.16 ben je aan het toeren al lijkt het voor jezelf dat je er stevig tegenaan gaat maar merk je zelf ook wel dat je fouten maakt, de ideale lijn niet helemaal volgt, te vroeg of juist te laat remt, schakelfouten enz.
In ieder geval hoop ik voor 3 mei minstens een dag gereden/getest/geoefend te hebben. Ik had voor 7 april helaas geen mogelijkheid tot trainen/testen, wat de lage rondetijden hopelijk verklaart
De beste manier om snelheid in het geheel van rijder / auto te krijgen is inderdaad meters maken en jezelf targets op te leggen.
Een veel gemaakte fout is dat vele deelnemers vooral snelheid zoeken in het tunen van de auto. De echte snelheidswinst zit echter in het tunen van de rijder. Pas als je kan lezen en schrijven met je auto ben je toe aan snelheidsverhogende ingrepen in de auto (Bij de MAX5 is dat spelen met de uitlijning, bandenspanning, dempersetting, uitweging)
Toen ik in 1980 in de 500cc meereed en Boet van Dulmen ook eens een nationale race meedeed vroeg ik hem hoe het kwam, afgezien van het materiaal, hij zo veel sneller dan de andere deelnemers was. Zijn antwoord" trainen, trainen, trainen"

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2013, 00:39

Precies. Dat is ook precies wat ik bedoel met 'smaakt naar meer'. Ik weet nu waar ik nog verbeteringen kan vinden en daar hoeft nog geen gereedschap voor uit de la te worden getrokken.

Analyseren van videos, sectietijden en meer km's maken. Een vrije training en 3 a 4 rondjes qualy is te weinig als je auto net klaar is, maar dat hoort erbij. Tips aanhoren van anderen (ik kreeg gedurende de dag zo een handjevol gratis tips en dat ging allemaal over het rijden, niet over de auto). Iedere keer leer je weer. Dat is het leuke (leuker dan winnen of verliezen imho).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2013, 11:30

Heel wat anders. Vanmorgen een uur in de file gestaan op weg naar mijn moeder die vandaag oppasdag heeft. De kleine hield zich wederom keurig, de MX-5 bevalt haar altijd erg goed omdat ze voorin zit.

Anyway, ik ben terug helemaal binnendoor naar huis gereden via Harmelen, Woerdense Verlaat, Meije, Nieuwkoop, Aarlanderveen en Ter Aar. Op die route liggen heel veel bochtige weggetjes waar ik enorm kan genieten van de MX-5. Volgens mij ben ik niet eens boven de 4000 tpm gekomen en heb toch het gevoel gehad dat ik mijn portie DF voor vandaag heb gehad.

Mijn diff maakt nu alleen wel herrie, ik denk dat er geen of te weinig, of hele oude olie in heeft gezeten, of dat er een lager of tandwiel in de soep is gedraaid... Het klinkt niet best. Dus tijd voor een sperretje. :lol: :df:

Doe ik er goed aan om gewoon een standaard NA 1.6 viscodiffje te halen? Ik weet er één te liggen voor niet al teveel geld. Of moet ik aan de Torsen (die blijkt even duur te zijn)? Ik begreep dat de Torsen zwaarder is en een langere eindoverbrenging heeft, maar ik zal geen driftdagen gaan bezoeken. Ik vind de korte/standaard eindoverbrenging wel prima, aangezien ik mijn lol haal op die kleine weggetjes. Het verbruik hoeft van mij ook niet omlaag. Toch zal zo'n Torsen wel 'beter' zijn, of niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast