Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ah oke ik begreep uit je post dat je/jullie ook in de Cayman had gereden.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
RVV schreef:Ah oke ik begreep uit je post dat je/jullie ook in de Cayman had gereden.
Helaas nog niet, maar ik wil perse met een handbak rijden, ik zie vooralsnog alleen maar PDK bakken...........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
kun je trouwens echt dit soort velgen kopen voor de cayman?
zien er wel heerlijk uit zo.

zien er wel heerlijk uit zo.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 2012 Porsche Cayman 981
@Romo Die grijze in Leusden heb ik laatst gezien, coole kleur is dat. Misschien is het wat voor je, ervan uitgaande dat je toch niet in een witte of zo iets gaat rijden.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Die wielen staan best stoer onder die auto...... 

- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Snipe schreef:@Romo Die grijze in Leusden heb ik laatst gezien, coole kleur is dat. Misschien is het wat voor je, ervan uitgaande dat je toch niet in een witte of zo iets gaat rijden.
Kleur kan idd wel, maar het is ook een PDK, tevens is ie (nog) aan de prijs. Iets met bijtelling en zo..........
Als die kar reeds op kenteken staat is daar niets meer aan te veranderen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Hoe werkt de bijtelling dan als je bv een auto uit DLD koopt die je al met al zeg 10K goedkoper hier kan krijgen (ik zeg maar een bedrag) ben je dan gunstiger uit met de bijtelling of gaan ze van NL prijzen uit?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Romo, je kunt gewoon in een pdk stappen voor 'het Porsie gevoel'. Maakt natuurlijk geen ruk uit.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Dat was ook mijn gedachte.........Sperdy schreef:Romo, je kunt gewoon in een pdk stappen voor 'het Porsie gevoel'. Maakt natuurlijk geen ruk uit.

- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
OK, thanks voor de tip, dat ga ik dan maar doen............
De kar wordt steeds leuker in mijn belevenis, dat wil toch wel wat zeggen

De kar wordt steeds leuker in mijn belevenis, dat wil toch wel wat zeggen




- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Niet zo gek als je mijn verhalen 3 jaar hebt moeten aanhoren ...
Maar geen PDK zeg gewoon proefrijden in een handbak. Daarna kan je altijd nog besluiten. Alhoewel misschien juist beter die PDK proberen weet je meteen of het iets is of niet. Lijkt me niet natuurlijk. Maar dan weer een (slechte) ervaring rijker.
Maar geen PDK zeg gewoon proefrijden in een handbak. Daarna kan je altijd nog besluiten. Alhoewel misschien juist beter die PDK proberen weet je meteen of het iets is of niet. Lijkt me niet natuurlijk. Maar dan weer een (slechte) ervaring rijker.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
mijn eerste keer (en enigste keer tot nu toe) met zoiets rijden als PDK
deed ik een jaar of wat terug in de Artega GT en des-ondanks dat die bak (DSG) te vloeiend schakelde vond ik het prachtig
vooral in een snelle auto en of snelle reflexen en auto tussen-gas e.d. maakt het rijden sneller en op een leuke manier in zo'n auto, beter denk.
wellicht niet de standaard uitvoering, maar als je zegt gaat tunen naar zeg 400pk oid, dan lijkt mij zo'n systeem erg prettig.
ik zou zeggen, probeer die porsche cayman S met autobak in verschillende standen (sport e.d.) and report back to us
deed ik een jaar of wat terug in de Artega GT en des-ondanks dat die bak (DSG) te vloeiend schakelde vond ik het prachtig

vooral in een snelle auto en of snelle reflexen en auto tussen-gas e.d. maakt het rijden sneller en op een leuke manier in zo'n auto, beter denk.
wellicht niet de standaard uitvoering, maar als je zegt gaat tunen naar zeg 400pk oid, dan lijkt mij zo'n systeem erg prettig.
ik zou zeggen, probeer die porsche cayman S met autobak in verschillende standen (sport e.d.) and report back to us

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Zeker, kun je vragen maar er komen toch geen handbak demo's. De meute is toch boulevard-rijder (zoals jij, ik Romo, etc) en die hebben veel meer aan een pdk.Macboy schreef:..Maar geen PDK zeg gewoon proefrijden in een handbak..
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 2012 Porsche Cayman 981
'GTRene schreef:kun je trouwens echt dit soort velgen kopen voor de cayman?
zien er wel heerlijk uit zo.
Nee René, volgens mij niet zoals op de foto. Achter veel te weinig ET naar mijn idee. Een velg met een dergelijke ET zou gemonteerd buiten de koets uitsteken. Alleen Photoshop levert deze velgen voor de Cayman

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Nou, laat ik het dan maar doen..Apolo2 schreef:..Nee René, volgens mij niet zoals op de foto. Achter veel te weinig ET naar mijn idee. Een velg met een dergelijke ET zou gemonteerd buiten de koets uitsteken. Alleen Photoshop levert deze velgen voor de Cayman
WTF heeft ET met een Cayman te maken?


-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Dakkie er te lang vanaf gehad SpertySperdy schreef:WTF heeft ET met een Cayman te maken?![]()

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Omdat jullie er alleen maar over löllen, werd het de hoogste tijd dat iemand er eens ik ging rijden: de Cayman S 981.
Altijd vriendelijke dames bij PCL. Schitterend, die James Dean wand met twee Spyders daarzo in de hoogte, dacht ik genietend van een prima Cappucino. Dat kan zo wisselend zijn, die kwaliteit van die hippe koffieautomaten. Dieptepunt voor mij is de Senseo van Philips, wat een gore rommel is dat zeg. Maar deze PCL Capuccino was goed!
Ah, daar bent u. En een verkoper komt mij met uitgestrekte hand tegemoet. Ilja de Advocaat, stel ik mijzelf voor. Ja, ik heb deze proefritalias. Werkt altijd, omdat deze alias geen verwachtingen schept
Ik krijg de sleutels van de grijze bolide in mijn handen gedrukt en hoor bij het weglopen 'ik zie u over een uurtje wel weer meneer Ilja de Advocaat'.
Uiterlijk:
In één woord: schitterend. Dit is een zeer uniek auto. De 911-ers staan er naast, maar deze Cayman is spannender: korter, lager, gedrongen, sportief maar ook modern. Lekker hip. Zelfs bijna trendy. Alles wat er fout ging aan het vorige model, gaat met dit model helemaal goed. En profile is 'ie misschien wel het mooiste. Dit is een beauty. Zonder twijfel de mooiste compacte sportauto van het moment, op afstand zelfs. Het donkergrijs kon 'ie hebben maar een gele, rooie, witte of zwarte zou mijn keuze zijn.
innerlijk
Zeer uitgebreid en luxe in dit proefmodel. Electrische stoelen, balzak verwarming, navigatie, Super Bose system, 4 flatscreens, 2 koelkasten, etc. etc. Echt van alles zat er in. Deze versie kwam daarmee op Euro 110k
Allemaal prachtig, maar ik heb er niets mee, al die luxe rommel. Alles ademt luxe. Topklasse allemaal, echt zoals Porsche dat kan. Genoeg er over wat mij betreft.
rijden
Starten. Het geluid is diep en 'donkerbruin'. Alsof geluid een kleur kan hebben? Ik vind van wel. Stationair had deze een soort van traktor-ratel. Ja heus! Ik vertelde het nog, maar voor de verkopert was dit nieuw. Had nog niemand hem verteld. Zitpositie is goed. Porsche-goed. Anderen zouden dus zeggen, geniaal. Dat klopt, als je voor het eerst in een Porsie stapt. Dus ik moet eigenlijk ook zeggen: geniaal. Deze auto had geen race-kuipen, maar gewone stoelen. Die stoelen gaven mij te weinig zijdelingse steun, als ik er echt voor ging zitten. Het was ook zo'n lederen versie, van die glijstoelen krijg je dan.
En dan rijden. Ik reed een pdk-versie met alles drop en dran. De auto stuurt en voelt als een middenmotor, zoals ik ken. En ja, dat is en blijft een heerlijk gevoel. Het grote verschil tov de Spyder is dat de grens net wat verder ligt.
Het electrische sturen voel je wel. Bij lage snelheden zit er een raar soort speling in het stuur, en dat voelt slappig. Vergelijkbaar met de 911S waar ik wat maanden geleden in reed. De auto stuurt voor de rest prima. Maar de waanzinnige stuursensatie die je in de Spyder hebt, ontbreekt hier. Klaar.
Het blok ken ik. Geen verschil met dat van mij. Omdat ik met zeker 100kg meer op pad ben tov. de Spyder, heeft de Cayman S (behoorlijk) meer moeite om de auto rap te laten versnellen vanuit lage toeren in een hoge versnelling. Dus boven de 5000rpm, altijd voor een leuke versnelling. Al met al voelt de auto als een GT. De auto rolt ietsjes meer bij lastwissel tov. de Spyder, die laatsgenoemde blinkt op dit punt uit m.i.
Resumé
Een werkelijk prachtige auto om te zien, en een geweldige auto om te sturen. Topklasse. Zonder enige twijfel een van de mooiste (en beste?) auto's op moment. Vind ik echt. Inruilen voor de Spyder? Daar kan ik kort over zijn: neen. Deze Cayman S wordt het voor mij niet, alhoewel het zeker een klasse auto is.
(Na het ritje Cayman S, heb ik ook de 458 Italia gereden ... and that's some other stuff
.. straks meer daarover in het 458 draadje)
Altijd vriendelijke dames bij PCL. Schitterend, die James Dean wand met twee Spyders daarzo in de hoogte, dacht ik genietend van een prima Cappucino. Dat kan zo wisselend zijn, die kwaliteit van die hippe koffieautomaten. Dieptepunt voor mij is de Senseo van Philips, wat een gore rommel is dat zeg. Maar deze PCL Capuccino was goed!
Ah, daar bent u. En een verkoper komt mij met uitgestrekte hand tegemoet. Ilja de Advocaat, stel ik mijzelf voor. Ja, ik heb deze proefritalias. Werkt altijd, omdat deze alias geen verwachtingen schept

Uiterlijk:
In één woord: schitterend. Dit is een zeer uniek auto. De 911-ers staan er naast, maar deze Cayman is spannender: korter, lager, gedrongen, sportief maar ook modern. Lekker hip. Zelfs bijna trendy. Alles wat er fout ging aan het vorige model, gaat met dit model helemaal goed. En profile is 'ie misschien wel het mooiste. Dit is een beauty. Zonder twijfel de mooiste compacte sportauto van het moment, op afstand zelfs. Het donkergrijs kon 'ie hebben maar een gele, rooie, witte of zwarte zou mijn keuze zijn.
innerlijk
Zeer uitgebreid en luxe in dit proefmodel. Electrische stoelen, balzak verwarming, navigatie, Super Bose system, 4 flatscreens, 2 koelkasten, etc. etc. Echt van alles zat er in. Deze versie kwam daarmee op Euro 110k

rijden
Starten. Het geluid is diep en 'donkerbruin'. Alsof geluid een kleur kan hebben? Ik vind van wel. Stationair had deze een soort van traktor-ratel. Ja heus! Ik vertelde het nog, maar voor de verkopert was dit nieuw. Had nog niemand hem verteld. Zitpositie is goed. Porsche-goed. Anderen zouden dus zeggen, geniaal. Dat klopt, als je voor het eerst in een Porsie stapt. Dus ik moet eigenlijk ook zeggen: geniaal. Deze auto had geen race-kuipen, maar gewone stoelen. Die stoelen gaven mij te weinig zijdelingse steun, als ik er echt voor ging zitten. Het was ook zo'n lederen versie, van die glijstoelen krijg je dan.
En dan rijden. Ik reed een pdk-versie met alles drop en dran. De auto stuurt en voelt als een middenmotor, zoals ik ken. En ja, dat is en blijft een heerlijk gevoel. Het grote verschil tov de Spyder is dat de grens net wat verder ligt.
Het electrische sturen voel je wel. Bij lage snelheden zit er een raar soort speling in het stuur, en dat voelt slappig. Vergelijkbaar met de 911S waar ik wat maanden geleden in reed. De auto stuurt voor de rest prima. Maar de waanzinnige stuursensatie die je in de Spyder hebt, ontbreekt hier. Klaar.
Het blok ken ik. Geen verschil met dat van mij. Omdat ik met zeker 100kg meer op pad ben tov. de Spyder, heeft de Cayman S (behoorlijk) meer moeite om de auto rap te laten versnellen vanuit lage toeren in een hoge versnelling. Dus boven de 5000rpm, altijd voor een leuke versnelling. Al met al voelt de auto als een GT. De auto rolt ietsjes meer bij lastwissel tov. de Spyder, die laatsgenoemde blinkt op dit punt uit m.i.
Resumé
Een werkelijk prachtige auto om te zien, en een geweldige auto om te sturen. Topklasse. Zonder enige twijfel een van de mooiste (en beste?) auto's op moment. Vind ik echt. Inruilen voor de Spyder? Daar kan ik kort over zijn: neen. Deze Cayman S wordt het voor mij niet, alhoewel het zeker een klasse auto is.
(Na het ritje Cayman S, heb ik ook de 458 Italia gereden ... and that's some other stuff


- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
^ mooi verslag, waarvoor dank.
Het bevestigt een beetje mijn vermoedens dat de power toch enigszins te wensen overlaat, i.c. trekkracht. Het model vraagt, nee, schreeuwt om meer, het belooft ook meer, optisch gesproken.
Uiterlijk vind ik idd ook prachtig, afwerking, materialen idem en top, maar bij zo`n kar moet het hele plaatje kloppen, dus uiterlijk en power moeten niet voor elkaar onderdoen.
Het was overigens niet best dat de 458 iets heel anders zou zijn
Het bevestigt een beetje mijn vermoedens dat de power toch enigszins te wensen overlaat, i.c. trekkracht. Het model vraagt, nee, schreeuwt om meer, het belooft ook meer, optisch gesproken.
Uiterlijk vind ik idd ook prachtig, afwerking, materialen idem en top, maar bij zo`n kar moet het hele plaatje kloppen, dus uiterlijk en power moeten niet voor elkaar onderdoen.
Het was overigens niet best dat de 458 iets heel anders zou zijn

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Mooi verslag Ilja!
Ben erg benieuwd naar je rit in de 458.
Ik zit overigens al meer dan een week op een telefoontje van Porsche Centrum Rotterdam te wachten! Willen ze niet verkopen of nemen ze me niet serieus? Misschien ook m'n naam maar veranderen!
Ben erg benieuwd naar je rit in de 458.
Ik zit overigens al meer dan een week op een telefoontje van Porsche Centrum Rotterdam te wachten! Willen ze niet verkopen of nemen ze me niet serieus? Misschien ook m'n naam maar veranderen!
- sitechris
- Berichten: 4880
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Leuk verslag



- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Lekker weglezend verslagje Ferdinand....
...v.w.b. rijgedrag: ik neem aan dat deze auto ook voorzien van de sport-pakketjes als PASM, Sport Chrono en belangrijkste nog PTV?
Ben vooral benieuwd wat deze in de diverse standen doet, want dat haal ik zo niet uit het verslagje; met name in de twee sport-standen. De reviews die ik tot nu toe gezien en gelezen heb hebben het toch over een redelijk stevige en harde auto in de Sport(-Plus) stand.
...v.w.b. rijgedrag: ik neem aan dat deze auto ook voorzien van de sport-pakketjes als PASM, Sport Chrono en belangrijkste nog PTV?
Ben vooral benieuwd wat deze in de diverse standen doet, want dat haal ik zo niet uit het verslagje; met name in de twee sport-standen. De reviews die ik tot nu toe gezien en gelezen heb hebben het toch over een redelijk stevige en harde auto in de Sport(-Plus) stand.
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Leuk verslag.
Nieuwe Cayman lijkt mij echt top. Ding heeft maar weinig concurrentie. Ik zou in die klasse (300-400pk sportief/compact coupe achtig) niks anders weten. 1M misschien maar die is bijna 200kg zwaarder.
Nieuwe Cayman lijkt mij echt top. Ding heeft maar weinig concurrentie. Ik zou in die klasse (300-400pk sportief/compact coupe achtig) niks anders weten. 1M misschien maar die is bijna 200kg zwaarder.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Das ook mijn idee, sterker; ik bekijk het ook vanuit de 1M uiteraard.Tom schreef:Leuk verslag.
Nieuwe Cayman lijkt mij echt top. Ding heeft maar weinig concurrentie. Ik zou in die klasse (300-400pk sportief/compact coupe achtig) niks anders weten. 1M misschien maar die is bijna 200kg zwaarder.
Idd zwaarder, maar meer PK`s ( voor de Bühne I know), maar vooral een hele schep meer Nm`s ( en das andere koek), denk dat ik me daar het meest aan zal "storen" .......relatief gesproken
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ligt aan je voorkeur en gebruik. Dat luie rijden geeft mij weinig voldoening. Ik denk dat zo'n Cayman tov een 1M best tam kan aanvoelen. Zou op z'n minst een lange proefrit maken om het goed een kans te geven. Volgens mij weet je na een week rijden niet meer beter en ga je na langere tijd vanzelf de kleinere dingen waarderen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Gus, Ti-Tourist (Erik) en 41 gasten