[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 22:01

daNpy schreef:
Ik zou zelf wel een keer met instructeur willen rondrijden zodat ik weer wat kleine dingen kan verbeteren.
Dit is bij sommige organisatoren wel mogelijk, maar vind ik nog wat aan de dure kant.
Volgens mij zijn Andre en Laurens altijd bereid een paar rondjes te doen als ze er zijn.
Bij anderen is vaak Jaap van Lagen aanwezig, kost wel wat maar ik vond het zeker het geld waard.

Tom
Berichten: 21766
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Tom » 12 mar 2013, 22:28

Luco schreef: Volgens mij zijn Andre en Laurens altijd bereid een paar rondjes te doen als ze er zijn.
Bij anderen is vaak Jaap van Lagen aanwezig, kost wel wat maar ik vond het zeker het geld waard.
Ik bied mijzelf ook aan maar dan gewoon voor een ijsje.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Luco » 12 mar 2013, 22:32

Tom schreef:
Luco schreef: Volgens mij zijn Andre en Laurens altijd bereid een paar rondjes te doen als ze er zijn.
Bij anderen is vaak Jaap van Lagen aanwezig, kost wel wat maar ik vond het zeker het geld waard.
Ik bied mijzelf ook aan maar dan gewoon voor een ijsje.
Jij geeft toch kniples tijdens deze dagen :attentie:

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 22:38

De circuit-eigenaren leggen met hun vaste/hoge prijzen het financiële risico geheel bij de organisaties van trackdays en race evenementen.
Aan de andere kant: wij hebben geen inzicht in wat het kost om bijvoorbeeld circuit Zandvoort operationeel te houden.
Voorheen mocht je blij zijn dat je de kans kreeg om iets op het circuit te mogen organiseren, nu is dat anders.
Het aantal beschikbare dagen is groot.
Kijkend naar de afgelopen jaren is het zeker verstandig minder risico in voor- een naseizoen te nemen, geloof me, dat is ook bij ons regelmatig onderwerp van gesprek.
In mijn beleving is DFTrackdays nog steeds een leerproces.

Vergelijken met Skylimit events? Daar zit een verschil van tig jaar ervaring.
1 op 1 kopiëren wat hun doen werkt ook niet.
Met de organisatie van Skylimit wordt wel overleg gevoerd en samengewerkt.

Ik wil niet vooruit lopen op zaken die spelen en er aan zitten te komen,we wachten met bekendmaken tot dit 100% afgerond is.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11449
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Hielke » 12 mar 2013, 22:40

Ik sluit me volledig bij de post van Banjo aan.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 12 mar 2013, 22:43

daNpy schreef:Ik zou zelf wel een keer met instructeur willen rondrijden zodat ik weer wat kleine dingen kan verbeteren.
Dit is bij sommige organisatoren wel mogelijk, maar vind ik nog wat aan de dure kant.
Instructie is binnenkort een standaard optie die bij het online aanmelden opgenomen gaat worden.
Dit kan dan vanaf 1 uur en ook dat gaan we voor een scherpe prijs aanbieden.

Ik vind de post van Banjo ook top :thumbup:
Alleen (sorry dat ik het zeg) de suggesties die aangeboden worden zijn echt al vaak besproken.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door GTRene » 12 mar 2013, 22:46

Peter Tunissen schreef:Nou, het onderwerp circuitdagen leeft weer op DF. :mrgreen:

Even zonder gekheid; ik ben gisteren doodziek terug gekomen uit Assen en begin nu pas weer een beetje onder de levenden te komen, dus verwacht van mij s.v.p. geen uitgebreide reactie op alle voorgaande 150 posts.
Het valt me wel op dat de langste en met name de stelligste verhalen komen van mensen die ik nog nooit of in ieder geval de afgelopen jaren niet meer op een DF circuitdag gezien heb.

Het stoort me een beetje dat mensen denken dat wij een stel idioten zijn, die nergens verstand van hebben en maar iets in elkaar flansen.
Een technische keuring? Is leuk en aardig, maar neem nou even Jos de afgelopen twee dagen op Assen. Aan het eind van de tweede dag brak er iets in zijn ophanging waardoor hij in het grind terecht kwam.
Nu hadden wij die auto vrijdag gekeurd. Kan iemand hier dan zien dat er na anderhalve dag circuitgebruik iets breekt? Zo ja, stuur nu je sollicitatie naar McLaren of Ferrari en je gaat binnen lopen.
Nu is Jos niet Jos, maar een onbekende rijder op onze dag en hij komt niet in het grind, maar gaat over de kop en loopt een dwarslaesie op. Een beetje advocaat maakt gehakt van je, want jij hebt die auto gekeurd en goedgekeurd voor circuitgebruik en dat was hij blijkbaar niet.
Dat is einde DF en degene die het organiseert is de rest van zijn leven af aan het betalen.

Hetzelfde met alleen links inhalen.
Zoals mensen die vaak op circuits rijden weten, zijn vrijwel alle circuits rechtsom. Alleen rechts inhalen zou dus in principe veel logischer zijn. Maar we gaan de lightweight regels aanhouden en alleen links inhalen. Het regent op Zandvoort en Peppie rijdt zijn eerste circuitdag in zijn VW Golf straatauto op Wanli banden. Hij remt op 150 meter voor de Tarzan-bocht, maar zijn rempedaal doet vaag dus hij doet maar voorzichtig aan.
Net op dat moment komt Kokkie in zijn M3 racer voorbij. Die wil eigenlijk veilig aan de rechterkant inhalen, maar dat mag niet van de organisatie. Dus gaat hij maar links er voorbij, met als gevolg dat Peppie die rechtdoor schiet hem vol torpedeert. Het blijft gelukkig bij blikschade, organisatie blij, want hetzelfde verhaal als hierboven. Als Kokkie in een rolstoel terecht was gekomen, had iedere advocaat je compleet afgeschoten, omdat je bewust een onveilige situatie creëert.
Zoals iedereen die recentelijk nog op onze dagen is geweest, hebben we een mondelinge briefing (fijn dat hiervoor aangehaald werd dat dat eigenlijk wel nodig is, die houden we namelijk al sinds de allereerste Zandvoort dag) en daarin wordt aangegeven dat uitremmen niet toegestaan is. Dat is iets anders dan inhalen in de remzone, als iemand je gezien heeft en met zijn knipperlicht aangeeft dat je er langs kunt.

We leven in een land met 100.000 regeltjes, een paar zinnig, heel veel onzinnig; laten we alsjeblieft niet de pret en het plezier van circuitdagen kapot gaan maken met 1001 regeltjes waar de mensen die op onze dagen rijden voor het overgrote meerendeel helemaal niet op zitten te wachten.
Zo is dat, helemaal mee eens :thumbup:

daarnaast heb je zelf ook een soort plicht om met een deugdelijke auto aan te vangen.
een soort zelf inspectie/keuringsplicht net als dat je hebt om op de openbare weg te rijden met een deugdelijke auto wat daar van toepassing is.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door PD power » 12 mar 2013, 23:37

Ben ik het weer niet met Banjo eens, dagen op spa/zandvoort en Assen zijn er volop, Bilsterberg en NS is veel unieker, kan me de eerste DF dag op de NS nog herinneren, lekker nat en glad, maar wat een volk, prachtig.

Zelf heb ik zandvoort wel een beetje gehad, wel een mooie baan, maar qua veiligheid een fors stapje lager dan Assen en Spa en qua bereikbaarheid helemaal kut.
Nu weet ik dat de NS nog veel onveiliger is, maar daar staat voor mij zoveel moois tegenover.

Als ik voor mezelf spreek zal ik niet meer dan 5 trackdays rijden in een jaar, bij geen schade ben je dan toch al zo'n 5000 euro kwijt.
Dan staan dagen als de NS en Bilsterberg voor mij voorop, daarna Assen ( goed bereikbaar en relatief veilig) en dan misschien nog Spa.

Ook ik moet vrij nemen door de weeks, dus snel achter elkaar is dit vaak lastig.

Gebruikersavatar
Gert.
Berichten: 361
Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Gert. » 13 mar 2013, 00:04

Voor zover ik weet zijn we de enige in NL die trackdays op de Nordschleife organiseren.
Hoe gaaf is het dat je niet door dat poortje moet.... echt geweldig!!
Zeker nu de regels voor de toeristendagen strenger worden lijkt mij open pitlane op de NS een unieke mogelijkheid.
Er komen zeker nog 2 trackdays daar, eentje in mei en in september (dacht ik)
Bilsterberg is nog steeds niet 100% zeker.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Walter » 13 mar 2013, 00:26

.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door daNpy » 13 mar 2013, 08:30

Tom schreef:
Luco schreef: Volgens mij zijn Andre en Laurens altijd bereid een paar rondjes te doen als ze er zijn.
Bij anderen is vaak Jaap van Lagen aanwezig, kost wel wat maar ik vond het zeker het geld waard.
Ik bied mijzelf ook aan maar dan gewoon voor een ijsje.
Jij vind Assen al te ver rijden :nana:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door daNpy » 13 mar 2013, 08:43

Gert. schreef:Voor zover ik weet zijn we de enige in NL die trackdays op de Nordschleife organiseren.
Hoe gaaf is het dat je niet door dat poortje moet.... echt geweldig!!
Zeker nu de regels voor de toeristendagen strenger worden lijkt mij open pitlane op de NS een unieke mogelijkheid.
Er komen zeker nog 2 trackdays daar, eentje in mei en in september (dacht ik)
Wellicht een idee om de pitstraat bij T13 te gebruiken in de toekomst of mag dit niet?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Petrolhead Tom » 13 mar 2013, 08:58

Gert. schreef:Voor zover ik weet zijn we de enige in NL die trackdays op de Nordschleife organiseren.
Hoe gaaf is het dat je niet door dat poortje moet.... echt geweldig!!
Zeker nu de regels voor de toeristendagen strenger worden lijkt mij open pitlane op de NS een unieke mogelijkheid.
Er komen zeker nog 2 trackdays daar, eentje in mei en in september (dacht ik)
Bilsterberg is nog steeds niet 100% zeker.
De adrenaline begint al te kolken als ik er alleen al aan denk! :df:

Gebruikersavatar
Banjo Clio RS
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
Locatie: Denhaag

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Banjo Clio RS » 13 mar 2013, 21:31

@Gert: waren nogmaals wat hersenspinsels en idd grotendeels ook een samenvatting van bekende punten.Juist daarom niet te lang meer intern over praten/denken maar gewoon doen in de toekomst!
De maatschappij/economie is verandert en daar moet jullie sneller en adequaat op reageren.....SUC6 :thumbup:

@PD: wel goed lezen he :wink: Ik praat niet over geen days meer in Duitsland,wel over verplaatsing naar beter-weer-maanden. Dat de huurprijzen dan hoger zijn dat is dan wel de enige nadelige bijeenkomstigheid
Ik denk dat mei/september dit jaar super zijn qua weer en de kortere rijtijd is niet anders. Bilsterberg zal de toekomst uitwijzen,ik ben zelf wat angstig over de DB-limiet en de afwijkende regeltjes....
CPZ is voor mij lekker dichtbij en Assen/Spa juist een tering eind rijden,maar heb het er graag voor over,als
ik maar lekker op tempo rondjes kan rijden zonder geflitst te worden :D

Case closed vanuit mijn kant :blink:

See you at the racetrack :df:

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door @iko » 13 mar 2013, 21:54

Lekker, al weer 9 kantjes over een circuitdag. En dan is er nog niet eens gereden :shock:

Ik wil niet de zoveelste zijn die ideeën herhaalt. Wel valt me op dat er erg veel dingen bedacht worden door mensen die ik niet op het circuit zie.

Mijn mening na 6 jaar meedoen aan trackdays: de DF dagen zijn altijd top :thumbup: Bevallen me een stuk beter dan andere organisatoren.
Misschien zijn er nu een paar dagen teveel, m.n. in de koude periode. Maar ik ga ervan uit dat de succesvolle dagen er weer aan komen.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Spijkerhard » 13 mar 2013, 23:07

Wat een stof hier opwaait op het forum: :thumbup:
Nu nog stof laten opwaaien op het asfalt :df:

Bij alle suggesties graag ook even rekening mee houden:
De DF dagen worden georganiseerd/uitgevoerd door 2 man en een paardekop (zei de gek)

Technische keuring (alle autos, 's ochtends, 's middags)
Per uur rijden, code rood, uit selecteren, uurtje bijkopen of misschien 2

Zijn er dan ook vrijwilligers die op alle dagen komen ondersteunen?

Verder moet ik zeggen dat ik zowel op het forum als op de baan veel positieve reacties krijg van rijders, daar doe ik het voor!
Ik laat daar ook dagen werk/omzet voor schieten, maar heb het er graag voor over.
En als straatauto rijder moet ik zeggen dat ik het gedrag voor 99% geweldig vindt. Zeker beter als bij de 20 minuten sessies...en als er commentaar op gedrag komt, doen we daar meteen wat aan, en dat wordt dan altijd goed opgepakt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten