Black Porsche with white sheep by frnkvizr, on Flickr
Fotografie
- frankv
Re: Fotografie
Met d'n iphone. Een foto van mijn 964 die net vrijwel helemaal strak gemaakt is, voor het grootste deel zonder te spuiten, om de originaliteit te behouden. Toch mooi dat vrijwel alle parkeerschadetjes van de afgelopen 200.000km er weer uit zijn:

- MartijnGizmo
Mooie banden!
Begerenswaardige bolide ook... 
- dvh
Signs of hope...........
Of gewoon wat dorre bosjes.

Of gewoon wat dorre bosjes.
-
allen
Mooie foto's mr. Bokeh! 
- markk
Nr 2 en 4. Door bokeh. Nr2 door te tegenstelling in kleuren. Nr4 door de overeenkomst van tinten.
Nr 1 en 3 doen het 'em niet voor mij.
Mark.
Nr 1 en 3 doen het 'em niet voor mij.
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 01 apr 2013, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- KW
2, 3 en 4 vind ik het mooist 
- KW
2 pics van gisteren op de laatste King Cruise in Muiden

Denk dat er verder geen foto's geschikt zijn voor dit topic, maar voor de geinteresseerde alle andere 233 pics
http://s11.photobucket.com/user/da432qr ... -03?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens wel erg m'n best voor gedaan, zowel met foto's maken als nabewerking. Resultaat vind ik zelf wel fantastisch
Denk dat er verder geen foto's geschikt zijn voor dit topic, maar voor de geinteresseerde alle andere 233 pics
http://s11.photobucket.com/user/da432qr ... -03?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens wel erg m'n best voor gedaan, zowel met foto's maken als nabewerking. Resultaat vind ik zelf wel fantastisch
Laatst gewijzigd door KW op 30 apr 2013, 17:46, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Nr. 1 zou ik (iets meer) bewerken KW.
@ Dvh - Nrs. 1 en 4.
@ Dvh - Nrs. 1 en 4.
- KW
Waar denk je dan aan? Belichting? Uitsnede? Foto's zijn allemaal al ernstig bewerkt 
-
Xave30
Wat meer luminance/vibrance (vergeet niet een beetje saturation er uit te halen bij deze stap), fill light en een stukje croppen onderaan. Ik vind hem wat "soft" zo.
- KW
-
MartijnS
Vind de kleuren wel prima KW, alleen zou ik dat lintje proberen weg te clonen bij die auto.
- Dennis Cavallino
Of volgende keer een schaar meenemen
- KW
Da's dan persoonlijke smaak, heb dat lintje er expres bij op de foto gezet, geeft extra diepte-effect in de foto.
-
MartijnS
Ja, daar kan je niks van zeggen 
- dvh
Zitten wel wat leuke foto's bij KW !
Zo vind ik die woody wel grappig. De meeuw is lekker scherp maar beetje saai. Stingray is altijd +1 , jammer van het lintje. Had iets meer bokeh mogen hebben gezien de achtergrond verder niet interessant is.
Gisteren 't zoontje van een vriendin op de foto gezet.
Die waren er wel blij mee gezien ze niet meer hadden dan wat iphone-pics.
Deze vond ikzelf wel leuk.

Jammer dat ie bij de laatste niet omhoog keek, was mooier geweest..
( Het effect misschien wat minder.. maar alles voor de foto
)
Zo vind ik die woody wel grappig. De meeuw is lekker scherp maar beetje saai. Stingray is altijd +1 , jammer van het lintje. Had iets meer bokeh mogen hebben gezien de achtergrond verder niet interessant is.
Gisteren 't zoontje van een vriendin op de foto gezet.
Die waren er wel blij mee gezien ze niet meer hadden dan wat iphone-pics.
Deze vond ikzelf wel leuk.
Jammer dat ie bij de laatste niet omhoog keek, was mooier geweest..
( Het effect misschien wat minder.. maar alles voor de foto
- KW
Ben met je eens dat iets wazigere achtergrond mooier was geweest. Heb net even in de exif gekeken, en ik zie datie met f3.5 gemaakt is. Op de originele foto zie ik echter ook dat de voorkant wel scherp is, maar de achterkant ook al enigszins onscherp begint te worden door de toch al kleine scherptediepte. Dus bij een groter diafragma was de achtergrond wellicht mooier wazig, maar de auto zelf ook. Dus denk dat dit toch het beste was dat ik eruit kon halen.
Die 2 foto's van jou ook weer mooi, vooral de 1e!
Edit:
toenstraks nog ff met m'n nieuwe 50 1.8 gespeeld

Die 2 foto's van jou ook weer mooi, vooral de 1e!
Edit:
toenstraks nog ff met m'n nieuwe 50 1.8 gespeeld
Laatst gewijzigd door KW op 30 apr 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michele
Pfff.... Ik zit door mijn archief te spitten en kom dingen tegen waarvan ik denk: verrek, da's waar ook!
Dan zie je bijvoorbeeld hoe snel de ontwikkelingen in de digitale fotografie gaan. Onderstaand shot van een Ligier bij avondschemer op Le Mans Classic in 2006 is gemaakt met een Canon EOS 10D. Destijds vonden we dat acceptabel voor bladen, tegenwoordig pikken we de ruis echt niet meer. En dat terwijl het al beter is dan ISO 800 film ooit was.....
Dan zie je bijvoorbeeld hoe snel de ontwikkelingen in de digitale fotografie gaan. Onderstaand shot van een Ligier bij avondschemer op Le Mans Classic in 2006 is gemaakt met een Canon EOS 10D. Destijds vonden we dat acceptabel voor bladen, tegenwoordig pikken we de ruis echt niet meer. En dat terwijl het al beter is dan ISO 800 film ooit was.....
- Bijlagen
-
- Ligier-detail.jpg (587.85 KiB) 984 keer bekeken
-
- Ligiergroot.jpg (949.84 KiB) 984 keer bekeken
- dvh
Nr1 is wel fijn KW.
Ik hou wel van zachte bokeh.
Ik hou wel van zachte bokeh.
- markk
Yep en niet alleen ruis-vrije sensoren bij hogere iso's, ook ruisreductie software. Want van bovenstaande plaatjes is echt wel wat beters te maken met bijv. Adobe Lightroom 4.4.Michele schreef:Pfff.... Ik zit door mijn archief te spitten en kom dingen tegen waarvan ik denk: verrek, da's waar ook!
Mark.
- dvh
Wel eens dat mensen een beetje bang zijn wanneer ze onze hond tegenkomen in de bossen ofzo..
Normaal ziet hij er behoorlijk onschuldig uit. Maar soms kijkt hij een beetje woest.. En als ik deze foto dan zie, en je bent niet zo thuis in honden.. Dan snap ik het wel

En dit hyperactieve hondje was z'n buddy voor die middag..

Normaal ziet hij er behoorlijk onschuldig uit. Maar soms kijkt hij een beetje woest.. En als ik deze foto dan zie, en je bent niet zo thuis in honden.. Dan snap ik het wel
En dit hyperactieve hondje was z'n buddy voor die middag..
- Petrolhead Tom
Geweldig die laatste foto! 
- KW
Haha idd, geweldige foto!