Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Een degelijke Caterham.... oeps...

Bericht door Arthur » 22 mar 2013, 20:23

Hoe groot ben jij Ferdi? M'n zwager is 2m+ en de rest van de familie is ook XXL. Hebben meerdere Laro's. Kort, lang, open, dicht maar hoor ze niet klagen? Wel past hij de stoelen aan, zoals eerder gemeld. Wat zeg ik, hij past alles aan :shock: :) Maar dat terzijde, ze passen er wel in.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 22 mar 2013, 20:30

Hij schreef dat ie vrij klein is dus dat zal wel wat beter gaan. Maar wat een held hee, bazenbak!

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2013, 20:35

Ferdi Gielen schreef:Om anderen nog maar eens te herhalen: HELD!!

Baal zelf dat ik te groot ben voor zo'n ding, anders had er wel een 90 versie gestaan.

Alleen 2 vragen, waarom niet voor een 110 gegaan? Is net iets praktischer en dacht ook als grijskenteken te rijden.
En waarom geen TD5? Vooral de laatste versie schijnt erg goed te rijden.

Desalnietemin kan ik met lichte trots zeggen toch wel stinkend jaloers te zijn :D

Dit is toch een 110, want een 90 heeft geen 5 zitplaatsen
de 90 of 110 staan toch niet voor het vermogen maar voor de wielbasis.

Tim N

Bericht door Tim N » 22 mar 2013, 20:44

Prachtig, echt in een woord prachtig.
Niets meer aan doen.(op setje ZU alloys na)
Afbeelding

Tim N

Bericht door Tim N » 22 mar 2013, 20:49

Luco schreef:

Baal zelf dat ik te groot ben voor zo'n ding, anders had er wel een 90 versie gestaan.

Alleen 2 vragen, waarom niet voor een 110 gegaan? Is net iets praktischer en dacht ook als grijskenteken te rijden.

Desalnietemin kan ik met lichte trots zeggen toch wel stinkend jaloers te zijn :D

Dit is zelfs een 130 en idd heeft met lengte chassis te maken niet met motorisering)
Ontstaan door inches als ik het goed onthouden heb. 90 is de 2 deurs, 110 4/5 deurs en 130 de onbenullig uberlange bazenuitvoering die je nergens normaal kunt parkeren :lol:

Luca

Bericht door Luca » 22 mar 2013, 22:00

Dik!!!

allen

Bericht door allen » 22 mar 2013, 22:27

Praktisch moet je even definiëren voor me. Ik heb een gezin en twee honden. Dan is een 110 alles behalve praktisch. Op grijs kenteken heb je dan namelijk geen achterbank.
Landrover gebruikt momenteel de 2.2 viercilinder in de Defender. De TD5 wordt niet meer geleverd.
Velgen vind ik voorlopig wel best. Op de foto oogt het wat minder. Maar ik vind ze wel passen bij het karakter van de auto. De Defender is van oorsprong niet bedoeld als een 'blingmobiel' en dat is exact de reden waarom ik er weg van ben. ;)

Dat parkeren verre van handig is klopt wel. Krappe bochten moet je ook wat anders benaderen. Dan is zelfs de veel langere Transporter nog handiger.

Tim N

Bericht door Tim N » 22 mar 2013, 22:29

Krappe bochten worden enkel krap wanneer er lantarenpalen in de bocht staan of hogere obstakels dan 40cm :lol:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 22 mar 2013, 22:43

Coolness :mrgreen: :swinging: !

Gaaf ding, ik heb sinds de offroad-race-discovery een aardige tik meegekregen van landrovers. Niet foutloos, wel 2 ton aan karakter :ongeveer als: :tong uitsteken: .

Nou nog even 10k aan opties uitgeven want dat is tamelijk eenvoudig bij zo'n ding :gek: :hungry: .

p.s. ik heb ze wel eens met 4 ton op de teller gezien dus je kunt even vooruit.

Snipe

Bericht door Snipe » 23 mar 2013, 01:57

allen schreef:Velgen vind ik voorlopig wel best. Op de foto oogt het wat minder. Maar ik vind ze wel passen bij het karakter van de auto. De Defender is van oorsprong niet bedoeld als een 'blingmobiel' en dat is exact de reden waarom ik er weg van ben. ;)
Inderdaad, op een Defender horen natuurlijk gewoon stalen velgen. En je moet er even een paar duizend kilometer mee rijden, hij glimt nog iets te hard nu ;-)

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 23 mar 2013, 05:33

Arthur schreef:Hoe groot ben jij Ferdi? M'n zwager is 2m+ en de rest van de familie is ook XXL. Hebben meerdere Laro's. Kort, lang, open, dicht maar hoor ze niet klagen? Wel past hij de stoelen aan, zoals eerder gemeld. Wat zeg ik, hij past alles aan :shock: :) Maar dat terzijde, ze passen er wel in.
Ik ben 1 mtr 88 en pas niet lekker achter het stuur van een standaard Defender 90.
Aantal keren mee op pad geweest om het gewoon te proberen (best handig als een bekende zo'n ding heeft), maar met de standaard stoelen zit het gewoon niet lekker.
Tim N schreef:
Luco schreef:

Dit is zelfs een 130 en idd heeft met lengte chassis te maken niet met motorisering)
Ontstaan door inches als ik het goed onthouden heb. 90 is de 2 deurs, 110 4/5 deurs en 130 de onbenullig uberlange bazenuitvoering die je nergens normaal kunt parkeren :lol:
Dat dus inderdaad, maar de vraag waarom geen 110 is wel duidelijk beantwoord :)
Dacht dat je de 110 ook met achterbank nog als grijskenteken kon rijden tegenwoordig

RVV

Bericht door RVV » 23 mar 2013, 07:25

Binnenkort wereldreisje maken ?

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 23 mar 2013, 07:47

Wat een ding. Die is niet makkelijker te parkeren dan een Amerikaan.
Het zal wel een hoop lol worden. :blink:

allen

Bericht door allen » 23 mar 2013, 07:54

Nee, dat klopt, gezien een Amerikaan 6 keer zo scherp instuurt. Nadeel van een Amerikaan is dat deze waarschijnlijk zo soepeltjes z'n werk doet dat het me gaat vervelen. :mrgreen:

Ik heb nu 17 jaar de tijd om tien ruggen uit te geven aan modificaties zodat ik op wereldreis kan. Eerst moet de kleine het huis uit. :blink:

ErikS

Bericht door ErikS » 23 mar 2013, 07:55

Klant van me rijd ook zo'n lange......... (Ze is overigens net zo groot als jou, Allen!)

Echt humor om dat af en toe voor de winkel te zien inparkeren...... :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 23 mar 2013, 09:24

Heb altijd het idee dat het plaatwerk gewoon niet straks hoort te zijn bij zo'n auto.
Zie ik er een staan en kijk ik erlangs, dan zie je het plaatwerk golven.

Maar nogmaals.. Ik kan ook amper het verschil zien tussen een die 15 jaar oud is, een een die meer recent is. Zeker van een afstand.

Maar zeker een cool ding :-)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 23 mar 2013, 12:34

Hier kun je wat inspiratie op doen :kikker:

http://www.daams4x4shop.nl/Webwinkel-Pr ... overs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 mar 2013, 12:50

V8 erin natuurlijk! :tooth:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 23 mar 2013, 12:52

Wat een ruig ding.
Alleen een rocketlauncher ontbreekt nog !

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 mar 2013, 12:57

Echt wel een stoere bak ja Allen...en zeker heel praktisch!

Qua techniek, hoe basic is zo'n Defender tegenwoordig nou ivm de vroegere modellen? Dan bedoel ik meer qua sensoren/motormanagement. Vroeger kon je zo'n ding altijd wel weer rijdend MacGyveren met een paperclip, maar gaat dat met deze ook? Of zijn ze zo betrouwbaar dat ze altijd starten-lopen? :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2013, 13:06

MartijnGizmo schreef:V8 erin natuurlijk! :tooth:

Afbeelding
ooo I love, wat een brute bak zo :df:

allen

Bericht door allen » 23 mar 2013, 13:59

Joost, de tijd zal het leren, maar een blok dat normaal z'n dienst doet in een Transit geloof ik verder wel. Alles staat en valt verder met goed of slecht onderhoud. Die paar sensoren geloof ik verder wel.
Ik was verder niet van plan om zelf aan de auto te rommelen, zolang ik tevreden ben met de dealer. Vrije tijd stop ik tegenwoordig liever in het gezin. ;)

De meest recente Defenders kun je herkennen aan het ontbreken van de ventilatie onder de voorruit. Aan de motorkap kun je tot zekere hoogte ook wel afleiden hoe oud of nieuw het is. Erg veel is er in al die jaren niet veranderd, dus je zou ook een oudere kunnen pakken. Ik heb liever de zekerheid dat ik hem zelf goed heb ingereden en dat ik weet dat de wagen vanaf nieuw perfect is onderhouden.

Hoe machtig ik die zwarte vind kwa looks, zo zou ik hem nooit willen hebben.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mar 2013, 20:28

Heb je ook garantie op roest of zeggen ze dan "ja maar meneer u hebt hem zomaar buiten in de regen gezet, dan snapt u zelf vast ook wel dat dat niet onder 'redelijk gebruik' valt"

Volgens mij is zon transit blok wel erg betrouwbaar toch? Die rijden er zoveel mishandelde rond met 3 ton op de teller en die rijden ook nog...ik zou t ook allemaal best aandurven, in tegenstelling tot een range rover

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 23 mar 2013, 22:12

Allen, mooie auto.

Ik heb op de zaak een 2010 130 klaargemaakt voor de baas. SVX grille en stoelen enzo erop.

Maar een ding, bel met Gary Wood van Alive Tuning voor minimal een kuurtje. Liefst decatpipe en fmic. Geef op dat het je werkpaard is en je kan ongeveer met 4wielspin wegtrekken. BIZAR VEEL Koppel!!!!!!

http://www.alivetuning.com" onclick="window.open(this.href);return false; .

Je krijgt een ATRIC waarmee je kan uitlezen en je chip schrijft naar de Atric, dan stuur je hem per mail naar Gary, die past hem aan en volgende dag staat er in de mail een nieuw bestandje. Die in de Atric en herschrijf je ecu. Als je ergens een dipje of een datje hebt mail je hem, past hij hem aan en herschrijf je je ecu. Superservice!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 23 mar 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 23 mar 2013, 22:19

Roy RS schreef:Heb je ook garantie op roest of zeggen ze dan "ja maar meneer u hebt hem zomaar buiten in de regen gezet, dan snapt u zelf vast ook wel dat dat niet onder 'redelijk gebruik' valt"

Volgens mij is zon transit blok wel erg betrouwbaar toch? Die rijden er zoveel mishandelde rond met 3 ton op de teller en die rijden ook nog...ik zou t ook allemaal best aandurven, in tegenstelling tot een range rover

Roest valt wel mee. Na 10 jaar hoef je je daar pas druk over te maken. Deuren zijn in moderne landrovers zelfs gegalvaniseerd! :wink:

Motoren zijn beresterk inderdaad.

Plaats reactie