romo schreef:Sperdy schreef:De mijne is alleen maar zomerklaar .. in de winter rij ik niet
1425kg? Ja, dat is EU Robin, dus met passagier en halve tank (of zoiets?). EU is een 1M rond 1550kg. Verschil is dus iets van 125kg. Voor wat het waard is

Haal ik ook maar uit de foldertjes.
Ik denk dat overigens dat je wél verbaasd zult zijn over het grote karakterverschil tov. een 1M. Daarmee zeg ik natuurlijk niets over de fun in een 1M.
Als ik nu een 1M zou hebben, zou ik 'm nooit inruilen op een nieuwe Cayman S.
waarom niet als ik mag vragen, wat is je beweegreden?
Hoe gek het ook klinkt, maar het is een beetje meer van hetzelfde in de zin van: een geweldige DF-kar. Even afgezien het feit dat je naar een 2 zitter gaat ipv. een 4 , misschien economische redenen of je hebt er gewoon zin in.
Een 1M is nl. een geweldige DF-kar, maar een Porsie ook (altijd). Andersom trouwens, ik stap nooit meer over naar een 1M nu ik die geweldige Spyder rijd. Andere concepten, dat wel, maar allebei op een soortgelijke manier sterke overeenkomsten qua DF gerichtheid. Ookal zullen mensen nu zeggen, o nee, de verschillen zijn groot. Op details wel, maar qua DF- focus gericht, zo overstuurt als de nete ..
Mijn stap zou veel meer zijn naar een 458(?) of zo iets. Maar ik denk zelfs dat ik dat niet meer doe, nu ik die Spyder rijd. Misschien is de Cayman ooit een vervanging van de Spyder. Maar ook voor mij blijft, meer van hetzelfde, en is dat wel leuk? kweenie