Bericht
door Frank_D » 10 mar 2013, 19:36
Ik kan wel begrijpen waarom je dit lijstje maakt, of een nieuwe cayman of een gebruikte GT3. Twee hele mooie auto's met ieder zijn eigen karakter. Voor wie zegt dat een GT3 te hardcore is voor dagelijks gebruik (lees te hard, te rauw, te snel) is iemand die of net van een brommer af komt of iemand anders na praat. Ik gebruik de GT3 voor "dagelijks" gebruik en ben er zeer over te spreken. Deze week heerlijk naar Brussels gereden en de auto is gewoon fantastisch. PASM en de sportuitlaat zorgt voor veel comfort, dat wil zeggen dat PASM uit staat en de sport uitlaat alleen aangaat als er een mooi stukje weg komt.
Iedereen die heeft meegereden geeft aan positief verrast te zijn over de comfort van de auto. Iedereen die zelf heeft gereden in de auto krijg ik meestal na een paar dagen weer aan de lijn en biechten dan op dat het GT3 gevoel onder de huid is gaan zitten. Ten eerste wil je niet uitstappen als je aan het sturen bent, maar als je dan eenmaal uitgestapt bent dan blijft er wat gevoel achter in je lichaam. Iets wat je niet meteen niet merkt, maar als je dan 's avonds op de bank zit, komt het gevoel weer naar boven van de juiste feedback, het juiste gewicht in het stuur, de "seat of your pants" gevoel. Een GT3 is een sluipmoordenaar, dagen later pakt het je en hunker je terug naar de pedalen, het stuur en die over-mooie mechanise klick-klack gevoel van de sublieme versnellingsbak. Vraag Markk, vraag Rut, vraag FAF, alle drie kwamen ze later terug met die vraag naar meer. Stuk voor stuk weten ze wat een GT3 is en stuk voor stuk hebben de heren een zeer breed referentiekader.
Nandor heeft meegereden en moest even mn mond houden om dat hij de auto wilde ervaren, zelfs hij voelde in zijn stoel de krachten die door de auto gingen, maar vooral de natuurkrachten die op de auto werkten. Hij was zelfs "fucked-for-life" na 30 minuten meerijden.
Nu is mijn GT3 (zie de prachtige foto's van Mark) voorzien van een "comfort" pakket en daar heb ik express voor gekozen. Deze GT3 ziet meer de openbare weg dan het circuit en ik heb geen ambitie om een toptijd in een zomeravond sessie neer te zetten.
Ik heb deze auto vorig jaar gekocht en toen was de Cayman nog niet beschikbaar. Zou ik de GT3 weer kopen als ik nu in de markt was? Ik denk het wel, MAAR ik zou wel met de Cayman gaan proef rijden. Sterker nog donderdag heb ik een afspraak en staat er een Cayman S voor mij klaar. Ik denk dat het een hele fijne auto is, maar ik ben bang dat het niet kan tippen aan het gevoel dat en GT3 kan geven.