Auto('s) afraggen bij inspektie/beurt

Dit is ons algemene autoforum.
Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 apr 2007, 19:37

BBVW schreef:nou Jelmer, als je je auto inleverd nemen ze direct je kilometerstand op. Die kun je dus gewoon bij de dealer opvragen!!
Was niet bij de dealer ;) en is al 4 jaar geleden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 apr 2007, 21:41

Als ik een nieuwe auto tank van een klant voor de aflevering dan is dit ongeveer 200m.......kijk dan eens naar het gemiddeld verbruik.

1 ding moet je blij om zijn..........je ziet nooit de eerste kilomters van je auto in de aankomsthaven........dat is starten en plankgas :-)

Bij ons wordt met klantenauto's niet geragd, alleen als er een oud omaatje in een yaris VVT-i rijd en de VVT-i klok zit vast gaat het toerental even omhoog om de uitlaatgastest voor apk te halen.....verder niet.

Rebel

Bericht door Rebel » 18 apr 2007, 21:57

Ik zou er niet zo een punt van maken.
Uiteindelijk moet je er straks weer terug...
En je kunt beter een goede verstandhouding hebben met de monteurs dan dat je via een importeur of hoofdkantoor dit terug speelt.

Bewijslast in deze is bijna niet aan te voeren, buiten die cijfers op je verbruikmeter.

En van die een of twee keer ff gas geven met een iets koudere motor (wat je niet zeker weet) gaat een motor niet stuk.
Ik heb in het verleden vaak genoeg als ik geen tijd had even gas gegeven met koude motor. 8)

Je gaat die Golf toch geen 5 jaar rijden Sven :wink:
En op 2 jaar krijg je die motor niet stuk.
Denk aan je gezondheid, gewoon van je af zetten. Tis maar een auto.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 apr 2007, 21:59

Is ook weer zo.
Als je voor ze staat roepen ze 100x sorry en later aan de koffie lachen ze je uit.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 apr 2007, 22:07

Rebel schreef:Ik zou er niet zo een punt van maken.
Uiteindelijk moet je er straks weer terug...
En je kunt beter een goede verstandhouding hebben met de monteurs dan dat je via een importeur of hoofdkantoor dit terug speelt.

Bewijslast in deze is bijna niet aan te voeren, buiten die cijfers op je verbruikmeter.

En van die een of twee keer ff gas geven met een iets koudere motor (wat je niet zeker weet) gaat een motor niet stuk.
Ik heb in het verleden vaak genoeg als ik geen tijd had even gas gegeven met koude motor. 8)

Je gaat die Golf toch geen 5 jaar rijden Sven :wink:
En op 2 jaar krijg je die motor niet stuk.
Denk aan je gezondheid, gewoon van je af zetten. Tis maar een auto.
Helemaal mee eensch.

Joop

Bericht door Joop » 18 apr 2007, 22:14

Zolang ze jouw auto maar niet gebruiken als boodschappenwagen of uitlenen aan een andere klant (beide zaken die nog steeds regelmatig voorkomen), hoef je je nergens druk om te maken.

Na resetten van de boordcomputer kunnen dergelijk waarden vrij gemakkelijk ontstaan. Optrekken van niets kost immers meer brandstof dan flink doorgassen op de Ring waarbij de auto al in beweging is.
Zo'n reikwijdteklok is altijd wel heel globaal en berekend de nog te rijden afstand uit op basis van hoe er een paar kilometer ervoor is gereden.
Proefrit van 12km is redelijk normaal.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 apr 2007, 22:40

Moest ooit bij een Fiat X1-9 een nwe zuiger laten monteren was een gat ingebrand door een bougie...dus auto naar en dealer gebracht in goed vertrouwen en gemaakt gaat de eigenaar met z'n poot nog in het gips!! met mijn auto naar de pysiotherapeut!!! met mijn auto!! mijn trots, en wat denk je? hij verliest tijdens scheuren de controle over de auto en over de kop in de sloot total los echt helemaal in elkaar!! en die eikel zei terwijl de auto 8000,-gulden waard was de, mijn verzekering keert max 4200,-gulden uit :shock: ik zei dan betaal jij de rest...niet dus! wat een tramelant en wat denk je dat die lul voor lef had? omdat zijn dochter ook zo'n auto had en ik mooier spul in mijn auto had wilde hij het wrak voor een prike over nemen!! wat een lef nooit weer geweest daar en mijn oom die er vele auto's kocht voor de zaak is er ook bij weggegaan en nog meer mensen, wat een zak zeg, door zijn schuld enz enz
Maargoed, uiteindelijk na veel zoeken vond ik net zo'n auto weer elders maar nog mooier? en voor het geld wat ik bij elkaar sprokkelde van het wrak en die 4200,- maar zal het nooit vergeten..

Tom

Bericht door Tom » 18 apr 2007, 23:35

Ik zou die vent nog wat meer gebroken poten bezorgen! :evil:

RVV

Bericht door RVV » 18 apr 2007, 23:48

Niet te druk over maken, mijn M3 trap ik ook flink als het kan, die ene keer dat een monteur het doet word ie niet minder van.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 apr 2007, 23:49

Je wilt niet weten wat er allemaal door mijn kop spookte! brandbommen en granaatwerpers en bommen haah ala Rambo...maar ja, krijg je nog meer elende tegenwoordig..en toen ik toevallig tegen die andere X1-9 aanliep voor een mooie prijs kon ik er iets makkelijker mee leven, ik was nog erg jong en helaas mijn zusjes nog geen advocaten zoals ze nu zijn..en in die tijd was het nog wat anders met regeltjes...achja was zwaar klote toen, en nu komt het weer boven borrlen...
Gebeurt ook veel bij poetsbedrijven, althans destijds...ik blijf zoveel mogelijk bij mijn auto enof anders spreek ik wat af en schrijf de stand op, verder zei een tijdjeterug iemand dat je zo'n sticker gele met de stand erop op de teller moet plakken :lol:

Louis

Bericht door Louis » 18 apr 2007, 23:50

Mijn kantoor zit vlakbij de Peugeot dealer en de Euromaster, die mensen van de Euromaster rijden stuk voor stuk erg rustig, en rijden ook alleen als het echt nodig is. Die van de Peugeotdealer zijn echt erg !! Keihard optrekken met koude motor en met vreselijk veel toeren, echt zo zonde he, ik moet soms stoplichtsprintjes overslaan omdat de motor nog maar 10min warm gereden is, zo zuinig ben ik er op. En die eikels van de peugeotdealer knallen altijd vol gas met koude motor.

De VW-Audi dealer is trouwens nog erger, maar dat is specifiek 1 persoon, de monteurs zie ik niet rijden, maar elke week zie ik jong ventje met groene platen met alle showroom auto's 1 voor 1 door de wasstraat rijden, opzich een leuk baantje natuurlijk om op jonge leeftijd de hele dag de nieuwste type audi's en vw's door de wasstraat rijden, maar rij hem aub wel ff warm.

De afgelopen Audi demo dag was NOG weer erger, allemaal Audi RS4's S6's met v10, S8 enz enz. achter elkaar elke dag, 3 dagen lang plank gas met koude motor achter elkaar aan vangen om door de wasstraat te gaan, voor mij fantatisch natuurlijk al dat v8 en v10 gebulderd door de straat, maar oh oh oh wat werden die 100.000 euro auto's vreselijk mishandeld :cry:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 18 apr 2007, 23:51

heeeeeeeeeehe, gelukkig nog iemand met nog enigzins relativeringsvermogen.

Dealers of garages zijn altijd maar een gewillige bal om tegenaan te schoppen. Mag ook weleens wat minder.

dat argwanende gedrag altijd. als het lijkt dat ze iets verkeerd doen, dan is het bij voorbaat al verkeerd.

Rico dan.......

Rebel

Bericht door Rebel » 19 apr 2007, 00:05

Dat warm rijden is soms zo een gezeur...
Vluggertjes zijn vaak ook lekker.

Betaal telkens een hoop geld voor een nieuwe auto, en dat doe ik niet omdat de 2e of 3e eigenaar voor zeer weinig geld een zo goed als nieuwe auto krijgt.

Gewoon 2 of 3 jaar gebruiken die hap en mochten er eerder complicaties optreden, inruilen die handel [img:22:23]http://www.ttr-club.de/wbboard/images/s ... rsteck.gif[/img]

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 19 apr 2007, 00:09

Daar gaat het dus niet om!
Het gaat er wel om dat je je garage moet kunnen vertrouwen dat ze netjes met jou vaak al duur zat betaalde auto omgaan.

M.a.w. het is een kwestie van respect voor je klant en zijn spullen.

Die auto kan me verder weinig schelen, kapot trappen doe ik uiteindelijk zelf ook ook al duurt het dan iets langer.

BBVW

Bericht door BBVW » 19 apr 2007, 00:12

tuurlijk, respect voor het materiaal moet er wel zijn. Maar van een dagje werkplaats breken geen tandriemen, slijten geen cilinders enz....

overdrijven is ook een vak!! Tis en blijft een auto, fun object. Tis je vrouw niet!!!

Rebel

Bericht door Rebel » 19 apr 2007, 00:16

Jan denk je nu werkelijk dat dit soort taferelen alleen in garages afspelen?
Er zin wel tig andere aankopen of artikelen te bedenken waarmee winkeliers c/q verkopers niet handelen zo als het hoort, als de klant er niet bij is.

Simpel ander voorbeeld....Als je een LCD televisie koopt, kun je uiteindelijk ook niet zien of hij niet eerst in de showroom heeft gehangen een aantal maanden met 24 branduren per dag. (mits goed schoongemaakt en ingepakt)

Dit soort dingen zoals Sven mee heeft gemaakt, is lastig te bewijzen en zal inderdaad vaker wel eens voorkomen.
Tis alleen de vraag of je er een punt van moet maken.
Want als je de verkeerde monteur tegenkomt heb je de volgende keer misschien een koekje van eigen deeg...

Mij zou het in ieder geval niet waard zijn om me druk over te maken, zolang ik het niet gezien had.

Beste is misschien je auto met een compleet lege tank voor een beurt te brengen volgende keer.

BBVW

Bericht door BBVW » 19 apr 2007, 00:19

wat dacht je ervan wat er met je auto is gebeurd voordat jijzelf uberhaupt de sleutels hebt!!!! Dat wil je pas echt niet weten.

Rebel

Bericht door Rebel » 19 apr 2007, 00:20

BBVW schreef:wat dacht je ervan wat er met je auto is gebeurd voordat jijzelf uberhaupt de sleutels hebt!!!! Dat wil je pas echt niet weten.

Dit..... http://www.youtube.com/watch?v=rISuKUzlc6I

.

RVV

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 00:35

Wat in ieder geval wel altijd verstandig is, en dat doe ik ook, loop even langs de auto met een medewerker voordat de auto een beurt of iets dergelijks moet hebben. Dan krijg je nooit misverstanden over een kleine schade die je achteraf ontdekt.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 19 apr 2007, 01:17

Rico dat is het eerste wat we gedaan hebben.kwam van de monteur zelf af want ik zou er niet op zijn gekomen om even eromheen te lopen!

als ik jullie posts lees en er eens goed over nadenk klopt het wel dat het eigenlijk weinig zin heeft om erover te gaan zeuren en dit naderhand tegen me gebruikt wordt.
volgende beurt zit er gewoon een verstopte camera in :twisted:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 19 apr 2007, 10:09

GTRene schreef:Je wilt niet weten wat er allemaal door mijn kop spookte! brandbommen en granaatwerpers en bommen haah ala Rambo...maar ja, krijg je nog meer elende tegenwoordig..en toen ik toevallig tegen die andere X1-9 aanliep voor een mooie prijs kon ik er iets makkelijker mee leven, ik was nog erg jong en helaas mijn zusjes nog geen advocaten zoals ze nu zijn..en in die tijd was het nog wat anders met regeltjes...achja was zwaar klote toen, en nu komt het weer boven borrlen...
Gebeurt ook veel bij poetsbedrijven, althans destijds...ik blijf zoveel mogelijk bij mijn auto enof anders spreek ik wat af en schrijf de stand op, verder zei een tijdjeterug iemand dat je zo'n sticker gele met de stand erop op de teller moet plakken :lol:
Aan de grote klok hangen.. kost hem nog veel meer...

Knot

Bericht door Knot » 19 apr 2007, 10:19

Vervelend Sven.

Laat de auto zelf eens een kwartier stationair lopen en kijk of het verbruik op dezelfde manier reageert, dan weet je genoeg.

Succes.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 19 apr 2007, 11:03

dat had ik gister al gedaan Rody, klein half uurtje en het verbruik ging naar 13,5 l/100..

heb net naar de dealer gebeld en die houden voet bij stuk dat er alleen maar een stuk mee gereden is om die rammel wat ik aangaf te testen. daarbij geeft ie wel toe even flink aan zijn jas te zijn gegaan maar niet op een manier dat dit kwaad kon voor de auto!
hij heeft hem naderhand op de brug ook nog even stationair laten lopen voor te luisteren of ie wat kon vaststellen van onder de auto bij de uitlaat en gaf zelf aan dat daardoor het verbruik kon oplopen!

naja wat wil je hier verder tegen inbrengen? zoals sommige al posten kan ik mijn bewijzen niet echt hard maken en ruzie maken doet me geen goed in elke vorm aangezien ik nog 3,5 jaar volledige garantie daar heb lopen!!
beurtje heeft de auto goed gedaan voor de rest dus vind het prima zo! zou de monteur wel geragd hebben dan weet ie voor de volgende x in elk geval dat ik er niet van gedient ben als er gescheurd wordt met mijne

Knot

Bericht door Knot » 19 apr 2007, 12:36

Sven,

volgende keer een gps datalogger onder de stoel? ;)

RVV

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 12:44

Of als je het een echt probleem vind, de volgende keer gewoon er zelf naast gaan zitten als die een proefrit maakt.

Plaats reactie