Autoverkopers
-
Re: Autoverkopers
Nouja, wat ik zeg....
ik ben 24, heb een redelijke jonge kop.....
Als ik bij Ekris binnen kom, om maar een voorbeeld te noemen, word ik niet geholpen / aangekeken.
Totdat ik met mijn opa binnenkom, goedemorgen/middag meneer ...... , kunnen wij u helpen? Wilt u koffie etc etc etc.
Bij Jan de Jong word ik dus wél gelijk aangesproken.
Gaat me meer om het principe, niet dat ik direct een auto bestel, want daar ben ik nu helemaal niet mee bezig... Had ooit een compact toen 19 was denk ik... In onderhoud bij Ekris, kwam hem halen moest echt gewoon ruim een kwartier/half uur wachten voordat iemand me aansprak... echt belabberd.
Als ik bij Ekris binnen kom, om maar een voorbeeld te noemen, word ik niet geholpen / aangekeken.
Totdat ik met mijn opa binnenkom, goedemorgen/middag meneer ...... , kunnen wij u helpen? Wilt u koffie etc etc etc.
Gaat me meer om het principe, niet dat ik direct een auto bestel, want daar ben ik nu helemaal niet mee bezig... Had ooit een compact toen 19 was denk ik... In onderhoud bij Ekris, kwam hem halen moest echt gewoon ruim een kwartier/half uur wachten voordat iemand me aansprak... echt belabberd.
-
Ik vind ze minder opdringerig bij Ekris Nijkerk, dat vond ik op zich wel ok (het verschil in beleving tussen de verschillende Ekris vestigingen is groot is mijn ervaring, maar jij zal het ook over Nijkerk hebben
). Voor de aftersales zou ik ze iig zeker aanraden, daar zijn mijn ervaringen bij Jan de Jong tegengesteld en ik weet dat ik niet de enige ben.

-
Jup.
Niet mijn vestiging.
Veenendaal is weer top...... Toch apart dat daar zo veel verschil in zit.
Aftersales van JdJ Afoort zijn top hier.......
Niet mijn vestiging.
Veenendaal is weer top...... Toch apart dat daar zo veel verschil in zit.
Aftersales van JdJ Afoort zijn top hier.......
-
OnlineMartijn_bmw
bijzonder inderdaad de verschillende ervaringen... ik vind Jan de Jong A'foort dus niks met aftersales en Ekris nijkerk weer prima ervaringen...Ruben schreef:Ik vind ze minder opdringerig bij Ekris Nijkerk, dat vond ik op zich wel ok (het verschil in beleving tussen de verschillende Ekris vestigingen is groot is mijn ervaring, maar jij zal het ook over Nijkerk hebben). Voor de aftersales zou ik ze iig zeker aanraden, daar zijn mijn ervaringen bij Jan de Jong tegengesteld en ik weet dat ik niet de enige ben.
- MVB
Zaterdag bij de BMW dealer in Nijkerk geweest in werkkleding, lees gescheurde spijkerbroek shirt met vlekken oude schoen.
In 5 minuten kopje koffie op tafel en een verkopen eraan, leuk gesprek gehad over een Z4. Hadden er geen een staan maar zij wel dat er in Putten een handelaar zit waar ze veel aan verkopen. Die zou wel een Z4 hebben staan.
Bij Pol occasions stond idd een Z4 (niet de moeite omlangs te rijden trouwens), dus prima geholpen. Al heeft hij een punt laten liggen om even de voorraad bij andere dealers te bekijken of mij daar op te wijzen.
Al met al een fijne ervaring en zou er zo weer langs gaan als ze er wat interessants hebben.

In 5 minuten kopje koffie op tafel en een verkopen eraan, leuk gesprek gehad over een Z4. Hadden er geen een staan maar zij wel dat er in Putten een handelaar zit waar ze veel aan verkopen. Die zou wel een Z4 hebben staan.
Bij Pol occasions stond idd een Z4 (niet de moeite omlangs te rijden trouwens), dus prima geholpen. Al heeft hij een punt laten liggen om even de voorraad bij andere dealers te bekijken of mij daar op te wijzen.
Al met al een fijne ervaring en zou er zo weer langs gaan als ze er wat interessants hebben.
- Luc B
Kul..PD power schreef:
Sterker nog Luco, ben helemaal niet wereldvreemd, maar als 18 jarige koop je geen E46 M3 van je krantenwijk of van een jaarsalaris in een beginnersfunctie, dan zit er gewoon een "kruiwagen" tussen, of dat dan een paps of een oom is, zal me een worst wezen, beetje realiteits zin is ook niet verkeerd, binnen een verwaande droomwereld.
En dat heeft niks met misgunnen te maken, maar doe niet netzo of je het allemaal zelf hebt verdient, want iedereen die in groep 8 of voor de ouderen zoals ik klas 6 een rekenmachine kan en wil gebruiken prikt daar dwars doorheen.
Een mooie uitspraak van m'n opa vond ik altijd: " de geldbuidel en de bedelstaf hangen nooit 3 generaties aan dezelfde kapstok", en ik moet zeggen als je goed rondkijkt, zit daar een kern van waarheid in.
Ik heb altijd de ballen onder mijn lijf uit gewerkt. Ik zou het eens moeten proberen om aan mijn ouders geld te vragen. Mag nog thuis leven, daar ben ik ze enorm dankbaar voor maar voor de rest werk ik zelf, en werk ik hard. Zelfs mijn school Moet ik zelf betalen. Niet opscheppend bedoelt, maar mijn ouders zitten er echt wel warmpjes bij.
Het is gewoon een questie van prioriteiten stellen. Als je iets wilt zal je er hard voor moeten werken. Geen 9 tot 5 mentaliteit. Keihard werken en een beetje gevoel voor "met geld, geld maken" heeft mij op mijn 18e meerdere BMW's opgeleverd. Van 5 tot 7series. Daarbij nog een 'tracktoy' gehad waar ook bijna e46 m3 geld in zat. Uiteindelijk op mijn 19e nog een Golf VI GTD gehad. Nu in mijn 20e levensjaar ben ik serieus in de markt voor een e39 m5/ e55 amg. Allemaal zonder pappa's geld, pillen verkopen, toppen knippen of de boel op te lichten.
En dat allemaal daargelaten, maar als ik bij een verkoper zo'n opmerking krijg kan die de boom in. Ik zal me nooit arrogant tegen zo iemand doen, maar ik verwacht daarintegen wel dat ik gewoon geholpen word. Ik kom voor de auto, niet om afgerekend te worden op leeftijd. Echter zorgen die popiejopie knulletjes ervoor dat je ongeloofwaardig word. Die met pappa's geld alles denken te kunnen kopen en waarvoor niets goed genoeg is. Waar de arrogantie bijna te proeven is en ze zich beter wanen als de rest terwijl ze geen flikker doen.

- Barend
- Auto: F20 m135i
Overigens hierbij ook mijn complimenten aan bijvoorbeeld Thijs-v-d-H hier op het forum.
Die is er altijd snel bij als je iets met een BMW wil doen, van proefrit tot aanschaf.
Maar is helemaal niet opdringerig, regelt alles, en neemt altijd de tijd voor je.
Vind ik een goed voorbeeld van hoe een autoverkoper zou moeten zijn.
Die is er altijd snel bij als je iets met een BMW wil doen, van proefrit tot aanschaf.
Maar is helemaal niet opdringerig, regelt alles, en neemt altijd de tijd voor je.
Vind ik een goed voorbeeld van hoe een autoverkoper zou moeten zijn.

- Joopieboy
Bekend, ook toen ik naar mijn V40 aan het kijken was, kom je aanrijden met een Swift en sta je toch naar wat 'duurdere' auto's te kijken, en dan wordt je soms letterlijk gevraagd wat je aan het doen bent... Bij de Volvo dealer keurig te woord gestaan en keurig geholpen, zo kan het ook.ErikS schreef:Nouja, wat ik zeg....
Aan de andere kant, bij de Suzuki hier mocht ik zo met een Swift Sport van een paar maanden oud gaan rijden, zonder rijbewijs af te hoeven geven.
En dat heb ik ook als ik voor onderhoud ga, bij de dealer waar ik toen de Swift had gekocht en ik exact wist wat het probleem was en ook had aangegeven hebben ze dat keer op keer verkeerd gedaan of het verkeerde, en dan nog boos worden ook... Bij de Volvo waar ik dan ook heb gewerkt zijn ze er blij mee, APK is even tussendoor voor de pauze omdat ze toch weten dat het goed is, en ook bij de dealer waar ik al eerder ben geweest word ik ook gewoon netjes te woord gestaan en wordt het meedenken gewaarderd.
Zoveel verschillen, maar af en toe zo irritant... Jongere verkopers zijn wat makkelijker daarin lijkt wel, de oudere zijn stugger.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Wat ik wel eens van de autoverkopers hier zou willen weten is, hoe erg het is met kijken niet kopen, proefritje bietsen zonder koopintentie etc.
Dus hoeveel % pulp zit er tussen van bijvoorbeeld die 100 man/vrouw die de showroom binnen komen lopen?
Dus hoeveel % pulp zit er tussen van bijvoorbeeld die 100 man/vrouw die de showroom binnen komen lopen?