Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Downforce Hans » 17 feb 2013, 10:23

Max,

Ik kan me wel vinden in je verhaal over die wereld tijd op die klok.
Voor mij hoeft het ook niet zo nodig en zie de meer waarde er ook niet echt van in.
Mocht ik een klok zo mooi vinden dat ik hem graag wil hebben dan zou zo`n wereld klok me niet weerhouden om het horloge te kopen.
Dit is een mooi exemplaar dus gefeliciteerd er mee Tom. :thumbup:

P.s. hoe laat is het nu in Balilea in Brasil? :thumbup:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 feb 2013, 11:10

Downforce Hans schreef:Max,

Ik kan me wel vinden in je verhaal over die wereld tijd op die klok.
Voor mij hoeft het ook niet zo nodig en zie de meer waarde er ook niet echt van in.
Mocht ik een klok zo mooi vinden dat ik hem graag wil hebben dan zou zo`n wereld klok me niet weerhouden om het horloge te kopen.
Dit is een mooi exemplaar dus gefeliciteerd er mee Tom. :thumbup:

P.s. hoe laat is het nu in Balilea in Brasil? :thumbup:
Ik wou dat ik daar zat Hans. Want dan zat ik in lekker weer, en ik kon zien hou laat het bij jullie is in de kou. Een thuis temperatuur zou misschien nog leuker zijn dan de tijd thuis. Maar eens hoor, je kan prima zonder. Maar het is niet alsof ik de chrono ooit gebruik op m'n horloge met chrono...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tomgtr op 17 feb 2013, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 feb 2013, 11:15

:mrgreen:

Top klok! :clap:

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2013, 11:28

Een wereldklok is niet alleen handig als je veel de wereld rond reist. Maar ook heel handig als je zaken doet met meerdere bedrijven/kantoren in andere wereldsteden. Software ontwikkelaars met een filiaal in Bangladesh Max vinden zo'n wereldklok reuzenhandig (inside joke speciaal voor Max :wink: )

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 feb 2013, 12:03

RVV schreef:Een wereldklok is niet alleen handig als je veel de wereld rond reist. Maar ook heel handig als je zaken doet met meerdere bedrijven/kantoren in andere wereldsteden. Software ontwikkelaars met een filiaal in Bangladesh Max vinden zo'n wereldklok reuzenhandig (inside joke speciaal voor Max :wink: )

Je bedoeld die software ontwikkelaars, waar altijd 5 klokken met verschillende tijden er op aan de muurhangen.......... :lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 feb 2013, 14:32

Heel mooi Tom! Vind m met zwarte band ook een stuk mooier dan in het 1e plaatje met de bruine band.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 feb 2013, 14:36

///Joost schreef:Heel mooi Tom! Vind m met zwarte band ook een stuk mooier dan in het 1e plaatje met de bruine band.

Zal wel door licht komen want band is (heel donker) bruin. Je zit op 1 lijn met m'n dochter : mooi horloge maar de band is bruin. Mama's bandje is mooier. :tooth: Ze is 5 trouwens.

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 feb 2013, 14:43

tomgtr schreef:
///Joost schreef:Heel mooi Tom! Vind m met zwarte band ook een stuk mooier dan in het 1e plaatje met de bruine band.

Zal wel door licht komen want band is (heel donker) bruin. Je zit op 1 lijn met m'n dochter : mooi horloge maar de band is bruin. Mama's bandje is mooier. :tooth: Ze is 5 trouwens.
haha...lol.

Misschien dat heel donkerbruin wel mooi zou zijn ja. Het plaatje met het middel/lichtbruin kan me niet zo bekoren. Verder wel een fantastische klok natuurlijk.

Deze band dan? Da's op zich niet verkeerd verder.

Afbeelding

Edit: Laat maar, volgens mij heb je geen croc band...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 feb 2013, 14:48

///Joost schreef:
tomgtr schreef:

haha...lol.

Misschien dat heel donkerbruin wel mooi zou zijn ja. Het plaatje met het middel/lichtbruin kan me niet zo bekoren. Verder wel een fantastische klok natuurlijk.

Deze band dan? Da's op zich niet verkeerd verder.

Afbeelding

Edit: Laat maar, volgens mij heb je geen croc band...
Yep die is het idd.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 feb 2013, 23:48

Meer fotos please Tom :love:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 18 feb 2013, 14:09

Zojuist ook de Aygo onder de mechanische automaatjes besteld, de SKX007J2.

De "Made in Japan" versie, met rode letters. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd hoe 'ie bevalt. Misschien laat ik er wel een keer saffierglas in zetten en een degelijker bandje, dit bandje ziet er kwalitatief niet heel geweldig uit... Maargoed, voor zo'n prijsje kun je nog eens wat laten modden. ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2013, 14:34

Erg apart design zo met die kroon op die plek.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 18 feb 2013, 16:52

Shit nu zijn er 2 Toms met het zelfde horloge ;)

Afbeelding

Kan niet anders zeggen dan goede keuze natuurlijk! :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2013, 17:28

Het is wel een groot ding zeg.......of is het polsje een beetje dun?

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 17:29

:blackeye:

WJ

Bericht door WJ » 18 feb 2013, 17:59

Gaaf Youp! Ga je geen spijt van krijgen. De 007 bevalt mij ook erg goed, helemaal icm de Nato strap in dagelijks gebruik.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 18 feb 2013, 18:01

Downforce Hans schreef:Het is wel een groot ding zeg.......of is het polsje een beetje dun?
41,5mm dus valt nog mee. In mijn geval wel om een redelijk dun polsje ja :D

tomgtr

Bericht door tomgtr » 18 feb 2013, 21:24

Goede naam en goede smaak :) . Klein polsje idd. Heb ook nog even een Gassan special edition van de JLC extreme W alarm geprobeerd. Die was 46 mm en dat sloeg dus nergens op voor mij.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 feb 2013, 21:27

fuck die klok had ik ook al een tijd op het oog...met stalen band, wordt een beetje eenheidsworst dus, hebben we straks op een circuitdag allemaal dezelfde klok om...

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 21:34

:mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2013, 21:49

tomgtr schreef:Goede naam en goede smaak :) . Klein polsje idd. Heb ook nog even een Gassan special edition van de JLC extreme W alarm geprobeerd. Die was 46 mm en dat sloeg dus nergens op voor mij.
Aan de foto te zien had ik ook het idee dat hij minimaal 46 mm was, maar hij is dus kleiner.
Ben benieuwd hoe hij erin het echt uitziet.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 18 feb 2013, 21:50

Macboy schreef:Erg apart design zo met die kroon op die plek.
Ik hou wel van apart. :mrgreen:

WJ schreef:Gaaf Youp! Ga je geen spijt van krijgen. De 007 bevalt mij ook erg goed, helemaal icm de Nato strap in dagelijks gebruik.
Ben benieuwd! Ik ben van plan om er een Lumpy band voor te kopen, met Seiko sluiting en mooi aansluitende eindstukken. Voor m'n huidige Seiko SNAB53P1 wil ik een Nato/Zulu strap in zwart met een oranje streep en PVD zwarte buckles... De huidige zwarte stalen band is behoorlijk blank aan het worden helaas...

Afbeelding

-edit-

Tegen de tijd dat heel de troep binnen is en ik aan het modden ga plaats ik wel wat eigen plaatjes... ;)

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2013, 22:26

Goedkoop beuk klokje die tegen de. Stootje kan. http://www.chrono24.de/zenowatchbasel/a ... 196488.htm

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 19 feb 2013, 07:56

RVV schreef:Goedkoop beuk klokje die tegen de. Stootje kan. http://www.chrono24.de/zenowatchbasel/a ... 196488.htm
Volgens mij ben je een beetje verpest door bv dit topic of zo en is je referentiekader wat apart.
545€ valt bij de normale Nederlander niet onder de categorie "goedkoop klokje" :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 19 feb 2013, 08:10

Normale Nederlander? Die 3 keer per jaar op vakantie gaat ? ( ik niet) Die zijn kinderen in dure merkleding steekt ( ik niet) die elke week er voor 100 euro aan rokerij door heen jaagt ( ik niet) die elke weekend aan 30 euro bier op zuipt ( ik niet) die een zolder vol met treintjes heeft met een geschatte waarde van 10000 euro ( ik niet) die het normaal vind om elke zaterdag voor 35 euro te vreten bij de macdonalds met zijn gezin ( ik niet) die een bankstelsel koopt van 6000,- ( ik niet)... Die elke nieuw electronica snufje kopen zodra het uit is (ik niet) Die een ring jaarkaart kopen van 1400 euro en 2 keer in de maand 2 volle tanks er op de ring door heen jaagt ( ik niet)...

Wat is normaal? Wat is abnormaal? Al die normale Nederlanders die zich "schuldig" maken aan bovenstaande " "normale dingen" vinden het kopen van horloge duurder dan die in de kijkshop folder staan abnormaal.

Ja dan zal mijn referentiekader betreffende mijn horlogehobby sinds 1995 al aardig fucked Up zijn. In mijn directe omgeving praat ik ook nooit over mijn horloges of de waarde daarvan.. De normale Nederlander zit vooral met zijn afgunst... Ik dacht dat we hier op DF daar wel wat boven konden staan.

Plaats reactie