Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
In die gele rij ik over twee weken een rondje 
- Godspeed
- Berichten: 2306
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Jep, die jij postte.GTRene schreef:je bedoelt die van die te koop staande?
dan is die nog een mooie uitvoering van dat vorige type![]()
de nwe vind ik ook mooier, prachtige basis voor een CS of RS
alhoewel het gewicht bv me zo al meevalt...iets van 1330kg? erg netjes.
- Artosevo
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: 2012 Porsche Cayman 981
In die gele rij ik over twee weken een rondje
Oh.....als er een oud dametje in heeft gereden, dan hoef ik hem niet meer
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Wat een heerlijk filmpje van de Cayman met Chris Harris! 
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Mooi, dan raggen die 'ik kan 'm toch nooit kopen' proefrijders 'm niet af..Artosevo schreef:In die gele rij ik over twee weken een rondje
Oh.....als er een oud dametje in heeft gereden, dan hoef ik hem niet meer![]()
- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: 2012 Porsche Cayman 981
De Cayman S die er stond was toch een wagen van +84.000€Sperdy schreef:Neen, goedkoper geworden. Duizenden euro's.911-lover schreef:..een indrukwekkende wagen die enorm gegroeid is .
Helaas ook in prijs....
Edit: O, jij bent Belg, nou zie ik het.
Ik vind dat toch genoeg voor een "baby" Porsche.
De "gewone" Cayman was voor + 68.000€
En idd Belgische prijzen (dus exclusief de BIV die elke keer bij verkoop opnieuw aangerekend worden)
In jullie prijzen zit zover ik weet de éénmalige inverkeersstelling bij in en vandaar dus hoger dan de Netto prijzen die men in BE aangeeft als verkoopsprijzen .
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Zaterdag bij PCT Enter geweest voor Cayman intro. Moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de kar IRL, de lijnen, verhoudingen, het klopt als de zwerende vinger, werkelijk een heerlijke kar, IMHO veul mooier dan een 911 waar ik nooit iets mee had en nog steeds niet.
Poor mans Porker kan me weinig boeien, ik heb afgesproken om te gaan proefrijden. Uiteraard maak ik een vergelijk met de 1M, die vooralsnog niet weg gaat (die zit op de 1/2 van de speeltijd schat ik in)
Het meest interessant vind ik om uit te vinden/te voelen hoe de tussensprints op snelheid bij de Cayman zullen gaan
Op papier is het volgende opvallend
Lengte en breedte 1M vs Cayman gelijk
Massa zwaar in voordeel Cayman (-120kg )
Wielbasis Cayman 19 cm minder dan 1M
De massa verdeling voor/achteras is voor beiden nagenoeg gelijk, dit ondanks "middenmotor" concept" Cayman, ik zie dat de motor Cayman voor de achteras ligt, en bij de BMW achter de vooras, blijkbaar doet het mekaar in de verhouding niet heel veel. Hoe het voelt zal moeten blijken uiteraard.
Kortom; het lijkt een leuke speelkar met een briljant uiterlijk waar ik wel een hebbe hebbe gevoel van kreeg.
Poor mans Porker kan me weinig boeien, ik heb afgesproken om te gaan proefrijden. Uiteraard maak ik een vergelijk met de 1M, die vooralsnog niet weg gaat (die zit op de 1/2 van de speeltijd schat ik in)
Het meest interessant vind ik om uit te vinden/te voelen hoe de tussensprints op snelheid bij de Cayman zullen gaan
Op papier is het volgende opvallend
Lengte en breedte 1M vs Cayman gelijk
Massa zwaar in voordeel Cayman (-120kg )
Wielbasis Cayman 19 cm minder dan 1M
De massa verdeling voor/achteras is voor beiden nagenoeg gelijk, dit ondanks "middenmotor" concept" Cayman, ik zie dat de motor Cayman voor de achteras ligt, en bij de BMW achter de vooras, blijkbaar doet het mekaar in de verhouding niet heel veel. Hoe het voelt zal moeten blijken uiteraard.
Kortom; het lijkt een leuke speelkar met een briljant uiterlijk waar ik wel een hebbe hebbe gevoel van kreeg.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Nieuw spul. Veel leuker dan die oude meuk toch Romo? 
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik heb weinig met oude meuk, wel respect, dat dan weer welPetrolhead Tom schreef:Nieuw spul. Veel leuker dan die oude meuk toch Romo?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
leuk Romo, denk idd doordat de cayman de motor achter heeft en de aandrijving ook, dat daar een troefkaart ligt en denk het gewicht dat je dat iets zal voelen.
Ik had ook nog gereageerd op de PCT link op facebook, ja zegt die man, de koffie staat klaar
maja als ik het niet zo kan kopen ga ik ook niet zomaar vragen, doch wil er binnenkort wel even heen kijken en zitten bij die nwe Cayman S.
owja, ik "grapte" nog op de site, ook een leuke basis voor een toekomstige Cayman CS of RS...
zegt die man van PCT iets van, als die niet komt maken we het zelf, we hebben Porsche racing (oid) in huis en dus no problem voor ons om te maken (iets in die geest)
Ik had ook nog gereageerd op de PCT link op facebook, ja zegt die man, de koffie staat klaar
maja als ik het niet zo kan kopen ga ik ook niet zomaar vragen, doch wil er binnenkort wel even heen kijken en zitten bij die nwe Cayman S.
owja, ik "grapte" nog op de site, ook een leuke basis voor een toekomstige Cayman CS of RS...
zegt die man van PCT iets van, als die niet komt maken we het zelf, we hebben Porsche racing (oid) in huis en dus no problem voor ons om te maken (iets in die geest)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Cayman heeft lager zwaartepunt dan 1M en veel betere CW-waarde. Dat biedt ook voordelen.
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Macboy schreef:Cayman heeft lager zwaartepunt dan 1M en veel betere CW-waarde. Dat biedt ook voordelen.
Daar hebben we geen menings verschil over, wel over de goddelijke trekkracht in 5, een 1M gaat in 6 net zo snel van 80-120 als een Cayman S in 5
Daar wordt ie mede op beoordeeld
AMS vind de Cayman ook de betere rijders auto dan de 991-911
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Daar kom je snel genoeg achterromo schreef:De massa verdeling voor/achteras is voor beiden nagenoeg gelijk, dit ondanks "middenmotor" concept" Cayman, ik zie dat de motor Cayman voor de achteras ligt, en bij de BMW achter de vooras, blijkbaar doet het mekaar in de verhouding niet heel veel. Hoe het voelt zal moeten blijken uiteraard.
-
Robin
- Berichten: 56186
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Mooi dat je er weer bent Robert!

Ik ben ook wel 'gek'op de Cayman S, buiten de net te vriendelijke looks, maar dat heeft 'n Elfer ook . Ik zou zelf wel 'n handbak doen. Maar je weet nu wat voor geweldenaar in pocketformaat je hebt. Ook de betere rijdersauto van het merk met de propellor. Voor driftwerk lijkt met de 1M meer geschikt maar strakke lijnen de CaymanS. 1M lijkt mij 'n easier auto om mee te leven voor dagelijks, ook met in 't achterhoofd de Porsche prijs, de Porsche looks (copmagnet etc) , maar 2 persoons, en het idee dat 'fun' misschien nog verder weg ligt (de snelheid waarin ie leuk wordt), maar dat weet ik niet zeker want ik heb nog niet gereden. In 'n ver verleden wel een Boxster en 'n 997S. Dan zou ik de 1M wel houden want dan moet de Cayman wel echt 'beter' en 'lekkerder' zijn om de knoop door te hakken dan die 2
Inderdaad. Vind ik ook belangrijk. Dat zo'n motor bij de les is overal en niet alleen bovenin. Want je zit niet altijd op 'n circuit of 'n bochtig B weggetje. Maar ik geloof dat Porsche dat kracht in middengebied bij atmo's wel even veel beter voor mekaar heeft dan BMW in z'n M3 bijvcoorbeeldromo schreef:Macboy schreef:Cayman heeft lager zwaartepunt dan 1M en veel betere CW-waarde. Dat biedt ook voordelen.
Daar hebben we geen menings verschil over, wel over de goddelijke trekkracht in 5, een 1M gaat in 6 net zo snel van 80-120 als een Cayman S in 5
Daar wordt ie mede op beoordeeld
AMS vind de Cayman ook de betere rijders auto dan de 991-911
Ik ben ook wel 'gek'op de Cayman S, buiten de net te vriendelijke looks, maar dat heeft 'n Elfer ook . Ik zou zelf wel 'n handbak doen. Maar je weet nu wat voor geweldenaar in pocketformaat je hebt. Ook de betere rijdersauto van het merk met de propellor. Voor driftwerk lijkt met de 1M meer geschikt maar strakke lijnen de CaymanS. 1M lijkt mij 'n easier auto om mee te leven voor dagelijks, ook met in 't achterhoofd de Porsche prijs, de Porsche looks (copmagnet etc) , maar 2 persoons, en het idee dat 'fun' misschien nog verder weg ligt (de snelheid waarin ie leuk wordt), maar dat weet ik niet zeker want ik heb nog niet gereden. In 'n ver verleden wel een Boxster en 'n 997S. Dan zou ik de 1M wel houden want dan moet de Cayman wel echt 'beter' en 'lekkerder' zijn om de knoop door te hakken dan die 2
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik denk dat je niet op zoek moet zijn naar een 1M achtige koppel beul maar echt een lichtvoetige auto moet zoeken. Verder is het geluid van die atmo van Porsche natuurlijk helemaal super voor elkaar! Daar kan geen turbo geblazen BMW tegenop.
-
Robin
- Berichten: 56186
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
De complete package moet kloppen en die is voor iedereen anders. Voor echte lichtvoetigheid denk ik aan Lotus en Donkervoort, niet aan 'n Cayman tov 'n 1M ofzo, dat verschil lijkt mij veel kleiner dan wordt gesuggereerd (en dat kwam ook al naar voren in de tests van de huidige Cayman vs... etc)
Zoals IK de auto zie(en ben er redelijk in geinteresseerd op de lange termijn, dus geen borrelpraat/droogfapperij:) , moet ie dagelijks (lekker ) bruikbaar zijn en dat is iets wat niet altijd even makkelijk gaat met zo'n tweezitter, het wordt dan al gauw de 2e of 3e auto.
Twee vragen; Heeft de Cayman S standaard 'n sperdiff of is dat leverbaar? Is de Cayman S leverbaar ook met handbak?
Zoals IK de auto zie(en ben er redelijk in geinteresseerd op de lange termijn, dus geen borrelpraat/droogfapperij:) , moet ie dagelijks (lekker ) bruikbaar zijn en dat is iets wat niet altijd even makkelijk gaat met zo'n tweezitter, het wordt dan al gauw de 2e of 3e auto.
Twee vragen; Heeft de Cayman S standaard 'n sperdiff of is dat leverbaar? Is de Cayman S leverbaar ook met handbak?
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2012 Porsche Cayman 981
JepPetrolhead Tom schreef:Daar kan geen turbo geblazen BMW tegenop.
-
Robin
- Berichten: 56186
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik wacht nog even , eerst proefrijden. Maar wat let jullie ? Ga ervoor!;)
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik ga ff voor het schaalmodel kijken bij de intertoys.
Maar veel plezier met proefrijden jullie
Maar veel plezier met proefrijden jullie
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Cayman S is leverbaar met handbak, is 300 euro goedkoper dan de PDK versie.
Als je de optie PTV (Porsche Torque Vectoring) aankruist krijg je een mechanisch sperdifferentieel, kost €1383,- .
PTV: Variabele koppeldistributie door gerichte remingrepen op de achterwielen incl. mechanisch achteras-sperdifferentieel met asymmetrische sperwerking (22% bij
acceleratie, 27% bij deceleratie). Verbeterde souplesse en stuurprecisie alsmede tractie en rijstabiliteit.
PASM er bij bestellen (€1509,-) en dan zit het qua onderstel wel goed denk ik.
PASM: Elektronisch geregeld dempingssysteem met 2 handmatig instelbare kenvelden ‘Normaal’ en ‘Sport’, incl. verlaging met 10 mm.
Proefrijden in een handgeschakelde Cayman/Boxster S gaat alleen moeilijk worden. Ben er nog niet 1 tegengekomen, alleen maar PDK's beschikbaar.
Als je de optie PTV (Porsche Torque Vectoring) aankruist krijg je een mechanisch sperdifferentieel, kost €1383,- .
PTV: Variabele koppeldistributie door gerichte remingrepen op de achterwielen incl. mechanisch achteras-sperdifferentieel met asymmetrische sperwerking (22% bij
acceleratie, 27% bij deceleratie). Verbeterde souplesse en stuurprecisie alsmede tractie en rijstabiliteit.
PASM er bij bestellen (€1509,-) en dan zit het qua onderstel wel goed denk ik.
PASM: Elektronisch geregeld dempingssysteem met 2 handmatig instelbare kenvelden ‘Normaal’ en ‘Sport’, incl. verlaging met 10 mm.
Proefrijden in een handgeschakelde Cayman/Boxster S gaat alleen moeilijk worden. Ben er nog niet 1 tegengekomen, alleen maar PDK's beschikbaar.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik zou sowieso een handbak willen hebben. Nu het nog kan. 
-
Robin
- Berichten: 56186
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik ook...denk ik. De handbak geeft met terugschakelen gasstoten, da's wel leuk.Petrolhead Tom schreef:Ik zou sowieso een handbak willen hebben. Nu het nog kan.
Ik heb hier de AMS voor me met de test van de Cayman S. 5 sterren.
Aleen de knopjes in de Mittelkonsole zu klein en de Tachometer ist nicht so gut ablesbar. De rest vol lof.
Verder begint ie bij 64k in D(dat was 66k en 'n beetje voor deze PDK Ausführung) en de testwagen kwam op:
€ 98.714,-
Keramische Bremsanlage tm Einparkhilfe en dat Adaptive onderstel , 20 Zoll Räder etc etc.
Dat vind ik dan weer jammer. De optielijst van dat ding is zo groot dat je nooiot weet wat je wil, want beperkt budget. Er zit ook 'n Sportauspuff bij(alsof ie nog niet mooi genoeg klonk???) voor € 2166,- in Deutschland...
Tja zo kan je aan de gang blijven. En dat heet keuzestress.
Theoretisch ding samenstellen.
PDK of Handbak
Adaptief of normaal onderstel
Einparkhilfe ja oder nein LOL
Keramische Bremsanlage van dik 7k in D, ja/nee
Die Auspuff. Liever toch maar wél of wat?
Navigationsysteem voor dik 3k in D.
Sportchrono lijkt me 'n must(?) € 2023,-
LET OP: Dit zijn DUITSE prijzen.
Verder woog ie 1432 kg leeg, dus dat is wel netjes en <50kg lichter dan dat ding van mij.
64 litertank is wel weer handig (heb nu 52?)
Laatst gewijzigd door Robin op 04 mar 2013, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Cayman S
Handbak
Sportchrono
Klaar.
Handbak
Sportchrono
Klaar.
-
Robin
- Berichten: 56186
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Wat ik er niet uit kon opmaken of 'n LSD standaard is? Wie weet dat?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Lees post Joost.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 21 gasten
