E36 323ti.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E36 323ti.
Ha, die Drivers;
De pret met het Drietje was helaas maar van korte duur. Nog tijdens onze vakantie werd ik gebeld door onze zoon: met het Drietje had hij een lantaarnpaal opzij gezet. Eerste reactie is natuurlijk informeren naar de gevolgen en gelukkig waren hij en zijn passagier letterlijk met de schrik vrijgekomen.
Wat gebeurde er: na een leuk avondje had hij aangeboden een meisje uit het clubje even naar huis te brengen. Zo is die jongen nu eenmaal opgevoed. De route voerde over het sluizencomplex (voor de lokaal bekenden: de spuisluis ofwel het gemaal, aan de overkant dus) waar twee haakse binnenbochten langs het gemaal voeren. Tweemaal rechstaf en tweemaal een binnenbocht. Bij de tweede had hij een tegenligger die de bocht volledig afsneed en Chris dus geen ruimte meer overliet. Rechts de smalle grasberm insturen was voor hem de enige mogelijkheid om een botsing te voorkomen en dat heeft hij dan ook gedaan. Ging op zich goed, maar de berm was door de regen nat en glad en bij het terugsturen kwam de voorspelbare reactie: de auto hervond zo plotseling de grip op het asfalt dat hij hem niet hield en met de rechterkant een lantaarnpaal raakte. Gelukkig zo'n moderne knikpaal en de meeste vaart was ook wel uit de auto. Pliesies en een kennis gebeld, die hem op het hart drukten om de auto voor alle zekerheid toch maar af te laten slepen. Volgens de bergers is hij waarschijnlijk niet krom; de paal heeft de auto geraakt tussen de deurstijl en de achterwielkast. Tja, daar sta je dan met je gemengde gevoelens: zoon en passagier gelukkig O.K. maar wel je speeltje aan gort....
Op aandringen van de pliesies direct aangifte gedaan van het veroorzaken van het ongeval en vervolgens doorrijden door de tegenligger (die in die split second ook niet herkend is) met de bedoeling om een en ander bij het Waarborgfonds te kunnen claimen. Cruciaal is hierbij de ooggetuigeverklaring van de passagier plus de bevindingen van de pliesies. We hebben vanavond ook nog wat foto's gemaakt van het spoor de berm en dat doe je op die plek echt niet zonder opzet.
Kort erna is de schade door een herstelbedrijf begroot op zo'n €3600,-: een beste sloot geld en bijna wat ik ervor betaald heb. Maar qua veiligheid, en uiterlijk is de schade wel deugdelijk te herstellen.
Inmiddels na veel gesteggel ook contact gehad met de taxateur: een opkoper biedt maar liefts €755,- voor het wrak. Slik....
Ik heb op eigen houtje contact gezocht met Molenaar in Heerhugowaard die mij door het bergingsbedrijf werd aangeraden: vanwege hun specialisme in o.a. dit soort BMW's zouden zij misschien een betere prijs bieden, daar hoor ik morgen meer over,
Ik heb wel besloten de auto niet te laten repareren: ik vind het niet slim om nog eens de kostprijs van de auto in het schadeherstel te investeren: ten eerste is de auto dat nuchter bekeken niet waard en ten tweede moet ik nog maar afwachten of, hoeveel en wanneer het Waarborgfonds iets zal uitkeren.
Goed balen dus; zo heb je een speeltje, zo heb je nix. Maar gelukkig hebben we de foto's nog:
http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... /30082011/
Iemand hier misschien nog interesse in een hobbyproject?
De pret met het Drietje was helaas maar van korte duur. Nog tijdens onze vakantie werd ik gebeld door onze zoon: met het Drietje had hij een lantaarnpaal opzij gezet. Eerste reactie is natuurlijk informeren naar de gevolgen en gelukkig waren hij en zijn passagier letterlijk met de schrik vrijgekomen.
Wat gebeurde er: na een leuk avondje had hij aangeboden een meisje uit het clubje even naar huis te brengen. Zo is die jongen nu eenmaal opgevoed. De route voerde over het sluizencomplex (voor de lokaal bekenden: de spuisluis ofwel het gemaal, aan de overkant dus) waar twee haakse binnenbochten langs het gemaal voeren. Tweemaal rechstaf en tweemaal een binnenbocht. Bij de tweede had hij een tegenligger die de bocht volledig afsneed en Chris dus geen ruimte meer overliet. Rechts de smalle grasberm insturen was voor hem de enige mogelijkheid om een botsing te voorkomen en dat heeft hij dan ook gedaan. Ging op zich goed, maar de berm was door de regen nat en glad en bij het terugsturen kwam de voorspelbare reactie: de auto hervond zo plotseling de grip op het asfalt dat hij hem niet hield en met de rechterkant een lantaarnpaal raakte. Gelukkig zo'n moderne knikpaal en de meeste vaart was ook wel uit de auto. Pliesies en een kennis gebeld, die hem op het hart drukten om de auto voor alle zekerheid toch maar af te laten slepen. Volgens de bergers is hij waarschijnlijk niet krom; de paal heeft de auto geraakt tussen de deurstijl en de achterwielkast. Tja, daar sta je dan met je gemengde gevoelens: zoon en passagier gelukkig O.K. maar wel je speeltje aan gort....
Op aandringen van de pliesies direct aangifte gedaan van het veroorzaken van het ongeval en vervolgens doorrijden door de tegenligger (die in die split second ook niet herkend is) met de bedoeling om een en ander bij het Waarborgfonds te kunnen claimen. Cruciaal is hierbij de ooggetuigeverklaring van de passagier plus de bevindingen van de pliesies. We hebben vanavond ook nog wat foto's gemaakt van het spoor de berm en dat doe je op die plek echt niet zonder opzet.
Kort erna is de schade door een herstelbedrijf begroot op zo'n €3600,-: een beste sloot geld en bijna wat ik ervor betaald heb. Maar qua veiligheid, en uiterlijk is de schade wel deugdelijk te herstellen.
Inmiddels na veel gesteggel ook contact gehad met de taxateur: een opkoper biedt maar liefts €755,- voor het wrak. Slik....
Ik heb op eigen houtje contact gezocht met Molenaar in Heerhugowaard die mij door het bergingsbedrijf werd aangeraden: vanwege hun specialisme in o.a. dit soort BMW's zouden zij misschien een betere prijs bieden, daar hoor ik morgen meer over,
Ik heb wel besloten de auto niet te laten repareren: ik vind het niet slim om nog eens de kostprijs van de auto in het schadeherstel te investeren: ten eerste is de auto dat nuchter bekeken niet waard en ten tweede moet ik nog maar afwachten of, hoeveel en wanneer het Waarborgfonds iets zal uitkeren.
Goed balen dus; zo heb je een speeltje, zo heb je nix. Maar gelukkig hebben we de foto's nog:
http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... /30082011/
Iemand hier misschien nog interesse in een hobbyproject?
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: E36 323ti.
Auw, gelukkig de passagiers wel in orde 
Maar als deze zaak bij het WBF aangenomen word, heb je toch slechts een eigen risico van 250 euro? Dat is nog wel interessant dan
on another note, totaal niet boeiend overigens:
Overigens moet ik wel lachen om je 'Ha die' opening. Lijkt een beetje een trademark. Las laatst een totaal auto ongerelateerd artikel en bij de reacties stond ook 'Ha die xxxx'... Denk, dat ziet er bekend uit... Na 3x kijken ook nog eens jou naam erbij wel grappig

Maar als deze zaak bij het WBF aangenomen word, heb je toch slechts een eigen risico van 250 euro? Dat is nog wel interessant dan

on another note, totaal niet boeiend overigens:
Overigens moet ik wel lachen om je 'Ha die' opening. Lijkt een beetje een trademark. Las laatst een totaal auto ongerelateerd artikel en bij de reacties stond ook 'Ha die xxxx'... Denk, dat ziet er bekend uit... Na 3x kijken ook nog eens jou naam erbij wel grappig

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E36 323ti.
Ha, die FrankS;
Dat 'Ha, die....' is inderdaad een soort trademark van me. Ben benieuwd waar je het tegen kwam trouwens.
De taxatie kwam uit op een ronde €3000, dus met eigen risico zou dat een dagwaarde van €3250,- betekenen. Op zich niet zo gek, ik heb drie maanden geleden €500,- meer betaald. Maar als ik de auto wil laten repareren zou ik toch eerst uitsluitsel van het WBF willen krijgen, wat vaak maanden duurt en mocht ik dan bot vangen heb ik dus in feite het dubbele in de auto gestoken wat hij waard is. Lijkt me niet zo slim.
Dat 'Ha, die....' is inderdaad een soort trademark van me. Ben benieuwd waar je het tegen kwam trouwens.
De taxatie kwam uit op een ronde €3000, dus met eigen risico zou dat een dagwaarde van €3250,- betekenen. Op zich niet zo gek, ik heb drie maanden geleden €500,- meer betaald. Maar als ik de auto wil laten repareren zou ik toch eerst uitsluitsel van het WBF willen krijgen, wat vaak maanden duurt en mocht ik dan bot vangen heb ik dus in feite het dubbele in de auto gestoken wat hij waard is. Lijkt me niet zo slim.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E36 323ti.
Jeetje Hans, wat zonde. Maar goed dat het met de zoon en het meisje goed gaat.
Weet niet wat je gaat doen met de auto, maar ik heb evt. wel interesse in het front van de auto..
Laat me ajb even weten hoe of wat als er iets duidelijk is.
Bvd!
Weet niet wat je gaat doen met de auto, maar ik heb evt. wel interesse in het front van de auto..
Laat me ajb even weten hoe of wat als er iets duidelijk is.
Bvd!
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: E36 323ti.
Dat is balen Hans! Zonde van de auto, maar gelukkig is je zoon en zijn vriendin ongedeerd.
Mocht je de auto in onderdelen verkopen, dan heb ik wel interesse in een aantal stukken.
Mocht je de auto in onderdelen verkopen, dan heb ik wel interesse in een aantal stukken.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E36 323ti.
Ha, die Drivers;
Mijn voorkeur gaat ernaar uit de auto als geheel te verkopen. De schade is naar zeggen van de plaatwerker veilig en goed te herstellen dus het lijkt me zonde om hem voor onderdelen te laten slopen. Ik heb inmiddels twee geïnteresseerden en wacht ook nog op een bieding van Auto Molenaar in Heerhugowaard (welbekend in E36-kringen). Mocht dat allemaal spaak lopen en ik toch tot onderdelenverkoop moeten overgaan laat ik dat uiteraard weten. In elk geval bedankt voor de belangstelling en het medeleven. Het is en blijft natuurlijk het allerbelangrijkste dat er niemand iets aan heeft overgehouden, maar man, wat stond ik gisteravond te balen in de pitsstraat op CPZ zo zonder speeltje....
Mijn voorkeur gaat ernaar uit de auto als geheel te verkopen. De schade is naar zeggen van de plaatwerker veilig en goed te herstellen dus het lijkt me zonde om hem voor onderdelen te laten slopen. Ik heb inmiddels twee geïnteresseerden en wacht ook nog op een bieding van Auto Molenaar in Heerhugowaard (welbekend in E36-kringen). Mocht dat allemaal spaak lopen en ik toch tot onderdelenverkoop moeten overgaan laat ik dat uiteraard weten. In elk geval bedankt voor de belangstelling en het medeleven. Het is en blijft natuurlijk het allerbelangrijkste dat er niemand iets aan heeft overgehouden, maar man, wat stond ik gisteravond te balen in de pitsstraat op CPZ zo zonder speeltje....
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: E36 323ti.
Klaar voor een tweede jeugd: http://link.marktplaats.nl/516407972
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: E36 323ti.
Wat dan?indobesar schreef:Dat is balen Hans! Zonde van de auto, maar gelukkig is je zoon en zijn vriendin ongedeerd.
Mocht je de auto in onderdelen verkopen, dan heb ik wel interesse in een aantal stukken.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: E36 323ti.
- Zwart, stoffen A-stijl paneel, passagierszijde;M@rcel schreef:Wat dan?indobesar schreef:Dat is balen Hans! Zonde van de auto, maar gelukkig is je zoon en zijn vriendin ongedeerd.
Mocht je de auto in onderdelen verkopen, dan heb ik wel interesse in een aantal stukken.
- Hoedenplankhouder/kofferbakruimte afdek plaatje links.

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E36 323ti.
Ha, die Drivers;
Het Drietje staat ook weer te koop: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as
Ziet er op de plaatjes netjes uit. Zeker als je dit weet:

Ik wil overigens nix negatiefs over de auto of verkoper suggereren, maar een gewaarschuwd mens telt voor deux....
Het Drietje staat ook weer te koop: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as
Ziet er op de plaatjes netjes uit. Zeker als je dit weet:
Ik wil overigens nix negatiefs over de auto of verkoper suggereren, maar een gewaarschuwd mens telt voor deux....
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 06 apr 2013, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: E36 323ti.
Grappig, ik heb diezelfde auto ongeveer een jaar geleden eens bekeken toen deze in Amsterdam te koop stond. Van Steve hoorde ik achteraf pas van deze schade maar ik had 't zelf al gevonden. Veel plamuur en slecht spuitwerk rechtsachter en nog een paar cover-up klusjes die mij al hadden doen besluiten 'm niet te kopen.
Je link werk trouwens niet.
Je link werk trouwens niet.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E36 323ti.
Zo dan?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: E36 323ti.
quote
.....paranormale dak.....
unquote
Bedenk eens wat je daar allemaal door kunt zien!
.....paranormale dak.....
unquote
Bedenk eens wat je daar allemaal door kunt zien!

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E36 323ti.
Ha, die JeroenE21;
Link is aangepast.
Kan goed kloppen. Ik heb destijds ook met Steve contact gehad over het verkopen van de auto. Hij kwam tot dezelfde conclusie als ik: reparatie was technisch op zich nog wel mogelijk, maar gezien de restwaarde economisch niet verantwoord. Iemand die zo'n ding vervolgens opkoopt om op te lappen en door te verkopen moet dat dus wel on a shoestring doen, het resultaat waarvan jij dus hebt gezien.Jeroen E21 schreef:Grappig, ik heb diezelfde auto ongeveer een jaar geleden eens bekeken toen deze in Amsterdam te koop stond. Van Steve hoorde ik achteraf pas van deze schade maar ik had 't zelf al gevonden. Veel plamuur en slecht spuitwerk rechtsachter en nog een paar cover-up klusjes die mij al hadden doen besluiten 'm niet te kopen.
Je link werk trouwens niet.
Link is aangepast.
-
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: E36 323ti.
Yep, het is jammer maar dan rechtvaardigt de restwaarde veelal niet een goede aanpak, tenzij je ervoor kiest de auto zelf voor langere tijd te behouden. Helaas maar we hebben gelukkig een leuk alternatief exemplaar gevonden...

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: E36 323ti.
Grappig dat het jouwe is geweest Hans. Heb hem zelf van de week ook voorbij zien komen. (Rustig aan op zoek naar een 323ti)
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E36 323ti.
Ha, die Robin;
Niet zo grappig voor een argeloze koper....
Niet zo grappig voor een argeloze koper....

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bakker, Bokkepoot, Google [Bot], jessedehaan, liquidpopcorn, Marc Sierra, Martijn M en 15 gasten