daNpy schreef:
Met een 400Nm elektrische slagmoersleutel krijg je je wielbouten al bijna niet los.
Het probleem is juist dat er ongelooflijk vaak gelogen wordt over specificaties.
Ik heb ook een electrische liggen, moet 460nm los kunnen slaan,
echter krijgt ie een wielmoer, welke ik met de momentsleutel op 160nm wel loskreeg, niet los.
Dan scheelt het ook nog of je ruimte op de dop/aansluiting hebt, want als ik de slagmoersleutel "help" draait ie veel meer los. Maar never 460nm.
Ik heb van Hitachi de 480nm gehad, die slaat er alle wielbouten stationair al af.
Daarbij ook de 220nm van Hitachi gehad en die slaat de meeste wielbouten ook los, maar niet alle.
Zulke merken liegen dan wat minder waarschijnlijk.
Als jij met 400nm de wielbouten niet los krijgt kloppen de specs niet.
Luchtsleutels zijn vooral afhankelijk van de aangevoerde lucht.
Ik heb hier ook wel es mensen welke in eerste instantie terugkomen met de goedkope slagmoersleutels.
"ik krijg m'n wielen niet los"
Staan ze daar te pielen met een krulslangetje van 5 of 6mm,
liefst nog 3 aan elkaar vanaf de buren,
op een compressor van 6 bar.
Volgens de specs is de betreffende slagmoersleutel 312nm en na het advies wat ik altijd geef werkt het wel en zie ze niet weer terug.
(kan ook zijn dat ze het opgeven en het ding in de kliko deponeren natuurlijk

)
Compressordruk zo hoog mogelijk, tank vol, dikke slang van zeker een mm of 8 en de dop "helpen"
Ik heb ook een Hazet van 300 euro gehad op lucht, die was niets sterker dan de goedkope welke ik had.
Tenminste, niet op mijn uitrusting toendertijd.
Ik wil deze slagmoersleutels juist laten testen om te weten of ze enigzins in de buurt komen van de specs die ze opgeven.
Ik houdt er niet van iets te verkopen wat niet voldoet.
't is nog steeds maar een hobby en wil wel achter mijn producten kunnen staan.
407nm is in theorie meer dan voldoende voor wielen, maar als ze op een 6 bar maar 150nm slaan heb je er niet veel aan en zou ze dan ook niet in de verkoop doen.
Electrische heb ik al 3x op proef gehad en zijn steeds net niet wat ik zou willen verkopen.