Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Emiel

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Emiel » 18 feb 2013, 16:07

Luco schreef:
Emiel schreef: Weigeren om bij de Aldi of de Lidl boodschappen te doen maar altijd AH en dergelijke.
??
Dat mensen gehersenspoeld worden door de financiele commerciele wereld en de media.

Het gaat over het gehele plaatje, niet direct de AH vs. Jumbo vergelijking , hoewel dat wel mee telt, maar mensen weigeren een stap terug te doen.

Veel mensen hebben vaak niet in de gaten dat de wereld geen liefdadigheids instelling is. De addertjes onder het gras zijn behoorlijke adders.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2013, 18:15

credit kaarten lijken mij ook heel gevaarlijk...

ik heb er nooit 1 gehad en wil er ook nooit 1, veels te fraude gevoelig vind ik en veels te makkelijk wellicht? en of verleidelijk.

wel lastig als je bv 6 goedkope boeken denkt te halen via amazon...damn dat kan alleen met credit kaart :mrgreen: magoed dan nog wil ik zoiets niet.

het is bijna zoiets als mensen te makkelijk laten lenen en weinig bestanden aan elkaar gekoppeld en dan gaat het mis en kunnen sommige het niet meer betalen en dokt de rest van de mensen op den duur.
kaarten in allerlei soorten worden ook aangeboden als gratis snoepjes...

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 feb 2013, 20:27

Ach, valt allemaal wel mee hoor. Het ligt er maar net aan hoe je met je geld om gaat. Ik heb zelf ook een aantal kaarten, maar zolang je niet jezelf 'rood' koopt is dat geen probleem verder, maar vaak wel verdomde handig. Hoe kun je tegenwoordig nog zonder CC leven? Internetaankopen, vliegreizen, hotels...Alles gaat toch met CC tegenwoordig?
Voor fraude ben je goed verzekerd als het een goede kaart is.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2013, 20:42

je kan gelukkig veel met ideaal betalen of via 1-malige toestemming voor kleine zaken of gewoon via je pin/bank account tegenwoordig ook voor paypal oid.

credit-card mag dan meestal goed verzekerd zijn doch iemand moet daar de rekening voor betalen en dus gaan er ergens in de lus prijzen omhoog oid.

wellicht kunnen ze meer samen brengen qua financien wat zo'n kaarthouder doet/heeft en of aan kan en daar eerder een max aan geeft en dus alle uitgaven e.d. bij elkaar laat komen en zo iemand tegen zichzelf te beschermen voor over spending,
dat willen ze (banken) aan de ene kant wel graag, tot het te groot wordt (te veel mensen in de problemen komen e.d.) en het gouden tijdperk (bubble) voorlopig ff voorbij is en dan de andere kant van de medaille in zicht komt.

dvh

Bericht door dvh » 18 feb 2013, 21:03

Luco

Bericht door Luco » 18 feb 2013, 21:07

GTRene schreef:
credit-card mag dan meestal goed verzekerd zijn doch iemand moet daar de rekening voor betalen en dus gaan er ergens in de lus prijzen omhoog oid.
.
Is net zo goed verzekerd als je bankpas hoor, ik zie dus het verschil niet.
Ook kan je een limiet aangeven bij aanschaf van je cc.
Een cc is in dat geval goedkoper en veiliger dan een bankpas, want als je kiest voor directe betaling ipv termijnen worden alle aankopen aan het einde van de maand pas afgeschreven zonder rente, dus al je de 1e van de maand wat koopt met je cc wordt het pas einde van de maand afgeschreven van je rekening.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2013, 00:11

dvh schreef:http://gemi.st/15301524

Dat zijn ze.
heb 18min gekeken...
echt van dat soort typjes, daar win je geen oorlogen mee, ja bende oorlogen wellicht.

bijna nul komma nul respect en vinden het meeste normaal wat ze doen en mogelijk oid...

werkelijk zum kotzen dat soort, wat moet je daarmee aan? valt bijna geen zee mee te bezeilen.
dumpen die handel.

PD power

Bericht door PD power » 19 feb 2013, 22:04

dvh schreef:http://gemi.st/15301524

Dat zijn ze.
Ik zeg werkkamp in siberie, als ze daar een paar jaar hebben gezeten zijn ze wel mak.

PD power

Bericht door PD power » 19 feb 2013, 22:19

Ruben schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Jij bent tegen regulering door de overheid als ik je posts zo lees. Je kunt ook zeggen dat je regelgeving gewoon moet laten toepassen. Net zoals dat je een gordel moet dragen van de overheid. Bescherming van zijn burgers zogezegd. We leven volgens mij nou eenmaal niet in een wereld vol weldoeners en super verstandige mensen. Ene kant gelukkig maar, maar aan de andere kant veroorzaakt het ook veel overlast waar je enige mate van organisatie voor nodig hebt.
Klopt, alleen het probleem is vaak dat degene die dit nodig hebben, er waarschijnlijk het hardste tegen zullen ageren, zelf zou ik er niet eens veel moeite mee hebben, alleen heb ik weinig vertrouwen in dit soort organisaties, die dit soort dingen moeten draaien, kijk maar eens naar thuis zorg, jeugdzorg, zelfs kinderopvang etc, dit soort organisatie vreten heel veel geld op (top en managment) en de mensen die er werken verzanden in regels, daarnaast is de cultuur vaak verziekt door "vriendjes politiek" kortom dure organisaties, die heel beroerd werk leveren, zodat uiteindelijk de rekening voor de gemeenschap alleen maar oploopt.

Zou liever kiezen voor een betere pabo opleiding, Dus leraren die wel kunnen rekenen, want dit niveau is nu bedroevend, en herintroduktie van het huishoudboekje moderne stijl.
En kinderen weer leren sparen, ( zilvervloot).

Misschien simpel, maar heb het idee, dat je het denken en rekenen moet veranderen.

alt

Bericht door alt » 20 feb 2013, 10:49

Vaak denk ik is de Berlijnse muur de verkeerde kant omgevallen.
De regeltjes zijn enkel meer geworden.
Straks staat in ieder bedrijf een apparatjiek op de werkvloer en in kantoor, om voor de overheid te controleren of iedereen zich aan de regels houdt.
Zal, goddank, dan rust hebben als ik mijn bedrijf heb verkocht.

Rupie

Bericht door Rupie » 20 feb 2013, 11:58

PD power schreef:
Ruben schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Jij bent tegen regulering door de overheid als ik je posts zo lees. Je kunt ook zeggen dat je regelgeving gewoon moet laten toepassen. Net zoals dat je een gordel moet dragen van de overheid. Bescherming van zijn burgers zogezegd. We leven volgens mij nou eenmaal niet in een wereld vol weldoeners en super verstandige mensen. Ene kant gelukkig maar, maar aan de andere kant veroorzaakt het ook veel overlast waar je enige mate van organisatie voor nodig hebt.
Klopt, alleen het probleem is vaak dat degene die dit nodig hebben, er waarschijnlijk het hardste tegen zullen ageren, zelf zou ik er niet eens veel moeite mee hebben, alleen heb ik weinig vertrouwen in dit soort organisaties, die dit soort dingen moeten draaien, kijk maar eens naar thuis zorg, jeugdzorg, zelfs kinderopvang etc, dit soort organisatie vreten heel veel geld op (top en managment) en de mensen die er werken verzanden in regels, daarnaast is de cultuur vaak verziekt door "vriendjes politiek" kortom dure organisaties, die heel beroerd werk leveren, zodat uiteindelijk de rekening voor de gemeenschap alleen maar oploopt.

Zou liever kiezen voor een betere pabo opleiding, Dus leraren die wel kunnen rekenen, want dit niveau is nu bedroevend, en herintroduktie van het huishoudboekje moderne stijl.
En kinderen weer leren sparen, ( zilvervloot).

Misschien simpel, maar heb het idee, dat je het denken en rekenen moet veranderen.
Interessante stelling. Elke keer als ik die verhalen over Pabo studenten hoor schrik ik ook. Niet eens zozeer dat ze het niet kunnen, maar dat iemand anders ook niet zegt dat dat niet kan. Hoe moeilijk kan het zijn om dat soort basisregels in acht te nemen en die te gebruiken in je "communicatie" op welk niveau dan ook naar anderen. Er lijkt daar een bepaalde nonchalance te zijn bij studenten en opleiders die imo niet op zijn plaats is. Maar goed, misschien is dat voorbeeld maar het topje van de ijsberg en is het zeker een leuk begin, maar nog niet de oplossing.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 feb 2013, 12:02

alt schreef:Vaak denk ik is de Berlijnse muur de verkeerde kant omgevallen.
De regeltjes zijn enkel meer geworden.
Straks staat in ieder bedrijf een apparatjiek op de werkvloer en in kantoor, om voor de overheid te controleren of iedereen zich aan de regels houdt.
Zal, goddank, dan rust hebben als ik mijn bedrijf heb verkocht.
+100

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 feb 2013, 14:40

Ik gebruik mijn creditcard alleen om af entoe wat kleine dingen via internet te kunnen bestellen en dan pas nadat ik bepaald heb of de cc rekening aan het eind van de maand meteen voldaan kan worden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 feb 2013, 14:41

Wat vinden we er trouwens van dat Frankrijk aangegeven heeft de begrotingsnorm niet te zullen halen?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 feb 2013, 15:34

InjectTheVenom schreef:Wat vinden we er trouwens van dat Frankrijk aangegeven heeft de begrotingsnorm niet te zullen halen?
Eelijk. Dat gaan ze niet halen, zullen ze nooit halen en hebben het nooit gehaald. Aleen met wat creatief boekhouden leek het zo. Aangezien NL en D het zelfs niet gaan halen hebben ze in Frankrijk 0 kans. En dat wordt een groter probleem dan Spanje en Italie bij elkaar....

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2013, 20:22

wordt dus gezellig... :hungry:

Fernando

Bericht door Fernando » 21 feb 2013, 21:55

Kamer wil actie tegen werkloosheid

AMSTERDAM -
De Tweede Kamer is geschrokken van sombere berichten over de Nederlandse economie die donderdag naar buiten kwamen. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) loopt de werkloosheid fors op, staat de huizenmarkt steeds meer onder druk en keldert het consumentenvertrouwen. Regeringsfractie PvdA en de oppositiepartijen SP, PVV, CDA en D66 drongen aan op maatregelen. Volgens de oppositie voert het kabinet het verkeerde beleid.
Lag het meer in de lijn der verwachting dat we economische groei zouden hebben, werkeloosheid zou zijn geslonken en de huizenmarkt tekenen van herstel zou laten zien..? :?

Shakes

Bericht door Shakes » 21 feb 2013, 22:49

Op de roze haagse wolk wel.

Die gasten blijven maar graaien. Ooit is het op he.

350 Z

Bericht door 350 Z » 22 feb 2013, 10:33

Wat verlang ik weer terug toen de PVV gedoogpartner was, maar toen kwam de Kunduz kliek en toen de PvdA en de VVD. Tja hoe 'goed' dat gaat zien we allemaal.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 feb 2013, 10:41

En die Samsom maar volhouden dat het nivelleren een feest is. :bag: :please:

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2013, 11:54

Shakes schreef:Op de roze haagse wolk wel.

Die gasten blijven maar graaien. Ooit is het op he.
Nee oneindig, want wij burgers blijven maar dokken...

http://www.nu.nl/economie/3252900/slech ... grijn.html

Ja doh. Zekerheden vervliegen.
De enige 2 zekerheden in 't leven:
Belasing betalen
Dood gaan

Alhoewel goud(ook al is 't even fiks gedaald de laatste dagen) toch 'n 'veilige haven' is in slechte tijden....nog steeds.

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2013, 11:57

Petrolhead Tom schreef:En die Samsom maar volhouden dat het nivelleren een feest is. :bag: :please:
Gisteren was voor de zoveelste keer A Fish caled Wanda op TV (topper) , op het eind wordt Otto 'genivelleerd' , maar zet daar maar Samsom maar voor in de plaats. Geef ik 'n feestje. :tooth:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2013, 11:59

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:En die Samsom maar volhouden dat het nivelleren een feest is. :bag: :please:
Gisteren was voor de zoveelste keer A Fish caled Wanda op TV (topper) , op het eind wordt Otto 'genivelleerd' , maar zet daar maar Samsom maar voor in de plaats. Geef ik 'n feestje. :tooth:
In het kader van het nivelleren dan zeker alleen voor jou en je vrouwtje............wij mogen niet komen :hungry:

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2013, 12:02

Downforce Hans schreef:
Robin schreef:
In het kader van het nivelleren dan zeker alleen voor jou en je vrouwtje............wij mogen niet komen :hungry:
Kinderfeestje bij de Mac dat trekt je portemonnee toch nog wel? En die ballenbak daar ben jij voor geknipt. :thumbup:

Herstel: Dat betaal ik natuurlijk. Iedereen 'n Happy Meal en voor de zuurpruimen (hier en overal) 'n dubbele portie! :hungry:

Peric

Bericht door Peric » 22 feb 2013, 13:31

Robin schreef:
Hij hing even later weer langs het vliegtuig Robin..
Taaie knakker, zou Samsom net zo zijn? :)

Plaats reactie