Bericht
door Sander S. » 15 apr 2007, 11:18
Rob,
Het heeft niets te maken met bewijzen.
Het gaat puur en alleen om de rijbeleving. Tuurlijk, de techniek groeit door, het zou ook niet best zijn als dit niet zo was.
Daardoor komen er steeds weer nieuwe technologieen op de markt, waaronder dus VAG met hun DSG. BMW, en vrijwel iedere autofabrikant heeft gezien dat de schakeltijden niet bij te schakelen zijn met een handbak, en dat een soortachtige DGS bak het erg makkelijk maakt voor iedereen om erg hard te gaan.
Dus nu gaan ze als gekken allemaal van die bakken produceren. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de DSG bak van VAG helemaal niets vind, misschien dat BMW er toch een hele andere beleving aan kan geven, maar het principe blijft hetzelfde, je doet niets meer met je linker-voet, jah, remmen eventueel. Ik ga inmiddels geheel met je stelling mee dat DSG-bakken de toekomst zijn, maar zolang ze de handbak ernaast leveren, zal dat altijd mijn keuze blijven.
Ik merk gewoon voor mezelf dat ik het enorm naar mijn zin heb met een handgeschakelde auto. Daarom zal ik deze altijd prefereren.
Dat een Dual Clutch bak sneller, soepeler en mooier schakeld zal me worst wezen, dat ik daardoor harder over een circuit kan, ook.