[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Rupie

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 14:48

Oh ja, is waar ook. Streept 16 mei Assen weer uit zijn agenda :) :tong:

Emiel schreef:Voor de lightweight rijders ala Lotus, Caterham, etc zijn er ook vele alternatieve organisaties buiten NL waar men niet of nauwelijks tussen de full slicks race wagens rijd met stricte regels qua inhalen om de veiligheid te waarborgen zover mogelijk. Tenslotte komen mensen voor de lol, niet voor de competitie.
Overigens was dit voor mij een verademing. Ik weet dat het sentiment daarvoor op DF niet aanwezig is, maar dit was heeeerlijk! Beter dan dit ging het niet worden. Ikzelf zie het probleem ook niet om dit op DF dagen toe te passen, behalve het reeds eerder aangehaalde sentiment. Oh wacht even, dan haken de racers af natuurlijk :wink: Nee, serieus, dat was echt prettig rijden.
Laatst gewijzigd door Rupie op 11 mar 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 14:49

En zo word Hielke weer de enige snelste op de baan :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2013, 14:57

Mooie datum, nwe ronde nwe kansen :df:

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 15:09

Ruben even voor mijn duidelijkheid.

Racer = geen kenteken
Straat auto = kenteken

Het lullige is, wij hebben een "clubje" dieselstokers, waarbij zo'n 4 mensen met een kenteken auto zitten en ook een stuk of 4 zonder kenteken, tja.... zo blijft er altijd wat

Ik denk als je de regel : "langzame rijder blijft op de lijn en snelle rijder moet netjes inhalen" goed controleerd en handhaaft er geen enkel probleem is dat mensen door elkaar rijden.

Je moet dan alleen mensen weren die in 2 ronjes hun superorieteit willen showen, aan de kant durfen te zetten.

Want het om de lol, niet om wie de langste/snelste of wat dan ook, heb per ongeluk een vrije ronde, wat jezelf ook kunt sturen, dan kun je altijd nog een leuke tijd neer zetten.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 15:10

PD power schreef:Ruben even voor mijn duidelijkheid.

Racer = geen kenteken
Straat auto = kenteken
Ik heb een racer, mét kenteken, maar die haal ik er op het circuit altijd af... waar val ik nu onder? ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 11 mar 2013, 15:30

daNpy schreef:
PD power schreef:Ruben even voor mijn duidelijkheid.

Racer = geen kenteken
Straat auto = kenteken
Ik heb een racer, mét kenteken, maar die haal ik er op het circuit altijd af... waar val ik nu onder? ;)
Jij valt gezien je voorkeur voor de Bierstube op die 16e mei in de buitencategorie :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 15:31

PD power schreef:Ik denk als je de reëel : "langzame rijder blijft op de lijn en snelle rijder moet netjes inhalen" goed controleerd en handhaaft er geen enkel probleem is dat mensen door elkaar rijden.

Je moet dan alleen mensen weren die in 2 ronjes hun superorieteit willen showen, aan de kant durfen te zetten.

Want het om de lol, niet om wie de langste/snelste of wat dan ook, heb per ongeluk een vrije ronde, wat jezelf ook kunt sturen, dan kun je altijd nog een leuke tijd neer zetten.
Regel is niet uit te voeren, zorgt voor te veel onduidelijkheid en daarmee stress en daarmee gevaarlijke situaties. Lotus on track: alleen links (of was het rechts) inhalen, alleen op een recht stuk. Dan komt het erop aan dat mensen elkaar de ruimte gunnen en ook een iets minder vermogende auto er langs laten als die duidelijk op je inloopt in de bochten. Werkt prima en gewoon geen onduidelijkheid. Daar is geen ruimte voor imo op de baan.

Wat betreft de discussie straatauto's/circuitauto's. Ja alleen straatauto's met kenteken. Mensen die van en naar het circuitrijden met hun auto, dus ook weer terug willen en die bij voorkeur ook zuinig zijn op hun auto in dat ze er van de week ook weer mee naar het werk moeten (bij wijze van spreken). Er wordt dan minder op de limiet gereden van auto en rijder denk ik. Er was zo'n compleet clubje destijds, met meerdere auto's. Dat voelt gewoon beter.

Maar alles imo. Mijn laatst betaalde circuitdag is in maart 2011 (althans met DF) geweest. Daarvoor heb ik me met een redelijk nieuwe auto ook weleens tussen ouwe e30jes begeven van de bmw circuit club en dat was mijn dagelijkse auto. Voelde toen ok, zou ik nu ook nooit meer doen..

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 15:37

Ruben schreef:
PD power schreef:Ik denk als je de reëel : "langzame rijder blijft op de lijn en snelle rijder moet netjes inhalen" goed controleerd en handhaaft er geen enkel probleem is dat mensen door elkaar rijden.

Regel is niet uit te voeren, zorgt voor te veel onduidelijkheid en daarmee stress en daarmee gevaarlijke situaties. Lotus on track: alleen links (of was het rechts) inhalen, alleen op een recht stuk. Dan komt het erop aan dat mensen elkaar de ruimte gunnen en ook een iets minder vermogende auto er langs laten als die duidelijk op je inloopt in de bochten. Werkt prima en gewoon geen onduidelijkheid. Daar is geen ruimte voor imo op de baan.

Wat betreft de discussie straatauto's/circuitauto's. Ja alleen straatauto's met kenteken. Mensen die van en naar het circuitrijden met hun auto, dus ook weer terug willen en die bij voorkeur ook zuinig zijn op hun auto in dat ze er van de week ook weer mee naar het werk moeten (bij wijze van spreken). Er wordt dan minder op de limiet gereden van auto en rijder denk ik. Er was zo'n compleet clubje destijds, met meerdere auto's. Dat voelt gewoon beter.

Maar alles imo. Mijn laatst betaalde circuitdag is in maart 2011 (althans met DF) geweest. Daarvoor heb ik me met een redelijk nieuwe auto ook weleens tussen ouwe e30jes begeven van de bmw circuit club en dat was mijn dagelijkse auto. Voelde toen ok, zou ik nu ook nooit meer doen..
Ik heb met een DF trackday nooit last gehad van straatauto's (niet met de vijf en niet met de seat) en andersom heb ik eigenlijk ook nog nooit meegemaakt/gehoord op een DF dag.
Toch komt dat elke keer weer naar voren, denk dat het bij de meesten tussen de oren zit.
Open pitlane is juist perfect voor beiden, je kan je eigen moment uitzoeken om de baan op te gaan.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 mar 2013, 15:39

De regel alleen inhalen op het rechte stuk wekt ook irritatie op bij de snellere rijders denk ik.

Ik heb op de 4 trackdays die ik vorig jaar heb gereden ook niet echt last gehad van snellere of langzamere deelnemers. Natuurlijk hier en daar wel een klein momentje maar dat voorkom je met geen enkele regel, er blijven mensen achter het stuur zitten.

Het enige wat echt goed helpt is een goede crew die ook mensen durft te waarschuwen danwel uit te sluiten.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 mar 2013, 15:44

Ruben schreef:Lotus on track: alleen links (of was het rechts) inhalen, alleen op een recht stuk.
Ik heb dat altijd een rare regel gevonden. Op nagenoeg ieder circuit heb je meer bochten naar rechts dan naar links en ligt het dus voor de hand dat je vaker links rijdt dan rechts. En dan ook nog alleen inhalen op het rechte stuk, waar je maar moet zien dat je voldoende power hebt om er voorbij te kunnen.

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 15:50

@Luco: mee eens, maar ook omdat jezelf al aangeeft, lukt het deze ronde niet, heb nog de hele middag.

@daNpy: Klopt

@Ruben: Wat is er moeilijk aan "langzame rijder blijft op de lijn en snelle rijder moet netjes inhalen" ?

Is trouwens een DF trackday regel.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mar 2013, 15:54

Dit is wel een beetje een overbodige discussie aan het worden. Ik geloof niet dat er mensen zijn die niet komen rijden omdat ze vinden dat er niet netjes gereden wordt. Ik heb nu een aantal DF dagen gereden en ben op al die dagen maar één keer afgesneden door een VW chipper uit Lochem.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 mar 2013, 15:57

Op Zandvoort heb je die twee gare klotebochten na de Mastersbocht. Die asfaltvlakte met die bocht naar rechts die maar niet ophoudt en dan die bocht naar links die je altijd verkeerd neemt. Die neem ik dus als een oud wijf met als excuus dat ik snellere deelnemers voor liet gaan. Alleen al daarom is die regel dat je alleen op rechte stukken in mag halen onprettig..!
;-)

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 15:59

Dan had je het wel bond gemaakt Tom :mrgreen:

Want Jeroen rijdt altijd netjes, alleen wel heel hard. :df:

Knot

Bericht door Knot » 11 mar 2013, 16:24

Regels voor inhalen werken niet, we zitten gvd niet in de rechtzaal, gewoon jezelf aan de kant knipperen en als je niet opgelet hebt dan moet een snellere rijder hem er gewoon langs planten.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 16:35

PD power schreef:@Luco: mee eens, maar ook omdat jezelf al aangeeft, lukt het deze ronde niet, heb nog de hele middag.

@Ruben: Wat is er moeilijk aan "langzame rijder blijft op de lijn en snelle rijder moet netjes inhalen" ?

Welke lijn en wat is netjes inhalen? Daar ga je imo dus al.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2013, 16:41

Ruben schreef:
PD power schreef:@Luco: mee eens, maar ook omdat jezelf al aangeeft, lukt het deze ronde niet, heb nog de hele middag.

Welke lijn en wat is netjes inhalen? Daar ga je imo dus al.
Wat is de definitie van "een" recht stuk?

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 16:42

Das iets makkelijker Ruco.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mar 2013, 16:43

PD power schreef:Dan had je het wel bond gemaakt Tom :mrgreen:

Want Jeroen rijdt altijd netjes, alleen wel heel hard. :df:
Nou nee niet bepaald. Ik reed gewoon richting Audi S en werd ruim voor de bocht afgesneden. Nergens voor nodig en een apart moment. Maarja das war einmal.

PD power

Bericht door PD power » 11 mar 2013, 17:02

Knot schreef:Regels voor inhalen werken niet, we zitten gvd niet in de rechtzaal, gewoon jezelf aan de kant knipperen en als je niet opgelet hebt dan moet een snellere rijder hem er gewoon langs planten.
Wat versta je onder "planten".

Regels werken prima, heb ik 23 febr. nog gemerkt., zie de toegevoegde waarde van "gvd en rechtzaal" niet echt,,,,,

Je hebt toch altijd regels, neem alleen de verschillende vlaggen.

@Ruben: gewoon je eigen lijn, dus geen rare bewegingen, diegene die er achter zit kan dan rustig z'n kant kiezen.

Afgelopen 23 febr, reden er wat huur BMW's die als "rijdende" chicanes werkten, je kon mooi zien als er een instrukteur reed, bleef die rustig op de lijn, de wat onbekendere chaffeurs waren vaak wat nerveuser, was gewoon een kwestie van gewoon even rustig gas los en kijken.

Er valt niks te winnen, deze discussie geeft dus wel aan dat een breefing niet geheel overbodig is.

@Knot rij jij met een straat auto?

@Luco, ook gezond verstand mag gebruikt worden. :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 11 mar 2013, 17:11

Wat is de ideale lijn als je een baan nog niet 100% kent.....

@ Tom; met de GTi destijds op Spa....in de Bus Stop. Net op het moment dat ik wil insturen naar rechts komt er ene in zijn racer al uitremmend even rechts tussendoor.....en dan ook nog boos zijn en toeteren. Ja.....ik had hem eerder moeten zien aankomen maar ook hij kan verwachten dat ik instuur (je mot wat in een chicane)
Voor mij meteen einde dag (geen schade maar de lol weg) en tevens einde trackdays.........

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 mar 2013, 17:14

Dat was inderdaad een opmerkelijk moment. Was ook nergens voor nodig.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 17:18

PD power schreef:
Knot schreef:Regels voor inhalen werken niet, we zitten gvd niet in de rechtzaal, gewoon jezelf aan de kant knipperen en als je niet opgelet hebt dan moet een snellere rijder hem er gewoon langs planten.
Wat versta je onder "planten".

Regels werken prima, heb ik 23 febr. nog gemerkt., zie de toegevoegde waarde van "gvd en rechtzaal" niet echt,,,,,

Je hebt toch altijd regels, neem alleen de verschillende vlaggen.

@Ruben: gewoon je eigen lijn, dus geen rare bewegingen, diegene die er achter zit kan dan rustig z'n kant kiezen.

Afgelopen 23 febr, reden er wat huur BMW's die als "rijdende" chicanes werkten, je kon mooi zien als er een instrukteur reed, bleef die rustig op de lijn, de wat onbekendere chaffeurs waren vaak wat nerveuser, was gewoon een kwestie van gewoon even rustig gas los en kijken.

Er valt niks te winnen, deze discussie geeft dus wel aan dat een breefing niet geheel overbodig is.

@Knot rij jij met een straat auto?

@Luco, ook gezond verstand mag gebruikt worden. :mrgreen:
Briefing lijkt mij uitstekend idee. Maar een eigen lijn biedt nogal veel ruimte voor interpretatie.

@ JP: jammer, maar echt treurig ben je er nu ook niet meer om denk ik? Maar wel jammer.

dvh

Bericht door dvh » 11 mar 2013, 17:20

Voor een briefing moet je eerst aanmeldingen hebben :angel:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mar 2013, 17:21

Nee hoor, die kan je voorbereiden :tong:

Plaats reactie