BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Verkocht...]
-
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Overgeschreven, geen meter gestu
Veel plezier met je Z4 Knot.
- RVV
Knot heeft idd gelijk, het is een extra auto die hij verzekerd. Een vreemde maatschappij accepteert meestal niet je schadevrije jaren opgebouwd met een andere auto. Tenzij het de vorige auto betreft.
- Knot
Wat ik kan doen als ik m langer ga houden is na een jaar overstappen van knmv naar wat anders en dan 1 of 2 tientjes besparen (50 euro is hier in de randstad meteen 65 he, risico verschil), maargoed, dat boeit me niet zo. Kilometers maken met de Z4 dat is belangrijk, heb eigenlijk helemaal geen zin om op kantoor te zitten!
Als jij met je aygo'tje schadevrij opbouwt en je komt daarna met een 911 ergens aan voor 80% trappen ze daar ook niet in denk. Standaard regeltjes.
De zwarte wielen komen op de foto's niet goed uit maar begin er zelfs een beetje aan te wennen, had eerst het 2fast 2 furious ricer idee maar het is wel een mooie tint zwart.... moet er nog eens goed over denken voordat ik ze zomaar wegdoe/ruil/verkoop.
Het heeft een beetje dit idee:

Wat ik vanochtend eigenlijk nog het fijnste vond was de stoelverwarming... wat heb ik dat gemist in de winter zeg!
Als jij met je aygo'tje schadevrij opbouwt en je komt daarna met een 911 ergens aan voor 80% trappen ze daar ook niet in denk. Standaard regeltjes.
De zwarte wielen komen op de foto's niet goed uit maar begin er zelfs een beetje aan te wennen, had eerst het 2fast 2 furious ricer idee maar het is wel een mooie tint zwart.... moet er nog eens goed over denken voordat ik ze zomaar wegdoe/ruil/verkoop.
Het heeft een beetje dit idee:
Wat ik vanochtend eigenlijk nog het fijnste vond was de stoelverwarming... wat heb ik dat gemist in de winter zeg!
- Knot
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Conti SportContact 5?]
Wat is momenteel de beste keuze zomerband in 17 inch voor zo'n auto? Ik neem aan dat 91 genoeg is? Op de E36 heb ik liever een 94 XL band, net wat stugger in de wang maar de Z4 is stug genoeg.
Zat zelf te denken aan de Conti SportContact 5.

- GTRene
vond die zwarte wielen erg goed staan bij die Z4 van Rico, verbaasde me er wat over op Assen destijds, op de foto's staat het best oke/goed, doch in het eggie staan ze nog beter, beetje stoerder wat best kan/mag bij een vrij neutrale lak kleur.
- Snipe
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, die banden. Ik vind zelf Potenza's prettig, maar toen ik die laatst kocht kreeg ik ook een paar reacties van DF'ers die klonken als: 'Jezus, zonde van je geld om het aan die kutbanden te besteden.'
Hoorde wel van een paar mensen die met de Conti's er last van hadden dat ze snel cuppen.
Hoorde wel van een paar mensen die met de Conti's er last van hadden dat ze snel cuppen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tuurlijk kun je met een Aygo 80% opbouwen en dan een 911 verzekeren. Maar goed, je hebt hem al verzekerd. Als je niet overschrijft, zit je er toch een jaar aan vast. Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Dagelijks opzegbaar na verlenging, dus na 1 jaar.
Die 91 en 94 staan toch voor het draagvermogen? Niet voor de stugheid? Of staat meer draagvermogen gelijk aan meer stugheid?
Die 91 en 94 staan toch voor het draagvermogen? Niet voor de stugheid? Of staat meer draagvermogen gelijk aan meer stugheid?
- Arthur
Ligt cuppen ook niet vaak aan de auto. M'n vorige Mondeo had er ook last van en heb daar GY, Conti en Michelin onder gehad. Weet niet of het bij alle drie even snel ging. Ikzelf had er geen last van. Gaat wss ongemerkt, tenminste, bij mij
Misschien als je van de 1 in de andere auto stapt dat je het dan hoort. En vaak is het toch alleen de achteras? Dan heeft Rody weinig last, gaat de helft van de tijd dwars en dan slijt dat er wel af

Snipe schreef:Het is natuurlijk een kwestie van smaak, die banden. Ik vind zelf Potenza's prettig, maar toen ik die laatst kocht kreeg ik ook een paar reacties van DF'ers die klonken als: 'Jezus, zonde van je geld om het aan die kutbanden te besteden.'
- GTRene
de conti 5p geeft wel veel grip en zijn breder dan je denkt, althans ik heb ze en had daarvoor bv de Falkens en of dunlop of michelin doch die 5P zijn echt breed ook al is het dezelfde maat op de band. 

- Knot
Een 94 load index kan meer hebben dus vaak iets stuggere wang want steviger.
Cuppen, tsja zelf nooit echt last van gehad maar heb het wel meer gehoord van RE050(A) inderdaad.
Die Hankook V12 vind ik nogsteeds perfecte banden voor weinig geld, alleen V profiel maakt wat meer lawaai en als je te hard te lang rond gaat (Zandvoort) krijg je hapjes uit het profiel.
Cuppen, tsja zelf nooit echt last van gehad maar heb het wel meer gehoord van RE050(A) inderdaad.
Die Hankook V12 vind ik nogsteeds perfecte banden voor weinig geld, alleen V profiel maakt wat meer lawaai en als je te hard te lang rond gaat (Zandvoort) krijg je hapjes uit het profiel.
- Knot
Ik zag op autobandenmarkt alleen 5 staan, geen 5P.. komt dat omdat het slechts 17inch is waar ik op zoek?GTRene schreef:de conti 5p geeft wel veel grip en zijn breder dan je denkt, althans ik heb ze en had daarvoor bv de Falkens en of dunlop of michelin doch die 5P zijn echt breed ook al is het dezelfde maat op de band.
- GTRene
ow, ff gemist...weet ik niet, zal ook eens kijken of ze hetzelfde zijn verder qua profiel e.d.
- MartijnGizmo
Cuppen zit hem vaak in de uitlijning, maar banden met grote profielblokken aan de rand zijn er wel gevoeliger voor...
- GTRene
apart idd...
ook bv de vele soorten contisport 5
deze bv 116,-euro en tot 300km
http://ssl.delti.com/cgi-bin//rshop.pl? ... sowigan=So" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze 165,-euro...doch tot 270km
http://ssl.delti.com/cgi-bin//rshop.pl? ... sowigan=So" onclick="window.open(this.href);return false;
ik snap het verschil niet...apart.
en idd bv mijn voorbanden de 235/35/19 heten gewoon contisport 5P strange.
http://ssl.delti.com/cgi-bin//rshop.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
doch zie wel dat die 225 eco banden zijn en die 235/35/19 staat dat er niet bij
band met alleen 5>>

ook bv de vele soorten contisport 5
deze bv 116,-euro en tot 300km
en deze 165,-euro...doch tot 270km
ik snap het verschil niet...apart.
en idd bv mijn voorbanden de 235/35/19 heten gewoon contisport 5P strange.
http://ssl.delti.com/cgi-bin//rshop.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
doch zie wel dat die 225 eco banden zijn en die 235/35/19 staat dat er niet bij
band met alleen 5>>
band met 5P>>Met de nieuwe ContiEcoContact 5 introduceert Continental nu een product dat beiden probleemloos bij elkaar brengt. De ingenieurs moesten hiervoor wel voor alle componenten van de band nieuwe wegen inslaan.
dus eco en sport lijkt welDe ContiSportContact™ 5 P – veiligheid, prestaties en maximaal rijgenot voor sportieve wagens. De meest recente innovatie van de Continental-experts. Een uiterst sportieve band die een optimale veiligheid en een maximaal rijgenot verzekert voor getunede auto’s.

- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
0 graden? heb jij mijn schatje gewoon buiten staan!!!!
ik heb met mijn 18"op michelin pilots gereden dat reed erg prettig!

- GTRene
het schijnt dat Nokian ook fijne banden maakt, komt er in testen ook vaak goed vanaf...
en relatief gunstig geprijst.
zie bv ook de hoge DEX waarde die ze hebben, hier jou maat band in dex waarde, van beste naar>>
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... W&weiter=0" onclick="window.open(this.href);return false;
en relatief gunstig geprijst.
zie bv ook de hoge DEX waarde die ze hebben, hier jou maat band in dex waarde, van beste naar>>
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... W&weiter=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
Wat is DEX? Want die ik zie ik juist hoger bij de andere banden uit jouw linkje?
- Snipe
Oh ja, en qua banden kopen: toen ik banden nodig had waren ze via DF goedkoper dan via Autobandenmarkt. Ik weet uiteraard niet of dat voor alle banden geldt, maar wellicht is het de moeite waard om even te kijken.
- GTRene
Arthur schreef:Wat is DEX? Want die ik zie ik juist hoger bij de andere banden uit jouw linkje?
hoe hoger hoe beter ie gemiddeld scoort dacht ik.Delticom gaat de resultaten van het onderzoek gebruiken voor het opstellen van de Delticom Efficiency Class Index (DEX). Hiermee worden sterren toegekend aan de banden die via de verschillende webshops van Delticom worden aangeboden. Aan het aantal sterren is te zien hoe hoog de band scoort op de punten waarvan de meeste klanten hebben aangegeven ze het belangrijkste te vinden.
zo kan je bv een goed scorende band zoeken en bv een goede prijs, natuurlijk moet je dan ook nog de stuur eigenschappen lezen want sommige hebben bv wel redelijk hoge punten DEX maar bv een niet optimaal gevoel met sturen wat vaak weer naar voren komt bij de autotesten die je er vaak bij kan vinden.
zo kan je een redelijk gemiddelde zoeken in combo prijs prestatie oid.
- Knot
Heb (nog) geen garage voor de auto he, wordt aan gewerkt deze zomer.Frank280zx schreef:0 graden? heb jij mijn schatje gewoon buiten staan!!!!ik heb met mijn 18"op michelin pilots gereden dat reed erg prettig!
Toen jij hem reed zaten er nog geen M dempers en geen eibach pro-kit onder he, dus dat zal nu anders rijden op die banden en 18inch denkik.
-
Ik heb in november de Sportcontact 5 achteraan gelegd in in 245/40/17 en ze bevallen zo goed dat ik ze vorige week ook voor vooraan besteld (225/40/17). Blijkbaar zijn ze weeral wat in prijs gezakt want ik heb ze nog 123/stuk betaald. Geen last van cuppen of slappe wangen en fenomenale grip bij droog en nat.
Het enige verschil dat ik tussen de 5 en 5P ben tegengekomen is dat de P voor de grotere maten staat.
Het enige verschil dat ik tussen de 5 en 5P ben tegengekomen is dat de P voor de grotere maten staat.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Het is geen vergelijk met de Z4QP, maar op mijn C30 heb ik ook de SportContact liggen in de maat 205/50R17. Ik vind het een enorm fijne band met veel grip die duidelijk aangeeft waar de grens ligt.
Slijtage en rolgeluid durf ik goed te noemen.
Slijtage en rolgeluid durf ik goed te noemen.
-
Mooie kar Knot gefelciteerd met je nieuwe aanwinst, veel veilige en DF km's gewenst!
- Ahmed
Bij de ANWB zomerbandentest deelt de Conti de eerste plaats met de Goodyear Eagle F1 asymmetric 2. De Goodyear is trouwens een tientje goedkoper.Knot schreef:Wat is momenteel de beste keuze zomerband in 17 inch voor zo'n auto? Ik neem aan dat 91 genoeg is? Op de E36 heb ik liever een 94 XL band, net wat stugger in de wang maar de Z4 is stug genoeg.
- MartijnGizmo
De ANWB lijkt me wel een goede maatstaaf voor sportief auto-gebruik ja...