De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 20 feb 2013, 22:46

991 is absoluut een beauty. En PDK ontkwamen ze niet aan, als ze het maar als keuze openlaten. Ik durf te wedden dat 75% voor handbak gaat. Grootste probleem zal ook het geluid zijn. Niets mooier in deze wereld dan een GT3 die hoog in de toeren koppelt naar de volgende versnelling en de toeren weer oppakt. Dat wordt volledig teniet gedaan door het kut geluid van een PDK die opschakelt: das gewoon een natte scheet geluid.

Ron4S
Berichten: 204
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Ron4S » 20 feb 2013, 22:51

Durf te wedden van niet.....eerder max 40% handbak
Maar hoop stiekem dat je gelijk krijgt...

9000RPM..... :love: :love: :love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 feb 2013, 22:57

das wel heul veul :gek:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Mark Nauta » 20 feb 2013, 23:18

Ruben schreef:

Twijfel twijfel..
Hoezo twijfel? Stond je geluid niet aan dan? Die sound van die 991, wauw!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 feb 2013, 00:45

Hierboven: vind ik vooral opmerkelijk goed van die (oude) Audi.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 feb 2013, 00:51

Macboy schreef:... Grootste probleem zal ook het geluid zijn. Niets mooier in deze wereld dan een GT3 die hoog in de toeren koppelt naar de volgende versnelling en de toeren weer oppakt. Dat wordt volledig teniet gedaan door het kut geluid van een PDK die opschakelt: das gewoon een natte scheet geluid.
Ilja, sorry man, maar wat een hoop gel*l bij elkaar in 3 zinnen. Je weet werkelijk niet waar je het over hebt.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Shakes » 21 feb 2013, 07:30

991 klinkt erg goed inderdaad.

Niet zo'n van van de Audi qua looks maar die Porsche kan alleen z'n moeder mooi vinden.....

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 21 feb 2013, 08:53

Sperdy schreef:Hierboven: vind ik vooral opmerkelijk goed van die (oude) Audi.
Dat is wat ik ook denk. In de juiste kleur/uitvoering vind ik de auto ook appetijtelijk. Maar dit filmpje ging wat mij betreft vooral over het weggedrag. Soms kan je best veel uit een filmpje halen en nu twijfel ik een beetje. Misschien moet ik 'm nog een keer bekijken. Maar volgens mij is de Audi fantastisch in het mddenmotor concept. Laatst nog ergens een filmpje op de ring gezien. De balans die er dan in de auto zit en rust en ook een bepaalde mate van comfort, dat zie je allemaal terugkomen. De R8 is gewoon een hele goede auto.

Maar je ziet de 991 anders bewegen. Vanaf midcorner lijkt ie wat mooier naar buiten te glijden, nu dankzij dat de auto minder onderstuurd is geworden tov de eerdere uitvoeringen. Met aanremmen zag ik wel een paar keer wat onbalans.

De R8 zal de scherper sturende auto zijn en de 991 het klassieke concept met de motor achterin maar nu wel heel goed uitgewerkt. Dus mocht je voor de keuze staan, waar zou je voor kiezen... De perfectie van het middenmotorconcept blijft mij wel heel erg aanspreken.

Kijk hier maar eens naar als het je interesseert:

http://www.youtube.com/watch?v=eCTb65ufbxg

http://www.youtube.com/watch?v=tyEtOGTstik

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 21 feb 2013, 08:54

Ik durf zelfs te beweren dat als ik een poll open met welk opschakelend geluid mooier is, dus een handbak 911 GT3 of een PDK 911, dat meer dan 90% voor het handbak geluid zal kiezen. Zelfs jij.

(misschien moet ik het bijstellen tot de puristen haha maar goed ben ook de beroerdste niet om mijn ongelijk toe te geven)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 feb 2013, 09:46

Macboy schreef:Ik durf zelfs te beweren dat als ik een poll open met welk opschakelend geluid mooier is, dus een handbak 911 GT3 of een PDK 911, dat meer dan 90% voor het handbak geluid zal kiezen. Zelfs jij.

(misschien moet ik het bijstellen tot de puristen haha maar goed ben ook de beroerdste niet om mijn ongelijk toe te geven)
Misschien heb je wel helemaal gelijk en zie ik iets over het hoofd. Wat zou het verschil in geluid dan uitmaken? Dat moet dan bakverhoudingen zijn? Of minder geïsoleerd met een handbak. Waarom denk je dat?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 21 feb 2013, 10:16

Een DKG of PDK of DCT schakelt bliksmesnel. Er is dus amper een koppeling en het oppakken van de toeren te horen. Hij schakelt door en het geluid ploft heel zachtjes over naar de volgende versnelling.

Een handbak (vooral dus de GT3 vanwege de hoge toeren en het pornogeluid) heeft dat natuurlijk niet. Je moet koppelen en het gas laat dan even los en als de koppeling weer los gaat dan wordt het geluid weer herboren.

Dit is bijvoorbeeld bij Adenauer Forst magistraal te horen. Komt er een GT3 voorbij dan is het gewoon pure porno. Komt er een DKG voorbij dan is het leuk. Maar ook niet meer dan dat. Bij de Turbo geldt hetzelfde maar dan is het geluid van de uitlaat zelf magistraal laag. Maar het schakelen zelf geeft geen enkele kick.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 21 feb 2013, 10:43

Machtig, een poll over welk opschakelgeluid mooier is. Is snap 't punt met vroaaar[minipauze]vroaar van 'n handbak tov vroaaaarevroaaaar van de PDK. Ik vind die minipauze wel mooier. Dat zie je ook met Ferrari's met handbak(Testarossa) met die klik tussenpauze ertussen, dat is eigenlijk lekkerder dan die nieuwe dingen(die natuurlijk bij 9000 ook machtig klinken maar bij opschakelen haast variomatic klinken:)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 feb 2013, 11:00

hmm, ik zie het punt niet. 't mi. nog steeds een beetje lölkoek (de mini pauze :) ) maar ik ben het op voorhand eensch met de beste vroooaaaarrr. ja, poll, opzetten, laten we doen ja! :D

Een verschil tussen een GT3 handbak en GT3 heeft nog niemand kunnen horen :). EEn GT3 DKG, ook nog nooit gehoord :)

Voorbeelden:

Een automaatje ... :


Nog een automaatje ... :


Kweenie ilja, kweenie ... :blink:

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 21 feb 2013, 12:17

In de nieuwe Sportauto 3/2013 staat 'n test van 'n Carrera S vs een Carrera 4S en welke in bepaalde omstandigheden (track, sneeuw etc) de betere is voor 'n meerprijs in D van 7200 euro. Even lezen waar 't op uitkomt.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16609
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Bram » 21 feb 2013, 12:25

Robin schreef:
Macboy schreef:Er dromen meer vrouwen van mij Ferdi ...
Met deze voorop :tooth:
Afbeelding
Hahaha :roflol:

Die dukctail 911, zet maar neer hier, allemachtig wat een porno hok :love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 21 feb 2013, 12:27

sommige 'auto' bakken schakelen erg fraai vind ik, dan doel ik op die wat iets een kickback geven ala handbak, die uit de 2 video's kunnen zoiets zijn en dacht dat porsche nu ook 'betere' heeft via de instellingen oid??

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Shakes » 21 feb 2013, 12:36

LOLERDELOL

Dat opschakelen is niet het mooist maar dat terugschakelen is gewoon pure fucking lekkere porno.

Non discussie

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Kasteel » 21 feb 2013, 12:43

JP schreef:Afbeelding
Eindelijk is opschakelen naar achter en terug naar voren!!!!!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16609
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Bram » 21 feb 2013, 12:44

Welke auto's bedoel je Nandor?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 feb 2013, 13:19

Robin schreef:In de nieuwe Sportauto 3/2013 staat 'n test van 'n Carrera S vs een Carrera 4S en welke in bepaalde omstandigheden (track, sneeuw etc) de betere is voor 'n meerprijs in D van 7200 euro. Even lezen waar 't op uitkomt.
Ben benieuwd. Een 4S is natuurlijk voor de schijtert die met een 2S geen raad weet :hungry:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 feb 2013, 13:24

GTRene schreef:sommige 'auto' bakken schakelen erg fraai vind ik, dan doel ik op die wat iets een kickback geven ala handbak, die uit de 2 video's kunnen zoiets zijn en dacht dat porsche nu ook 'betere' heeft via de instellingen oid??
Na René, ik ken oud en nieuw pdk. Nieuw is net een fikkie sneller dan oud. Vooral af schakelen. Op merk ik geen verschil. Oud geeft een goeie tik tussengas bij afschakelen (heerlijk in de Spyder :D ). Nieuw idemdito. De nieuwe is weer net een tikje alerter. Pdk kent sport, en sportplus. Zowel oud als nieuw. Bakverhoudingen veranderen dan. Snelheid van schakelen verandert en gasrespons.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 21 feb 2013, 13:33

Shakes schreef:LOLERDELOL

Dat opschakelen is niet het mooist maar dat terugschakelen is gewoon pure fucking lekkere porno.

Non discussie
Ja laten we dat doen voor de verandering. Ik vind persoonlijk d'r kruisje wat hoog zitten:)

Afbeelding


Anyway.
Kijk de Carrera S tegen de 4S. Op droog is de 4 iets sneller, op nat even snel. Supertractie van de rwd versie.Wow.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 21 feb 2013, 21:17

Robin schreef:vroaaar[minipauze]vroaar van 'n handbak tov vroaaaarevroaaaar van de PDK.
Dat dus. Zal alleen een gestoorde Petrolhead begrijpen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Riceaux » 21 feb 2013, 21:43

Sperdy schreef:
GTRene schreef:sommige 'auto' bakken schakelen erg fraai vind ik, dan doel ik op die wat iets een kickback geven ala handbak, die uit de 2 video's kunnen zoiets zijn en dacht dat porsche nu ook 'betere' heeft via de instellingen oid??
Na René, ik ken oud en nieuw pdk. Nieuw is net een fikkie sneller dan oud. Vooral af schakelen. Op merk ik geen verschil. Oud geeft een goeie tik tussengas bij afschakelen (heerlijk in de Spyder :D ). Nieuw idemdito. De nieuwe is weer net een tikje alerter. Pdk kent sport, en sportplus. Zowel oud als nieuw. Bakverhoudingen veranderen dan. Snelheid van schakelen verandert en gasrespons.
Bakverhoudingen veranderen? Werkt zo'n versnellingsbak niet meer met tandwielen dan?

Ron4S
Berichten: 204
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Ron4S » 21 feb 2013, 22:14

Bakverhoudingen zijn uiteraard in elke stand hetzelfde. Gasrespons en schakelMOMENTEN verschillen per normaal/sport/sport plus.

Bij de "oude" PDK (die Sperdy ook heeft net als ik) is er automatisch tussengas bij terugschakelen wanneer de bak in automaat staat, maar is er geen tussengas bij terugschakelen als de bak in de handmatige stand (=zelf schakelen met de flippers, auto schakelt nooit zelf in die stand) staat.

Bij de nieuwe PDK is er ook tussengas in de handmatige stand. Een belangrijke verbetering IMO

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hans44 en 5 gasten