Ruben schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Jij bent tegen regulering door de overheid als ik je posts zo lees. Je kunt ook zeggen dat je regelgeving gewoon moet laten toepassen. Net zoals dat je een gordel moet dragen van de overheid. Bescherming van zijn burgers zogezegd. We leven volgens mij nou eenmaal niet in een wereld vol weldoeners en super verstandige mensen. Ene kant gelukkig maar, maar aan de andere kant veroorzaakt het ook veel overlast waar je enige mate van organisatie voor nodig hebt.
Klopt, alleen het probleem is vaak dat degene die dit nodig hebben, er waarschijnlijk het hardste tegen zullen ageren, zelf zou ik er niet eens veel moeite mee hebben, alleen heb ik weinig vertrouwen in dit soort organisaties, die dit soort dingen moeten draaien, kijk maar eens naar thuis zorg, jeugdzorg, zelfs kinderopvang etc, dit soort organisatie vreten heel veel geld op (top en managment) en de mensen die er werken verzanden in regels, daarnaast is de cultuur vaak verziekt door "vriendjes politiek" kortom dure organisaties, die heel beroerd werk leveren, zodat uiteindelijk de rekening voor de gemeenschap alleen maar oploopt.
Zou liever kiezen voor een betere pabo opleiding, Dus leraren die wel kunnen rekenen, want dit niveau is nu bedroevend, en herintroduktie van het huishoudboekje moderne stijl.
En kinderen weer leren sparen, ( zilvervloot).
Misschien simpel, maar heb het idee, dat je het denken en rekenen moet veranderen.