Horloge / Horloges topic
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Rico's beweegreden hierboven snap ik 100%. Maar 545,- blijft vooralsnog een klok in de wat hogere prijscategorie, voor NL begrippen.....
- ///Joost
Komen we weer terug bij het bergrip 'referentiekader'...Robin schreef:Rico's beweegreden hierboven snap ik 100%. Maar 545,- blijft vooralsnog een klok in de wat hogere prijscategorie, voor NL begrippen.....

-
Tja, ik vind 545 euri ook geen 'beuk' horloge........Robin schreef:Rico's beweegreden hierboven snap ik 100%. Maar 545,- blijft vooralsnog een klok in de wat hogere prijscategorie, voor NL begrippen.....
Ik was helemaal blij met mijn TW steel van pak em beet waarde 300 euro!

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ben het helemaal met je eens Rico en ik maak me aan al het bovenstaande ook niet schuldig, echter vind ik "beuk klokje" een beetje oneerbiedig klinken. Alsof je zo'n ding bewust koopt om niet zuinig mee om te gaan. Ik heb net een klokje van €200,- gekocht en ook daar zal ik zuinig op zijn, net zo zuinig als op m'n auto's of m'n motor of op een klok van een paar k die er ongetwijfeld ook nog komt. And for that matter, ik ben gewoon zuinig op alles waar ik zelf voor gewerkt heb.RVV schreef:Normale Nederlander? Die 3 keer per jaar op vakantie gaat ? ( ik niet) Die zijn kinderen in dure merkleding steekt ( ik niet) die elke week er voor 100 euro aan rokerij door heen jaagt ( ik niet) die elke weekend aan 30 euro bier op zuipt ( ik niet) die een zolder vol met treintjes heeft met een geschatte waarde van 10000 euro ( ik niet) die het normaal vind om elke zaterdag voor 35 euro te vreten bij de macdonalds met zijn gezin ( ik niet) die een bankstelsel koopt van 6000,- ( ik niet)... Die elke nieuw electronica snufje kopen zodra het uit is (ik niet) Die een ring jaarkaart kopen van 1400 euro en 2 keer in de maand 2 volle tanks er op de ring door heen jaagt ( ik niet)...
Wat is normaal? Wat is abnormaal? Al die normale Nederlanders die zich "schuldig" maken aan bovenstaande " "normale dingen" vinden het kopen van horloge duurder dan die in de kijkshop folder staan abnormaal.
Ja dan zal mijn referentiekader betreffende mijn horlogehobby sinds 1995 al aardig fucked Up zijn. In mijn directe omgeving praat ik ook nooit over mijn horloges of de waarde daarvan.. De normale Nederlander zit vooral met zijn afgunst... Ik dacht dat we hier op DF daar wel wat boven konden staan.
Als ik ga sleutelen en theoretisch een "beuk klok" zou kunnen gebruiken, gaat m'n horloge gewoon af. Is namelijk veel veiliger.

- RVV
Met beukklok bedoel ik natuurlijk niet dat je er niet zuinig op hoeft te zijn of er dingen mee doen die hem zeker (zwaar) zal beschadigen (bijv sleutelen onder de motorkap). Ik heb een aantal "duurdere" horloges waar ik heel erg zuinig op ben. Soms wat te zuinig. Dat werkt dan averechts. Zo gleed ik een keer uit in het zwembad en knalde met de sluiting van mijn Rolex op de badrand. Resultaat zware kras en buts in de sluiting. Gelukkig de sluiting, ik had ook de kast kunnen beschadigen. Valt dan in de catagorie even goed ziek van zijn. Bij een horloge zoals bovenstaand zie ik dat iets anders, vooral als die gekocht is met de wetenschap dat zulke beschadigen vallen onder de catagorie jammer maar helaas. Niet willens en wetens aan beschadigen blootstellen maar gebeurd er iets mee dan hoef ik me niet gelijk goed ziek te voelen
- Robin
Als 't even kan heb en hou ik m'n niet beuker Sub om. Ook in/onder water/zwembad/zee/rare bananenrepublieken. Dan komen er wel eens krassen op.Tja... maar dan leeft ie ook. Daarvoor is 't een (HELE Fokking dure I know) TOOLwatch. En ja dat referentiekader. De kras op 'n Zeno van 545 of 'n Sub van het 10voudige, ik zou het even 'erg' vinden , ook zou ik 't even 'niet boeiend' vinden(hangt van de kras af)
Ik zwom eens in 'n rivier in een soort oerwoud in de Dominicaanse republiek met waterval en al.Zeer Indiana Jones achtig:) Bonkte ik met m'n Sub tegen 'n rotsje onder water gvd , de draailunette met cijfers en streepjes(nog aluminium) had geen kras(???) Ik dacht dat ik goed beukte!:)
Bleek dat de diepe kras exact in het (verlengde van het) '11' streepje zegmaar lag. Dus 'aan gort'maar amper zichtbaar.... In NL een nieuwe erop laten zetten voor 120 gulden toen nog...tja, ik baalde wel 'n beetje maar ook weer niet. Duiker, dan hoort dat. Zijn wel andere dingen waar ik me drukker om maak. Alles kan kapot en alles kan ook weer min of meer gemaakt:)
Ik zwom eens in 'n rivier in een soort oerwoud in de Dominicaanse republiek met waterval en al.Zeer Indiana Jones achtig:) Bonkte ik met m'n Sub tegen 'n rotsje onder water gvd , de draailunette met cijfers en streepjes(nog aluminium) had geen kras(???) Ik dacht dat ik goed beukte!:)
Bleek dat de diepe kras exact in het (verlengde van het) '11' streepje zegmaar lag. Dus 'aan gort'maar amper zichtbaar.... In NL een nieuwe erop laten zetten voor 120 gulden toen nog...tja, ik baalde wel 'n beetje maar ook weer niet. Duiker, dan hoort dat. Zijn wel andere dingen waar ik me drukker om maak. Alles kan kapot en alles kan ook weer min of meer gemaakt:)
- dvh
Zou bijna een belediging voor met merk zijn wanneer je je sub niet gebruikt waar het voor ontworpen is.
( iets met Porsches over de boulevard
)
( iets met Porsches over de boulevard

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Kijk, dat komt al heel anders over.RVV schreef:Met beukklok bedoel ik natuurlijk niet dat je er niet zuinig op hoeft te zijn of er dingen mee doen die hem zeker (zwaar) zal beschadigen (bijv sleutelen onder de motorkap). Ik heb een aantal "duurdere" horloges waar ik heel erg zuinig op ben. Soms wat te zuinig. Dat werkt dan averechts. Zo gleed ik een keer uit in het zwembad en knalde met de sluiting van mijn Rolex op de badrand. Resultaat zware kras en buts in de sluiting. Gelukkig de sluiting, ik had ook de kast kunnen beschadigen. Valt dan in de catagorie even goed ziek van zijn. Bij een horloge zoals bovenstaand zie ik dat iets anders, vooral als die gekocht is met de wetenschap dat zulke beschadigen vallen onder de catagorie jammer maar helaas. Niet willens en wetens aan beschadigen blootstellen maar gebeurd er iets mee dan hoef ik me niet gelijk goed ziek te voelen

Zie "beuk klok", lees: "daily".

- Robin
De gemiddelde dure duiker(lees Sub/PO/Superocean) wordt 95% gebruikt als 'desk diver':)
De echte duikersklokken zijn nog steeds de Promaster Citizens met duikcomputertje zegmaar.Daar kun je echt wat mee. Een Sub is imo het mooiste sporthorloge ever, en bouwkwaliteit precisie en afwerking zijn het beste wat er is op deze aardbol , maar er zijn voor 't echte duikwerk 'betere' klokken, zoals de Citizen.
Een beetje zoals een Mitsu EVO WRC ding(of aanverwant) vs een Carrera GT ofzo:)
De echte duikersklokken zijn nog steeds de Promaster Citizens met duikcomputertje zegmaar.Daar kun je echt wat mee. Een Sub is imo het mooiste sporthorloge ever, en bouwkwaliteit precisie en afwerking zijn het beste wat er is op deze aardbol , maar er zijn voor 't echte duikwerk 'betere' klokken, zoals de Citizen.
- Robertdj
Zal nooit zomaar zeggen wat mijn Certina, of zelfs mijn Nixon gekost heeft, als diegene niets om klokjes, techniek of überhaupt 'spulletjes' geeft krijg je toch alleen maar scheve blikken. Vaak moet je dan ook nog uitleggen, of eerder verdedigen, waarom een mechanische klok zo gaaf is.
Laatste tijd wel ontdekt dat er werkelijk voor ieder budget wat leuks (en bij lage bedragen niet per se meuk) te vinden is.
Zoals mijn donderdag ontvangen Seiko 5 snk805k2, 62 Eurie inc. verzenden.
Gelijk maar omgedoopt tot snowboard klok

Ooit komt die Speedmaster/Railmaster er, maar tot die tijd vermaak ik me hier prima mee
Laatste tijd wel ontdekt dat er werkelijk voor ieder budget wat leuks (en bij lage bedragen niet per se meuk) te vinden is.

Ooit komt die Speedmaster/Railmaster er, maar tot die tijd vermaak ik me hier prima mee

- Robin
Seiko maakt (tussen wat mindere goden) over t algemeen prima spul voor de centen(tot aan UITMUNTEND spul voor nog meer centen, (vanaf 2000-10000 Euro)Robertdj schreef:Zal nooit zomaar zeggen wat mijn Certina, of zelfs mijn Nixon gekost heeft, als diegene niets om klokjes, techniek of überhaupt 'spulletjes' geeft krijg je toch alleen maar scheve blikken. Vaak moet je dan ook nog uitleggen, of eerder verdedigen, waarom een mechanische klok zo gaaf is.
Deze '5' is 'n pareltje in 't gamma, voor gewoon bijna niks. Leuk ding Robert.

- Youp
Techniek he... Verduvelde Nissan GTR... Rijdt alles kak op 't circuit.Robin schreef:De gemiddelde dure duiker(lees Sub/PO/Superocean) wordt 95% gebruikt als 'desk diver':)

Maar de Oris X1 die ik een paar pagina's geleden postte zou ik dan weer voor wat specialere gelegenheden reserveren. Ook een veel minder robuuste klok.
- Youp
Prachtig ding! En €62...Robertdj schreef:Zal nooit zomaar zeggen wat mijn Certina, of zelfs mijn Nixon gekost heeft, als diegene niets om klokjes, techniek of überhaupt 'spulletjes' geeft krijg je toch alleen maar scheve blikken. Vaak moet je dan ook nog uitleggen, of eerder verdedigen, waarom een mechanische klok zo gaaf is.

- Petrolhead Tom
Ik heb er twee! Een blauwe en een zwarte. Super klokjes.
- Robin
LOL de X1 is vaak m'n daily http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... a31104.jpg[/img] ]nu ook), nouja vaak ook nighty:) Ding is redelijk robuust, maar ja leren band en niet zo wd dus pas ik wel op:)Youp schreef:Techniek he... Verduvelde Nissan GTR... Rijdt alles kak op 't circuit.Robin schreef:De gemiddelde dure duiker(lees Sub/PO/Superocean) wordt 95% gebruikt als 'desk diver':)
Een beetje zoals een Mitsu EVO WRC ding(of aanverwant) vs een Carrera GT ofzo:)Ik zou zo'n Sub persoonlijk ook als daily dragen en gebruiken waar hij voor bedoeld is, hetgeen niet wil zeggen dat er niet zuinig mee omgegaan wordt.
Maar de Oris X1 die ik een paar pagina's geleden postte zou ik dan weer voor wat specialere gelegenheden reserveren. Ook een veel minder robuuste klok.
De JLC MGUT idem. Ik wissel ze af.
Laatst gewijzigd door Robin op 19 feb 2013, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy RS
Paskal schreef:Volgens mij ben je een beetje verpest door bv dit topic of zo en is je referentiekader wat apart.RVV schreef:Goedkoop beuk klokje die tegen de. Stootje kan. http://www.chrono24.de/zenowatchbasel/a ... 196488.htm
545€ valt bij de normale Nederlander niet onder de categorie "goedkoop klokje"
545 voor een automaat is in mijn optiek ook hélemaal beneden aan de markt eigenlijk, ik lees daar niks raars in. Voor mensen die niets om horloges geven is 300 natuurlijk een heel bedrag voor een horloge, mijn vrouw vind 180 euro al een godsvermogen ervoor. (ik eigenlijk ook voor een polsbandje met een batterijklok van een kwartje erin)
Maar feit blijft dat je weinig "echte" uurwerken koopt rond de 500 euro. Net als dat iemand zegt, god die GT86 is echt goedkoop voor een funauto...zeggen de normale mensen dan ook van, nou ik vind het nogal, mijn ford Fiesta is de helft en die heeft evenveel ruimte. Zo is het hier ook, 545 is veel geld voor de spreekwoordelijke ford fiesta rijder zonder liefde voor een uurwerk, maar 545 is een weggeefprijsje voor de spreekwoordelijke V8 rijder die in het weekend een Jaeger (of alle andere uurwerken die "echt" geld kosten draagt.
Het is gewoon hoe je erin staat. Ik vond mijn Ariel erg prijsgunstig met een nieuwprijs van nog geen 80k, maar normale mensen, zonder autopassie, zien dat heel anders...
- Robin
Voor NL begrippen is 545,- gewoon veel geld voor 'n horloge, helemaal niet onderaan de markt ofzo. Aan de andere kant is het 't begin van de eu/zwitserse horloges mechanisch, maar 't blijft 'n flinke prijs ....Een Seiko 5 automaat kost tussen de 65 en 150 euro. Dat is onderdaan de markt voor 'n automaat, Roy:)
Verder snap ik 1000% je verhaal en eigenlijk mee eens....
Laatst gewijzigd door Robin op 19 feb 2013, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Pas je wel even op met die Ford Fiesta uitspraken.
Het is een parel die niet de erkenning krijgt die hij verdient.

Het is een parel die niet de erkenning krijgt die hij verdient.

- RVV
Precies Roy zo bedoelde ik het ook een beetje. Dat Zeno ding lijkt me behoorlijk robuust, net en degelijk ETA uurwerk. 500 meter waterdicht, genoeg voor een duik in het zwembad, en je krijgt niet gelijk een hartverzakking als er een dikke kras op zit. (als je hem tenminste koopt met het doel dat zoiets kan gebeuren). En ook nog eens orginal SwissMade. Eigenlijk laat een klokje als deze je even goed nadenken waarom marketing zo veel geld moet kosten bij de "degelijke" merken.
- Youp
Hangt ook een beetje af van de dagelijkse activiteiten die je onderneemt natuurlijk...Robin schreef:LOL de X1 is vaak m'n daily http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... a31104.jpg[/img] ]nu ook), nouja vaak ook nighty:) Ding is redelijk robuust, maar ja leren band en niet zo wd dus pas ik wel op:)Youp schreef:Techniek he... Verduvelde Nissan GTR... Rijdt alles kak op 't circuit.Robin schreef:De gemiddelde dure duiker(lees Sub/PO/Superocean) wordt 95% gebruikt als 'desk diver':)
Een beetje zoals een Mitsu EVO WRC ding(of aanverwant) vs een Carrera GT ofzo:)Ik zou zo'n Sub persoonlijk ook als daily dragen en gebruiken waar hij voor bedoeld is, hetgeen niet wil zeggen dat er niet zuinig mee omgegaan wordt.
De JLC MGUT idem. Ik wissel ze af.

- Robertdj
Voor de liefhebbers, de snk805k2 is in de aanbieding op amazon.co.uk voor 44 Euro, weet alleen niet hoeveel het verzenden kost.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat is de goedkoopste automaat op aarde denk ik?
- Robin
@Youp inderdaad:)
De nep 'topmerken' met Russisch/chinees werk voor 'n 10tje (of 2) niet meegerekend. Er is nog wel goedkoper, maar 'n '5' caliber is gewoon redelijk goed, unadjusted en ruig 'afgewerkt', niet altijd even precies, maar wel 'n automaat én 'n Seiko....Bram schreef:Dat is de goedkoopste automaat op aarde denk ik?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Hmmm, zou ik voor dat geld gewoon moeten kopen dus 

- Roy RS
Robin schreef:Voor NL begrippen is 545,- gewoon veel geld voor 'n horloge, helemaal niet onderaan de markt ofzo. Aan de andere kant is het 't begin van de eu/zwitserse horloges mechanisch, maar 't blijft 'n flinke prijs ....Een Seiko 5 automaat kost tussen de 65 en 150 euro. Dat is onderdaan de markt voor 'n automaat, Roy:)
Ik denk inderdaad dat we hetzelfde bedoelen, het is ook een groot deel gevoel, voor mijn gevoel (en dat is puur persoonlijk) begint de markt voor mij bij een Meistersinger van een euro of 1200. (volgens mij handopwinder) alles daaronder vind ik prima, maar is of niet mijn smaak, of ik spaar liever even door.
Ik zal niet vlug een seiko van 65 euro kopen als daily...
wel denk ik over een smartwatch, waar ik berichten van mijn iphone op uit kan lezen, kost tussen de 150 en 400 euro en is, omdat het een gadget is en geen horloge pur sang, voor mij wel een acceptabel alternatief