Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 apr 2007, 20:43

Macboy schreef:leer is standaard ! klikken jullie nooit op de links die gepost worden??
Heb ik vast iets gemist, maar de duitse folder spreekt van stof/leer combinatie en niet volledig lederen interieur...,de Engelse info van volledig lederen interieur, maar heb nog geen NL-info dus waar haal je dat gegeven vandaan dan?

(zie links van mij een aantal posts terug)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 apr 2007, 22:28

oh ? ik las in pdf folder dat leer standaard was ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 23:05

NL folder staat nog niet op het net.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2007, 07:36

Rico v Velzen schreef:NL folder staat nog niet op het net.
idd, heb met verrot gezocht................... :oops:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2007, 17:13

Dit verbaast me toch wel, wie weet er meer;


Ook bij het ontwerpen van het interieur zijn de specialisten van BMW M GmbH erin geslaagd de sportiviteit optimaal tot uiting te brengen. Een dubbel, wit verlicht instrumentarium met rode wijzers, een met leder bekleed BMW M stuurwiel en een nieuw, op de bestuurder georiënteerd middenconsole dragen hiertoe bij. Ook de rest van de afwerking in zwart leder met carbonlook of geborsteld aluminium onderstreept de superieure sportiviteit van de nieuwe BMW M3 Coupe


Aldus de vermelding op de BMW site :shock:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 14 apr 2007, 17:44

Dat dashboard is bij de standaard 3er ook al zo, maar de verdraaiing is dusdanig klein, dat je kunt afvragen in hoeverre dit naar de bestuurder georiënteerd is. Het zal nooit zo worden als in de vorige 3 series (E21 t/m E46)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 14 apr 2007, 20:33

Scoop filmpje van de nieuwe M3 op de Ring:
http://www.youtube.com/watch?v=BeGeCCxohnE

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2007, 21:36

Lijkt me een oud filmpje, blijft leuk daar niet van.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2007, 23:41

Wat is volgens de geachte forum leden de beste kleur voor de nieuwe M3?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 14 apr 2007, 23:46

CSL kleur?

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5084
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 15 apr 2007, 00:04

romo schreef:Wat is volgens de geachte forum leden de beste kleur voor de nieuwe M3?

Wit natuurlijk! No doubt... :twisted:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 apr 2007, 10:08

Dit is wat het in maart 2008 gaat worden waarschijnlijk;


http://www.getrag.de/455

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 15 apr 2007, 10:20

79 kg. Zwaar ding volgens mij.

Zal voor de dual clutch bakken van VAG ook wel opgaan.

Weet wel dat de Borg and Warner onder de Cosworth 2wd niet meer dan ongeveer 35 kg woog. Die bak was volgens kenners in staat vermogens tot 500 pk op te vangen.

Weet iemand hoe zwaar een normale vernsellingsbak voor een hoogvermogende 2wd BMW of Mercedes vandaag de dag is? Voor hetzelfde zit ik er met mijn aanname helemaal naast.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 apr 2007, 10:23

Hielke schreef:79 kg. Zwaar ding volgens mij.

Zal voor de dual clutch bakken van VAG ook wel opgaan.

Weet wel dat de Borg and Warner onder de Cosworth 2wd niet meer dan ongeveer 35 kg woog. Die bak was volgens kenners in staat vermogens tot 500 pk op te vangen.

Weet iemand hoe zwaar een normale vernsellingsbak voor een hoogvermogende 2wd BMW of Mercedes vandaag de dag is? Voor hetzelfde zit ik er met mijn aanname helemaal naast.
Ik lees net op E90 post dat de Getrag bak 20 LBS zwaarder is dan de SMG 3 bak

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 15 apr 2007, 10:58

Prachtig dat BMW met hun topmodel kiest voor Dual Clutch.
Dus ze stappen af van SMG.

Ik heb met een kennis meegereden met SMG, dus heb beide kunnen vergelijken. Ik begrijp de keuze van BMW heel goed.

Zelfs bij Porsche zijn ze er al achter dat de "markt" vraagt om DSG-achtige versnellingsbakken, dus ook zij hebben hun eigen versie klaar.

De voordelen van handmatig schakelen zullen straks niet meer opwegen tegenover de voordelen van DSG.( en dan heb ik het niet over snelheid) In de autosport zijn een soort gelijkaardige versnellingsbakken al steeds meer in gebruik in diverse klasse's.

Uiteraard zullen de echte "die-hard's" zich willen blijven bewijzen met een schakelpook...

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 15 apr 2007, 11:18

Rob,

Het heeft niets te maken met bewijzen.

Het gaat puur en alleen om de rijbeleving. Tuurlijk, de techniek groeit door, het zou ook niet best zijn als dit niet zo was.

Daardoor komen er steeds weer nieuwe technologieen op de markt, waaronder dus VAG met hun DSG. BMW, en vrijwel iedere autofabrikant heeft gezien dat de schakeltijden niet bij te schakelen zijn met een handbak, en dat een soortachtige DGS bak het erg makkelijk maakt voor iedereen om erg hard te gaan.

Dus nu gaan ze als gekken allemaal van die bakken produceren. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de DSG bak van VAG helemaal niets vind, misschien dat BMW er toch een hele andere beleving aan kan geven, maar het principe blijft hetzelfde, je doet niets meer met je linker-voet, jah, remmen eventueel. Ik ga inmiddels geheel met je stelling mee dat DSG-bakken de toekomst zijn, maar zolang ze de handbak ernaast leveren, zal dat altijd mijn keuze blijven.

Ik merk gewoon voor mezelf dat ik het enorm naar mijn zin heb met een handgeschakelde auto. Daarom zal ik deze altijd prefereren.

Dat een Dual Clutch bak sneller, soepeler en mooier schakeld zal me worst wezen, dat ik daardoor harder over een circuit kan, ook.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 15 apr 2007, 12:01

Hi Sander,

DSG staat niet voor "hard gaan"
De voordelen liggen op veel meer vlakken dan alleen maar "hard" gaan.

Denk dat je zo een versnellingsbak voor iets langere tijd moet rijden om hem pas te waarderen.

Daarnaast, valt er nog niet veel te kiezen voor sommige, omdat er nog niet veel leuke auto's op de tweedehands markt te koop zijn met dergerlijke systemen.
En er blijft nu eenmaal een groot aantal rijders dat liever een oudere "vette snelle" auto koopt, dan een nieuwe met iets minder vermogen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 15 apr 2007, 12:09

Niks leuker dan zelf revmatchen en volledig de controle te hebben over de aandrijflijn. Het is net als de huidige generatie auto's, ze zijn stikgoed en sneller dan ooit, maar kwa rijbeleving te saai voor woorden.

Tom
Berichten: 22286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 15 apr 2007, 12:09

Zo'n DSG-achtig systeem lijkt me dikke prima, maar het mooiste is en blijft natuurlijk als je de keuze hebt. De mensen die DSG willen hun zin en de mensen die handbak prefereren ook.

Ik zie ook niet in waarom het kiezen voor handbak gezien moet worden als 'die-hard' en 'jezelf bewijzen', kan best dat je DSG niet nodig vind en die centen liever in andere opties steekt. So be it, laat ieder die keuze lekker zelf maken.

Zou ze zelf beide overwegen, heb niet echt een voorkeur. Handbak is prima maar DSG lijkt mij ook een mooi en fijn systeem.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 apr 2007, 12:34

Tsja ik zie SMG en DSG als de manier van de toekomst. Dat zelf roeren in de bak is wel leuk en een hele kunst als je het goed kan met heel and toe enz, maar tijden wijzen wel uit dat SMG en DSG of volledig sequencieel gewoon sneller is.

Dit lijkt de M5 bak:
http://www.getrag.de/454

In dat geval zou het dus zo'n 8 KG schelen, komt overeen met die 20 LBS.

Een gewone 6 bak 400 NM+ zit volgens mij rond de 50 KG

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 apr 2007, 15:09

DSG zou mijn voorkeur hebben gelet op filerijden en gemak.

@ROMO: kleur wit of rood.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 apr 2007, 00:18

Carbondak ten optzichte van een stalen dak scheelt 6kg...
Uiteraard op een plaats die het minst gunstig is voor een laag zwaartepunt, maar dan nog lijkt het me verwaarloosbaar....6kg

Dat is dus meer marketing...lijkt me

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 apr 2007, 00:27

Ik zit me net te bedenken dat BMW geen dure schuif/kanteldakken meer kan verkopen op de M coupe's.

misser ? Of een topper ?

Ik zal zelf nooit een schuif kanteldak kopen, maar er zijn genoeg mensen voor wie het een absolute pre is.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 apr 2007, 00:34

Ik vind een schuifdak zo uit de tijd...

Of het hele dak opvouwen en weg, of een dicht dak, alles ertussen telt niet meer
Laatst gewijzigd door Rebel op 17 apr 2007, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 apr 2007, 00:34

Ik hoef ze ook niet. Heb er geen op mijn E36 en mis het ook niet.

Maar probeer maar eens een auto te zoeken zonder, die zijn schaars :lol:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Mikezuid, sitechris, Thomasss en 2 gasten