Opvolger Z4
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opvolger Z4
Er moet een zekere mate van comfort zijn denk ik?
De vraag is dan hoeveel luxe wil je?
Maar een lightweight heeft qua kosten veel voordelen zoals banden , benzine , remblokken en schijven, etc.
Onderhoud is ook niet duur maar reparaties worden duur door de duurder wordende lotus onderdelen en gebrek aan garage bedrijven die normale tarieven rekenen. Maar dat flikt bmw/mercedes zelfs met genoeg dealers.
De vraag is dan hoeveel luxe wil je?
Maar een lightweight heeft qua kosten veel voordelen zoals banden , benzine , remblokken en schijven, etc.
Onderhoud is ook niet duur maar reparaties worden duur door de duurder wordende lotus onderdelen en gebrek aan garage bedrijven die normale tarieven rekenen. Maar dat flikt bmw/mercedes zelfs met genoeg dealers.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Opvolger Z4
Die Engelse dingen zijn niks voor Tom, bij de S2000 kon die al het olie peilen niet bijhouden, laat staan dat ie dat kan bijhouden met die Engelse Meuk. Binnen een week een topic dat het blok naar zijn grootje is 

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Opvolger Z4
Nopeindobesar schreef: Zijn Wiesmannen eigenlijk betaalbaar?

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Opvolger Z4
Wat Rico zegt.
Doe eens gek koop een Kitcar. Iets van een Atom ofzo.
Piaggio MP3 iets?
Doe eens gek koop een Kitcar. Iets van een Atom ofzo.
Piaggio MP3 iets?
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Opvolger Z4
Techniek is Mazda MX-5. Daar gaat je standpunt...RVV schreef:Die Engelse dingen zijn niks voor Tom, bij de S2000 kon die al het olie peilen niet bijhouden, laat staan dat ie dat kan bijhouden met die Engelse Meuk. Binnen een week een topic dat het blok naar zijn grootje is

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Opvolger Z4
Hier ligt toch gewoon een duratec in? Fijne tor kan ik je melden!MartijnGizmo schreef:Morgan 4/4, praktischer dan de driewieler, dus geen excuses, ophalen zo'n ding!![]()

-
- Berichten: 22290
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Opvolger Z4
Het in- en uitstappen is één van de ongemakken die ik wel voor lief kan nemen. Qua onderstel en hardheid kan ik er ook mee leven, dat is niet veel anders dan de Z4 met M onderstel op 19 inch.Snipe schreef: Niet dat ik met Tom geknikkerd heb of zo, maar ik denk hem een klein beetje te kennen. Ik zie hem eerlijk gezegd niet 's morgens rek- en strekoefeningen doen zodat hij in zijn auto kan stappen zonder alle botten en spieren te breken en te scheuren, en als je overstapt uit een BMW is een Lotus qua afwerking natuurlijk een schrale berg plastic.
Een Boxster zou ik me wel iets bij voor kunnen stellen. Een soort overtreffende trap van een Z4.
Telkens naar de garage moeten vanwege gezeik en reparaties om iets rijdend te houden zou ik wel zat zijn. Ik heb ook vijf jaar Alfa Romeo gereden en een rammeltje 'hoort' erbij, maar dan kun je nog gewoon probleemloos kilometers blijven rijden.
Die vind ik niet mooiOof schreef:En een 370Z dan?

350Z is mooier maar die roadster (ook geen schoonheid) weegt teveel.
Alpina Roadster is wel gaaf maar min of meer dezelfde auto. Dat koop je vanwege stiksels, de naam en 70pk meer tov mijn Z4.indobesar schreef:Een Alpina Roadster of SLK AMG is ook wat voor jou Tom.
Zijn Wiesmannen eigenlijk betaalbaar? Dat is ook een leuk alternatief.
SLK AMG is beetje jammer dat het automaat is. Dat is niet echt mijn ding. Maar zou eens kunnen kijken naar zo'n SLK350, die is er wel met handbak.
Wiesmann is erg gaaf en past in mijn straatje qua concept, maar onbetaalbaar.
Ja leuke suggestie. Ik ben geen fan van het model maar zal em niet gelijk afschieten, op papier wel een leuk ding. Eens kijken of die ergens in de buurt staat.RVV schreef:Een Opel GT misschien? Daar zit ik ook wel eens aan te denken.
Ik heb met de Opel Speedster 2.2 en Lotus Exige van Michel gereden. Verder meegereden met Ruben z'n Elise. En een keer op circuit meegereden met een Elise, volgens mij de 160pk Rover. Ik ben niet helemaal vreemd met Lotus. Maar zelf rijden met verschillende modellen en motoren is de key dus gaan we maar eens doen.allen schreef: Ik denk dat er vast wel df'ers te vinden zijn waar je desnoods een paar uurtjes kunt meerijden en die je bij genoeg vertrouwen ook nog zelf even laten rijden.
Wat VDK betreft kun je natuurlijk ook wel even in België gaan kijken.
Ook al ben je geen voorstander van een geblazen motor, ga toch eens proefrijden in een paar verschillende modellen.
Onderhoud is wel lastig. Wat is het onderhoudsinterval van zo'n auto?Snipe schreef: of drie maanden van tevoren schriftelijk in drievoud een afspraak maken voor onderhoud aan de andere kant van het land.
Zie ook hierboven. Weet ongeveer wat mij te wachten staat bij Lotus. Al sla ik een keer meerijden niet af, volgens mij woon je redelijk in de buurt?Emiel schreef:
Een later model Lotus is qua kwaliteit toch wel een stuk beter als de S1 en eerste S2's.
Naast positieve dingen die ik kan noemen, vind ik voor dagelijks gebruik ook wat negatieve dingen hoor.
- cruise control ontbreekt
- gedegen audio installatie en/of geluidsisolatie
( ik gebruik IPOD+dopjes, zowel in de S1 als in de S2 deed ik dat )
- echt goede stoelen
- hoofdruimte ( voor jou geen probleem )
- kwetsbaarheid polyester
Als je geen parkeer schades door andere hebt hebt opgelopen met de Z4, zegt dat meer over jou als over de auto vermoed ik zo. Kwestie van goed parkeren, kijken waar je parkeert etc.
Ik zou niet in een 135pk versie gaan rijden.
Persoonlijk vind ik de 192pk versie leuker te rijden qua motorkarakter.
Snelheids verschil van 0-100 is er amper...
Is het een mogelijkheid om een goedkope daily te kopen en een sportieve auto er naast ?
Cruise control heb ik nu ook niet, mis het niet.
Audio zal ik wel missen. Ik vind veel luxe onzin, maar luister wel graag muziek. In de Z4 zit Hifi Pro met 10 speakers en iPod aansluiting. Maargoed, dat inleveren is dan een gevolg van lichter/sportiever willen.
Polyester is wel nadeeltje. Echt last van parkeerschades heb ik niet zo, maar vorig jaar wel een keer twee of drie van die kleine butjes uit de deur laten halen.
Daily + sportieve auto is ook mogelijk, ooit gehad en is goed bevallen maar het heeft beide voor- en nadelen. Liefst houd ik het bij één auto.
Gaaf ding maar alleen als 2e auto.MartijnGizmo schreef:Morgan 4/4, praktischer dan de driewieler, dus geen excuses, ophalen zo'n ding!![]()
Budget rond de 30K. Maar ben niet per direct op zoek hoor, er is geen reden om nu al wat anders te kopen. Wel leuk om erover na te denken en al wat te orienteren.Ruben schreef:Ik neem aan dat Ilija het over deze Boxster heeft? Is dit je budget ook?
http://occasions.porschecentrumgelderla ... ag=p000109" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er leuk uit, maar had de 987 S standaard al 310 pk? Als dit je budget is, zou ik er wel een proefritje op durven wagen. 310 pk zal een flink verschil zijn met de Z4 en tegelijkertijd heb je dan het middenmotorconcept en de pdk bak. Lijkt me geen verkeerde combinatie.
En waar staat die Elise waar je het over hebt?
Ik heb weleens gelezen dat de latere 1.6 een wat hoogtoeriger karakter heeft dan de 1.8 met 135 pk.
Ik zou wat dat betreft overigens geen schroom hebben om bij VdK langs te gaan voor een proefrit. Ik ben altijd met open armen ontvangen, ook na aanschaf van de auto in Engeland.
Edit: deze toevallig Tom? Die heeft de 1.6 al![]()
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... our/855459" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Elise idd.. staan er stuk of vijf zo op Pistonheads, allemaal max. 15k km en max. twee/drie jaar oud.
Nooit van gehoord. Even zoekenindobesar schreef:Allemaal leuk en aardig een Cockster, maar Tom zit volgens mij niet te wachten op hogere lasten.
Leuk alternatief in het straatje van een Lotus, is een Ginetta G40R:

Duurder wordende Lotus onderdelen? Vanwege het gerommel bij Lotus?Emiel schreef:Er moet een zekere mate van comfort zijn denk ik?
De vraag is dan hoeveel luxe wil je?
Maar een lightweight heeft qua kosten veel voordelen zoals banden , benzine , remblokken en schijven, etc.
Onderhoud is ook niet duur maar reparaties worden duur door de duurder wordende lotus onderdelen en gebrek aan garage bedrijven die normale tarieven rekenen. Maar dat flikt bmw/mercedes zelfs met genoeg dealers.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Opvolger Z4
Wellicht handig voor Tom om te weten, zo'n Morgan is een echte 'chick magnet'. 

-
- Berichten: 18929
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Opvolger Z4
Zomaar een sprongetje.....
Volgens Hanz verbruiken ze niet teveel........
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Volgens Hanz verbruiken ze niet teveel........
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
-
- Berichten: 18929
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opvolger Z4
nog niet eens zo'n gek idee 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Opvolger Z4
Geen gek idee inderdaad! Je moet zeker zo'n auto op voorhand niet uitsluiten.
-
- Berichten: 18929
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Opvolger Z4
Tja, ik rijd ook cabrio, Tom ook.
Dat wil je niet missen, punt. Eenmaal dak eraf = altijd dak eraf.
Zo'n ding is gewoon té vet. ontzettend betrouwbaar en ze zuupn niet teveel....
Dat wil je niet missen, punt. Eenmaal dak eraf = altijd dak eraf.
Zo'n ding is gewoon té vet. ontzettend betrouwbaar en ze zuupn niet teveel....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Opvolger Z4
Heb je dan een Up! cabrio? 

-
- Berichten: 18929
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Opvolger Z4
Ik wel ja!
(schuifdak van een meter)
En een 328i cabrio.
(schuifdak van een meter)
En een 328i cabrio.

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Opvolger Z4
Tom!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;?


- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Opvolger Z4
Dit is ook een gaaf ding !
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mg/m ... -1994.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of je gaat gewoon voor wat stijlvols
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/asto ... omaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mg/m ... -1994.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of je gaat gewoon voor wat stijlvols
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/asto ... omaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opvolger Z4
Tom, ik woon in de buurt ja. Werk in Eindhoven dus meerijden is geen probleem om dat een keer af te spreken. je zal wel een maand of 2 geduld moeten hebben helaas gezien terminale zieke in de familie. Als het goed is rijd ik 28 Mei op Zolder, misschien ook een optie.
Mocht je iets van een Elise/exige willen weten stuur me gerust een bericht.
Wat betreft de onderdelen, Lotus heeft afgelopen jaren ieder jaar de prijzen "aangepast"
Nu zijn veel onderdelen te krijgen via webshops,soms van betere kwaliteit ook, maar sommige dingen ontkom je niet aan.
Zelfs het COC opvragen bij Lotus is van 0 gbp naar 30 gbp naar 50gbp en dit jaar naar 125 gbp gegaan.
Mocht je iets van een Elise/exige willen weten stuur me gerust een bericht.
Wat betreft de onderdelen, Lotus heeft afgelopen jaren ieder jaar de prijzen "aangepast"
Nu zijn veel onderdelen te krijgen via webshops,soms van betere kwaliteit ook, maar sommige dingen ontkom je niet aan.
Zelfs het COC opvragen bij Lotus is van 0 gbp naar 30 gbp naar 50gbp en dit jaar naar 125 gbp gegaan.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Opvolger Z4
Chick magnet. ZZ top Tomdvh schreef:Tom!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
![]()

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Opvolger Z4
Want: V8.GTRene schreef:nog niet eens zo'n gek idee
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Opvolger Z4


Edit: Hot hatch dan maar! >>> http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 03#p943503" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 22290
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Opvolger Z4
Corvette: geloof best dat ze zuinig kunnen zijn bij constante snelheid of lange ritten, maar gecombineerd verbruik is volgens spritmonitor.de 12,4l/100km. Met het aantal kilometers dat ik per jaar doe geen optie 
Prowler: ook wel gaaf ding! Ga ik nog even wat meer over lezen.
MG: neh dat trekt mij niet zo
Aston Martin: niet wat ik qua sportiviteit zoek, maar zo'n AM is wel gaaf. Maar dat soort auto's valt volgens mij in de categorie 'bodemloze put'. Als daily is dat niet te doen. Ik ben relatief betrouwbare BMW techniek gewend, niet het goedkoopste in onderhoud maar geen exotische toestanden.
Barend: rwd is wel een eis. Ik heb al best veel goede fwd auto's gereden en heb ook daar zeker lol mee, maar kom telkens bij rwd uit.

Prowler: ook wel gaaf ding! Ga ik nog even wat meer over lezen.
MG: neh dat trekt mij niet zo

Aston Martin: niet wat ik qua sportiviteit zoek, maar zo'n AM is wel gaaf. Maar dat soort auto's valt volgens mij in de categorie 'bodemloze put'. Als daily is dat niet te doen. Ik ben relatief betrouwbare BMW techniek gewend, niet het goedkoopste in onderhoud maar geen exotische toestanden.
Barend: rwd is wel een eis. Ik heb al best veel goede fwd auto's gereden en heb ook daar zeker lol mee, maar kom telkens bij rwd uit.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Opvolger Z4
370Z is inderdaad geen schoonheid.Tom schreef:Die vind ik niet mooi
350Z is mooier maar die roadster (ook geen schoonheid) weegt teveel.
Tom schreef:Corvette: geloof best dat ze zuinig kunnen zijn bij constante snelheid of lange ritten, maar gecombineerd verbruik is volgens spritmonitor.de 12,4l/100km. Met het aantal kilometers dat ik per jaar doe geen optie![]()
Zou me niet direct blind staren op het verbruik. Met jouw 25.000 km per jaar is het verschil € 90 per maand.
Nog wel enigszins te overzien denk ik.
(25.000 km per jaar, verbruik Z4 1 op 10, benzineprijs € 1,80)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opvolger Z4
whahah...das wel een hele mooie qua kleur combo, prachtig...dvh schreef:Tom!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
![]()
en die 1220kg valt ook nog mee...best vlot ook nog in die bestaande combo.
en anders frot je er een V8 in
http://www.allpar.com/fix/engines/SRT-P ... oject.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deepsouthmopars.com/showthread.php?t=1180" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Opvolger Z4
Met de V6 van het LH-platform...Tom schreef:Prowler: ook wel gaaf ding! Ga ik nog even wat meer over lezen.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], HarryC en 18 gasten