Bericht
door M-bitious » 16 mar 2013, 13:08
Het is inmiddels geen geheim meer dat na het posten van foto's e.d. van de Beek Racing rollenbank dag, ik lang met Franz Simon van Manhart heb staan praten over de M5. Mijn grootste zorg was altijd het wegvallen van garantie, terwijl ik nog een jaar tegoed heb. Ik heb daarvoor een dubbel vangnet. Ten eerste kunnen de door BMW heimelijk weggeschreven waarden naar normaal worden gezet, maar zelfs als het fout gaat, dan heb ik waarschijnlijk een betaalbare Duitse verzekering, die alle schade dekt. Gesprekken lopen nog. Of de auto bij verkoop uiteindelijk niet in de huisselectie mag of kan, dat boeit me toch wat minder, want verliezen doe je toch altijd op dit soort auto's.
Ik heb nog overwogen om een jonge Ferrari 458 uit Duitsland te halen, maar uiteindelijk vind ik, mede door de jonge leeftijd van de M5, dat ik beter met deze auto eerst nog wat leuks kan doen. Die Ferrari komt er nog wel eens, ik denk zelfs aan een Spyder. Ik ben een liefhebber van een wolf in schaapskleren, of in het geval van de M5 een tijger in wolfskleren. Ons target is om begin april de standaard waarden van 560pk en 680Nm met minimaal 100 elk te laten toenemen, dus tenminste 660pk en 780Nm. Ik denk dat we nog wel iets hoger uitkomen, maar dat is dan gewoon een goede meevaller.
Manhart Racing is momenteel de enige in Europa die via de OBD poort kan tunen. Ten eerste vertrouw ik geen externe piggyback kastjes, en ten tweede schijnt de M5 zo intelligent te zijn dat hij zijn programma aanpast en naar verluid er zelfs auto's zijn stilgevallen. Kan broodje aap zijn. Het worden spannende dagen begin april als de auto voor het afstemmen de bank op gaat. Ik verheug me erop. Zo dan zijn jullie weer bij.