@Chris al wat info betr de 1M?
Sinds 'n week of 3 de PS2s er weer onder. Grip bijna ohne Ende(vergeet 't maar!) . Wordt ie wel serieus trickier van.
Maar ja 't wegdek/weer is nog te koud om echt van grip/tractie(if any) te 'profiteren' dus wordt 't een vorm van ideale lijnen vs uitstapjes naar links en rechts die wel kicken zijn, maar je moet wel bij de les zijn met dat ding, hij doet 't met de PS2s op koud asfalt ook als je keurig in z'n 3 bij > 100 zit op momenten dat je denkt dat ie de power niet meer heeft om tractie te verliezen....dat heeft me nu al 2 keer 'verbaasd' en met 'n vlotte reactie kwam ie weer recht, maar dan kijkt je vrouw je ook al aan of dat de bedoeling wel was. LOL , nou ja min of meer. Wheelhop is over:) Had gewoon te maken met grip/slip rechtdoor.
Heb er nu > 4000 km opzitten. Da's nog niet al te veel, maar 't is ook 'n 'verzamelaarsobject(kuch)' die ik wel even wat langer wil houden voor hoe 't er nu voor staat.
Mods? Eigenlijk Nul behalve als ik 'n trackday doe andere remvloeistof of blokken.
Alhoewel ik 'm als straatauto incl PS2 wel heel fraai strak en mooi/kort vind remmen. Niet des ///M waar altijd qua remmerij wel wát mee was na hard remmen(ook op straat bij mij) , alsof je subjectief toch de lagere massa van het ding voelt, de lappen rubber eigenlijk veel te groot voor zo'n karretje die meehelpen 't ding te decellereren. Echt uit de kunst die remmerij voor op straat. Valt me telkens weer op. Wordt niet veel over gerept in tests al lees je wel dat ze 't veel beter doen dan de gemiddelde nieuwe //M.
14 april de shakedown op Papenburg met 't ding dus dan weer de 225 18 Mastersteels Winterplusjes eronder.
Verder denk ik aan dat M Performance stuur of toch die Lightweight Titanauspuffanlagen frontspoilerlip misschien. Vind ik buiten 'mooi' ook 'n behoud van de onderkant van die OEM bumper... alhoewel je dan weer 'n centimeter ofzo lager gaat.
Verder is ie inderdaad erg stug qua vering en heeft ie bestwel kabaal tov de M3s die ik had. Dus comfort begint met de radio/HD/cd aan en harder. Maar langere afstanden zijn geen drama en 't uitzicht in zo'n auto tov een Z4/Boxster etc. wat ik lees is wel even wat overzichtelijker.
Power went zegt men. Toch wel, maar ook weer niet. Voor dagelijks went power/draaimoment wel, maar al doortrekkend met die N55 midpipe is is bovenin nog zo lebendig dat ik vaak denk. 130/180/ 200 nu al? Ook bepaalde bochten hier in de buurt hoe 't sperdiif z'n zaakjes icm de 265ers achter regelt en je van bocht naar bocht katapulteert....Een soortement Escort Mk2 on steriods of 'n getunede EVO zonder voordiff:)
Elke kilometer is 'n feest. Wat 'n apparaat, wat een beleving voor zo'n type auto.
