Oww, en daarom denk je dat ze bij Porsie scheef staan. Ik snap hetJoop schreef:I wish...Sperdy schreef:...
Dat wat Joop zegt over de pedalen te veel naar rechts, heb ik bij de Boxster 981 totaal niet gemerkt. Waarom wel bij de Cayman? Niemand heeft er nog in gereden, dus hoe weten we dat? Heb wel in een Cayman gezeten, mij viel dit punt van Joop toen niet op.
Welke Porsie rij jij Joop, een Cayman R?
...rij zelf een burgelijke 3er coupe. Wellicht iets te veel van daaruit gefocussed, daar zitten ze meer naar links....
2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
...juist Ferdinand: storm in een glas water; niet meer niet minder. Wel weer een hele pagina vol reacties gekregen met mijn opmerking
...ga zelf vrolijk door met m'n zoektocht naar een betaalbare 987 Cayman, na een tijdelijke opleving zoekend naar een Z4 Coupe. 'k Heb ook geen haast.
De nieuwe 981 zit er sowieso budgetwise nog even niet in, al ben ik tot nu toe al wel erg enthousiast over het eindresultaat zonder er nog maar een meter mee gereden te hebben als ik er vanuit ga dat dat ding beter stuurt dan een al erg goed sturende 987 Cayman (S).
...ga zelf vrolijk door met m'n zoektocht naar een betaalbare 987 Cayman, na een tijdelijke opleving zoekend naar een Z4 Coupe. 'k Heb ook geen haast.
De nieuwe 981 zit er sowieso budgetwise nog even niet in, al ben ik tot nu toe al wel erg enthousiast over het eindresultaat zonder er nog maar een meter mee gereden te hebben als ik er vanuit ga dat dat ding beter stuurt dan een al erg goed sturende 987 Cayman (S).
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Valt we mee Joop. Pedalen staan gewoon scheef. Dat is een feit. Dat je er aan zult wennen is ook een feit.
Niks aan de hand dus.
Niks aan de hand dus.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Wat bedoel je nou eigenlijk precies Macboy? De pedalbox als geheel staat niet in lijn met de stoel? Zoals bij sommige auto's (meestal uit het verleden) het stuur ook niet in lijn met de stoel staat?Macboy schreef:Valt we mee Joop. Pedalen staan gewoon scheef. Dat is een feit. Dat je er aan zult wennen is ook een feit.
Niks aan de hand dus.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Inderdaad geen optimale zitpositie omdat de hele pedaalset te veel naar rechts zit. En niet te zuinig ook.
Daar heeft een 911 toch echt geen last van.
Daar heeft een 911 toch echt geen last van.
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
*kuchkuch*

Zie locatie koppeling/rem-pedaal
Ik heb wel eens 997 gereden en was mij nooit opgevallen, later wel eens opgemerkt bij een gt3, maar kon me ervoor er ook al niet aan storen
Zie locatie koppeling/rem-pedaal
Ik heb wel eens 997 gereden en was mij nooit opgevallen, later wel eens opgemerkt bij een gt3, maar kon me ervoor er ook al niet aan storen
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
^ je moet met je linker been een hoek naar rechts maken om te koppelen. Het kan hier ook niet anders omdat de wielkuip in de weg zit zoals ik het beoordeel.
Heb net in mijn eigen kar ook even gechecked,, linkerbeen gaat recht naar koppeling, wielkuip is er niet want voorwiel staat meer op de hoek van de kar, remmen is alleen voet naar binnen draaien, FWIW
Tuurlijk went het wel, ik weet niet eens of er ergonomische richtlijnen zijn voor een pedaal set c.q dat het merkgbonden is.
En als je, zoals alle DF members hier, al jaar en dag Porker rijdt, dan valt het niet op uiteraard, dan ben je opgegroeid met dat handicap
Heb net in mijn eigen kar ook even gechecked,, linkerbeen gaat recht naar koppeling, wielkuip is er niet want voorwiel staat meer op de hoek van de kar, remmen is alleen voet naar binnen draaien, FWIW
Tuurlijk went het wel, ik weet niet eens of er ergonomische richtlijnen zijn voor een pedaal set c.q dat het merkgbonden is.
En als je, zoals alle DF members hier, al jaar en dag Porker rijdt, dan valt het niet op uiteraard, dan ben je opgegroeid met dat handicap
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ik heb toch wel eens gelezen dat een 911 daar geen last van had.Kasteel schreef:*kuchkuch*
Zie locatie koppeling/rem-pedaal
Ik heb wel eens 997 gereden en was mij nooit opgevallen, later wel eens opgemerkt bij een gt3, maar kon me ervoor er ook al niet aan storen
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Dikke humor deze discussie, kom niet meer bij.
Wat een leuterkoek
Wat een leuterkoek
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Sperdy schreef:Dikke humor deze discussie, kom niet meer bij.
Wat een leuterkoek
Perceptie Ferdi
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Je moet wat op zondag avond......... 
- Frank_D
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:37
- Locatie: Nederland, KLM KL605, Hilton Silicon Valley
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ik kan wel begrijpen waarom je dit lijstje maakt, of een nieuwe cayman of een gebruikte GT3. Twee hele mooie auto's met ieder zijn eigen karakter. Voor wie zegt dat een GT3 te hardcore is voor dagelijks gebruik (lees te hard, te rauw, te snel) is iemand die of net van een brommer af komt of iemand anders na praat. Ik gebruik de GT3 voor "dagelijks" gebruik en ben er zeer over te spreken. Deze week heerlijk naar Brussels gereden en de auto is gewoon fantastisch. PASM en de sportuitlaat zorgt voor veel comfort, dat wil zeggen dat PASM uit staat en de sport uitlaat alleen aangaat als er een mooi stukje weg komt.
Iedereen die heeft meegereden geeft aan positief verrast te zijn over de comfort van de auto. Iedereen die zelf heeft gereden in de auto krijg ik meestal na een paar dagen weer aan de lijn en biechten dan op dat het GT3 gevoel onder de huid is gaan zitten. Ten eerste wil je niet uitstappen als je aan het sturen bent, maar als je dan eenmaal uitgestapt bent dan blijft er wat gevoel achter in je lichaam. Iets wat je niet meteen niet merkt, maar als je dan 's avonds op de bank zit, komt het gevoel weer naar boven van de juiste feedback, het juiste gewicht in het stuur, de "seat of your pants" gevoel. Een GT3 is een sluipmoordenaar, dagen later pakt het je en hunker je terug naar de pedalen, het stuur en die over-mooie mechanise klick-klack gevoel van de sublieme versnellingsbak. Vraag Markk, vraag Rut, vraag FAF, alle drie kwamen ze later terug met die vraag naar meer. Stuk voor stuk weten ze wat een GT3 is en stuk voor stuk hebben de heren een zeer breed referentiekader.
Nandor heeft meegereden en moest even mn mond houden om dat hij de auto wilde ervaren, zelfs hij voelde in zijn stoel de krachten die door de auto gingen, maar vooral de natuurkrachten die op de auto werkten. Hij was zelfs "fucked-for-life" na 30 minuten meerijden.
Nu is mijn GT3 (zie de prachtige foto's van Mark) voorzien van een "comfort" pakket en daar heb ik express voor gekozen. Deze GT3 ziet meer de openbare weg dan het circuit en ik heb geen ambitie om een toptijd in een zomeravond sessie neer te zetten.
Ik heb deze auto vorig jaar gekocht en toen was de Cayman nog niet beschikbaar. Zou ik de GT3 weer kopen als ik nu in de markt was? Ik denk het wel, MAAR ik zou wel met de Cayman gaan proef rijden. Sterker nog donderdag heb ik een afspraak en staat er een Cayman S voor mij klaar. Ik denk dat het een hele fijne auto is, maar ik ben bang dat het niet kan tippen aan het gevoel dat en GT3 kan geven.
Iedereen die heeft meegereden geeft aan positief verrast te zijn over de comfort van de auto. Iedereen die zelf heeft gereden in de auto krijg ik meestal na een paar dagen weer aan de lijn en biechten dan op dat het GT3 gevoel onder de huid is gaan zitten. Ten eerste wil je niet uitstappen als je aan het sturen bent, maar als je dan eenmaal uitgestapt bent dan blijft er wat gevoel achter in je lichaam. Iets wat je niet meteen niet merkt, maar als je dan 's avonds op de bank zit, komt het gevoel weer naar boven van de juiste feedback, het juiste gewicht in het stuur, de "seat of your pants" gevoel. Een GT3 is een sluipmoordenaar, dagen later pakt het je en hunker je terug naar de pedalen, het stuur en die over-mooie mechanise klick-klack gevoel van de sublieme versnellingsbak. Vraag Markk, vraag Rut, vraag FAF, alle drie kwamen ze later terug met die vraag naar meer. Stuk voor stuk weten ze wat een GT3 is en stuk voor stuk hebben de heren een zeer breed referentiekader.
Nandor heeft meegereden en moest even mn mond houden om dat hij de auto wilde ervaren, zelfs hij voelde in zijn stoel de krachten die door de auto gingen, maar vooral de natuurkrachten die op de auto werkten. Hij was zelfs "fucked-for-life" na 30 minuten meerijden.
Nu is mijn GT3 (zie de prachtige foto's van Mark) voorzien van een "comfort" pakket en daar heb ik express voor gekozen. Deze GT3 ziet meer de openbare weg dan het circuit en ik heb geen ambitie om een toptijd in een zomeravond sessie neer te zetten.
Ik heb deze auto vorig jaar gekocht en toen was de Cayman nog niet beschikbaar. Zou ik de GT3 weer kopen als ik nu in de markt was? Ik denk het wel, MAAR ik zou wel met de Cayman gaan proef rijden. Sterker nog donderdag heb ik een afspraak en staat er een Cayman S voor mij klaar. Ik denk dat het een hele fijne auto is, maar ik ben bang dat het niet kan tippen aan het gevoel dat en GT3 kan geven.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Mooi verhaal Frank! Goede post!
-
Robin
- Berichten: 56462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ja zet de paus op n hoer en hij is ook fucked for life:)
Ieder heeft zo z'n referenties en laten we dat vooral niet respecteren .
Zoals frank weet heeft ie n prima kar, maar het hoort er hier gewoon bij om iemand
anders z'n keus/ aankoop te fileren.... Dus. Maar dat weet frank ook:)
Ieder heeft zo z'n referenties en laten we dat vooral niet respecteren .
Zoals frank weet heeft ie n prima kar, maar het hoort er hier gewoon bij om iemand
anders z'n keus/ aankoop te fileren.... Dus. Maar dat weet frank ook:)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
O ja, dat is het.romo schreef:Perceptie FerdiSperdy schreef:Dikke humor deze discussie, kom niet meer bij.
Wat een leuterkoek
Dat was inderdaad een behoorlijke stap terug van de 135i naar de Spyder.
Ik was het alweer vergeten. Hilarisch.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 10 mar 2013, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Sperdy schreef:O ja, dat is het. Hilarisch.romo schreef:Perceptie FerdiSperdy schreef:Dikke humor deze discussie, kom niet meer bij.
Wat een leuterkoek
Wordt er eindelijk eens over een ander merk geleuterd, is het weer niet goed.........
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
+1Robin schreef:Ja zet de paus op n hoer en hij is ook fucked for life:)
Ieder heeft zo z'n referenties en laten we dat vooral niet respecteren .
Zoals frank weet heeft ie n prima kar, maar het hoort er hier gewoon bij om iemand
anders z'n keus/ aankoop te fileren.... Dus. Maar dat weet frank ook:)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
-1, nee, de hoer is fucked for lifeDownforce Hans schreef:+1Robin schreef:Ja zet de paus op n hoer en hij is ook fucked for life:)
Ieder heeft zo z'n referenties en laten we dat vooral niet respecteren .
Zoals frank weet heeft ie n prima kar, maar het hoort er hier gewoon bij om iemand
anders z'n keus/ aankoop te fileren.... Dus. Maar dat weet frank ook:)
-
Robin
- Berichten: 56462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
-klapperdakSperdy schreef:O ja, dat is het.romo schreef:Perceptie FerdiSperdy schreef:Dikke humor deze discussie, kom niet meer bij.
Wat een leuterkoek
Dat was inderdaad een behoorlijke stap terug van de 135i naar de Spyder.
Ik was het alweer vergeten. Hilarisch.
-minder binnenruimte
-4 van de 12 maanden per jaar bruikbaar
-oud model
-niet te rijden met die 320 pk. levensgevaarlijk.
-Eigenlijk alléén geschikt voor Sebastien Loeb
-of Afrojack
Ferdi, ik ben blij dat jij 't ook toegeeft:)
Kortom humor. Als het je eigen 'merk'betreft, maar dan nog is 't humor hoor:)
Ik denk die komt niet meer bij, maar daar was je al weer:)
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ben benieuwd naar je bevindingen Frank.
Ik kies de Cayman op gevoel en looks liever dan de huidige 991 reeks maar de GT3 geeft je chills als je er alleen al heen loopt. Die auto leeft.
*denkt weer terug aan een nat Spa en het afslaan van de sleutels van een 996 GT3*
Ik kies de Cayman op gevoel en looks liever dan de huidige 991 reeks maar de GT3 geeft je chills als je er alleen al heen loopt. Die auto leeft.
*denkt weer terug aan een nat Spa en het afslaan van de sleutels van een 996 GT3*
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Kom niet meer bij...

-
Robin
- Berichten: 56462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Ik ben bloedserieus Ferdinand. Dit moet geen Porschedroogfapforum worden. 
lol
lol
-
OnlineBram
- Berichten: 16837
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Wat dat die dag dat ik allemaal rondjes in de GT3 over Spa reed? Met verse semi slicks en een paar rondjes met begeleiding van een instructeurShakes schreef:Ben benieuwd naar je bevindingen Frank.
Ik kies de Cayman op gevoel en looks liever dan de huidige 991 reeks maar de GT3 geeft je chills als je er alleen al heen loopt. Die auto leeft.
*denkt weer terug aan een nat Spa en het afslaan van de sleutels van een 996 GT3*
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
-
OnlineBram
- Berichten: 16837
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2012/2013 981 Boxster/Cayman S of 2007/2008 997 GT3
Beter wordt het niet...
