Opvolger Z4

Dit is ons algemene autoforum.
Emiel

Re: Opvolger Z4

Bericht door Emiel » 22 mar 2013, 10:31

Er moet een zekere mate van comfort zijn denk ik?
De vraag is dan hoeveel luxe wil je?

Maar een lightweight heeft qua kosten veel voordelen zoals banden , benzine , remblokken en schijven, etc.
Onderhoud is ook niet duur maar reparaties worden duur door de duurder wordende lotus onderdelen en gebrek aan garage bedrijven die normale tarieven rekenen. Maar dat flikt bmw/mercedes zelfs met genoeg dealers.

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2013, 10:36

Die Engelse dingen zijn niks voor Tom, bij de S2000 kon die al het olie peilen niet bijhouden, laat staan dat ie dat kan bijhouden met die Engelse Meuk. Binnen een week een topic dat het blok naar zijn grootje is :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 22 mar 2013, 10:38

indobesar schreef: Zijn Wiesmannen eigenlijk betaalbaar?
Nope :(

Shakes

Bericht door Shakes » 22 mar 2013, 10:41

Wat Rico zegt.

Doe eens gek koop een Kitcar. Iets van een Atom ofzo.

Piaggio MP3 iets?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 mar 2013, 10:58

RVV schreef:Die Engelse dingen zijn niks voor Tom, bij de S2000 kon die al het olie peilen niet bijhouden, laat staan dat ie dat kan bijhouden met die Engelse Meuk. Binnen een week een topic dat het blok naar zijn grootje is :lol:
Techniek is Mazda MX-5. Daar gaat je standpunt... :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 mar 2013, 11:28

MartijnGizmo schreef:Morgan 4/4, praktischer dan de driewieler, dus geen excuses, ophalen zo'n ding! :tooth:

Afbeelding

Afbeelding
Hier ligt toch gewoon een duratec in? Fijne tor kan ik je melden! :blink:

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2013, 11:36

Snipe schreef: Niet dat ik met Tom geknikkerd heb of zo, maar ik denk hem een klein beetje te kennen. Ik zie hem eerlijk gezegd niet 's morgens rek- en strekoefeningen doen zodat hij in zijn auto kan stappen zonder alle botten en spieren te breken en te scheuren, en als je overstapt uit een BMW is een Lotus qua afwerking natuurlijk een schrale berg plastic.

Een Boxster zou ik me wel iets bij voor kunnen stellen. Een soort overtreffende trap van een Z4.
Het in- en uitstappen is één van de ongemakken die ik wel voor lief kan nemen. Qua onderstel en hardheid kan ik er ook mee leven, dat is niet veel anders dan de Z4 met M onderstel op 19 inch.
Telkens naar de garage moeten vanwege gezeik en reparaties om iets rijdend te houden zou ik wel zat zijn. Ik heb ook vijf jaar Alfa Romeo gereden en een rammeltje 'hoort' erbij, maar dan kun je nog gewoon probleemloos kilometers blijven rijden.
Oof schreef:En een 370Z dan?
Die vind ik niet mooi :oops:
350Z is mooier maar die roadster (ook geen schoonheid) weegt teveel.
indobesar schreef:Een Alpina Roadster of SLK AMG is ook wat voor jou Tom.

Zijn Wiesmannen eigenlijk betaalbaar? Dat is ook een leuk alternatief.
Alpina Roadster is wel gaaf maar min of meer dezelfde auto. Dat koop je vanwege stiksels, de naam en 70pk meer tov mijn Z4.
SLK AMG is beetje jammer dat het automaat is. Dat is niet echt mijn ding. Maar zou eens kunnen kijken naar zo'n SLK350, die is er wel met handbak.
Wiesmann is erg gaaf en past in mijn straatje qua concept, maar onbetaalbaar.
RVV schreef:Een Opel GT misschien? Daar zit ik ook wel eens aan te denken.
Ja leuke suggestie. Ik ben geen fan van het model maar zal em niet gelijk afschieten, op papier wel een leuk ding. Eens kijken of die ergens in de buurt staat.
allen schreef: Ik denk dat er vast wel df'ers te vinden zijn waar je desnoods een paar uurtjes kunt meerijden en die je bij genoeg vertrouwen ook nog zelf even laten rijden.
Wat VDK betreft kun je natuurlijk ook wel even in België gaan kijken.
Ook al ben je geen voorstander van een geblazen motor, ga toch eens proefrijden in een paar verschillende modellen.
Ik heb met de Opel Speedster 2.2 en Lotus Exige van Michel gereden. Verder meegereden met Ruben z'n Elise. En een keer op circuit meegereden met een Elise, volgens mij de 160pk Rover. Ik ben niet helemaal vreemd met Lotus. Maar zelf rijden met verschillende modellen en motoren is de key dus gaan we maar eens doen.
Snipe schreef: of drie maanden van tevoren schriftelijk in drievoud een afspraak maken voor onderhoud aan de andere kant van het land.
Onderhoud is wel lastig. Wat is het onderhoudsinterval van zo'n auto?
Emiel schreef:
Een later model Lotus is qua kwaliteit toch wel een stuk beter als de S1 en eerste S2's.

Naast positieve dingen die ik kan noemen, vind ik voor dagelijks gebruik ook wat negatieve dingen hoor.
- cruise control ontbreekt
- gedegen audio installatie en/of geluidsisolatie
( ik gebruik IPOD+dopjes, zowel in de S1 als in de S2 deed ik dat )
- echt goede stoelen
- hoofdruimte ( voor jou geen probleem )
- kwetsbaarheid polyester

Als je geen parkeer schades door andere hebt hebt opgelopen met de Z4, zegt dat meer over jou als over de auto vermoed ik zo. Kwestie van goed parkeren, kijken waar je parkeert etc.

Ik zou niet in een 135pk versie gaan rijden.
Persoonlijk vind ik de 192pk versie leuker te rijden qua motorkarakter.

Snelheids verschil van 0-100 is er amper...

Is het een mogelijkheid om een goedkope daily te kopen en een sportieve auto er naast ?
Zie ook hierboven. Weet ongeveer wat mij te wachten staat bij Lotus. Al sla ik een keer meerijden niet af, volgens mij woon je redelijk in de buurt?
Cruise control heb ik nu ook niet, mis het niet.
Audio zal ik wel missen. Ik vind veel luxe onzin, maar luister wel graag muziek. In de Z4 zit Hifi Pro met 10 speakers en iPod aansluiting. Maargoed, dat inleveren is dan een gevolg van lichter/sportiever willen.
Polyester is wel nadeeltje. Echt last van parkeerschades heb ik niet zo, maar vorig jaar wel een keer twee of drie van die kleine butjes uit de deur laten halen.
Daily + sportieve auto is ook mogelijk, ooit gehad en is goed bevallen maar het heeft beide voor- en nadelen. Liefst houd ik het bij één auto.
MartijnGizmo schreef:Morgan 4/4, praktischer dan de driewieler, dus geen excuses, ophalen zo'n ding! :tooth:
Gaaf ding maar alleen als 2e auto.
Ruben schreef:Ik neem aan dat Ilija het over deze Boxster heeft? Is dit je budget ook?

http://occasions.porschecentrumgelderla ... ag=p000109" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er leuk uit, maar had de 987 S standaard al 310 pk? Als dit je budget is, zou ik er wel een proefritje op durven wagen. 310 pk zal een flink verschil zijn met de Z4 en tegelijkertijd heb je dan het middenmotorconcept en de pdk bak. Lijkt me geen verkeerde combinatie.

En waar staat die Elise waar je het over hebt?

Ik heb weleens gelezen dat de latere 1.6 een wat hoogtoeriger karakter heeft dan de 1.8 met 135 pk.

Ik zou wat dat betreft overigens geen schroom hebben om bij VdK langs te gaan voor een proefrit. Ik ben altijd met open armen ontvangen, ook na aanschaf van de auto in Engeland.

Edit: deze toevallig Tom? Die heeft de 1.6 al :swinging:

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... our/855459" onclick="window.open(this.href);return false;
Budget rond de 30K. Maar ben niet per direct op zoek hoor, er is geen reden om nu al wat anders te kopen. Wel leuk om erover na te denken en al wat te orienteren.

Die Elise idd.. staan er stuk of vijf zo op Pistonheads, allemaal max. 15k km en max. twee/drie jaar oud.
indobesar schreef:Allemaal leuk en aardig een Cockster, maar Tom zit volgens mij niet te wachten op hogere lasten.

Leuk alternatief in het straatje van een Lotus, is een Ginetta G40R:
Nooit van gehoord. Even zoeken :)
Emiel schreef:Er moet een zekere mate van comfort zijn denk ik?
De vraag is dan hoeveel luxe wil je?

Maar een lightweight heeft qua kosten veel voordelen zoals banden , benzine , remblokken en schijven, etc.
Onderhoud is ook niet duur maar reparaties worden duur door de duurder wordende lotus onderdelen en gebrek aan garage bedrijven die normale tarieven rekenen. Maar dat flikt bmw/mercedes zelfs met genoeg dealers.
Duurder wordende Lotus onderdelen? Vanwege het gerommel bij Lotus?

allen

Bericht door allen » 22 mar 2013, 11:38

Wellicht handig voor Tom om te weten, zo'n Morgan is een echte 'chick magnet'. :tooth:

ErikS

Bericht door ErikS » 22 mar 2013, 12:46

Zomaar een sprongetje.....

Volgens Hanz verbruiken ze niet teveel........

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st

ErikS

Bericht door ErikS » 22 mar 2013, 12:48

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2013, 12:56

nog niet eens zo'n gek idee :D

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2013, 12:58

Geen gek idee inderdaad! Je moet zeker zo'n auto op voorhand niet uitsluiten.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 mar 2013, 12:59

Tja, ik rijd ook cabrio, Tom ook.

Dat wil je niet missen, punt. Eenmaal dak eraf = altijd dak eraf.
Zo'n ding is gewoon té vet. ontzettend betrouwbaar en ze zuupn niet teveel....

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2013, 13:03

Heb je dan een Up! cabrio? :D

ErikS

Bericht door ErikS » 22 mar 2013, 13:05

Ik wel ja!

(schuifdak van een meter)

En een 328i cabrio. :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 22 mar 2013, 13:06

Tom!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

:df: :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 22 mar 2013, 13:12

Dit is ook een gaaf ding !
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mg/m ... -1994.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of je gaat gewoon voor wat stijlvols
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/asto ... omaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel

Bericht door Emiel » 22 mar 2013, 13:18

Tom, ik woon in de buurt ja. Werk in Eindhoven dus meerijden is geen probleem om dat een keer af te spreken. je zal wel een maand of 2 geduld moeten hebben helaas gezien terminale zieke in de familie. Als het goed is rijd ik 28 Mei op Zolder, misschien ook een optie.
Mocht je iets van een Elise/exige willen weten stuur me gerust een bericht.

Wat betreft de onderdelen, Lotus heeft afgelopen jaren ieder jaar de prijzen "aangepast"
Nu zijn veel onderdelen te krijgen via webshops,soms van betere kwaliteit ook, maar sommige dingen ontkom je niet aan.
Zelfs het COC opvragen bij Lotus is van 0 gbp naar 30 gbp naar 50gbp en dit jaar naar 125 gbp gegaan.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2013, 13:19

dvh schreef:Tom!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

Chick magnet. ZZ top Tom :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 mar 2013, 13:21

GTRene schreef:nog niet eens zo'n gek idee :D
Want: V8.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 22 mar 2013, 13:33

:hosanna: Aston Martin :hosanna:

Edit: Hot hatch dan maar! >>> http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 03#p943503" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2013, 13:53

Corvette: geloof best dat ze zuinig kunnen zijn bij constante snelheid of lange ritten, maar gecombineerd verbruik is volgens spritmonitor.de 12,4l/100km. Met het aantal kilometers dat ik per jaar doe geen optie :)

Prowler: ook wel gaaf ding! Ga ik nog even wat meer over lezen.

MG: neh dat trekt mij niet zo :)

Aston Martin: niet wat ik qua sportiviteit zoek, maar zo'n AM is wel gaaf. Maar dat soort auto's valt volgens mij in de categorie 'bodemloze put'. Als daily is dat niet te doen. Ik ben relatief betrouwbare BMW techniek gewend, niet het goedkoopste in onderhoud maar geen exotische toestanden.

Barend: rwd is wel een eis. Ik heb al best veel goede fwd auto's gereden en heb ook daar zeker lol mee, maar kom telkens bij rwd uit.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 22 mar 2013, 14:01

Tom schreef:Die vind ik niet mooi :oops:
350Z is mooier maar die roadster (ook geen schoonheid) weegt teveel.
370Z is inderdaad geen schoonheid.
Tom schreef:Corvette: geloof best dat ze zuinig kunnen zijn bij constante snelheid of lange ritten, maar gecombineerd verbruik is volgens spritmonitor.de 12,4l/100km. Met het aantal kilometers dat ik per jaar doe geen optie :)

Zou me niet direct blind staren op het verbruik. Met jouw 25.000 km per jaar is het verschil € 90 per maand.
Nog wel enigszins te overzien denk ik.
(25.000 km per jaar, verbruik Z4 1 op 10, benzineprijs € 1,80)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2013, 14:07

dvh schreef:Tom!

whahah...das wel een hele mooie qua kleur combo, prachtig...
en die 1220kg valt ook nog mee...best vlot ook nog in die bestaande combo.

en anders frot je er een V8 in
http://www.allpar.com/fix/engines/SRT-P ... oject.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.deepsouthmopars.com/showthread.php?t=1180" onclick="window.open(this.href);return false;

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 mar 2013, 14:09

Tom schreef:Prowler: ook wel gaaf ding! Ga ik nog even wat meer over lezen.
Met de V6 van het LH-platform... :nah:

Afbeelding

Plaats reactie