Een eerste, eigen auto. Je eigen speelgoed, vervoer, plezier, enz. En nu komt dan de vraag waar ik nu al een tijdje mee zit, en die ik nu met jullie ga delen; wil ik ook een auto, zo ja, wat voor auto wil ik dan?
Een auto; eigenlijk zitten er héél veel negatieve dingen aan. Ik heb het eigenlijk niet nodig, het kost me klauwen met geld, het is gevaarlijk(?), enzovoort. Maar alle voorgaande redenen worden eigenlijk teniet gedaan door dit ene woordje, wat jullie allemaal wel kennen waarschijnlijk: Emotie.
Ik wil een auto, en da's puur emotie. En plezier. En kleine jongen droom, gedrag, whatever.
Dus, even ervan uitgaande dat ik daadwerkelijk een auto ga aanschaffen. Dit zal overigens niet gaan gebeuren voor 22 Juli a.s. (mijn 18e verjaardag), maar brainstormen en kijken doe ik zeker. Ik hoef geen auto met honderden PK's, veel cillinders en dat soort dingen. Veel te duur in onderhoud, verzekering, aanschaf, en dat soort dingen. Ik wil de auto volledig zelf betalen en op mijn eigen naam verzekeren en zetten. Waar ik dan wel waarde aan hecht is een aantal punten.
Zitcomfort: ik ben met mijn 1.90-1.95 zeker niet de kleinste. In Bart's Z4m kon ik gewoon niet fatsoenlijk zitten. Ik kan dus geen hele kleine auto rijden. Hier moet ik gewoon rekening mee houden. Ook wil ik gewoon fatsoenlijke stoelen, maar deze kan ik evt. ook aftermarked erin zetten met wat Chinese stuff.
Wegligging: Als ik een auto koop, ga ik hiermee de snelweg zoveel mogelijk mijden. Gewoon de achterafweggetjes, sturen. Wegligging is dus wel een pré. En dan bedoel ik ook weer niet superstrak enz. Ik bedoel gewoon fatsoenlijke vering, geen bootgevoel

Sturen: Strak sturen, goed gevoel. Vind ik fijn, belangrijk. Tiguan heeft veel elektronische dingen, ook bij het sturen. Vind ik gewoon zonde. Weinig feedback, en trouwens ook een vervelend stuur. Klein, dik stuurtje is fijn. Maar kan ook aftermarked.
Budget: Ik heb niet gigantisch veel voor de aanschaf van m'n eerste auto over. Per maand ongeveer 200-300 euro gemiddeld qua onkosten. Aanschaf max. 2500€.
kanshebbers
Wat zijn dan de kanshebbers? Diverse mogelijkheden:
Peugeot 106 Rallye S2
Leuke, vette auto. Vind ze er mooi uit zien, en van wat ik gezien en gelezen heb, sturen ze fantastisch. Voor 1500-2000 heb je een behoorlijk mooi ding. MRB+ verzekering voor minder als 65 p/m.
BMW E36 Coupé
Een BMW. Stuurt dus wel goed. achterwielaandrijving! :ja: Maar zonder M-pakket niet mooi, en dan wordt hij toch al snel duurder. Ook iets te Sjonnie vind ik..
BMW E30 Sedan/2 deurs sedan
Mooie auto. Ook weer RWD. Vind ik toch wel leuk. Maar wederom, vind deze zonder M-tech niet zo heel mooi, en met M-pakket ook weer duurder. Heb ook het idee dat je een E36 goedkoper vind als een E30.
????
Iets anders? Suggesties? Hoor het graag. Merk maakt me niets uit, en alle suggesties zijn welkom. Ook tips, opmerkingen, alles.
Zo, lapje tekst.