Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...
-
Re: Ariel Atom 2 Supercharged.nieuwe look(p15)klaar, nu rijd
Serieus snel apparaat, de beleving zal helemaal intens zijn. Mooie kar niet voor iedereen weggelegd!
- Roy RS
wat je veel hoort in testen is dat hij wellicht niet het snelste was (op tienden of honderdsten), maar dat ze het meeste lol houden in de Atom, dat is nu net mijn ervaring ook, ik lach me kapot in dat ding. Ik begrijp zelf niet hoe het kan dat de balans zo leuk en goed is met de motor redelijk ver naar achteren, ook al is het een middenmotor en erg laag geplaatst, had ik toch de verwachting dat hij teveel gewicht op de achteras zou hebben om echt leuk en makkelijk te zijn.GTRene schreef:een hooligan is zoiets wat jij hebt idd met zo'n 300pk wel![]()
![]()
zodra ik weer wat tegen kom (kan ff duren) en er weer aan denk zoek ik ook weer ff wat info erbij op het net en drop het dan weer in je draadje, heb ook wat NL Atom info ergens dacht ik.
plaats 2 tot/met 5 doen elkaar niks/weinig qua ronde tijden op dat test circuit viel me op, doch de beleving zal heel anders zijn lijkt me.
- ///Joost

-
In EVO mag deze maand een artikel over de aankoop van een Atom. Misschien is het wat voor je.
- Downforce Hans
Gaat hij er nog 1 kopen dan.........Shakes schreef:In EVO mag deze maand een artikel over de aankoop van een Atom. Misschien is het wat voor je.

-

- Downforce Hans
Ik dol je maar oen..............trouwens wat doe je thuis.......moet je niet naar de disco?Shakes schreef:Roy lijkt me geinteresseerd in alles mbt de Atom. Is het niks ook goed

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Jij hebt toch ook 2 karts staanDownforce Hans schreef:Gaat hij er nog 1 kopen dan.........Shakes schreef:In EVO mag deze maand een artikel over de aankoop van een Atom. Misschien is het wat voor je.

-
Jij mag dat Hans! Zit mooi thuis. Huiselijk it is tegenwoordig 

- Roy RS
Shakes schreef:In EVO mag deze maand een artikel over de aankoop van een Atom. Misschien is het wat voor je.
Ah bedankt voor de tip! Ga er zo nog ff 1 oppikken bij het pompstation, en benieuwd of ze betere aankoop tips hebben dan de fabriek, die zeiden; "you can see everything, if it looks like crap...it probably is" en over het motorische deel zei hij;" unless you want to drive it over 200.000 miles, dont worry about the engine"
- Downforce Hans
Same here bro...........Shakes schreef:Jij mag dat Hans! Zit mooi thuis. Huiselijk it is tegenwoordig

- Roy RS
Dit weekend de rolbeugel teruggezet, ben er nog niet aan uit of ik hem nu wel laat zitten, vind het eigenlijk niet mooi...maar goed.
Verder ook de ultralight magnesium wielen teruggezet samen met de nieuwe set R888's. Deze wielen ga ik als het even slecht weer is (zal wel vlug zijn) ook even zwart dippen. Ze zijn wel errug licht en dat voel je echt goed met rijden, het wordt er een andere auto door. (gewicht voor is 5.5kg in tegenstelling tot de TD's 6,8 en de Technomagnesio zijn over de 8 geloof ik, achter weegt 5.86kg)

Verder ook de ultralight magnesium wielen teruggezet samen met de nieuwe set R888's. Deze wielen ga ik als het even slecht weer is (zal wel vlug zijn) ook even zwart dippen. Ze zijn wel errug licht en dat voel je echt goed met rijden, het wordt er een andere auto door. (gewicht voor is 5.5kg in tegenstelling tot de TD's 6,8 en de Technomagnesio zijn over de 8 geloof ik, achter weegt 5.86kg)
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Wat een woest ding!! maar waar zet jij je kratje bier
Wat doet het nou in rondetijden ?
met rolbeugel vind ik hem mooier eigenlijk!

Wat doet het nou in rondetijden ?
met rolbeugel vind ik hem mooier eigenlijk!
- Peric
Kratje bier kan toch mooi op de bijrijdersstoel..
(of er net voor..)
Rolbeugel is voor de veiligheid wel lekker Roy, maar voor de looks nou net weer niet.. Hm.. 't Is goed dat 'ie zwart is, valt 'ie niet zo op.

Rolbeugel is voor de veiligheid wel lekker Roy, maar voor de looks nou net weer niet.. Hm.. 't Is goed dat 'ie zwart is, valt 'ie niet zo op.
-
Rolbeugel, function boven looks. Er zijn mensen waar je voor thuis wil komen zeg maar 
Mooi hoor Roy, die velgen.
Precies de reden dat ik terug wil naar 15 en 16 " , scheelt per velg een 2,5kg en dan nog per band een verschil. (hoewel banden gewicht ook per bandenmerk is)
Voor mij is de iets kleinere rolomtrek achter ook een merkbaar verschil qua acceleratie.

Mooi hoor Roy, die velgen.
Precies de reden dat ik terug wil naar 15 en 16 " , scheelt per velg een 2,5kg en dan nog per band een verschil. (hoewel banden gewicht ook per bandenmerk is)
Voor mij is de iets kleinere rolomtrek achter ook een merkbaar verschil qua acceleratie.
- Roy RS
in mijn "kofferbak" past met gemak 6 flesjes bier, wellicht wel 9! Verder kan ik voor de bijrijdersstoel zo'n 1 a 2 kratjes kwijt...dus praktisch is ie best wel.
Rondetijden doen het bij Top gear erg goed en bij testen ook, ik zelf ben nog niet op de baan geweest ermee en als ik dat wel ben, dan zijn de tijden niet echt representatief voor wat de auto kan...Voor mij is het vooral een straatauto en ik waardeer het hoge hooligan gehalte en de hoge dosis driving-fun op alle snelheden.
@Emiel: voor mij zijn dit voor 15 en achter 16 inch, dat is bij de andere 2 sets ook zo trouwens. Ik heb nu alle drie de sets even gebruikt en ik denk dat ik deze laat zitten omdat ze gewoon veruit het beste rijden, ik had nooit verwacht zo een groot verschil in rijgedrag te voelen door enkel wat lichtere wielen te monteren, ik dacht dat dat kilootje of wat te verwaarlozen was...onafgeveerd gewicht merk je dus toch wel snel bij zo een lichte auto.
Rolbeugel vind ik niet mooi...maar daar zie je dan weer niks van als je erin zit, haal hem er wel weer een keer af, maar voor nu vind ik het prima. Het is veilig, handig met instappen en ik heb een goede plaats om een camera op te zetten...
Rondetijden doen het bij Top gear erg goed en bij testen ook, ik zelf ben nog niet op de baan geweest ermee en als ik dat wel ben, dan zijn de tijden niet echt representatief voor wat de auto kan...Voor mij is het vooral een straatauto en ik waardeer het hoge hooligan gehalte en de hoge dosis driving-fun op alle snelheden.
@Emiel: voor mij zijn dit voor 15 en achter 16 inch, dat is bij de andere 2 sets ook zo trouwens. Ik heb nu alle drie de sets even gebruikt en ik denk dat ik deze laat zitten omdat ze gewoon veruit het beste rijden, ik had nooit verwacht zo een groot verschil in rijgedrag te voelen door enkel wat lichtere wielen te monteren, ik dacht dat dat kilootje of wat te verwaarlozen was...onafgeveerd gewicht merk je dus toch wel snel bij zo een lichte auto.
Rolbeugel vind ik niet mooi...maar daar zie je dan weer niks van als je erin zit, haal hem er wel weer een keer af, maar voor nu vind ik het prima. Het is veilig, handig met instappen en ik heb een goede plaats om een camera op te zetten...
- WJ
Hij ziet er echt super uit zo.
Rolbeugel is idd een minpuntje, maar veiligheid is altijd een ++.
Alleen nog misschien een keertje zo'n spoiler achter en een vleugel op je neus.

Alleen nog misschien een keertje zo'n spoiler achter en een vleugel op je neus.

- Petrolhead Tom
Rolbeugel is te gek! 

-
Vind de rolbeugel ook geslaagd, zo op de foto.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Roy RS schreef:in mijn "kofferbak" past met gemak 6 flesjes bier, wellicht wel 9!
Heeft dat ding officieel een opbergruimte? Waar dan?
Voor mij is het vooral een straatauto...
WAT![]()
Nou, hopen dat je dat snel kwijt bent. Je onthoud dat ding toch niet de plek waar hij thuis hoort.
- Roy RS
Nou die officiele opbergruimte zit precies waar je hem verwacht, in de neus onder de motorkap. Is een vierkant bakje waar net geen helm in past...
Ik ga wel trouwens weer wimedo doen, daar is de kans op schade het kleinst. 3 augustus doen een begeleide dag op zandvoort en zolder staat aan het eind van het seizoen op de kalender, daarbij wil ik beide avondsessies meepikken, dus ik kom wel op t ciruit, maar ik bedoel meer dat ik geen die hard racer ben waarvan de rondetijden representatief zijn, het is gewoon hobby en de tijd op t circuit is omdat t kan en niet om records te zetten.
Ik ga wel trouwens weer wimedo doen, daar is de kans op schade het kleinst. 3 augustus doen een begeleide dag op zandvoort en zolder staat aan het eind van het seizoen op de kalender, daarbij wil ik beide avondsessies meepikken, dus ik kom wel op t ciruit, maar ik bedoel meer dat ik geen die hard racer ben waarvan de rondetijden representatief zijn, het is gewoon hobby en de tijd op t circuit is omdat t kan en niet om records te zetten.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat maartenmemorial ook een hele leuke voor je is dit jaar.
http://www.maartenmemorial.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Die atom past wel tussen de super en hypercars.
http://www.maartenmemorial.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Die atom past wel tussen de super en hypercars.

- SteV6
Misschien is dit ook nog een leuke optie voor je:
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewt ... f=4&t=5522" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Stephan
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewt ... f=4&t=5522" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Stephan
- Roy RS
SteV6 schreef:Misschien is dit ook nog een leuke optie voor je:
Gr. Stephan
Dat lijkt me wel wat, maar dan vooral om net als "bertje" een dag van te voren te bepalen of ik kom, als t sneeuwt (ik schrik nergens meer van) of echt heel de dag plenst dan is er geen lol aan om dat eind te gaan rijden daarheen, organiseer jij dit mede? Of bij wie moet ik zijn, ik dacht nog lid te zijn, maar het zal verwijdert zijn na een paar jaar niet meer actief te zijn op t forum.
- SteV6
Super7 van het Speedsterforum heeft de organisatie op zich genomen. Eventueel via PB even een mailadres uitwisselen is een optie, dan speel ik die wel even door naar Super7.