Testers gezocht voor luchtslagmoersleutels

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
De Sjack

Testers gezocht voor luchtslagmoersleutels

Bericht door De Sjack » 06 mar 2013, 12:24

Ik kan aan mooie kleine slagmoersleutels komen,
echter wil ik eerst weten of ze in het gebruik ook kunnen wat ze beloven.
Ze zijn uitgevoerd met een dubbel slagmechanisme,
waardoor ze beduidend meer kracht moeten geven dan met een enkel slagsysteem.
407nm uitvoering:
Afbeelding
Afbeelding
746nm uitvoering:
Afbeelding
Afbeelding

Ik stel van beide 1 apparaat beschikbaar, deze mag je houden mits je een vrij volledig testrapport verzorgd.
Graag wel personen die dit soort gereedschap vaak gebruiken en goed kan vergelijken met zgn A-merken.
(Er zit geen aansluitnippel aan, ivm de verschillende soorten, deze moet je zelf even monteren)

Stuur even een mailtje aan info@eriqon.nl bij interesse aub.

Petrolhead Tom

Re: Testers gezocht voor luchtslagmoersleutels

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 12:26

MAIL!

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 12:35

ik ken wel iemand die dit dagelijks gebruikt en nu gedore heeft.

hanske

Bericht door hanske » 06 mar 2013, 13:09

Petrolhead Tom schreef:MAIL!

Zo Tom, jij reageerd bijna vlugger dan ik een rondje Zandvoort rijd. Is het gratis............................of rijd ik gewoon zo langzaam? :tong: :tong: :tong:

Jussi

Bericht door Jussi » 06 mar 2013, 13:16

Mailtje verzonden!

De Sjack

Bericht door De Sjack » 06 mar 2013, 17:32

Deze 746nm is vergeven.
De kleine zou makkelijk wielen los moeten kunnen draaien.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2013, 17:43

zal er denk ook aan liggen welke compressor je erachter hebt?
ik heb bv zo'n vrij simpele Praxis compressor, magoed ik werk er bijna nooit mee,

doch heb wel zo'n lucht slagmoersleutel, doch laatst wilde ik hem even gebruiken doch kreeg niet alle moeren los terwijl ze ongeveer op dezelfde kracht vast zaten en met de kruis sleutel vrij eenvoudig los gingen.
dan gaat de druk ook vrij snel uit die compressor.

zit nu te denken aan op den duur dan maar een krachtige elektrische (niet te dure ofcorse :mrgreen: ) aan te schaffen, verkoop ik die lucht sleutel.
Werkt zo'n elektrische goed?

heb trouwens ook nog een gewone kleine ratel luchtsleutel, dat kan best handig zijn als je veel moet draaien :mrgreen: die blijft dus gewoon, niet dat ik vaak sleutel, doch gewoon handig als je vrij veel of bv iets een heel eind moet op of los draaien, gemak dient de mens.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 mar 2013, 19:19

Ik werk heel veel met dit soort gereedschap en kan ook bij een maat van me dit laten testen. Werk met alle merken dus kan je zeker een testrapport verzorgen.

Laat maar even weten of je daar wat voor voelt.

daNpy

Bericht door daNpy » 06 mar 2013, 19:47

GTRene schreef: zit nu te denken aan op den duur dan maar een krachtige elektrische (niet te dure ofcorse :mrgreen: ) aan te schaffen, verkoop ik die lucht sleutel.
Werkt zo'n elektrische goed?
.
Goedkoop = duurkoop.
Met een 400Nm elektrische slagmoersleutel krijg je je wielbouten al bijna niet los.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2013, 22:07

dat is ook zo, maja als je zoiets niet zo vaak gebruikt als partikulier dan let je wat beter op qua prijs ook, merk hoef ik niet perse als het maar goed werkt en sterk is.
dus zo'n 400nm is niet wat...wat heb je eigenlijk nodig, niet alleen voor wielen maar ook dikke bouten die bv met loctite wat vergrendeld zijn :mrgreen:
of bv roest bouten e.d. beter een goede slagmoer erop dan je klauwen kapot, ik kan me nog wagens herinneren van vroegah waar zoiets wel handig zou zijn.

of staan de juiste antwoorden in het elek slagmoer sleutel draadje...die spookt dacht ik ook ergens rond hiero?

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 mar 2013, 23:01

Rene,

Zelf kan ik nog steeds die Accu slagmoersleutel leveren voor reduceerde prijs. Het is geen SnapOn natuurlijk, maar het ligt er ook maar net aan waar je het voor wil gebruiken. Als hobbyist kan ik je die zeker wel aanraden.

In mijn werkplaats gebruik ik dat ding heel erg vaak en verbaasd het mij nog steeds wat dat ding los krijgt. Wel wordt dit minder als de accu leeg raakt, maar je heb er daar 2 van dus altijd een volle bij de hand.

Voor het echt zware werk gebruik ik altijd een luchtsleutel die tot 1380Nm kan.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2013, 23:10

1380nm :shock:

dan moet je denk een grotere lucht-tank hebben dan zo'n praxis ding :D

baal ook van dat als je de sleutel gebruikt die ik heb, dat dan die compressor zo snel aanslaat en zo'n kabaal maakt :bag:

dus zo'n accu ding pak je denk ik ook eerder.

ik kijk het nog ff aan, heb het niet vaak nodig en kan zonder, doch eigenlijk wel makkelijk af en toe.

thanks for the offer, spreken elkaar nog wel en anders als je er eens aan denkt als je er mee bezig bent dan dump maar een mailtje in men box wat ie ongeveer kan en quanta costa :D
en anders zie of spreek ik je wel bij een meet/DF day oid. :thumbup:

edit, dat draadje al gevonden met die info :mrgreen: zal het ff inlezen.

Peric

Bericht door Peric » 07 mar 2013, 10:11

Ik heb een tijdje geleden een setje electrische apparaten gekocht van Höfftech. Is een set met een accuboormachine, haakse slijper en een slagmoersleutel.
Moet eerlijk bekennen dat de kwaliteit niet echt hoog is. Qua kracht valt het ook tegen, ondanks dat het 18 volt is.

De Sjack

Bericht door De Sjack » 08 mar 2013, 11:57

daNpy schreef: Met een 400Nm elektrische slagmoersleutel krijg je je wielbouten al bijna niet los.
Het probleem is juist dat er ongelooflijk vaak gelogen wordt over specificaties.
Ik heb ook een electrische liggen, moet 460nm los kunnen slaan,
echter krijgt ie een wielmoer, welke ik met de momentsleutel op 160nm wel loskreeg, niet los.
Dan scheelt het ook nog of je ruimte op de dop/aansluiting hebt, want als ik de slagmoersleutel "help" draait ie veel meer los. Maar never 460nm.
Ik heb van Hitachi de 480nm gehad, die slaat er alle wielbouten stationair al af.
Daarbij ook de 220nm van Hitachi gehad en die slaat de meeste wielbouten ook los, maar niet alle.
Zulke merken liegen dan wat minder waarschijnlijk.
Als jij met 400nm de wielbouten niet los krijgt kloppen de specs niet.

Luchtsleutels zijn vooral afhankelijk van de aangevoerde lucht.
Ik heb hier ook wel es mensen welke in eerste instantie terugkomen met de goedkope slagmoersleutels.
"ik krijg m'n wielen niet los"
Staan ze daar te pielen met een krulslangetje van 5 of 6mm,
liefst nog 3 aan elkaar vanaf de buren,
op een compressor van 6 bar.
Volgens de specs is de betreffende slagmoersleutel 312nm en na het advies wat ik altijd geef werkt het wel en zie ze niet weer terug.
(kan ook zijn dat ze het opgeven en het ding in de kliko deponeren natuurlijk :blink: )
Compressordruk zo hoog mogelijk, tank vol, dikke slang van zeker een mm of 8 en de dop "helpen"
Ik heb ook een Hazet van 300 euro gehad op lucht, die was niets sterker dan de goedkope welke ik had.
Tenminste, niet op mijn uitrusting toendertijd.

Ik wil deze slagmoersleutels juist laten testen om te weten of ze enigzins in de buurt komen van de specs die ze opgeven.
Ik houdt er niet van iets te verkopen wat niet voldoet.
't is nog steeds maar een hobby en wil wel achter mijn producten kunnen staan.
407nm is in theorie meer dan voldoende voor wielen, maar als ze op een 6 bar maar 150nm slaan heb je er niet veel aan en zou ze dan ook niet in de verkoop doen.
Electrische heb ik al 3x op proef gehad en zijn steeds net niet wat ik zou willen verkopen.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 mar 2013, 12:11

We hebben de goedkopere gebruikt bij races, maar die halen de 400Nm idd bijna niet. Daarom is goedkoop duurkoop, je kan alsnog een dure kopen die het wel kan anders sta je gewoon te kloten.

Onze luchtsleutel kostte iets van 139e (aanbieding) en is volgens spec 1260Nm @ 6.5 bar. Of hij de 1000Nm echt haalt weet ik niet maar hij is zeker erg krachtig :)

Jussi

Bericht door Jussi » 13 mar 2013, 20:07

Hoeveel is 7.0 SCFM omgerekend in liter/min? 200?

Jussi

Bericht door Jussi » 15 mar 2013, 13:55

Jussi schreef:Hoeveel is 7.0 SCFM omgerekend in liter/min? 200?
Het is dus 198,24L/min. Dit weekend eens een woordje wisselen met de leverancier van de compressor..

Plaats reactie