De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
991 is absoluut een beauty. En PDK ontkwamen ze niet aan, als ze het maar als keuze openlaten. Ik durf te wedden dat 75% voor handbak gaat. Grootste probleem zal ook het geluid zijn. Niets mooier in deze wereld dan een GT3 die hoog in de toeren koppelt naar de volgende versnelling en de toeren weer oppakt. Dat wordt volledig teniet gedaan door het kut geluid van een PDK die opschakelt: das gewoon een natte scheet geluid.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Durf te wedden van niet.....eerder max 40% handbak
Maar hoop stiekem dat je gelijk krijgt...
9000RPM.....

Maar hoop stiekem dat je gelijk krijgt...
9000RPM.....



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
das wel heul veul 

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Hoezo twijfel? Stond je geluid niet aan dan? Die sound van die 991, wauw!Ruben schreef:
Twijfel twijfel..
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Hierboven: vind ik vooral opmerkelijk goed van die (oude) Audi.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ilja, sorry man, maar wat een hoop gel*l bij elkaar in 3 zinnen. Je weet werkelijk niet waar je het over hebt.Macboy schreef:... Grootste probleem zal ook het geluid zijn. Niets mooier in deze wereld dan een GT3 die hoog in de toeren koppelt naar de volgende versnelling en de toeren weer oppakt. Dat wordt volledig teniet gedaan door het kut geluid van een PDK die opschakelt: das gewoon een natte scheet geluid.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
991 klinkt erg goed inderdaad.
Niet zo'n van van de Audi qua looks maar die Porsche kan alleen z'n moeder mooi vinden.....
Niet zo'n van van de Audi qua looks maar die Porsche kan alleen z'n moeder mooi vinden.....
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Dat is wat ik ook denk. In de juiste kleur/uitvoering vind ik de auto ook appetijtelijk. Maar dit filmpje ging wat mij betreft vooral over het weggedrag. Soms kan je best veel uit een filmpje halen en nu twijfel ik een beetje. Misschien moet ik 'm nog een keer bekijken. Maar volgens mij is de Audi fantastisch in het mddenmotor concept. Laatst nog ergens een filmpje op de ring gezien. De balans die er dan in de auto zit en rust en ook een bepaalde mate van comfort, dat zie je allemaal terugkomen. De R8 is gewoon een hele goede auto.Sperdy schreef:Hierboven: vind ik vooral opmerkelijk goed van die (oude) Audi.
Maar je ziet de 991 anders bewegen. Vanaf midcorner lijkt ie wat mooier naar buiten te glijden, nu dankzij dat de auto minder onderstuurd is geworden tov de eerdere uitvoeringen. Met aanremmen zag ik wel een paar keer wat onbalans.
De R8 zal de scherper sturende auto zijn en de 991 het klassieke concept met de motor achterin maar nu wel heel goed uitgewerkt. Dus mocht je voor de keuze staan, waar zou je voor kiezen... De perfectie van het middenmotorconcept blijft mij wel heel erg aanspreken.
Kijk hier maar eens naar als het je interesseert:
http://www.youtube.com/watch?v=eCTb65ufbxg
http://www.youtube.com/watch?v=tyEtOGTstik
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ik durf zelfs te beweren dat als ik een poll open met welk opschakelend geluid mooier is, dus een handbak 911 GT3 of een PDK 911, dat meer dan 90% voor het handbak geluid zal kiezen. Zelfs jij.
(misschien moet ik het bijstellen tot de puristen haha maar goed ben ook de beroerdste niet om mijn ongelijk toe te geven)
(misschien moet ik het bijstellen tot de puristen haha maar goed ben ook de beroerdste niet om mijn ongelijk toe te geven)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Misschien heb je wel helemaal gelijk en zie ik iets over het hoofd. Wat zou het verschil in geluid dan uitmaken? Dat moet dan bakverhoudingen zijn? Of minder geïsoleerd met een handbak. Waarom denk je dat?Macboy schreef:Ik durf zelfs te beweren dat als ik een poll open met welk opschakelend geluid mooier is, dus een handbak 911 GT3 of een PDK 911, dat meer dan 90% voor het handbak geluid zal kiezen. Zelfs jij.
(misschien moet ik het bijstellen tot de puristen haha maar goed ben ook de beroerdste niet om mijn ongelijk toe te geven)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Een DKG of PDK of DCT schakelt bliksmesnel. Er is dus amper een koppeling en het oppakken van de toeren te horen. Hij schakelt door en het geluid ploft heel zachtjes over naar de volgende versnelling.
Een handbak (vooral dus de GT3 vanwege de hoge toeren en het pornogeluid) heeft dat natuurlijk niet. Je moet koppelen en het gas laat dan even los en als de koppeling weer los gaat dan wordt het geluid weer herboren.
Dit is bijvoorbeeld bij Adenauer Forst magistraal te horen. Komt er een GT3 voorbij dan is het gewoon pure porno. Komt er een DKG voorbij dan is het leuk. Maar ook niet meer dan dat. Bij de Turbo geldt hetzelfde maar dan is het geluid van de uitlaat zelf magistraal laag. Maar het schakelen zelf geeft geen enkele kick.
Een handbak (vooral dus de GT3 vanwege de hoge toeren en het pornogeluid) heeft dat natuurlijk niet. Je moet koppelen en het gas laat dan even los en als de koppeling weer los gaat dan wordt het geluid weer herboren.
Dit is bijvoorbeeld bij Adenauer Forst magistraal te horen. Komt er een GT3 voorbij dan is het gewoon pure porno. Komt er een DKG voorbij dan is het leuk. Maar ook niet meer dan dat. Bij de Turbo geldt hetzelfde maar dan is het geluid van de uitlaat zelf magistraal laag. Maar het schakelen zelf geeft geen enkele kick.
-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Machtig, een poll over welk opschakelgeluid mooier is. Is snap 't punt met vroaaar[minipauze]vroaar van 'n handbak tov vroaaaarevroaaaar van de PDK. Ik vind die minipauze wel mooier. Dat zie je ook met Ferrari's met handbak(Testarossa) met die klik tussenpauze ertussen, dat is eigenlijk lekkerder dan die nieuwe dingen(die natuurlijk bij 9000 ook machtig klinken maar bij opschakelen haast variomatic klinken:)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
hmm, ik zie het punt niet. 't mi. nog steeds een beetje lölkoek (de mini pauze
) maar ik ben het op voorhand eensch met de beste vroooaaaarrr. ja, poll, opzetten, laten we doen ja! 
Een verschil tussen een GT3 handbak en GT3 heeft nog niemand kunnen horen
. EEn GT3 DKG, ook nog nooit gehoord 
Voorbeelden:
Een automaatje ... :
Nog een automaatje ... :
Kweenie ilja, kweenie ...


Een verschil tussen een GT3 handbak en GT3 heeft nog niemand kunnen horen


Voorbeelden:
Een automaatje ... :
Nog een automaatje ... :
Kweenie ilja, kweenie ...

-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
In de nieuwe Sportauto 3/2013 staat 'n test van 'n Carrera S vs een Carrera 4S en welke in bepaalde omstandigheden (track, sneeuw etc) de betere is voor 'n meerprijs in D van 7200 euro. Even lezen waar 't op uitkomt.
-
OnlineBram
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
HahahaRobin schreef:Met deze vooropMacboy schreef:Er dromen meer vrouwen van mij Ferdi ...![]()

Die dukctail 911, zet maar neer hier, allemachtig wat een porno hok

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
sommige 'auto' bakken schakelen erg fraai vind ik, dan doel ik op die wat iets een kickback geven ala handbak, die uit de 2 video's kunnen zoiets zijn en dacht dat porsche nu ook 'betere' heeft via de instellingen oid??
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
LOLERDELOL
Dat opschakelen is niet het mooist maar dat terugschakelen is gewoon pure fucking lekkere porno.
Non discussie
Dat opschakelen is niet het mooist maar dat terugschakelen is gewoon pure fucking lekkere porno.
Non discussie
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Eindelijk is opschakelen naar achter en terug naar voren!!!!!JP schreef:
-
OnlineBram
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Welke auto's bedoel je Nandor?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ben benieuwd. Een 4S is natuurlijk voor de schijtert die met een 2S geen raad weetRobin schreef:In de nieuwe Sportauto 3/2013 staat 'n test van 'n Carrera S vs een Carrera 4S en welke in bepaalde omstandigheden (track, sneeuw etc) de betere is voor 'n meerprijs in D van 7200 euro. Even lezen waar 't op uitkomt.

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Na René, ik ken oud en nieuw pdk. Nieuw is net een fikkie sneller dan oud. Vooral af schakelen. Op merk ik geen verschil. Oud geeft een goeie tik tussengas bij afschakelen (heerlijk in de SpyderGTRene schreef:sommige 'auto' bakken schakelen erg fraai vind ik, dan doel ik op die wat iets een kickback geven ala handbak, die uit de 2 video's kunnen zoiets zijn en dacht dat porsche nu ook 'betere' heeft via de instellingen oid??

-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Ja laten we dat doen voor de verandering. Ik vind persoonlijk d'r kruisje wat hoog zitten:)Shakes schreef:LOLERDELOL
Dat opschakelen is niet het mooist maar dat terugschakelen is gewoon pure fucking lekkere porno.
Non discussie
Anyway.
Kijk de Carrera S tegen de 4S. Op droog is de 4 iets sneller, op nat even snel. Supertractie van de rwd versie.Wow.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Dat dus. Zal alleen een gestoorde Petrolhead begrijpen.Robin schreef:vroaaar[minipauze]vroaar van 'n handbak tov vroaaaarevroaaaar van de PDK.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Bakverhoudingen veranderen? Werkt zo'n versnellingsbak niet meer met tandwielen dan?Sperdy schreef:Na René, ik ken oud en nieuw pdk. Nieuw is net een fikkie sneller dan oud. Vooral af schakelen. Op merk ik geen verschil. Oud geeft een goeie tik tussengas bij afschakelen (heerlijk in de SpyderGTRene schreef:sommige 'auto' bakken schakelen erg fraai vind ik, dan doel ik op die wat iets een kickback geven ala handbak, die uit de 2 video's kunnen zoiets zijn en dacht dat porsche nu ook 'betere' heeft via de instellingen oid??). Nieuw idemdito. De nieuwe is weer net een tikje alerter. Pdk kent sport, en sportplus. Zowel oud als nieuw. Bakverhoudingen veranderen dan. Snelheid van schakelen verandert en gasrespons.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Bakverhoudingen zijn uiteraard in elke stand hetzelfde. Gasrespons en schakelMOMENTEN verschillen per normaal/sport/sport plus.
Bij de "oude" PDK (die Sperdy ook heeft net als ik) is er automatisch tussengas bij terugschakelen wanneer de bak in automaat staat, maar is er geen tussengas bij terugschakelen als de bak in de handmatige stand (=zelf schakelen met de flippers, auto schakelt nooit zelf in die stand) staat.
Bij de nieuwe PDK is er ook tussengas in de handmatige stand. Een belangrijke verbetering IMO
Bij de "oude" PDK (die Sperdy ook heeft net als ik) is er automatisch tussengas bij terugschakelen wanneer de bak in automaat staat, maar is er geen tussengas bij terugschakelen als de bak in de handmatige stand (=zelf schakelen met de flippers, auto schakelt nooit zelf in die stand) staat.
Bij de nieuwe PDK is er ook tussengas in de handmatige stand. Een belangrijke verbetering IMO
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hans44, Semrush [Bot] en 5 gasten