@Erik/Knot: ik weet niet hoelang er na september 2013 nog mee doorgereden wordt, maar zeg dat het 1 maand is.
Als die riemen zo precair zijn dat ze niet eens 30 dagen langer dan de onderhoudsinterval kunnen blijven zitten zou ik niet eens op de motor gaan rijden. Dan hoeft er maar een kleine afwijking in te zitten en ze gaan binnen de interval kapot.
Maar, ook ik zou ze erbij proberen te regelen tijdens aankoop
@Niels: heb je ooit een factuur gezien waar exact de prijs opstond die de fabrikant opgaf? Er is altijd een filtertje, dingetje, ringetje, vloeistofje wat er niet opstaat. Ik heb altijd nieuwe motoren gereden die 12 maanden later weer weg mochten dus heb nooit echt onderhoud gehad.
Tuurlijk is een moderne Duc nog steeds iets duurder maar de gigantische verschillen met de Japanners zijn er al sinds 2007 niet meer. (Kijk hierbij niet naar de Biggelaar-tarieven, het werk wat hiervoor verzet wordt is niet te vergelijken met een normale onderhoudsbeurt)
De 848/1098/1198 (ook S, R, Corse etc) zijn altijd biposto geleverd. Bij de 1198 (en wellicht 1098 ook?) werd wel standaard een cover geleverd maar het subframe is echt biposto. En de stepjes voor de passagier zaten er ook altijd bij.