Caterham Roadsport / Defender 130
- Arthur
- Berichten: 43989
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Hoe groot ben jij Ferdi? M'n zwager is 2m+ en de rest van de familie is ook XXL. Hebben meerdere Laro's. Kort, lang, open, dicht maar hoor ze niet klagen? Wel past hij de stoelen aan, zoals eerder gemeld. Wat zeg ik, hij past alles aan
Maar dat terzijde, ze passen er wel in.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Hij schreef dat ie vrij klein is dus dat zal wel wat beter gaan. Maar wat een held hee, bazenbak!
- Luco
- Berichten: 29678
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Ferdi Gielen schreef:Om anderen nog maar eens te herhalen: HELD!!
Baal zelf dat ik te groot ben voor zo'n ding, anders had er wel een 90 versie gestaan.
Alleen 2 vragen, waarom niet voor een 110 gegaan? Is net iets praktischer en dacht ook als grijskenteken te rijden.
En waarom geen TD5? Vooral de laatste versie schijnt erg goed te rijden.
Desalnietemin kan ik met lichte trots zeggen toch wel stinkend jaloers te zijn
Dit is toch een 110, want een 90 heeft geen 5 zitplaatsen
de 90 of 110 staan toch niet voor het vermogen maar voor de wielbasis.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Prachtig, echt in een woord prachtig.
Niets meer aan doen.(op setje ZU alloys na)

Niets meer aan doen.(op setje ZU alloys na)
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Dit is zelfs een 130 en idd heeft met lengte chassis te maken niet met motorisering)Luco schreef:Ferdi Gielen schreef:Om anderen nog maar eens te herhalen: HELD!!
Baal zelf dat ik te groot ben voor zo'n ding, anders had er wel een 90 versie gestaan.
Alleen 2 vragen, waarom niet voor een 110 gegaan? Is net iets praktischer en dacht ook als grijskenteken te rijden.
En waarom geen TD5? Vooral de laatste versie schijnt erg goed te rijden.
Desalnietemin kan ik met lichte trots zeggen toch wel stinkend jaloers te zijn
Dit is toch een 110, want een 90 heeft geen 5 zitplaatsen
de 90 of 110 staan toch niet voor het vermogen maar voor de wielbasis.
Ontstaan door inches als ik het goed onthouden heb. 90 is de 2 deurs, 110 4/5 deurs en 130 de onbenullig uberlange bazenuitvoering die je nergens normaal kunt parkeren
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Praktisch moet je even definiëren voor me. Ik heb een gezin en twee honden. Dan is een 110 alles behalve praktisch. Op grijs kenteken heb je dan namelijk geen achterbank.
Landrover gebruikt momenteel de 2.2 viercilinder in de Defender. De TD5 wordt niet meer geleverd.
Velgen vind ik voorlopig wel best. Op de foto oogt het wat minder. Maar ik vind ze wel passen bij het karakter van de auto. De Defender is van oorsprong niet bedoeld als een 'blingmobiel' en dat is exact de reden waarom ik er weg van ben.
Dat parkeren verre van handig is klopt wel. Krappe bochten moet je ook wat anders benaderen. Dan is zelfs de veel langere Transporter nog handiger.
Landrover gebruikt momenteel de 2.2 viercilinder in de Defender. De TD5 wordt niet meer geleverd.
Velgen vind ik voorlopig wel best. Op de foto oogt het wat minder. Maar ik vind ze wel passen bij het karakter van de auto. De Defender is van oorsprong niet bedoeld als een 'blingmobiel' en dat is exact de reden waarom ik er weg van ben.
Dat parkeren verre van handig is klopt wel. Krappe bochten moet je ook wat anders benaderen. Dan is zelfs de veel langere Transporter nog handiger.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Krappe bochten worden enkel krap wanneer er lantarenpalen in de bocht staan of hogere obstakels dan 40cm 
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Coolness
!
Gaaf ding, ik heb sinds de offroad-race-discovery een aardige tik meegekregen van landrovers. Niet foutloos, wel 2 ton aan karakter
.
Nou nog even 10k aan opties uitgeven want dat is tamelijk eenvoudig bij zo'n ding
.
p.s. ik heb ze wel eens met 4 ton op de teller gezien dus je kunt even vooruit.
Gaaf ding, ik heb sinds de offroad-race-discovery een aardige tik meegekregen van landrovers. Niet foutloos, wel 2 ton aan karakter
Nou nog even 10k aan opties uitgeven want dat is tamelijk eenvoudig bij zo'n ding
p.s. ik heb ze wel eens met 4 ton op de teller gezien dus je kunt even vooruit.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Inderdaad, op een Defender horen natuurlijk gewoon stalen velgen. En je moet er even een paar duizend kilometer mee rijden, hij glimt nog iets te hard nuallen schreef:Velgen vind ik voorlopig wel best. Op de foto oogt het wat minder. Maar ik vind ze wel passen bij het karakter van de auto. De Defender is van oorsprong niet bedoeld als een 'blingmobiel' en dat is exact de reden waarom ik er weg van ben.![]()
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Ik ben 1 mtr 88 en pas niet lekker achter het stuur van een standaard Defender 90.Arthur schreef:Hoe groot ben jij Ferdi? M'n zwager is 2m+ en de rest van de familie is ook XXL. Hebben meerdere Laro's. Kort, lang, open, dicht maar hoor ze niet klagen? Wel past hij de stoelen aan, zoals eerder gemeld. Wat zeg ik, hij past alles aan![]()
Maar dat terzijde, ze passen er wel in.
Aantal keren mee op pad geweest om het gewoon te proberen (best handig als een bekende zo'n ding heeft), maar met de standaard stoelen zit het gewoon niet lekker.
Dat dus inderdaad, maar de vraag waarom geen 110 is wel duidelijk beantwoordTim N schreef:Dit is zelfs een 130 en idd heeft met lengte chassis te maken niet met motorisering)Luco schreef:Ferdi Gielen schreef:Om anderen nog maar eens te herhalen: HELD!!
Baal zelf dat ik te groot ben voor zo'n ding, anders had er wel een 90 versie gestaan.
Alleen 2 vragen, waarom niet voor een 110 gegaan? Is net iets praktischer en dacht ook als grijskenteken te rijden.
En waarom geen TD5? Vooral de laatste versie schijnt erg goed te rijden.
Desalnietemin kan ik met lichte trots zeggen toch wel stinkend jaloers te zijn
Dit is toch een 110, want een 90 heeft geen 5 zitplaatsen
de 90 of 110 staan toch niet voor het vermogen maar voor de wielbasis.
Ontstaan door inches als ik het goed onthouden heb. 90 is de 2 deurs, 110 4/5 deurs en 130 de onbenullig uberlange bazenuitvoering die je nergens normaal kunt parkeren
Dacht dat je de 110 ook met achterbank nog als grijskenteken kon rijden tegenwoordig
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Binnenkort wereldreisje maken ?
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Wat een ding. Die is niet makkelijker te parkeren dan een Amerikaan.
Het zal wel een hoop lol worden.
Het zal wel een hoop lol worden.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Nee, dat klopt, gezien een Amerikaan 6 keer zo scherp instuurt. Nadeel van een Amerikaan is dat deze waarschijnlijk zo soepeltjes z'n werk doet dat het me gaat vervelen.
Ik heb nu 17 jaar de tijd om tien ruggen uit te geven aan modificaties zodat ik op wereldreis kan. Eerst moet de kleine het huis uit.
Ik heb nu 17 jaar de tijd om tien ruggen uit te geven aan modificaties zodat ik op wereldreis kan. Eerst moet de kleine het huis uit.
-
ErikS
- Berichten: 18996
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Klant van me rijd ook zo'n lange......... (Ze is overigens net zo groot als jou, Allen!)
Echt humor om dat af en toe voor de winkel te zien inparkeren......
Echt humor om dat af en toe voor de winkel te zien inparkeren......
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Heb altijd het idee dat het plaatwerk gewoon niet straks hoort te zijn bij zo'n auto.
Zie ik er een staan en kijk ik erlangs, dan zie je het plaatwerk golven.
Maar nogmaals.. Ik kan ook amper het verschil zien tussen een die 15 jaar oud is, een een die meer recent is. Zeker van een afstand.
Maar zeker een cool ding
Zie ik er een staan en kijk ik erlangs, dan zie je het plaatwerk golven.
Maar nogmaals.. Ik kan ook amper het verschil zien tussen een die 15 jaar oud is, een een die meer recent is. Zeker van een afstand.
Maar zeker een cool ding
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Hier kun je wat inspiratie op doen
http://www.daams4x4shop.nl/Webwinkel-Pr ... overs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.daams4x4shop.nl/Webwinkel-Pr ... overs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
- Berichten: 13073
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
V8 erin natuurlijk!

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Wat een ruig ding.
Alleen een rocketlauncher ontbreekt nog !
Alleen een rocketlauncher ontbreekt nog !
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Echt wel een stoere bak ja Allen...en zeker heel praktisch!
Qua techniek, hoe basic is zo'n Defender tegenwoordig nou ivm de vroegere modellen? Dan bedoel ik meer qua sensoren/motormanagement. Vroeger kon je zo'n ding altijd wel weer rijdend MacGyveren met een paperclip, maar gaat dat met deze ook? Of zijn ze zo betrouwbaar dat ze altijd starten-lopen?
Qua techniek, hoe basic is zo'n Defender tegenwoordig nou ivm de vroegere modellen? Dan bedoel ik meer qua sensoren/motormanagement. Vroeger kon je zo'n ding altijd wel weer rijdend MacGyveren met een paperclip, maar gaat dat met deze ook? Of zijn ze zo betrouwbaar dat ze altijd starten-lopen?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
ooo I love, wat een brute bak zoMartijnGizmo schreef:V8 erin natuurlijk!![]()
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Joost, de tijd zal het leren, maar een blok dat normaal z'n dienst doet in een Transit geloof ik verder wel. Alles staat en valt verder met goed of slecht onderhoud. Die paar sensoren geloof ik verder wel.
Ik was verder niet van plan om zelf aan de auto te rommelen, zolang ik tevreden ben met de dealer. Vrije tijd stop ik tegenwoordig liever in het gezin.
De meest recente Defenders kun je herkennen aan het ontbreken van de ventilatie onder de voorruit. Aan de motorkap kun je tot zekere hoogte ook wel afleiden hoe oud of nieuw het is. Erg veel is er in al die jaren niet veranderd, dus je zou ook een oudere kunnen pakken. Ik heb liever de zekerheid dat ik hem zelf goed heb ingereden en dat ik weet dat de wagen vanaf nieuw perfect is onderhouden.
Hoe machtig ik die zwarte vind kwa looks, zo zou ik hem nooit willen hebben.
Ik was verder niet van plan om zelf aan de auto te rommelen, zolang ik tevreden ben met de dealer. Vrije tijd stop ik tegenwoordig liever in het gezin.
De meest recente Defenders kun je herkennen aan het ontbreken van de ventilatie onder de voorruit. Aan de motorkap kun je tot zekere hoogte ook wel afleiden hoe oud of nieuw het is. Erg veel is er in al die jaren niet veranderd, dus je zou ook een oudere kunnen pakken. Ik heb liever de zekerheid dat ik hem zelf goed heb ingereden en dat ik weet dat de wagen vanaf nieuw perfect is onderhouden.
Hoe machtig ik die zwarte vind kwa looks, zo zou ik hem nooit willen hebben.
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Heb je ook garantie op roest of zeggen ze dan "ja maar meneer u hebt hem zomaar buiten in de regen gezet, dan snapt u zelf vast ook wel dat dat niet onder 'redelijk gebruik' valt"
Volgens mij is zon transit blok wel erg betrouwbaar toch? Die rijden er zoveel mishandelde rond met 3 ton op de teller en die rijden ook nog...ik zou t ook allemaal best aandurven, in tegenstelling tot een range rover
Volgens mij is zon transit blok wel erg betrouwbaar toch? Die rijden er zoveel mishandelde rond met 3 ton op de teller en die rijden ook nog...ik zou t ook allemaal best aandurven, in tegenstelling tot een range rover
-
siegerdehaan89
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Allen, mooie auto.
Ik heb op de zaak een 2010 130 klaargemaakt voor de baas. SVX grille en stoelen enzo erop.
Maar een ding, bel met Gary Wood van Alive Tuning voor minimal een kuurtje. Liefst decatpipe en fmic. Geef op dat het je werkpaard is en je kan ongeveer met 4wielspin wegtrekken. BIZAR VEEL Koppel!!!!!!
http://www.alivetuning.com" onclick="window.open(this.href);return false; .
Je krijgt een ATRIC waarmee je kan uitlezen en je chip schrijft naar de Atric, dan stuur je hem per mail naar Gary, die past hem aan en volgende dag staat er in de mail een nieuw bestandje. Die in de Atric en herschrijf je ecu. Als je ergens een dipje of een datje hebt mail je hem, past hij hem aan en herschrijf je je ecu. Superservice!



Ik heb op de zaak een 2010 130 klaargemaakt voor de baas. SVX grille en stoelen enzo erop.
Maar een ding, bel met Gary Wood van Alive Tuning voor minimal een kuurtje. Liefst decatpipe en fmic. Geef op dat het je werkpaard is en je kan ongeveer met 4wielspin wegtrekken. BIZAR VEEL Koppel!!!!!!
http://www.alivetuning.com" onclick="window.open(this.href);return false; .
Je krijgt een ATRIC waarmee je kan uitlezen en je chip schrijft naar de Atric, dan stuur je hem per mail naar Gary, die past hem aan en volgende dag staat er in de mail een nieuw bestandje. Die in de Atric en herschrijf je ecu. Als je ergens een dipje of een datje hebt mail je hem, past hij hem aan en herschrijf je je ecu. Superservice!
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 23 mar 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
siegerdehaan89
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Een degelijke Caterham.... oeps...
Roy RS schreef:Heb je ook garantie op roest of zeggen ze dan "ja maar meneer u hebt hem zomaar buiten in de regen gezet, dan snapt u zelf vast ook wel dat dat niet onder 'redelijk gebruik' valt"
Volgens mij is zon transit blok wel erg betrouwbaar toch? Die rijden er zoveel mishandelde rond met 3 ton op de teller en die rijden ook nog...ik zou t ook allemaal best aandurven, in tegenstelling tot een range rover
Roest valt wel mee. Na 10 jaar hoef je je daar pas druk over te maken. Deuren zijn in moderne landrovers zelfs gegalvaniseerd!
Motoren zijn beresterk inderdaad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], HarryC, Majestic-12 [Bot] en 18 gasten
